henkie schreef:Op basis van 14 jaar forum-ervaring kan ik zeggen dat het dan pas begint. Die uren steek ik liever in positieve zaken.
Da's leuk voor jou dan, maar als iemand echt geen flauw idee heeft wat ie verkeerd heeft gedaan en de mensen die hier continu al z'n posts lezen, ook niet, zou op zijn minst wat uitleg wat ie nou verkeerd heeft gedaan, al is het maar alleen naar hem toe, erg handig zijn.
En anders ga ik naar...
http://blog.iusmentis.com/2010/01/06/ov ... et-beheer/Een forumlid zomaar verbannen kan denk ik ook niet zonder meer. Je zult vooraf aan moeten geven wat de redenen zijn waarop je iemand mag verwijderen, en een waarschuwing vooraf is nooit verkeerd. Je hebt daarna dan immers de reden “luistert niet naar waarschuwingen” en die lijkt me in principe geldig.
Het wordt hoog tijd voor wat specifiekere wettelijke regels of op zijn minst meer jurisprudentie over de relatie beheer-forumlid.
henkie schreef:[i]RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het misbruiken van Gods naam, het moedwillig verzieken van het forum of het ondanks waarschuwingen herhaaldelijk overtreden van de regels. Hierover wordt alleen met de betreffende persoon overlegd. Buitenstaanders weten immers niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Lekker vaag.
1. Gods Naam heeft hij nog nooit misbruikt.
2. Moedwillig verzieken doet ie ook nooit.
Blijft over:
het ondanks waarschuwingen herhaaldelijk overtreden van de regels
Welke regels? Ongeschreven regels? Hem is het in ieder geval geenszins duidelijk en degenen die om opheldering vragen ook niet.