Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Kvinna » 25 feb 2013 11:16

Ik kom hier nog niet zo lang. Ik hoopte een reformatorisch forum te vinden, waar je van gedachten kunt wisselen met andere reformatorische mensen. Ik wist wel dat er ook andersdenkenden lid waren, maar dat moet kunnen, lijkt me.
Nu ik een paar maanden mee loop, valt het me allemaal wat tegen. Bij de gezelligheidsonderwerpen is het allemaal wel koek en ei, geloof ik (daar lees ik zelden), maar bij de inhoudelijke onderwerpen komt het reformatorische gehalte van het forum niet goed uit de verf. Vaak worden de gesprekken gedomineerd door on- of anders gelovigen. Of ze lopen anderszins snel dood.
Waar zijn degenen die de doelgroep van dit forum zijn? Wat heeft dit forum eigenlijk voor toekomst?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor meribel » 25 feb 2013 11:20

toekomst van het forum? volgens mij bestaat dit forum al meer dan 10 jaar ( vast met ups en downs ), dus daar zal het wel goed mee zitten

Waar de echte refo's zijn gebleven, volgens mij zijn die 'gevlucht' naar echte refo sites zoals refoforum.nl waar je enkel lid mag worden als je ook lid bent van een refo kerk ( dus niet gkv bijv. )

maar je kan er ook nog wel een enkele vinden op bijv. rehobothforum.nl ( ik wil geen reklame maken hoor :mrgreen: )

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor maran » 25 feb 2013 11:34

Kvinna schreef:Ik kom hier nog niet zo lang. Ik hoopte een reformatorisch forum te vinden, waar je van gedachten kunt wisselen met andere reformatorische mensen. Ik wist wel dat er ook andersdenkenden lid waren, maar dat moet kunnen, lijkt me.
Nu ik een paar maanden mee loop, valt het me allemaal wat tegen. Bij de gezelligheidsonderwerpen is het allemaal wel koek en ei, geloof ik (daar lees ik zelden), maar bij de inhoudelijke onderwerpen komt het reformatorische gehalte van het forum niet goed uit de verf. Vaak worden de gesprekken gedomineerd door on- of anders gelovigen. Of ze lopen anderszins snel dood.
Waar zijn degenen die de doelgroep van dit forum zijn? Wat heeft dit forum eigenlijk voor toekomst?


er zijn hier inderdaad ook andersdenkenden, want valt er te discussiëren als iedereen het met elkaar eens is?
heel weinig lijkt me.
zo leer je weinig en dan wordt het tevens al gauw een sekte.

bovendien zijn er topics waar je - voor er aan deel te kunnen nemen - moet onderschrijven dat je de geloofsbelijdenissen etc. voor waar aanneemt.
dus ik neem aan dat daar geen atheïsten of andersgelovigen of andersdenkenden aan deelnemen.

dan kun je dus daar je ei kwijt .
of is dat ook niet naar genoegen?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Speedy » 25 feb 2013 11:37

Tja, ik denk dat de meeste Refo's vertrokken zijn of niet meer discussiëren vanwege dat er zwaar negatief gereageerd wordt op bepaalde zaken en dat er ook niet meer geluisterd wordt naar argumenten. Dat komt denk ik ook wel dat ex-refo's het nodig vinden om hun negatieve ervaringen als een karikatuur over de refo-gezindte heen te leggen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Byte » 25 feb 2013 11:42

ik ben er net bij :)

en vlgns mij uit de refohoek :lol:

maar kan me je reactie voorstellen trouwens :-oo

Met groet,

Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2013 11:46

Ik ben een echte refo.
Maar dat wil niet zeggen dat refovensters geen ook hebben voor de wereld
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2013 11:52

Ik merk bij mezelf en aan vele anderen ook, dat ze forummoe worden. Je kunt vaak nog beter discussiëren of in gesprek gaan met een atheïst, dan een remonstrant/nieuwlichter.
Het heet hier wel refoweb, maar echt refo vind ik het niet, aangezien sommige reacties en topics mogen blijven staan onder het mom van....open forum of omdat het niet spottend bedoeld zou zijn.
Maar dan moet wel eerst duidelijk gemaakt zijn wat er precies bedoeld wordt met een refo.
Lid van een rechts reformatorisch kerkverband, met alle uiterlijke kenmerken van dien?
Dan pas ik eigenlijk niet eens in het plaatje 8-[

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2013 12:18

grappig dat je termen als refo en evo ook nergens in de bijbel vindt.
We hebben weer eens etiketjes nodig.

Is christen (náár Christus) niet voldoende?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2013 12:20

JeeWee schreef:grappig dat je termen als refo en evo ook nergens in de bijbel vindt.
We hebben weer eens etiketjes nodig.

Is christen (náár Christus) niet voldoende?

Grappig is dat niet, het is een aanklacht. Want het geeft de scheiding weer tussen een zich-noemend christen en een reformatorisch belijdend christen. Heeft met uiterlijkheden op zich niet van doen!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor mealybug » 25 feb 2013 13:04

Hallo Schelpje.
Wat belijdt de reformatorische christen, wat bv een messiaanse christen of evangelische, dan niet zou belijden?
Zegt de apostel niet dat wij elkaar horen te aanvaarden, zoals wij ook door Hem aanvaard zijn?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2013 13:06

mealybug schreef:Hallo Schelpje.
Wat belijdt de reformatorische christen, wat bv een messiaanse christen of evangelische, dan niet zou belijden?
Zegt de apostel niet dat wij elkaar horen te aanvaarden, zoals wij ook door Hem aanvaard zijn?

Het gaat niet over aanvaarden, maar om wezenlijke verschillen.

mohamed

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2013 14:36

Er zijn onderdelen op het forum waar alleen reformatorische christenen kunnen posten.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2013 15:19

De "besloten religiefora" zijn bij uitstek fora waar het reformatorisch gehalte van Refoweb in vrijwel pure vorm gehandhaafd en geëtaleerd kan worden. Je bent daar van harte welkom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor maran » 26 feb 2013 15:57

Optimatus schreef:De "besloten religiefora" zijn bij uitstek fora waar het reformatorisch gehalte van Refoweb in vrijwel pure vorm gehandhaafd en geëtaleerd kan worden. Je bent daar van harte welkom.


dat hebben mohamed en ikzelf ook al eerder gezegd... :-({|=
Laatst gewijzigd door maran op 26 feb 2013 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schelpje3 » 26 feb 2013 18:23

Optimatus schreef:De "besloten religiefora" zijn bij uitstek fora waar het reformatorisch gehalte van Refoweb in vrijwel pure vorm gehandhaafd en geëtaleerd kan worden. Je bent daar van harte welkom.

Ja en op het open forum mag je beledigd worden als je tegen de stroom ingaat. Helaas ben ik de enige tot nu toe, wat de rest overtuigt van het gelijk aan hun zijde en gaat het beledigen gewoon door.
Prima, ik kijk dus niet meer, maar voor andere lezers is het duidelijk dat je zo met elkaar omgaat, als christenen en ga je Bijbelteksten misbruiken. Niet zo vreemd dat er dan velen afhaken.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten