mona schreef:Volkomen mee eens.
Dit topic ontaard ondertussen alleen maar uit op gezeur en gedram.
Bah, afschuwelijk, ga dan gewoon ergens anders heen als het je hier zo irriteert.
Wat mij betreft mag er een slotje op.
Niet omdat er niets ter discussie gesteld mag worden, maar wel omdat er zo veel antwoorden uit de vragenrubriek worden aangegrepen
om weer eens lekker van leer te trekken hoe verkeerd de refo's denken.
Jammer dat je mijn oprechte vraag en uiting van onbegrip als gezeur en gedram ziet.
Ik ga hier heen omdat ik dingen wil leren begrijpen.
Nergens stel ik dat de mening van mensen mij irriteert, slechts het feit dat oprechte vragen weg gemodereerd worden als zijnde niet ter zake doend kwetst mij.
Overigens geldt hetzelfde voor jou, als jij je aan dit topic ergert, lees het dan niet.
Ik geef volledig toe dat ik wel eens van leer heb getrokken (mijns inziens terecht) tegen één bepaalde predikant die hier vragen beantwoord, maar ik heb nergens van leer getrokken tegen de volledige zuil, tegen het geloof, tegen hoe refo's denken en leven of tegen mensen persoonlijk (anders dan de bewuste predikant).
Verder heb ik ooit kritiek geleverd op een antwoord dat vervolgens is ingetrokken, en heb ik me éénmaal afgevraagd waarom een vraag moest worden beantwoord door iemand die zélf in zijn eerste zin al meld de situatie niet te kennen.
Ik ben van atheïst (al besef ik nu dat het agnosticisme was) getrouwd met een meisje uit de meest behoudende kerk die er in Nederland is, en we hebben ons samen bij een wat minder behoudende kerk aangesloten, voornamelijk vanwege het feit dat het taalgebruik voor mij als relatieve buitenstaander in haar oude kerkgenootschap onnavolgbaar was (en nu, zo'n 14 jaar later nog steeds is).
Als ik dan moeite doe om de beweegredenen van mensen te leren begrijpen en ik word afgeserveerd als iemand die alleen maar wil schoppen doet dat best een beetje pijn.
Neem van mij aan dat ik, ook in geloofszin, met heel veel vragen worstel.
Heel veel waarom's met me meedraag.
En dat ik, door recente gebeurtenissen in mijn privéleven wat harder uit de hoek kan komen en wat cynischer van ondertoon ben geworden dan een maand of vier terug.
Als dat verkeerd overkomt: ik kan er niks aan doen.