Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 07 mar 2017 13:30

Dat zei ik toch. Ik kom ze (zelden) niet tegen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 mar 2017 13:43

Tja, dat heb je met bedreigde soorten. :roll:

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 14:55

Beste Redactie

Naar aanleiding van de vraag op

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/247 ... s-atheist/

Aangezien er geen afzender bij staat, neem ik aan dat jullie als redactie achter het antwoord op dit artikel staan.
Jullie zouden je moeten schamen als jullie niet publiekelijk een verontschuldiging voor zo'n antwoord geven.

Wat je ook gelooft, je leest niet op deze manier iemand de les, die een oprechte vraag stelt.
Ik schaam me ervoor dat jullie dit zo menen te moeten publiceren. Aan de andere kant tonen jullie hiermee je echte karakter.
Een wolf in schaapskleren, of zoals jezus het misschien gezegd zou hebben, adderengebroed?
Ga zelf maar een een consult met Jezus aan? Of ben je dan bang voor wat Hij tegen je te zeggen heeft?
Ik zou vanavond maar eens op me knietjes gaan als ik jullie was,  en met angst en beven om genade vragen...
wie weet zit je de eeuwigheid met de vraagsteller opgescheept......

Arjen

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 mar 2017 15:04

En hier wordt ook geoordeeld. Zullen we allemaal op onze knietjes gaan?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 15:20

Johan100 schreef:En hier wordt ook geoordeeld. Zullen we allemaal op onze knietjes gaan?

Moest Jezus dan ook op zijn knietjes toen hij de farizeers uitschold voor gewitte graven en adderengebroed. Math23
En Paulus? die kon er ook wat van met witgepleisterde wand....Hand 23

Nee! vooral niet bij de farizeer mentaliteit.

Excuses! ..ja die zijn op zijn plaats!
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2017 15:28

Johan100 schreef:En hier wordt ook geoordeeld. Zullen we allemaal op onze knietjes gaan?

Natuurlijk is het goed om allemaal op de knieen te gaan.
Maar rechtvaardigd het feit dat er (onder andere) op dit forum geoordeeld wordt de beantwoording zoals deze is gedaan?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 mar 2017 15:29

Arjen2015 schreef:

Moest Jezus dan ook op zijn knietjes toen hij de farizeers uitschold voor gewitte graven en adderengebroed. Math23
En Paulus? die kon er ook wat van met witgepleisterde wand....Hand 23

Nee! vooral niet bij de farizeer mentaliteit.

Excuses! ..ja die zijn op zijn plaats!
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten...

Je trekt opmerkelijke vergelijkingen en stelt merkwaardige vragen. Jij bent Jezus niet.
Jezus is heel scherp, maar ook tegen mensen die God alleen maar liefde noemen en onder mom daarvan denken dat ze tegen Zijn geboden in kunnen gaan.
God is liefde, dus...en de tijden veranderen, etc. Moest de vraagbeantwoorder op de knietjes voor de vraagsteller dan?! Twee kanten van dezelfde medaille. Dan is de cirkel toch rond.

Maar nogmaals, er is al voldoende over gezegd meen ik.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 17:00

Het gaat er mij om dat de redactie publiekelijk zijn excuses aanbied.

Mochten ze dat niet doen, is het duidelijk dat ze een gigantische plaat voor hun kop hebben en zich niet nederig willen opstellen om hun ongelofelijke botte en veroordelende reactie. Totdat ze publiekelijk hun excuses geven zal ik dan ook scherp met scherp bestrijden. Dit onder het kleedje vegen is dan een bevestiging van hun arrogantie.

Arjen

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2017 17:06

Arjen2015 schreef: Totdat ze publiekelijk hun excuses geven zal ik dan ook scherp met scherp bestrijden.

Jij blijft nog een paar jaar?

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 17:21

StillAwake schreef: Jij blijft nog een paar jaar?

Deo volente

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2017 17:29

Arjen2015 schreef:Het gaat er mij om dat de redactie publiekelijk zijn excuses aanbied.
Mochten ze dat niet doen, is het duidelijk dat ze een gigantische plaat voor hun kop hebben en zich niet nederig willen opstellen om hun ongelofelijke botte en veroordelende reactie. Totdat ze publiekelijk hun excuses geven zal ik dan ook scherp met scherp bestrijden. Dit onder het kleedje vegen is dan een bevestiging van hun arrogantie.
Arjen

Je bent speciaal lid geworden om dit te bewerkstelligen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 17:32

Chaya schreef:Je bent speciaal lid geworden om dit te bewerkstelligen?

Nee dat niet alleen, omdat ik me wil verdiepen, waar refoweb voor staat.
En mocht een standpunt en of reactie tegen de maatschappelijke normen en waarden ingaan en tegen christelijke normen en waarden dan zal ik niet nalaten daarop te reageren. Zeg maar een spiegeltje voor te zetten.
Ik vind daar helemaal niks verkeerd aan.
Laatst gewijzigd door Arjen2015 op 07 mar 2017 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2017 17:35

Arjen2015 schreef:Nee dat niet alleen, omdat ik me wil verdiepen, waar refoweb voor staat.

Okay. Dat betekent veel lezen, lezen en nog eens lezen dus.
En niet alleen op het forum, maar ook de nieuwsrubriek en vergeet vooral DWARS niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Arjen2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjen2015 » 07 mar 2017 18:11

Chaya schreef:Okay. Dat betekent veel lezen, lezen en nog eens lezen dus.
En niet alleen op het forum, maar ook de nieuwsrubriek en vergeet vooral DWARS niet.

Wat mij opvalt is de vanzelfsprekendheid hoe de bijbel moet worden uitgelegd door de redactie en anderen op complexe vragen als homoseksualiteit.
Alsof van de paar miljard mensen die op deze aardkloot wonen en de bijbel als leidraad nemen, slechts een fractie de echte stem van God verstaat en begrijpt. Het overgrote deel zal dan zeker niet de stem van God verstaan en verloren gaan?
Voor mij neigt dat naar hoogmoed en arrogantie. Wie zijn zij om te denken dat zij God's bedoeling begrijpen.
Ik zou het nog snappen als ze zich terughoudend opstellen met wij denken dat..maar de vanzelfsprekendheid waarmee gereageerd wordt is gewoon hoogmoedig en grenst aan grootheidswaanzin. Omdat ze werkelijk denken dat zij de enige zijn die echt de stem van God begrijpen

Neem nu homoseksualiteit , botweg wordt gewoon gezegd dat iemand naar de hel gaat als hij/ zij zich niet van zijn/ haar homoseksuele levensstijl bekeerd. Wie is de redactie van refoweb om dat zo stellig neer te zetten? God? Denk je nu echt dat alleen de reformatische stroming het licht hebben gezien? Is dat niet arrogant en hoogmoedig? De reactie spreekt in ieder geval boekdelen. Mijn advies is aan refoweb is, leg je hoogmoed naast je neer en laat een deur open voor het feit dat je er compleet naast kan zitten. En reageer met wat meer begrip.

Redaz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Redaz » 07 mar 2017 19:14

Wat bijzonder dat hier allerlei forumbezoekers op elkaar reageren, terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor dit antwoord gewoon duiken.
Sta voor je mening en durf je gewoon te verantwoorden.Een niet via een moderator die reageert op een manier waaruit blijkt dat hij het ook niet allemaal precies weet.

Wat zei Paulus in Romeinen 1:16? ' Want ik schaam mij het Evangelie niet, want het is een kracht Gods tot behoud voor een ieder die gelooft.
Als de beantwoorder van mening is dat hij het behoud van de vragensteller voor ogen heeft, dan hoeft er zich echt niet voor te schamen.

Ik ben echter bang dat reacties zich zullen beperken tot de deelnemers van het forum en dat de beantwoorder onder de radar blijft.

Terug naar “RefoWeb”