Zijzelf staat toch wel ver boven mensen die wél in een bikini rondlopen, dat proef je in alles uit deze vraag. Hoewel ze het zelf in haar vraag tegenspreekt deed het mij nogal denken aan de farizeeër die God bedankt geen tollenaar te zijn.
In die zin ben ik het eens met het antwoord: zo snel mogelijk kappen met deze relatie. Als je de ander dergelijke regels gaat opleggen en daar de reacties van speciaal uitgekozen deskundigen panelleden nodig hebt vraag ik me af hoe de chantage verder zal toenemen als een dergelijke relatie stand houdt.
De aard van hem zal niet veranderen, maar de hare wellicht ook niet.
Scheef is misschien niet het juiste woord, maar neem van mij aan dat ik (ik ben een heteroseksuele man) bij het zien van een vrouw in bikini geen seksuele gedachten krijg (overigens kom ik zelden of nooit bij zwembaden of op het strand, in die zin géén ervaringsdeskundige...).mona schreef:Dan is mijn wereldbeeld blijkbaar ook aardig scheef.
Wél heb ik door de jaren heen moeten ontdekken dat juist in de reformatorische hoek mensen (zowel mannen als vrouwen) veel seksueler georiënteerd zijn in wat ze ergens achter zoeken. Over jouw persoonlijke geest kan ik niet oordelen (en ik heb niet het idee dat jouw geest heel scheef in elkaar steekt), wél over de oriëntatie van veel refo's die ik in het dagelijks leven tegenkom. En daar zit nogal eens een scheef en gefrustreerd beeld van seksualiteit bij...
Eens. Dat houdt in dat je in de werkplaats andere dingen draagt dan in de kerk.mona schreef:Want net als Paulus, ben ik er van overtuigt dat het dragen van kleding eerbaar/netjes/niet aanstootgevend moet zijn.
Klopt. Dus is het eerbaar (even uitgaand van de "standaard" bikini, ik besef dat er ook heel erg uitdagende setjes bestaan)mona schreef:Een bikini bedekt evenveel als een bh en onderbroek.
Ik zou haar aanraden even een rokje of een broekje aan te trekken, omdat er nue eenmaal gelegenheden izjn waar je andere kledingeisen bij stlet als bij andere.mona schreef:Wat zou je er van vinden als je vrouw zo de boodschappen ging doen?
Zoals ik al zei, ik ga niet in mijn zondagse kleren in de fabriek lopen, niet in overall naar het zwembad, niet in badkleding naar de kerk, niet in versleten spijkerbroek naar een begrafenis en niet in pak naar voetbal.
daar ben ik het dus niet mee eens. Een bikini (of een badpak) moet kunnen, op de plaats waar je daadwerkelijk zwemt (en dat gebeurd in een thermaal bad (waar de vraag over ging)).mona schreef:Want als het puur gaat om het feit of de bikini mag of niet (ongeacht de plaats waar deze gedragen wordt, dat is even een andere vraag)
en je vindt dat het mag, dan kan je dat ook gewoon dragen in de supermarkt, of op straat.
ik denk dat ik deze vraag al beantwoord hebmona schreef:Zeg je nee, het mag alleen op het strand, waarom mag het dan daar wel, en op straat niet?
Het hangt er nogal van af hoe je e.e.a. draagt.mona schreef:Het zevende gebod waarschuwt tegen het opwekken van begeerte.
In die zin heeft het dragen van een bikini alles te maken met het zevende gebod.
Er is maar weinig wat bedekt wordt, als je een bikini draagt.
Als ik in de kerk niet in overall "mag" lopen, dan kan ik het in de fabriek dus ook niet.mona schreef:Men zou mij aanstootgevend vinden als ik in bh en onderbroek naar de bakker ging.
Als ik mij bij de bakker zo niet kan vertonen, kan ik mij ook zo niet op het strand vertonen.