Ik ben hier net nieuw, maar ben al een langere tijd actief in de vragenrubriek. Eind vorig of begin dit jaar mijn account laten verwijderen, maar weer terug. Nu heb ik mijn 'afscheidsmail' een suggestie gedaan. Deze zou ik graag nog eens willen plaatsen.
Zoals bekend is het forum bedoeld voor discussies. Bij de vragenrubriek is het de bedoeling dat je geen reacties geeft die in strijd zijn met die van de deskundige. Nu is het me vaak opgevallen dat de grens erg vaag is, waar reacties in strijd zijn met die van de deskundige. Verder denk ik dat het voor een vraagsteller niet altijd even fijn is om alle reacties te zien. Dit kan juist verwarrend zijn of worden. Ik heb oudere vragen gezien (uit 2004), waarbij waarschijnlijk de mogelijkheid nog niet aanwezig was om te reageren. Reageren/discussiëren is natuurlijk goed, maar zou het niet beter zijn om de reacties op een vraag van Refoweb leden, naar het forum toe te leiden. Wat ik bedoel is een constructie dat de vraag + antwoord van deskundige op het forum worden geplaatst (automatisch) en dat er vanuit de vragenrubriek een link komt naar het betreffende forum onderwerp. Er kan dan altijd nog gereageerd worden door Refoweb leden, maar de vraagsteller kiest er zelf voor of hij/zij deze wil lezen, door op de link te klikken. Zoiets als bijv. Tweakers heeft voor Feedback (staat onder de titel van het bericht)
Klik voor voorbeeldVerder vraag ik me af of het niet mogelijk is om een eenmalige reactie te realiseren. Er zijn nu twee registraties nodig. Eentje voor het forum en het vragengedeelte. Voor mij is dit al die tijd een drempel geweest die ik pas na ruim een jaar over ben gegaan. Ik snap dat dit wat lastig is, daar er wellicht gebruikers zijn in het vragengedeelte en het forum met dezelfde gebruikersnaam, maar met een verschillende emailadres (dus zeer waarschijnlijk een andere persoon). Echter wanneer het reageren op vragen wordt verplaatst naar het forum, los je dit probleem in principe ook gelijk op.