Angst hersentumor

Moderators: Memmem, Moderafo's

Brad30
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2023 18:53

Angst hersentumor

Berichtdoor Brad30 » 28 okt 2023 18:53

Hallo

Mijn naam is Brad en ik ben 30 jaar.

ik heb nu al sinds dat ik bijna helemaal hersteld van corona ben 4 weken geleden erge last van druk in mijn hoofd gepaard met duizeligheid. dit is heel erg frustrerend want ik kan en durf niks meer te doen omdat het ook lichtelijk gepaard gaat met duizeligheid.

ik ben hiervoor al heel vaak naar de huisarts gegaan. maar omdat ik een zware hyperchonder ben nemen ze me volgens mij niet meer heel serieus. ik krijg alleen maar te horen dat het naween zijn van corona , toen ze in mijn oren keken vertelde ze me dat mijn trommelvlies wat teruggetrokken was en ik wat vocht achter me oor was en kreeg toen neusspray mee op recept voor 1x per dag voor de onsteking eventueel.

nu ik me 5e week inga en mijn klachten nog steeds niet weg zijn word mijn angst steeds groter.. voel me totaal niet serieus genomen en als ik op het internet lees maakt het me ook niet echt gerustgesteld.

mijn ergste klachten zijn dus druk in mijn hoofd ( bijna de hele dag door ) soms druk in mijn oren en sinds kort druk achter mijn ogen.

als ik mijn headset op wil zetten drukt het zelfs meer , of als ik mijn voorhoofd aanraak drukt het ook alleen maar meer. ik ben alleen nog een beetje licht verkoude ( 1 neusgat die dicht zit ) en verder los van zware angst elke dag heb ik wat klachten in mijn nek door stress denk ik en mijn hoofd op en neer draaien zovaak.

ik slik ook een maand lang al paracitemols en ibrobufens die werken heel soms wel dan weer niet.

maar ik functioneer gewoon niet fatsoenlijk en vooral de angst die zo diep bij mij zit, mijn huisarts zegt telkens dat ik me geen zorgen hoef te maken maar ik heb gewoon een onderbuik gevoel en ben als kleine jongen altijd bang geweest hiervoor.

kan iemand mij helpen?

Groetjes brad

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Angst hersentumor

Berichtdoor Erik1960 » 28 okt 2023 19:39

Voor hulp moet je toch echt bij je huisarts zijn.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Angst hersentumor

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2023 21:15

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar een tumor zit doorgaans op een specifieke plek toch? Bijvoorbeeld aan de zijkant bij een oor, of aan de voorkant bij je voorhoofd. Masr dat hij zo zit of zo groot is dat je het zowel bij je voorhoofd, ogen en oren voelt lijkt me wel sterk. Kan er niet een andere reden zijn? Als ik dit zo lees, over je angst als kind en nu weer, je geeft zelf aan dat je een enorme hypochonder bent. Dan denk ik dat je huisarts veel capabeler is om een goede diagnose te stellen dan jij zelf kan. Ps op internet kan je heel veel lezen wat je ongerust kan maken, als je maar denkt dat je een tumor hebt kan je vast veel vinden dat dat dan ondersteunt. Wordt het niet tijd om hulp te zoeken wat betreft je hypochondrie (naast het zoeken naar de oorzaak van je hoofdproblemen?) want in welke mate zit het echt tussen de oren?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Angst hersentumor

Berichtdoor Pcrtje » 29 okt 2023 08:55

Hersentumoren zijn nogal zeldzaam en in mijn ervaring presenteren ze zich meestal anders. Bij een drukkend gevoel in het hoofd zijn er ook nog tal van andere diagnosen mogelijk. Als dit je enige klachten zijn, staat een hersentumor niet hoog op het lijstje met mogelijke diagnosen. Maar... ik zou toch nog wel wat meer vragen willen stellen om er met iets meer zekerheid een uitspraak over te kunnen doen.

Wat betreft gevoelens van hypochondrie sluit ik me bij Marnix aan.

Overigens is het zo dat men in Nederland recht op een tweede mening (ook wel: second opinion) heeft. Als je je niet meer serieus genomen voelt, mag je er dus voor kiezen om een andere arts te raadplegen. Ik zou dat wel in overleg met je eigen huisarts doen; en dan bijvoorbeeld vragen om een eenmalige beoordeling door een neuroloog of dat je afspreekt een andere huisarts in een andere praktijk te bezoeken.

Ik denk dat je zo wel verder kunt. Zo niet, laat het maar weten.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Angst hersentumor

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2023 11:55

Ik ga ervan uit dat de huisarts ook nog wel wat extra vragen heeft gesteld en redenen heeft dit advies te geven en niet bij voorbaat al heeft gehad: “hypochondrie dus het is niks”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten