Moderators: henkie, Moderafo's
kinpruik schreef:Dus omdat jij het niet leuk vind is het per definitie slecht? Het is een FILM he, het is niet echt.
kinpruik schreef:Het is me volstrekt niet duidelijk hoe je 'relatieproblemen' kunt lezen in een verhaal van een man die wel eens een keer lekker een actiefilm wilt kijken. Vrijwel elke man die nog niet geriatrisch is wil dat wel eens.
Chaya schreef:Nee, dat niet, maar ik vond dit eigenlijk al genoeg info, tezamen met die malle outfit.
Overleg je serieus iedere keer als je een spel wilt spelen of een film wilt kijken?
Mijn oude moedertje zou zeggen: daar kweek je wijsneuzen mee.![]()
Johan100 schreef:Ik vind het een mooi antwoord van de deskundige.
Kunnen gewelddadige films ook een negatieve invloed op de mens hebben (bijv. dat de kijker zelf ook de neiging heeft om sneller agressief gedrag te vertonen of geweld normaal gaat vinden)?
Antwoord: U slaat met uw vraag de spijker op z’n kop. Ja!
Yoshi schreef:Dat kan idd. Evengoed kan het lezen van religieuze werken een negatieve invloed op de mens hebben. Sommigen vertonen er sneller agressief gedrag voor of vinden bepaalde onwenselijke gedragingen normaal. Dat zien we regelmatig in het nieuws.
JohannesHermanus schreef:Agressie is geen emotie, maar een keuze. Gedrag dus. En zoals bij veel gedrag het geval is, is dat vaak aangeleerd. Door middel van conditionering; er staat een beloning tegenover. Agressie kan zaken gedaan krijgen en is ten allen tijde een methode waarbij men geen rekening met de ander houd. Een film met agressie promoot het gebruik van agressie om doelen mee te behalen! En sec gezien zijn we collectief nu eenmaal wel steeds vaker het slachtoffer van zinloos geweld (zinloos geweld=terrorisme), dat maakt mensen angstig waardoor men weer agressief kan gaan reageren...etc. Vechtsporten om agressie mee te bestrijden? Hmmm, daar heb ik zeer slechte ervaringen mee; in de meeste gevallen leid dat tot zeer veel schade en creëer je er een probleem bij ipv dat het oplost.
Agressie is kicken en kan zeer verslavend zijn!
Mortlach schreef:Joh, je moet eens een professionele martial artist hebben en daar iemand tegenover zetten die zichzelf niet onder controle heeft (agressief is). Van die laatste persoon wordt binnen seconden gehakt gemaakt.
Mortlach schreef:Verder 'promoot' een film helemaal niks. Als ik een film kijk waarin de Hulk de Noorse god Loki door een muur duwt, hoe 'promoot' die film dan dat ik met agressie mijn doelen kan bereiken?
Mortlach schreef:Ik ben daarom ook erg blij dat het ND dat artikel presenteert. Het gaat blijkbaar niet om de film of het spel, maar om de gezinssituatie. Maar ja, dan ligt het probleem bij onszelf en dat is lastiger dan gewoon dat spelletje of film verbieden, nietwaar.
Nederlands Dagblad schreef:
Kinderen die in een harmonieus gezin opgroeien, worden niet agressiever van videogames of films met veel geweld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten