Tante Pollewop schreef:Terwijl mensen die overlast veroorzaken in de buurt gewoon aangesproken moeten worden op hun gedrag.
Dit werkt niet evangeliserend, dit wekt ergernis op.
Ik vind het een kwalijke zaak dat het probleem dan bij SA wordt gelegd.

Dat bedoel ik helemaal niet!
Mijn nieuwe buurman had de ergerlijke gewoonte om tijdens elke voetbalwedstrijd van zijn club en elke EK, CL en WK met de ramen en deuren open de tv keihard aan te zetten en te vloeken bij elk doelpunt van de tegenpartij en te springen en juichen bij elk eigen doelpunt.
Dan moet ik niet tijdens zo'n wedstrijd aan de deur komen zeuren of het wat zachter kan, geheid dat hij of niet opendoet, of ik word weggevloekt.
Dus ik heb daar een geschikt moment voor gezocht en het hem rustig gevraagd.
Hij had zich dat niet gerealiseerd en sindsdien is het niet voorbij maar wel een stuk minder (hard).
Zo ook met een muziekmakende buurjongen, hij speelt in een bandje.
Soms vraagt hij of wij het ook mooi of goed vinden en dan zeggen we: zeker, nog even door blijven oefenen.
Grapje, hij kan er tegen. Maar of het op zondagmiddag en later op de avond iets zachter kan en dat doet hij dan ook.
Met een kwinkslag en vriendelijk vragen op een rustig moment bereik je meer dan OP het moment zelf te bleren: hé, kan het ook zachter of stoppen!!