Lekker: die achtergrondreclame

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

hans0166
Kapitein
Kapitein

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor hans0166 » 13 apr 2016 12:23

misschien nog een ander verdien model:

de vragenrubriek...

goede vragen gratis
overbodige vragen 3 euro
vragen naar de bekende weg 5 euro

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 apr 2016 12:28

Mortlach schreef:
Het is wat apart te klagen over iets dat gratis is, nietwaar?

Het is uiteraard jammer dat de commercie haar weg onherroepelijk naar het internet heeft gevonden en ja, reclames zijn tegenwoordig overal, de ene nog irritanter dan de andere.

Maar goed, ik weet niet wat het runnen van de Refoweb-server per jaar kost + de tijd die het beheren ervan kost. Ik begrijp best dat Henkie er niet al te veel geld op wil toeleggen. Ik denk ook niet dat hij rijk zal worden van de mensen die ervoor kiezen te betalen. (als dat wel dreigt te gebeuren, van verwacht ik dat hij het bedrag verlaagt :-) )

Het is trouwens wel een ontzettend succesvolle techniek: iets eerst expres irritant maken en mensen dan aanbieden dat ze ervoor kunnen betalen om het op te heffen. Dat zie je ook terug in elk 'gratis' spelletje waarbij je x uur moet wachten om een gebouwtje te kunnen bouwen of een akkertje te oogsten. En daar wordt me een bak geld mee verdiend, dat houd je niet voor mogelijk.

Ik vind het niet erg om voor iets te betalen, maar dan moet het wel waarde hebben ;-)

De reclames vind ik niet erg, maar wel als er zulke irritant grote blokken komen, waar je veel moeite voor moet doen om die dingen weg te klikken.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2016 13:00

Speedy schreef:Ik vind het niet erg om voor iets te betalen, maar dan moet het wel waarde hebben ;-)

Dagelijks afleiding en communiceren met een groep mensen die je door de tijd behoorlijk bent gaan kennen is dat niet?

De reclames vind ik niet erg, maar wel als er zulke irritant grote blokken komen, waar je veel moeite voor moet doen om die dingen weg te klikken.

Natuurlijk. Niemand is daar blij mee. Ook sites die niet laden als adblock aan staat - dat soort sites hoef ik dus blijkbaar niet te bezoeken. Of reclames met geluid die automatisch beginnen af te spelen, het liefst 2 door elkaar, of 2 dezelfde met een halve seconde verschil. Allemaal ellende.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens verschil zag tussen de site met en zonder banners; zo goed wordt je dus in het mentaal negeren van reclames. De grote blokken zijn niet te negeren, natuurlijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 apr 2016 16:30

Mortlach schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens verschil zag tussen de site met en zonder banners; zo goed wordt je dus in het mentaal negeren van reclames. De grote blokken zijn niet te negeren, natuurlijk.

Ik gebruik adblockers niet alleen om geen reclame te zien, ik bescherm mij ook voor allerlei malware via malvertising.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 13 apr 2016 19:05

Speedy schreef:Ik wil toch wat kwijt mbt die reclame. De reclamebanners vind ik op zich niet erg. En ik kan begrijpen dat er inkomsten zijn dmv die banners. Maar wat ik wel rot vind zijn die blokken die op je scherm verschijnen. Op een tablet is het wegklik vakje klein, dus 9 van de 10 keer krijg je de rotzooi in een apart tabblad in beeld. Dus je gaat naar een browser opzoek die de mogelijkheid uitzet. En dat werkt.

Vervolgens krijgen we nu mail en het is me al meer opgevallen dat we voor 15 euro banner free kunnen zijn. Normaal zou ik zeggen, dat is een goed idee, maar nu krijg ik vanwege die enorme popupblocks en reclames die ver van refoweb afstaan een chantage gevoel. Wil je van de rotzooi af, maak 15 euro over. ....... Je voelt je bijna een misdadiger omdat je freeware gebruikt om 'normaal' te kunnen browsen.

Ik stoor me er zelf niet aan (ook niet op andere sites) maar je bent niet de enige. Ze kunnen dus irritant zijn. Zo zijn voor anderen de bewegende banners bij een artikel storend voor het lezen, advertenties met muziek vervelend voor hen die met meerdere mensen op kantoor zitten etc. We kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Een ander probleem met het strenger selecteren van advertenties is de vraag hoe je het inkomstenverlies gaat opvangen.

Mijn ervaring is overigens dat de gemiddelde bezoeker graag een site wil die 1) gratis is 2) advertentievrij 3) waar je direct reactie krijgt op je mail/bericht/vraag en waar meteen ingegrepen wordt als er iets misgaat. Dat gaat helaas niet allemaal tegelijk.

Noem het chantage, noem het een prikkel...je hebt in elk geval een keuze nu tussen wel en geen advertenties. Een derde (slechte optie ;-)) is om de site niet meer te bezoeken.

Ik verwacht overigens dat de Adblockers het niet meer lang maken op Refoweb. Tot nu toe is er geen verandering in het gebruik daarvan en dat leidt uiteindelijk tot het verplicht uitzetten van de Blocker om op de site te kunnen komen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2016 20:27

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds gebruik, hoewel ik dus ook betaal. :mrgreen:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 apr 2016 08:09

:mrgreen:

Nu blijf je wel die melding houden. 8-[

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 apr 2016 08:39

henkie schreef:
Ik stoor me er zelf niet aan (ook niet op andere sites) maar je bent niet de enige. Ze kunnen dus irritant zijn. Zo zijn voor anderen de bewegende banners bij een artikel storend voor het lezen, advertenties met muziek vervelend voor hen die met meerdere mensen op kantoor zitten etc. We kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Een ander probleem met het strenger selecteren van advertenties is de vraag hoe je het inkomstenverlies gaat opvangen.

Ik heb geen bezwaar tegen reclame, die banners en zo geen bezwaar. Maar die grote popup schermen met een minuscuul kruisje, als je dat moet aanklikken op een tablet dan krijg je dus een nieuw tabblad en dat staat mij tegen. Als er nog een normaal kruis stond dat je het weg kan drukken dan zou ik er mij niet druk om maken.

henkie schreef:Mijn ervaring is overigens dat de gemiddelde bezoeker graag een site wil die 1) gratis is 2) advertentievrij 3) waar je direct reactie krijgt op je mail/bericht/vraag en waar meteen ingegrepen wordt als er iets misgaat. Dat gaat helaas niet allemaal tegelijk.
Nou het kon in het verleden wel, maar degenen die altijd zo enthousiast waren zijn nagenoeg allemaal verdwenen. Het was allemaal vrijwilligerswerk, maar dat vind je nu niet zo maar meer. Maar vooruit het zijn keuzes en volgers maken ook keuzes.

henkie schreef: Noem het chantage, noem het een prikkel...je hebt in elk geval een keuze nu tussen wel en geen advertenties. Een derde (slechte optie ;-)) is om de site niet meer te bezoeken.
Voor mij zal het de derde optie worden, omdat de waarde van de site voor mij alleen nog in de vragenrubriek zit. En het forum bezoek ik nu al minder en dat zal dan nog minder worden.

henkie schreef:Ik verwacht overigens dat de Adblockers het niet meer lang maken op Refoweb. Tot nu toe is er geen verandering in het gebruik daarvan en dat leidt uiteindelijk tot het verplicht uitzetten van de Blocker om op de site te kunnen komen.

Zet dan wel even een waarschuwing in het systeem, dan kunnen de Adblockers nog netjes afscheid nemen ; :mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2016 08:59

henkie schreef::mrgreen:

Nu blijf je wel die melding houden. 8-[

Op mijn ene pc ben ik hem kwijt, op de andere niet. Kan dat met de IP-logging/whitelisting te maken hebben?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 apr 2016 10:33

Speedy schreef:Voor mij zal het de derde optie worden, omdat de waarde van de site voor mij alleen nog in de vragenrubriek zit. En het forum bezoek ik nu al minder en dat zal dan nog minder worden.

Ik heb het over de site als geheel, niet alleen het forumonderdeel. Als je straks gebruikt maakt van de vragenrubriek zal je toch Adblocker uit moeten schakelen (of de andere 2 opties).

Mortlach schreef:
Op mijn ene pc ben ik hem kwijt, op de andere niet. Kan dat met de IP-logging/whitelisting te maken hebben?

Met de cookies, denk ik. Misschien staan die daar uitgeschakeld?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2016 10:38

Ik zal er eens naar kijken.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 apr 2016 10:41

Als je mensen in de kerk ontvangt, zet je ze dan ook uit de kerk als ze de collecte niet betalen?

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 14 apr 2016 11:14

ik snap niet zo goed waarom het zo omslachtig moet... je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk met adblockers uitzetten of betalen...

maak het gewoon een betaalde site voor een tientje per jaar. Heel het probleem opgelost, geen ads en geen gedoe op je pc.
Voorpagina als portal, alleen headers als teasers, wil je lezen, lid worden.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 apr 2016 15:37

Het is de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen kennis kunnen nemen van de site. Als je bijv. een probleem wilt voorleggen aan een panellid is, vind ik het niet zo fris om daar eerst een bedrag voor te rekenen.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 14 apr 2016 16:11

Het is de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen kennis kunnen nemen van de site. Als je bijv. een probleem wilt voorleggen aan een panellid is, vind ik het niet zo fris om daar eerst een bedrag voor te rekenen.

wat is het "niet frisse" verschil met 15 euro betalen óf je malware bescherming uitzetten?

Terug naar “RefoWeb”