hoe jong?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: hoe jong?

Berichtdoor StillAwake » 27 jun 2024 08:18

JWBokx schreef:Goed om te lezen.
Dan zal ik ook eens wat actiever gaan worden.

De doelgroep is wat verschoven.
Als ik naar mijzelf kijk: dit forum was bedoeld voor Nederlandse, Reformatorische jongeren.
Als Reformatorisch zie ik mijzelf niet (wél christelijk, maar ik probeer zo min mogelijk verzuild te denken en leven...)
Als jongere zie ik mijzelf niet (sterker nog: ik hoop over 3 jaar gepensioneerd te zijn)
Als Nederlander zie ik mijzelf steeds minder (ik woon er niet meer...)

En toch mag ik nog steeds meepraten en denken,
Dus voel je neit bezwaard!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Huisje_op_de_hei
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Huisje_op_de_hei » 27 jun 2024 13:25

JWBokx schreef:Na een tijd voornamelijk meelezen en toch wel de drang om eens iets te zeggen, gaan zoeken naar hoe jong je moet zijn om mee te praten...
Ik ben 58, al zijn er wel wat zaken waardoor ik me bij tijden 85 voel....

Maar doordat ik gediplomeerd autist ben, klinkt toch leuker dan diagnose ass, las ik dat toch echt als kan ik dat doen?

Ik (37-jarige) ben vorig jaar lid geworden van Refoweb om met het geloof bezig te zijn. In 'mijn' kerk is er geen Bijbelkring waardoor ik toch een beetje genoodzaakt ben om het op deze manier te doen. Deze site is natuurlijk meer dan alleen een Bijbelkring maar dat vind ik ook wel leuk! Je kunt er vragen stellen aan 'experts' op allerlei gebied en krijgt dan binnen Bijbelse kaders antwoord. En door mee te lezen en te reageren ben ik echt met het geloof bezig wat precies was wat ik wilde.
Dat Refoweb een 'christelijke jongerencommunity' wil zijn heeft mij in het begin ook wel dwars gezeten. Maar ach... ik las reacties van anderen die ook echt geen 20-ers meer zijn. :D

JWBokx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JWBokx » 27 jun 2024 18:19

Worden er ook nog ergens een soort voorstel berichten geplaatst?
Ik kon ze niet vinden...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2024 07:00

Huisje_op_de_hei schreef:In 'mijn' kerk is er geen Bijbelkring waardoor ik toch een beetje genoodzaakt ben om het op deze manier te doen.

En er is niemand die dat samen met jou op zou willen zetten? Of zie je dat niet zitten.
Je kunt ook bij een kring van een andere kerk gaan, maar dat is misschien niet zo makkelijk om te vinden. Ik heb dat zelf weleens gedaan, een keer als tiener bij een andere kerk en een keer als twintiger bij een kring die niet van een kerk was. Maar tegen zoiets moet je maar toevallig aanlopen...

Huisje_op_de_hei
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Huisje_op_de_hei » 28 jun 2024 10:23

Lalage schreef:En er is niemand die dat samen met jou op zou willen zetten? Of zie je dat niet zitten.
Je kunt ook bij een kring van een andere kerk gaan, maar dat is misschien niet zo makkelijk om te vinden. Ik heb dat zelf weleens gedaan, een keer als tiener bij een andere kerk en een keer als twintiger bij een kring die niet van een kerk was. Maar tegen zoiets moet je maar toevallig aanlopen...

Daar is wel eens sprake van geweest. Dat iemand het samen met mij op wilde zetten. Alleen binnen 'mijn kerk' is er heel weinig animo voor een Bijbelkring. Er zijn wel veel andere activiteiten maar geen Bijbelkring.
En je hebt ook goede leiding nodig om zoiets vorm te geven. Ik vrees dat ik te kritisch ben waardoor ik de sfeer niet altijd gezellig maak. Tenminste... ik probeer om altijd aardig te blijven in mijn reacties.. maar het gebeurt dat ik het ergens gewoon niet mee eens kan zijn. Dan heb je iemand nodig die de leiding kan nemen en goed onderlegd is in de Bijbel.
En wat ook lastig is.... ik werk alle avonden. Met plezier overigens maar 's avonds kan ik dus niet.

Ik kan inderdaad ook eens rondneuzen bij andere kerken.

Terug naar “RefoWeb”