Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Suggesties

Berichtdoor coby » 08 okt 2013 10:38

schelpje3 schreef:Suggestie: spotters en dwaallichten verbannen van het forum.

Suggestie: eens leren om niet te oordelen en berichten verwijderen (kun je ook zelf doen achteraf)waar iemand voor seniel of dwaallicht wordt uitgemaakt. Hele posts of topics worden hier gewoon verwijderd zonder mededeling, maar dat kan blijven staan. Je kunt zeggen dat je een leer idioot vindt, maar zo op de man spelen vind ik niet kunnen op een christelijk forum. Als je denkt dat iemand dwaalt, moet je voor 'm bidden.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 08 okt 2013 10:56

henkie schreef:"Vraag niet wat Refoweb voor jou kan doen, maar wat jij voor Refoweb kan doen" :)

Als er niemand reageert op een dwaalleer aluhoedje dwaallicht mallerd bijzondere theorie, dan is de lol er erg snel vanaf.

Ik doe mijn best.
Is het mogelijk om een forummer te markeren dat je zijn of haar postings niet meer ziet? Dat zou het leesplezier aanmerkelijk verhogen hier een daar...

Een andere suggestie: probeer de redelijkheid niet uit het oog te verliezen. Ik geef maar even een concreet voorbeeld. WilSophie geeft blijk van een zeer bijzonder wereldbeeld. Maar daarmee is nog niet alles wat WilSophie zegt onzin.
Ieder heeft zijn gekke kanten, maar daarmee is nog niet iedereen helemaal knetter...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 okt 2013 11:28

coby schreef:Suggestie: eens leren om niet te oordelen en berichten verwijderen (kun je ook zelf doen achteraf)waar iemand voor seniel of dwaallicht wordt uitgemaakt. Hele posts of topics worden hier gewoon verwijderd zonder mededeling, maar dat kan blijven staan. Je kunt zeggen dat je een leer idioot vindt, maar zo op de man spelen vind ik niet kunnen op een christelijk forum. Als je denkt dat iemand dwaalt, moet je voor 'm bidden.

Op de man spelen is een stuk eerlijker dan rotopmerkingen in een ander topic tegenkomen. DAT is pas onchristelijk!! Ik heb nooit iemand voor seniel uitgemaakt, wel voor dwaler. Als je dat op grond van de Bijbel kunt aantonen, MOET je dat zelfs tegen iemand zeggen.
Een medemens die linea recta op een afgrond afrent, laat jij die lekker doorrennen dan, zonder enige waarschuwing? Als ze niet luisteren is dat aan hen, maar jij hebt hen i.i.g. proberen te weerhouden. Dat is je christenplicht ook!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 okt 2013 21:14

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 okt 2013 23:09

Een andere suggestie: probeer de redelijkheid niet uit het oog te verliezen. Ik geef maar even een concreet voorbeeld. WilSophie geeft blijk van een zeer bijzonder wereldbeeld. Maar daarmee is nog niet alles wat WilSophie zegt onzin.
Ieder heeft zijn gekke kanten, maar daarmee is nog niet iedereen helemaal knetter...

Het is een Bijbels wereldbeeld wat al jaren zeer bekend is en helemaal niet iets nieuws. Het is een zegen als je jezelf als normaal kunt bestempelen, wees er dankbaar voor.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 okt 2013 23:11

Op de man spelen is een stuk eerlijker dan rotopmerkingen in een ander topic tegenkomen.

Beiden heeft niets met eerlijkheid te maken. Ik lees hier nu dus bepaalde opmerkingen van jouw hand en of ze rot zijn of niet bepaal ik niet, ze staan wel in een ander topic en ik kom ze nu tegen. Het zij zo.
Maar wat is nu jouw suggestie?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 okt 2013 23:17

Ook als je niet op deze 2 personen reageert, gaan ze door met de Bijbel te verkrachten.
Denk je niet dat je daar een taak hebt, naar God toe?
De Bijbel is tenslotte het Woord van God.

De Bijbel is niet tenslotte het Woord van God, het ìs het onfeilbare Woord van God en het is belangrijk dat het Woord bestudeerd wordt, met als doel dat mensen opgebouwd worden in de kennis van Christus. Het is God Zelf Die dat proces bewaakt en stuurt door de leiding van de Heilige Geest.
Als je wilt ageren tegen mensen die niet goed met de Schrift omgaan, is er een hele taak op dit forum omdat er ook niet christenen meepraten.
Ik denk niet dat het onze taak is om te ageren, maar zo kijk ik er persoonlijk tegen aan.
Schelpje spreekt als ik het goed begrijp over mensen die op de afgrond afstevenen.
Wat dat betreft is er genoeg werk aan de winkel als je die mensen wilt behoeden voor de afgrond.
Ga de wereld in en verkondig het evangelie tot redding van deze mensen.
Nee niet de volkeren, maar individuen, want God werkt op dit moment een werk aan mensen individueel, het evangelie voor de volkeren laat nog even wachten.

De Bijbel verkrachten vind ik persoonlijk een vreselijke uitspraak en zou die niet voor mijn rekening willen nemen.
En wat is jouw suggestie?

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 09 okt 2013 00:07

Ik begreep van de week ook van iemand dat als ik een bp beantwoord via refoweb deze persoon toch mijn mailadres kan zien... zonder dat ik dat wist. Best jammer, want ik vind t juist zo heerlijk om hier lekker anoniem mijn mening te kunnen uiten :)

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 09 okt 2013 07:30

noah schreef:Ik begreep van de week ook van iemand dat als ik een bp beantwoord via refoweb deze persoon toch mijn mailadres kan zien... zonder dat ik dat wist. Best jammer, want ik vind t juist zo heerlijk om hier lekker anoniem mijn mening te kunnen uiten :)

Ik zie onder jouw postings een mail-icoontje.
Blijkbaar heb je in de instellingen zelf aangegeven dat men je mag benaderen via mail.
Even aanpassen.
En volgens mij kunnen ze je mailadres niet zien.
Als je per mail terugreageert kan dat natuurlijk wel. Dat moet je dan niet doen.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 09 okt 2013 08:05

Wilsophie schreef:Een andere suggestie: probeer de redelijkheid niet uit het oog te verliezen. Ik geef maar even een concreet voorbeeld. WilSophie geeft blijk van een zeer bijzonder wereldbeeld. Maar daarmee is nog niet alles wat WilSophie zegt onzin.

Het is een Bijbels wereldbeeld wat al jaren zeer bekend is en helemaal niet iets nieuws. Het is een zegen als je jezelf als normaal kunt bestempelen, wees er dankbaar voor.

Ik bestempel mezelf niet als normaal, wees gerust ;)
Ik geef slechts een voorbeeld van wat ik zie gebeuren en waar ik een suggestie tegenover plaats.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 09 okt 2013 08:06

refo schreef:
Ik zie onder jouw postings een mail-icoontje.
Blijkbaar heb je in de instellingen zelf aangegeven dat men je mag benaderen via mail.
Even aanpassen.
En volgens mij kunnen ze je mailadres niet zien.
Als je per mail terugreageert kan dat natuurlijk wel. Dat moet je dan niet doen.

Bedankt, ik heb dit ook maar even uitgezet...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 okt 2013 09:33

Is het mogelijk om een forummer te markeren dat je zijn of haar postings niet meer ziet? Dat zou het leesplezier aanmerkelijk verhogen hier een daar...

Ik maakte me al zorgen of alles goed met je is. Blijkbaar kun je niet zelf bepalen wat je wilt lezen en wat je niet wilt lezen. Daar zou ik me zorgen over maken, want dan bestuur je internet misschien ook niet goed. Je leesplezier heb je zelf in de hand, zeker met forums. Je hebt zo een muis en daarmee kun je iets aanklikken of niet. Simpel toch?
En antwoorden is helemaal makkelijk want je hebt mij menigmaal geantwoord dus houd je iets in stand wat niet je wens is, daar kun je iets aan doen hoor!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 09 okt 2013 10:23

Rozijn schreef:Ik doe mijn best.

Helaas! Dat wordt scrollen. :wink:

Bambi schreef:Ook als je niet op deze 2 personen reageert, gaan ze door met de Bijbel te verkrachten.
Denk je niet dat je daar een taak hebt, naar God toe?
De Bijbel is tenslotte het Woord van God.

Kun je een voorbeeld geven van iemand waar niet op gereageerd wordt en die toch doorgaat?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 okt 2013 12:02

=D>

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 13:19

Wilsophie schreef:
Beiden heeft niets met eerlijkheid te maken. Ik lees hier nu dus bepaalde opmerkingen van jouw hand en of ze rot zijn of niet bepaal ik niet, ze staan wel in een ander topic en ik kom ze nu tegen. Het zij zo.
Maar wat is nu jouw suggestie?

Ik zal je een voorbeeld geven.
Jij zegt in topic A: kikkers zijn blauw, die zijn helemaal niet groen.
In topic B schrijft iemand dan, die jou een hak wil zetten of jou niet kan uitstaan, na een posting waarin iemand meldt dat ze met de fiets de sloot in is gereden: dan ben je zeker die blauwe kikkers wel tegengekomen, er zijn mensen die "koekoek" zijn en hierin geloven nl.

Snap je nu wat ik bedoel? Dan is het eerlijker om te zeggen: Wilsophie, heb je gisteravond iets te veel port gedronken of ben je koekoek?
Dan kun jij daar op reageren, in het andere geval niet. Veel forummers brengen het ook niet met elkaar in verband dan.

Terug naar “RefoWeb”