maar er zijn ook anderen bij die zonder naar anderen te luisteren en het aanbrengen van de nodige nuance een heleboel roepen (bijvoorbeeld [..] BladeStraight)
Ik had dit topic gemist (en nu wilde ik wel dat ik het nooit gezien had) maar inmiddels helemaal gelezen...
Ik wil even protesteren tegen de manier waarop ik hier wordt afgeschilderd. Ik probeer altijd genuanceerd mijn mening te geven, in de discussie over homoseksualiteit heb ik, naar mijn mening, me voorzichtig geuit en meerdere malen gezegd dat we niet behoren te oordelen. Ik zou dus graag van de topicstarter wat voorbeelden willen horen van plaatsen waarin ik 'zonder nuance een heleboel roep'
Met betrekking tot het al dan niet toestaan van de posts van Jan: ik denk dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is en tolerantie voor elkaars mening moet voor zowel de linker- als de rechterflank gelden.
Ik wil best bekennen dat ik, toen ik me hier aanmeldde, niet besefte dat het hier vol zit met Atheïsten en Remonstranten. Niet dat dit een probleem is, vrijwel al mijn vrienden zijn ongelovig dus ik ben wel discussie gewend, maar ik ben het dus totaal niet met hun visie eens. Ik probeer deze forumleden op een normale manier te benaderen. Ik ben het oneens met mannetje1977 en zijn visie op homoseksualiteit maar ik heb wel de moeite genomen zijn complete pdf te lezen, en denk dat ik me zeker respectvol gedragen heb.
Aan de andere kant ben ik meerdere gevallen tegengekomen waar, naar mijn mening, op een respectloze manier wordt gesproken over de gereformeerde belijdenis. Ik zal geen namen noemen maar ik denk dat ieder wel voorbeelden kan noemen van forumleden die hun afkeer van de bevindelijk gereformeerde kerken niet onder stoelen of banken steken.
Ik ben dus van mening dat iedere stroming hetzelfde behandeld moet worden. De topicstarter heeft moeite met sommige uitspraken van Jan, wat ik op zich best wel begrijp, maar ik heb soms moeite met andere uitspraken. Zo vind ik het in de aangehaalde discussie over homoseksualiteit, waar deze klacht zich op lijkt toe te spitsen, dat sommigen op een veel te vrije wijze praten over deze zaken en ik me soms echt afvraag of de Bijbel nog wel serieus genomen wordt.
Hier komen we natuurlijk nooit uit. Niemand kan actief zijn op een discussieforum zonder zich zo nu en dan te ergeren. Wat mij betreft moet er ruimte zijn voor ieders mening. Ook die van Jan, ook die van de atheïst met de dino-avatar wiens naam me even ontschoten is.