de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 11 jun 2021 15:56

https://www.dotcomnieuws.com/covid-19/d ... te-roeien/

Bovenstaande las ik, en onderstaande ook :

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ook.com%2F

Ik geloof in God!

Hij zal het nooit zover laten komen, dat de mens zichzelf uitroeit

Maar ik geloof dat we echt heel ver in de "EINDTIJD-LEVEN"

Lukas 21: 25-2
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2021 16:25

Wat een verhaal.

Vertel me eens hoe bijvoorbeeld een verkoudheidsvirus zich vermenigvuldigt. Denk daar even goed over na en lees dan die link nog een keertje...



Kijk trouwens ook even in het kolommetje rechts. Alle complotten komen voorbij. Dat lijstje alleen al is voor mij voldoende om alles wat er verder op die site staat af te doen als onzin.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 11 jun 2021 18:01

Ik begrijp jou reactie Mortlach

Maar zelfs het RD heeft zo hen twijfels.

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt

https://www.rd.nl/artikel/931086-oorspr ... dselachtig.

Als we de oorsprong niet eens weten, denk ik dat we het niet met 'n verkoudheid/griep virus mogen vergelijken.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2021 18:26

Lydia63 schreef:Ik begrijp jou reactie Mortlach

Maar zelfs het RD heeft zo hen twijfels.

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt

https://www.rd.nl/artikel/931086-oorspr ... dselachtig.

Als we de oorsprong niet eens weten, denk ik dat we het niet met 'n verkoudheid/griep virus mogen vergelijken.


Waarom zou je eerst de oorsprong moeten weten? Dat maakt toch geen bal uit voor de bestrijding ervan. Als men er straks achter komt dat er echt iets niet in de haak is qua ontstaan, dan zien we dat dan wel weer...

Maar ik stelde je een vraag en ik ben erg benieuwd naar je antwoord, dus bij deze nogmaals: Hoe vermenigvuldigt een virus zich?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2021 19:41

Dat er vragen zijn over hoe het virus bij mensen terecht is gekomen is (zou kunnen dat het in een lab wasr het werd gemaakt ontsnap is) is heel wat anders dan het vaccin-verhaal dat vol onwaarheden staat. Net als de site waar het artikel staat vol
onzin staat over Deep State, Qanon, dat je magnetisch wordt van het vaccin enz en andere dingen die het RD nooit zal noemen omdat het complotten zonder onderbouwing zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2021 22:09

Marnix schreef:Dat er vragen zijn over hoe het virus bij mensen terecht is gekomen is (zou kunnen dat het in een lab wasr het werd gemaakt ontsnap is) is heel wat anders dan het vaccin-verhaal dat vol onwaarheden staat. Net als de site waar het artikel staat vol
onzin staat over Deep State, Qanon, dat je magnetisch wordt van het vaccin enz en andere dingen die het RD nooit zal noemen omdat het complotten zonder onderbouwing zijn.


Wel heerlijk hoe je het over "lichaamseigen spike-eitwitten" en "auto-immuunziekte" kunt hebben en het dan heel erg eng klinkt!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2021 07:33

Mortlach schreef:Wel heerlijk hoe je het over "lichaamseigen spike-eitwitten" en "auto-immuunziekte" kunt hebben en het dan heel erg eng klinkt!


Ja dat soort dingen… en dat de antistoffen van het vaccin de natuurlijke antistoffen met elkaar gaan concurreren, elkaar gaan aanvallen enz :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 12 jun 2021 08:02

Dan zal dit ook wel onzin zijn :

https://www.xandernieuws.net/algemeen/o ... rspreiden/


het RD heeft zelf melding gemaakt, dat het heel goed waar kan zijn dat dit virus een biologisch wapen kan zijn:

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor gravo » 12 jun 2021 08:33

Lydia63 schreef:Dan zal dit ook wel onzin zijn :

https://www.xandernieuws.net/algemeen/o ... rspreiden/


het RD heeft zelf melding gemaakt, dat het heel goed waar kan zijn dat dit virus een biologisch wapen kan zijn:

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt

Inderdaad, allemaal onzin. In feite bedienen deze verhalen-schrijvers zich van dezelfde techniek als die gebruikt wordt in de roddel- en schandaal pers.

Huiver, opwinding en nieuwsgierigheid worden opgewekt door artikelen met korrelig uitvergrote foto's van bekende figuren met bijbehorende suggestieve onderschriften : "Mona in tranen!" of "dit maakt haar relatie kapot" of "drama onafwendbaar voor Mick".
Zo lees ik ook al die alarmistische onzin die hier wordt aangehaald.
We weten toch allang dat dit goed verkoopt? Niets is blijkbaar lekkerder dan het verzinnen van dreigende rampen, grote drama's en sinistere gebeurtenissen. Het patroon is, vanwege het comfortabele gevoel, dat die rampen en drama's altijd een ander betreffen en nooit de lezer van het verhaal. Die moet natuurlijk steeds de rol spelen van degene die het allemaal doorziet en waarschuwend aan de goede kant staat.
Dat weten die verhalen schrijvers heel goed. Zoals gezegd is er een enorme markt voor dit soort schrijfsels. Zeker in een tijd waarin feiten vervelende verstoringen zijn van gekoesterde verhalen.

Maar ik heb één troost: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel!
We kunnen dus rustig afwachten wat er van komt. Dan ontstaat er én geen paniek én we komen de waarheid te weten. Doe ik ook altijd met overspannen eindtijd-verwachtingen.
En het werkt!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2021 08:37

[-X
Lydia63 schreef:Dan zal dit ook wel onzin zijn :

https://www.xandernieuws.net/algemeen/o ... rspreiden/


het RD heeft zelf melding gemaakt, dat het heel goed waar kan zijn dat dit virus een biologisch wapen kan zijn:

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt


1e link haak ik af bij het zinnetje “hoogstwaarschijnlijk” betekent in de wetenschap: “we weten het niet”. Even een niet-journalistieke noot van de auteur waarmee je iedere vorm van logica kan wegredeneren. Van een dubieuze site ook weet trouwens. Opnieuw heel wat anders dan wat het RD schrijft, in dat lab zijn tal van virussen, dat is bekend. Om meerdere redenen. Ze achter de hand houden voor een oorlog zou ook een reden kunnen zijn.

Raar dat je telkens een onzinbericht van een dubieuze site aanhaalt en daar dan een ander bericht baast zegt en zegt: bericht 2 zou waar kunnen zijn dus dan moet bericht 1 toch ook wel kloppen… maar dat slaat natuurlijk nergens op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor lammetje » 12 jun 2021 09:07

Ik geloof zeker dat een mens daartoe in staat is. En ik vind het hele corona gedoe ook dubieus maar ik verwacht niet dat het daardoor gaat gebeuren.

En ja, we leven hoogstwaarschijnlijk in de eindtijd, maar ouder dan 100/120 jaar worden we toch niet dus maak je je dan druk over de eindtijd?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor gravo » 12 jun 2021 11:40

lammetje schreef:Ik geloof zeker dat een mens daartoe in staat is. En ik vind het hele corona gedoe ook dubieus maar ik verwacht niet dat het daardoor gaat gebeuren.

En ja, we leven hoogstwaarschijnlijk in de eindtijd, maar ouder dan 100/120 jaar worden we toch niet dus maak je je dan druk over de eindtijd?

Inderdaad. De enige eindtijd die er toe doet is die van ons eigen levenseinde. Het is de mens gezet eenmaal te sterven en daarna het oordeel.
Dat geeft inhoud en waarde aan leven en sterven. Dat brengt ons in de juiste verhouding tot God, tot de naaste en tot ons zelf. Memento mori.

Elke andere focus op de eindtijd is alleen maar speculatie uit gewichtigdoenerij, uit nieuwsgierigheid of uit een geloof dat gepaard gaat met angsten voor God.
Meestal zijn eindtijd-verhalen snel door te prikken als je achterhaalt welke eigen emotionele, psychologische, theologische of financiële belangen ermee worden gediend. In het gros van de gevallen is het een waardeloze obsessie die tot niets leidt. En het minst nog tot enig geestelijk goed.
Want het gaat nooit om liefde en verlangen naar God, maar altijd om de sensatie van buitengewone catastrophes, wereldwijde ineenstortingen, gruwelijke werken van de duivel, bikkelharde oordelen over anderen, allemaal theatrale vormen van drama die we zo graag beeldend beschrijven in boeken, films, lezingen, websites, die als bijeffect ook nog eens lekker veel geld in het laatje brengen.

Nou, ik kan je zeggen: de wereld is daar veel beter in!
Laat ons niet achter Hollywood aanlopen met ons eigen eindtijd-surrogaat.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 12 jun 2021 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor meribel » 12 jun 2021 12:35

ik geloof niet dat we in de eindtijd leven, ik denk in de donkere middeleeuwen dat de mensen dat ook dachten en de tijd nu is helemaal niet vergelijkbaar met toen

ik hoop het wel hoor, daar niet van.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 12 jun 2021 14:32

Sommige beweren in dit onderwerp dat het uitzien naar de Wederkomst van de Heer Jezus Christus gelijk staat als angst voor God.
Dat wil ik ten zeerste weerleggen.

Wat ik juist bemerk dat er veel christenen daar helemaal niet meer mee bezig zijn en andere die wel tekenen des tijds zien gaan beschimpen.

Dan vraag ik me af hoe groot is hen bijbel kennis want waarom doen ze dit, het is juist de Heer zelf die ons de tekenen gaf die vooraf gaan aan Zijn Wederkomst.

Voorbeelden voor mij zijn oa Orlando Bottenbley en Jaap Fijnvandraat.

Die 'n uitgesproken mening hebben over het Covid-19 virus en Eindtijd.

Daarbij dacht ik dat dit oa een discussie plaats was voor christenen.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2021 15:10

Altijd plaats voor discussie, maar in een discussie worden argumenten en bronnen afgewogen en die van jou rammelen nogal.

Trouwens, ten derde male mijn vraag aan jou: hoe vermenigvuldigen virussen zich?


Of zal ik ophouden met deze vraag stellen omdat je er toch nooit antwoord op zult geven? Je zult me moeten vergeven dat als je niet eens weet hoe virussen zich vermenigvuldigen, ik de rest van je bijdragen over virussen ook niet echt serieus kan nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten