Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Suggesties

Berichtdoor coby » 09 okt 2013 13:29

schelpje3 schreef:Ik heb nooit iemand voor seniel uitgemaakt, wel voor dwaler. Als je dat op grond van de Bijbel kunt aantonen, MOET je dat zelfs tegen iemand zeggen.
Een medemens die linea recta op een afgrond afrent, laat jij die lekker doorrennen dan, zonder enige waarschuwing? Als ze niet luisteren is dat aan hen, maar jij hebt hen i.i.g. proberen te weerhouden. Dat is je christenplicht ook!

Klopt, dat schreef iemand anders en als je de post dan rapporteert gebeurt er niks, dus zeg ik het maar zo. Het is nogal wat om iemand voor dwaler uit te maken, omdat hij toevallig op een punt dwaalt. Een dwaalgeest verkondigt een dwaalleer m.b.t verlossing en daarvoor moet je iemand waarschuwen. Of iemand in een oude of nieuwe aarde of een holle, bolle of platte gelooft op grond van teksten maakt niks uit. Het zijn allemaal christenen en ze lopen daardoor niet af op de afgrond. Ik heb geprobeerd te laten zien dat het niet klopt van de holle aarde, zij zien het anders, lekker boeiend. Wat maakt het nou uit?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 13:42

coby schreef:Klopt, dat schreef iemand anders en als je de post dan rapporteert gebeurt er niks, dus zeg ik het maar zo. Het is nogal wat om iemand voor dwaler uit te maken, omdat hij toevallig op een punt dwaalt. Een dwaalgeest verkondigt een dwaalleer m.b.t verlossing en daarvoor moet je iemand waarschuwen. Of iemand in een oude of nieuwe aarde of een holle, bolle of platte gelooft op grond van teksten maakt niks uit. Het zijn allemaal christenen en ze lopen daardoor niet af op de afgrond. Ik heb geprobeerd te laten zien dat het niet klopt van de holle aarde, zij zien het anders, lekker boeiend. Wat maakt het nou uit?

Dat zijn anders wel concrete zaken coby! Of iemand een bepaald getal op een bepaalde wijze interpreteert, is niet boeiend, dat is redelijk onschuldig. Maar als iemand echt een dwaalleer verkondigt, waarbij de Bijbel geweld aan wordt gedaan, dien je iemand wel te waarschuwen.
Als jij dit niet wil en het zo laat, prima.
Je kunt hier niet meteen zien of iemand wel of geen christen is. Als iemand zich zo noemt of hier post, wil dat nog niks zeggen! Dat zul je uit zijn/haar postings moeten kunnen halen.
Alleen al door het gebruik van hoofdletters, als het over onze Schepper gaat, kun je veel zien. Of het die persoon ernst is of niet.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 09 okt 2013 17:30

Ik maakte me al zorgen of alles goed met je is. Blijkbaar kun je niet zelf bepalen wat je wilt lezen en wat je niet wilt lezen. Daar zou ik me zorgen over maken, want dan bestuur je internet misschien ook niet goed. Je leesplezier heb je zelf in de hand, zeker met forums. Je hebt zo een muis en daarmee kun je iets aanklikken of niet. Simpel toch?
En antwoorden is helemaal makkelijk want je hebt mij menigmaal geantwoord dus houd je iets in stand wat niet je wens is, daar kun je iets aan doen hoor!

Wat leuk dat jij het op jezelf betrok, ik doelde niet eens op jou.

Het gaat mij om mensen die in diverse topics die op zich boeiend zijn en die ik daarom aankijk opmerkingen maken die ik vervelend vind om te lezen.

En:met niemand gaat alles goed, toch?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 okt 2013 21:42

Maar als iemand echt een dwaalleer verkondigt, waarbij de Bijbel geweld aan wordt gedaan, dien je iemand wel te waarschuwen.
Als jij dit niet wil en het zo laat, prima.

Leg mij nu eens uit hoe je toetst of iets een dwaalleer is, want pas dan kun je iemand waarschuwen. Geloof je dat ik een wedergeboren christen ben en dus een kind van God en de Bijbel beschouw als het onfeilbare Woord van God. En dat ik op die belijdenis gedoopt ben? Geloof je dat?
Dus dat we op grond hiervan beiden lid zijn van het LIchaam van Jezus Christus, waarvan de Bijbel leert in de Korinthebrief dat dat nooit verdeeld kan zijn?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 okt 2013 22:57

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 okt 2013 10:05

Bambi dit zijn beschuldigingen waar ik niets mee kan, het is echt gebakken lucht wat je roept.
Je zit zo vast aan de leer van een kerk vrees ik en jouw houding ten opzichte van mensen die anders denken maken mij echt niet jaloers. Ik zou nooit tot zo een denominatie willen behoren als ik er zo haatdragend en vijandig van word. Het nodigt absoluut niet uit. Het is ook een slechte getuigenis van iemand die zich christen noemt.
Je bent niet de enige hoor. Ik herken het feilloos.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 10 okt 2013 10:23

Schelpje3:
Alleen al door het gebruik van hoofdletters, als het over onze Schepper gaat, kun je veel zien. Of het die persoon ernst is of niet.

Leg je niet teveel nadruk op zaken die er dan niet echt toe doen?
Het zijn zaken die voor jou misschien belangrijk zijn, maar mag je daar iets uit afleiden bij een ander?

Ik ken iemand die dicht bij de Heer leeft, maar het viel me op dat hij in gebed 'je' en 'jij' zegt tegen onze hemelse Vader. Hij weet dat te motiveren, ik zelf zie dat anders, maar ik leg zijn geloof daarom nog niet op de weegschaal.
Daar moet je toch van af blijven?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 21 okt 2013 18:46

Misschien als suggestie een apart stuk binnen het religie forum waar alle sektarische dwaalleringen gestopt kunnen worden. Het begint een beetje bont te worden met die holle aarde overal. Ik denk dat dat heel goed past binnen de richtlijnen mbt de instemming tot enkele zaken om in de gesloten religie-onderdelen te posten. Discussie over zaken als doop etc vind ik goed, maar het lijkt erop dat een bepaalde sekte heeft besloten om te gaan "evangeliseren" op refoweb door elk topic te domineren met een holle aarde... Niet dat ik me niet kan verdedigen, maar na tig keer hetzelfde riedeltje af te spelen ben ik het wel beu. Enige begrenzing mag er best wel wezen lijkt mij.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 okt 2013 20:07

alexander91 schreef:Misschien als suggestie een apart stuk binnen het religie forum waar alle sektarische dwaalleringen gestopt kunnen worden. Het begint een beetje bont te worden met die holle aarde overal. Ik denk dat dat heel goed past binnen de richtlijnen mbt de instemming tot enkele zaken om in de gesloten religie-onderdelen te posten. Discussie over zaken als doop etc vind ik goed, maar het lijkt erop dat een bepaalde sekte heeft besloten om te gaan "evangeliseren" op refoweb door elk topic te domineren met een holle aarde... Niet dat ik me niet kan verdedigen, maar na tig keer hetzelfde riedeltje af te spelen ben ik het wel beu. Enige begrenzing mag er best wel wezen lijkt mij.

Gewoon niet reageren, dan houdt het zo op, lijkt me.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 29 okt 2013 11:06

Is het mogelijk dat je aangeeft dat je automatisch wilt overstappen tussen zomer- en wintertijd?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 okt 2013 12:41

Rozijn schreef:Is het mogelijk dat je aangeeft dat je automatisch wilt overstappen tussen zomer- en wintertijd?

Volgens mij niet!

Mischien als je heel, heel erg gereformeerd bent

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 13:03

Rozijn schreef:Is het mogelijk dat je aangeeft dat je automatisch wilt overstappen tussen zomer- en wintertijd?

Zomertijd is in gebruik: Hier kun je ja en nee aanvinken.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 29 okt 2013 18:11

Ik moet duidelijker zijn:
Ik die de suggestie om een nieuwe optie toe te voegen, te weten: gebruik automatisch de zomertijd.
Dan kan iedereen zelf kiezen of je dat zelf doet, of dat het voor je gebeurd.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 29 okt 2013 22:36

mealybug schreef:Gewoon niet reageren, dan houdt het zo op, lijkt me

Nee, volgens refoweb moet je juist wel reageren.
Daardoor kunnen mensen zien dat dit forum reformatorisch is... :D
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 okt 2013 10:14

mona schreef:Nee, volgens refoweb moet je juist wel reageren.
Daardoor kunnen mensen zien dat dit forum reformatorisch is... :D
Het is een beetje van allebei:
Spr. 26: 4 Antwoord een dwaas niet naar zijn dwaasheid, anders zou ook u aan hem gelijk worden.
5 Antwoord een dwaas naar zijn dwaasheid, anders zou hij in zijn eigen ogen wijs zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “RefoWeb”