Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor xsidd » 13 aug 2015 13:48

En wat nu als die vrouw hakken wil dragen omdat ze die gewoon mooi vindt (of comfortabel, alhoewel ik me dat lastig kan voorstellen). Dan doet ze dat dus niet doelbewust om mensen te prikkelen. Ga jij elke vrouw ondervragen of zie die schoenen wel om de juiste redenen heeft aangetrokken?

Nee, ik ga geen vrouwen ondervragen. Dat is ook NIET mijn verantwoording, maar ieder heeft zijn EIGEN verantwoording.

Waarom kunnen vrouwen dan niet gewoon schoenen aantrekken zonder dat mensen denken dat ze dat doen om mannen te prikkelen?


Ten eerste kunnen vrouwen prima schoenen aantrekken, zonder dat ik gelijk denk, dat ze me daarmee bewust zouden willen prikkelen. Ik heb ook duidelijk in mijn reactie benoemd, dat ik begeerte ervaar, als een vrouw met hele HOGE hakken rondloopt.

Dat is dan toch meten met twee maten?
Hoe bedoel je dit? Het lijkt wel alsof je de hele contekst van het verschil tussen een man en een vrouw vergeet. Je weet toch heel goed dat de man, anders is als de vrouw? En een man word geprikkeld door wat hij ziet, terwijl een vrouw dat veel minder heeft.
Laatst gewijzigd door xsidd op 19 apr 2017 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2015 14:19

xsidd schreef:Ten eerste kunnen vrouwen prima schoenen aantrekken, zonder dat ik gelijk denk, dat ze me daarmee bewust zouden willen prikkelen. Ik heb ook duidelijk in mijn reactie benoemd, dat ik begeerte ervaar, als een vrouw met hele HOGE hakken rondloopt.


Oké, en omdat jij een zwakte vertoont (die wij mannen allemaal vertonen), moet de vrouw daar in alles wat ze doet rekening mee houden? In plaats van dat jij dat zwakke punt in jezelf aanpakt, verleg je de verantwoordelijkheid naar de vrouw. Als ZIJ dit en dat niet doet, voel IK geen foute begeerte...

En daarbij, hoge hakken. Hoe hoog is dat? 5 cm? 10cm, 15? Ga je met een duimstok op de grond liggen om de kijken of de hakhoogte nog binnen de marge valt?

Hoe bedoel je dit? Het lijkt wel alsof je de hele contekst van het verschil tussen een man en een vrouw vergeet. Je weet toch heel goed dat de man, anders is als de vrouw? En een man word geprikkeld door wat hij ziet, terwijl een vrouw dat veel minder heeft.


Sorry, maar dat is flauwekul gebaseerd op de wensgedachte van mannen dat vrouwen allemaal volstrekt kuise wezens zijn waarvan de seksuele gevoelens pas ontluiken na het ja-woord.

Maar zelfs ALS mannen en vrouwen daarin echt verschillen, dan leg je nog jouw verantwoordelijkheid voor het in de hand houden van je begeerte bij de vrouwen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor xsidd » 13 aug 2015 14:44

Oké, en omdat jij een zwakte vertoont (die wij mannen allemaal vertonen), moet de vrouw daar in alles wat ze doet rekening mee houden? In plaats van dat jij dat zwakke punt in jezelf aanpakt, verleg je de verantwoordelijkheid naar de vrouw. Als ZIJ dit en dat niet doet, voel IK geen foute begeerte...


Nee, ik ga zeker niet alles bij de vrouw neerleggen. Ik als man heb ook mijn verantwoording! En ik kan ook de andere kant opkijken, als er een vrouw op een hoge hak voorbijkomt. Bij een hoge hak, denk ik aan 8 centimeter of langer.

Sorry, maar dat is flauwekul gebaseerd op de wensgedachte van mannen dat vrouwen allemaal volstrekt kuise wezens zijn waarvan de seksuele gevoelens pas ontluiken na het ja-woord.
??? De wensgedachte dat mannen en vrouwen kuise wezens zijn? Ik weet niet waar je deze mening vandaan haalt? ik heb daar niet aan gedacht,

Maar zelfs ALS mannen en vrouwen daarin echt verschillen, dan leg je nog jouw verantwoordelijkheid voor het in de hand houden van je begeerte bij de vrouwen.
Niet ALS?! Mannen en vrouwen verschillen. En ja, ik heb zelf ook mijn verantwoordelijkheid.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2015 14:49

xsidd schreef:Nee, ik ga zeker niet alles bij de vrouw neerleggen. Ik als man heb ook mijn verantwoording! En ik kan ook de andere kant opkijken, als er een vrouw op een hoge hak voorbijkomt. Bij een hoge hak, denk ik aan 8 centimeter of langer.


We gaan ontzettend off topic, maar herken je zelf ook dat het hele feit dat je een waarde paraat hebt voor 'maximaal toegestane hakhoogte' eigenlijk gewoon bizar is? Je geeft dus eerst een oplossing die bij jezelf blijft (wegkijken), maar vervolgens heb je wel een max toegestane hakhoogte...

??? De wensgedachte dat mannen en vrouwen kuise wezens zijn? Ik weet niet waar je deze mening vandaan haalt? ik heb daar niet aan gedacht,


Daar is de maatschappij toch vrij duidelijk in. Seksualiteit wordt bij meiden/vrouwen onderdrukt en bij jongens/mannen toegejuicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor xsidd » 13 aug 2015 15:12

We gaan ontzettend off topic,

Klopt, ik wil ook gaan stoppen over dit onderwerp.

Maar herken je zelf ook dat het hele feit dat je een waarde paraat hebt voor 'maximaal toegestane hakhoogte' eigenlijk gewoon bizar is?

Je vraagt mij zelf, wat ik hoog vind?! En daar antwoordde ik op. Het gaat mijn inziens er vooral om, met wat voor REDEN, een vrouw op hoge hakken wil lopen. Als ze dat doet om er begeerlijk uit te zien, zal een man dat ook vast bemerken.

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 19 aug 2015 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 13 aug 2015 16:22

Mijn vrouw zet vaak haar hakken in het zand, dat scheelt aanzienlijk in de effectieve hoogte van die hak, waardoor ik nog enigszins 'te houden ben'.
Boeiende discussie trouwens :wink:

janneke1976
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2015 21:44

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor janneke1976 » 13 aug 2015 18:55

Moslims mogen ook niet met hoge hakken lopen. Ze zijn kuiser dan wij.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 13 aug 2015 19:08

janneke1976 schreef:Moslims mogen ook niet met hoge hakken lopen. Ze zijn kuiser dan wij.

Ik zie nog steeds niet in wat hoge hakken met kuisheid te maken hebben.
T ziet er niet uit...

Die kuisheid van moslims is inderdaad een voorbeeld van het punt wat Mortlach probeerde te maken: moslimmannen doen het met alles wat beschikbaar is, maar alleen vrouwen kunnen gestraft worden voor onkuisheid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 13 aug 2015 19:19

janneke1976 schreef:Moslims mogen ook niet met hoge hakken lopen. Ze zijn kuiser dan wij.


Dat denk je maar, veelal is de realiteit anders, ook dat is vaak uiterlijke schijn.
Ik zou als ik vrouw was daar niet echt jaloers op zijn.

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor GDK » 13 aug 2015 19:47

janneke1976 schreef:Moslims mogen ook niet met hoge hakken lopen. Ze zijn kuiser dan wij.

Omdat ze nooit wat hoeven te bestellen in de hakkenbar?
Vooruit met de geit!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2015 19:55

janneke1976 schreef:Moslims mogen ook niet met hoge hakken lopen. Ze zijn kuiser dan wij.


nee, die worden gewoon harder onderdrukt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor xsidd » 16 aug 2015 14:51

nee, die worden gewoon harder onderdrukt...
Harder onderdrukt, dan WIE, naar jou mening? Ik neem aan dat je Christelijke vrouwen bedoeld?! Je kan toch niet door je stellige reactie, de HELE GROEP Christenen weg zetten, alsof die hun vrouwen, zouden onderdrukken? Dat is onzin!

Mijn mening is, dat er helaas binnen het Christendom, inderdaad misbruik gemaakt word door sommige mannnen van hun positie, ten opzichte van de vrouw. MAAR, er zijn ook genoeg mannen, die hun vrouw NIET onderdrukken! Dit komt mijns inziens veel dichter bij de waarheid, dan dat een hele groep over 1 kam word geschoren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2015 15:12

xsidd schreef:Harder onderdrukt, dan WIE, naar jou mening? Ik neem aan dat je Christelijke vrouwen bedoeld?! Je kan toch niet door je stellige reactie, de HELE GROEP Christenen weg zetten, alsof die hun vrouwen, zouden onderdrukken? Dat is onzin!

Mijn mening is, dat er helaas binnen het Christendom, inderdaad misbruik gemaakt word door sommige mannnen van hun positie, ten opzichte van de vrouw. MAAR, er zijn ook genoeg mannen, die hun vrouw NIET onderdrukken! Dit komt mijns inziens veel dichter bij de waarheid, dan dat een hele groep over 1 kam word geschoren.


Nou nou nou, niet zo gepikeerd. Ik bedoelde helemaal niet christelijke vrouwen, maar vrouwen in het algemeen. En met onderdrukken bedoel ik echt niet dat de man er met de knoet op los gaat als de vrouw iets doet wat hem niet zint. Het is veel subtieler, de manier waarop vrouwen worden opgevoed gedienstig en gedwee te zijn, de manier waarop bijvoorbeeld vrouwen niet serieus worden genomen, bepaalde banen die ze niet 'mogen' omdat dat mannenwerk is, het constante bombardement (media, advertenties, etc) dat ze eigenlijk alleen bestaan om aantrekkelijk te zijn voor (hun) mannen, en dan vervolgens worden afgerekend dat ze niets meer zijn dan alleen modepopjes.

Gewoon een voorbeeldje. Als mijn vrouw en ik in de bouwmarkt staan, en zij vraagt iets aan een medewerker, dan geeft 9 van de 10 keer die medewerker antwoord aan MIJ. Terwijl ik daar letterlijk alleen ben om de zware dingen te tillen en mijn vrouw te helpen bij het klussen. De subtiele boodschap is dan natuurlijk dat klussen niets voor vrouwen is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor xsidd » 16 aug 2015 16:02

Nou nou nou, niet zo gepikeerd. Ik bedoelde helemaal niet christelijke vrouwen, maar vrouwen in het algemeen.
Het kwam op mij zo over, omdat je reactie aan janneke1976 was, dat Moslims HARDER onderdrukt werden/worden.

de manier waarop bijvoorbeeld vrouwen niet serieus worden genomen, bepaalde banen die ze niet 'mogen' omdat dat mannenwerk is
Bedoel je specifiek in het bedrijfsleven? Er zijn ook voorbeelden bekend, van vrouwen die leiding geven. Zoals Neelie Kroes bijvoorbeeld!

het constante bombardement (media, advertenties, etc) dat ze eigenlijk alleen bestaan om aantrekkelijk te zijn voor (hun) mannen, en dan vervolgens worden afgerekend dat ze niets meer zijn dan alleen modepopjes.
Hierin heb je mijns inziens een groot punt te pakken. Het is een maatschappelijk probleem mijns inziens, wat nog onderbelicht is gebleven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2015 22:37

xsidd schreef: Bedoel je specifiek in het bedrijfsleven? Er zijn ook voorbeelden bekend, van vrouwen die leiding geven. Zoals Neelie Kroes bijvoorbeeld!


Nee, ik bedoel overal. Ja, er zijn hier en daar uitzonderingen (en in Nederland is het gelukkig niet zo bar gesteld als in andere landen), maar dat is toch het hele punt: het zijn uitzonderingen terwijl vrouw-zijn toch geen uitzondering is?

Hierin heb je mijns inziens een groot punt te pakken. Het is een maatschappelijk probleem mijns inziens, wat nog onderbelicht is gebleven.


Het zit ook diep ingebakken, ook bij mezelf. Ik zal een recent voorbeeld geven. Ik heb een spel waarin je met soldaten een buitenaardse invasie probeert af te slaan. Eén van de rollen die een soldaat kan invullen, is die van hospik. Ik heb een hele rits met (grappige) namen verzonnen en die in dat spel ingevoerd, zodat al mijn soldaten een naam hebben die me bekend voorkomt. Op een gegeven moment betrapte ik mezelf erop dat AL mijn hospiks 'vrouwelijke' namen hadden. Dat ik een nieuwe soldaat kreeg, de naam zag en dacht: vrouwennaam, dus hospik.

Nu klinkt dat allemaal niet zo ernstig, en niemand ondervindt er nadeel van, maar het is wel tekenent dat ik dus onbewust nog met het stereotype beeld zit van vrouw als verzorgster/zuster...

Maar sla gerust een tijdschrift open en je zult echt wel minder subtiele voorbeelden kunnen vinden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten