Chaya schreef:Dus ik denk dat de gevolgen voortkomend uit bepaalde verlangens, zondig zijn.
Dan ben je het dus niet eens met de dominee.

Moderators: henkie, Moderafo's
Chaya schreef:Dus ik denk dat de gevolgen voortkomend uit bepaalde verlangens, zondig zijn.
Tante Pollewop schreef:Maar homo's zijn dan opeens weer niet geschapen met gevoelens (Dat is wat ik van ds. Tuinier begrijp), of hoe moet ik dat zien?
Mortlach schreef:Echt? Volgens mij is dat niet de refomatorische lijn. De gedachte alleen al is zonde, toch? Als je er dan wat mee doet, is het zonde op zonde stapelen.
Cicero schreef:Dan ben je het dus niet eens met de dominee.
Mortlach schreef:
Okee, daar zit wel wat in. Maar dan nog vind ik de aanpak niet bijzonder behulpzaam. Wijzen hoe slecht het onreine hart wel niet is, is stukken minder behulpzaam dan wijzen op hoe je dat reine hart kunt bereiken.
Mortlach schreef:Ik vind het na al die tijd nog steeds bizar dat je zou worden gestraft voor iets (je gedachten) waar je geen controle over hebt. Let op, het hebben van een vluchtige gedachte is natuurlijk wel anders dan er bij wijze van spreken eens lekker voor te gaan zitten. Maar die schakeling van "denken = doen", daar kan ik echt helemaal niets mee.
Voor hetero's is het natuurlijk makkelijk omdat homoseksualiteit nu eenmaal een 'zonde' is waar ze zich zelf nooit aan zullen bevallen.
Dus jouw vrouw zou van jou mogen scheiden omdat je wel eens (vluchtig) aan een andere vrouw hebt gedacht?
Chaya schreef:Die gevoelens zouden dan voortkomen vanwege de zondeval.
Dus Adam had geen homofiele gevoelens, maar heteroseksuele gevoelens.
Chaya schreef:Verliefdheid kan je overkomen, ondanks dat je getrouwd bent, maar wat doe je er verder mee?
Volg je dat verlangen of zie je het als een gevoel, het overkomt je als het ware?
En voorts, wat zijn de gevolgen van die verliefdheid?
Chaya schreef:Ja en nee.![]()
Ik zie het anders, die verlangens kunnen er zijn, maar lees mijn vorige postings en dan begrijp je wat ik bedoel.
Chaya schreef:Die gedachten komen voort uit een onrein hart Mortlach, DAT is het probleem. Als wij een rein hart zouden hebben, zouden wij geen slechte gedachten en verlangens kunnen hebben.
Mortlach schreef:Okee, daar zit wel wat in. Maar dan nog vind ik de aanpak niet bijzonder behulpzaam. Wijzen hoe slecht het onreine hart wel niet is, is stukken minder behulpzaam dan wijzen op hoe je dat reine hart kunt bereiken.
Boanerges schreef: Het wordt natuurlijk een ander verhaal; wanneer ik aan die gedachten ook invulling zou gaan geven.
Tante Pollewop schreef:O, ik dacht dat jij het zondig vond dat mensen verliefd op elkaar werden, en dat daar een oplossing voor was.
Chaya schreef:Als er iets door je heen flitst en het flitst meteen weer weg, is er in feite weinig aan de hand.
Boanerges schreef:haha....nee joh! Verliefd zijn is toch heerlijk?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten