Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 18 jan 2015 10:16

Mealybug verbannen? Dat is jammer aangezien hij vaak goede kritische opmerkingen maakte.

Dan had ik eerder verwacht dat al de sodomieten en atheïsten verwijderd zouden worden i.v.m. hun totale opstandigheid naar God en Zijn geboden.

Maar blijkbaar is het bekritiseren van de roomse en reformatorische traditie ernstiger dan het spotten met Gods geboden? Nou ja, ik weet niet wat hij precies schreef. Maar erger dan wat de sodomieten en atheïsten hebben geschreven kan het vast niet geweest zijn.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2015 10:58

Is Mealybug gebanned? Waarom?

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2015 11:02

Jan schreef:Maar blijkbaar is het bekritiseren van de roomse en reformatorische traditie ernstiger dan het spotten met Gods geboden? Nou ja, ik weet niet wat hij precies schreef. Maar erger dan wat de sodomieten en atheïsten hebben geschreven kan het vast niet geweest zijn.

Jan daagt de moderators uit en gebruikt woorden waar ik Mealybug nooit op heb kunnen betrappen maar hij mag wel blijven? Bietje vreemd.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 18 jan 2015 14:37

Komt denk ik, omdat er hier meelezers zijn, die anoniem fanatiek melding maken van posten van mealybug en niet voor die van anderen.

Handig zulke mensen, zelf dragen ze niet bij op het forum, maar voelen zich blijkbaar geroepen om de scepter te zwaaien, zodat mensen die wel zorgen dat het forum gevuld wordt, geband worden.

Misschien is het handig als het mod-team de regel gaat stellen, dat iedere melder zijn naam onder de melding schrijft.
Dan zullen ze zelf ook ontdekken wat ik al vermoed.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 18 jan 2015 15:03

Bambi schreef:Komt denk ik, omdat er hier meelezers zijn, die anoniem fanatiek melding maken van posten van mealybug en niet voor die van anderen.


Waar baseer je dat op? Weer een 'ingeving van de geest'?

Handig zulke mensen, zelf dragen ze niet bij op het forum, maar voelen zich blijkbaar geroepen om de scepter te zwaaien, zodat mensen die wel zorgen dat het forum gevuld wordt, geband worden.


Bron? De geest?

Misschien is het handig als het mod-team de regel gaat stellen, dat iedere melder zijn naam onder de melding schrijft.
Dan zullen ze zelf ook ontdekken wat ik al vermoed.


Hoe weet jij of meldingen anoniem zijn?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 18 jan 2015 15:24

Je kunt met mij en de Heilige Geest blijven spotten, maar nogmaals: dat komt voor eigen rekening.
Wat je beter kunt doen, is God Zelf vragen of je de Heilige Geest mag verstaan.
Maar dan zul je van je eigen gebouwde troon af moeten stappen en je 'eigen wijsheid' uit moeten schakelen, want wat de Heilige Geest zegt, gaat vaak tegen ons eigen menselijk denken en voelen in.
Vooral gevoelens van haat voedt Hij niet.
Ik zou van deze post melding kunnen maken, maar ik doe dat niet, omdat jij zelf rekenschap af moet leggen bij God, over wat je schrijft en ik ook gewoon zelf een reaktie geef op jou.

Maar goed, laat ik zo fatsoenlijk om een antwoord te geven, want ik ben ook de beroerdste niet.

Laten we zeggen dat ik in het begin toen ik op het forum zat, veel via de persoonlijke mail contact heb gehad met bepaalde mensen.
De 1e zei vaak op de meldknop te drukken en die persoon reageert zelf tegenwoordig alleen nog maar op het forum, als hij iemand de les kan lezen.
De 2e waar ik geen pb-contact mee had, die durfde gelijk per pb mij aan te spreken op bepaalde posten.
Ook deze persoon reageert niet meer op het forum, maar leest wel mee.
De 3e is zelf geband, maar drukte vaak op de meldknop, zeker voor mealybug en vond het wel fijn dat dit anoniem kon.
Deze persoon is nu onder een andere naam terug, wat heel onchristelijk is, want je bent hier te gast en hoort netjes aan de beheerder te vragen of je terug mag komen.
Dat is hetzelfde als liegen.
Sinds deze persoon terug is, verdwenen er ineens veel posten van mealybug.
Tel daar nog bij op, dat het alle 3 voorstanders van oudvaders en kerkvaders zijn en vinden dat je van dominees e.d. niets negatiefs op mag merken.

Als je deze info. hebt, is het zelfs met je eigen verstand niet moeilijk om bepaalde conclusies te trekken.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 18 jan 2015 16:47

Bambi, het was niet bedoeld om een :(old roddel tante discussie uit te lokken. Maar enkel een poging om je kritisch na te laten denken. :-k

Verstand is door God gegeven om onze ingevingen kritisch te beoordelen. Verstand is bedoeld om God mee te dienen zoals ook het hart en onze kracht. God werkt ook door ons verstand heen.

"En u zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht. Dit is het eerste gebod."
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 18 jan 2015 17:15

Jan schreef:Bambi, het was niet bedoeld om een :(old roddel tante discussie uit te lokken. Maar enkel een poging om je kritisch na te laten denken. :-k

Verstand is door God gegeven om onze ingevingen kritisch te beoordelen. Verstand is bedoeld om God mee te dienen zoals ook het hart en onze kracht. God werkt ook door ons verstand heen.

"En u zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht. Dit is het eerste gebod."

Ik geloof niet dat ik namen heb genoemd.

Romeinen 12:2
En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2015 20:11

Elkaar bestoken met Bijbelteksten, altijd zeer stichtend. :roll:

@ Moderators, graag per ommegaande Mealybug unbannen en publiekelijk zijn ketenen kapot slaan.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1933
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 18 jan 2015 20:47

Ik heb Refoweb al een tijdje op een 'leesstand' staan maar nu wil ik toch weer even mijn mond open trekken. In het verleden heb ik wel eens een post van Mealybug aangegeven bij de mods, maar dat was eigenlijk altijd omdat ik vond dat een aantal van zijn berichten off-topic of 'discussie-indammend' was. In ieder geval vind ik het wel gek indien het inderdaad zo is dat Mealybug geband is. Hoewel ik niet vind, en dat is denk ik ook conform de forumregels, dat wij recht hebben op een reden van de moderatoren omtrent het bannen van leden ben ik wel benieuwd om welke reden dit is geschied.

Wel een paar vragen.
  1. Is het zeker dat Mealybug is geband en niet uit zichzelf is vertrokken of gewoon op vakantie is?
  2. Indien hij geband is, hoe weten jullie dat?
  3. Wat is de reden en wat voor gevolgen heeft dit voor ook de andere forumleden?
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 18 jan 2015 20:54

Pcrtje schreef:Wel een paar vragen.
  1. Is het zeker dat Mealybug is geband en niet uit zichzelf is vertrokken of gewoon op vakantie is?
  2. Indien hij geband is, hoe weten jullie dat?
  3. Wat is de reden en wat voor gevolgen heeft dit voor ook de andere forumleden?

Ik weet van hem zelf dat hij op 8 januari geband is.
Hij had nog maar 2 waarschuwingen en niet de 5 die hier vermeld staan:

viewtopic.php?f=6&t=21641&p=1918990&hilit=Waarschuwing#p1918990

Dus het beheerdersteam heeft zich ook niet aan de regels gehouden. [-X

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 19 jan 2015 08:48

Als er iemand geen toegang meer heeft op het forum dan kan hij ons mailen op forum@refoweb.nl (geoegzaam bekend bij MB). Dat wordt hier niet besproken op het forum. Zie ook viewtopic.php?p=313671#p313671

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2015 12:24

Vaste gebruikers die hier al zo lang komen nog eens permanent bannen is gewoon not done Henkie en dat weet je ook wel. Had die jongen dan een weekban gegeven als je het zo gortig vond, maar permanent bannen? Nee, dat kan je niet maken, niet meer als mensen hier al zo lang rondhangen en je forum mee opbouwen.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 19 jan 2015 14:48

mohamed schreef:Vaste gebruikers die hier al zo lang komen nog eens permanent bannen is gewoon not done Henkie en dat weet je ook wel. Had die jongen dan een weekban gegeven als je het zo gortig vond, maar permanent bannen? Nee, dat kan je niet maken, niet meer als mensen hier al zo lang rondhangen en je forum mee opbouwen.


Wat denk je dat het hier is? Een democratie waar de meeste stemmen gelden? Moet men eerst verantwoording afleggen aan alle gebruikers? Ze kunnen iedereen verbannen die ze willen of jij en ik het er nu mee eens zijn of niet.
Als ze mij morgen de toegang ontzeggen doe ik er niet moeilijk over maar ben ik dankbaar dat ik een tijd de vrijheid had om te posten zonder dat het me een cent gekost heeft.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Boerin » 19 jan 2015 16:53

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten