Toegespitst: Great Reset in volle gang

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Lydia63 » 15 mei 2021 16:47

ik las zojuist op het Reformaties dagblad:

https://www.rd.nl/artikel/927398-toeges ... volle-gang
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2021 17:17

Tja, stupide opinies zijn ook opinies, hè. Lekker wentelen in die slachtofferrol en laat de buzzwoorden maar lekker ronken. Het had zo in Dwars kunnen zijn geplaatst!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor BladeStraight » 15 mei 2021 18:27

Je moet ook wel echt een Ger. Gem. in Ned. ouderling uit de biblebelt zijn om niet te begrijpen hoe belangrijk gendergelijkheid is voor de ontwikkeling van de derde wereld hoor. Gevalletje klok en klepel hier.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Prisma23 » 15 mei 2021 20:39

RD is lekker bezig, nu ook al complottheorieën in de rubriek opinie!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2021 10:14

Gelukkig staan er ook linkjes in naar tegengeluiden die een stuk genuanceeerder zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor selasela » 01 nov 2021 02:03

Wat is een complot theorie?
Want ik lees in voorgaande reactie in dit topic dat dit een complot theorie is.
Maar, waarom is dat zo?

kopie van wikipedia:
"Een complottheorie of samenzweringstheorie is een onbewezen theorie dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op bijvoorbeeld sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering."

Klaus Schwab is een man die leeft. En hij heeft o.a. twee boeken geschreven. 1) De grote reset 2)De vierde industrionele revolutie. Dat is geen verzinsel, maar dat is is zo.
De vierde industrionele revolutie is de grote reset.
En m.p. Rutte, vind dat boek van Schwab (4e industr. revolutie) een goed boek. Daar is beeld materiaal van.

Je kan googelen wat deze revolutie inhoud. Dat biologie en digitaal één gaan worden, dat de mens fysiek aan AI/internet gaat verbonden worden. En dat zeggen wetenschappers, Rutte vind het boek waarin dat staat, een goed boek.Dat wordt niet verzonnen, maar dat is gebeurd, en is beeldmateriaal van.

Elon Musk heeft samen met een heel team Starlink ontwikkeld. Enorm veel satalieten heeft hij de lucht in gebracht, zodat iedere persoon ter wereld daaraan verbonden kan zijn. Elon Musk is een wetenschapper die samenwerkt met overheid, en NASA, en vele wetenschappers met hem.
Dezelfde Elon Musk heeft gezegd, (daar is ook beeld materiaal van) dat de technologie om de mens aan AI te koppelen via de aderen ingebracht zal worden, en niet met een chip in je hersenen.
Het is bizar en enorm om te horen, ja dat is het wel.
Maar, je kan het geen complottheorie noemen. Het is niet verzonnen, maar de wetenschap en overheidspersonen en instanties zij zeggen dit.
Het is te googelen.

Facebook wat meta gaat heten, zegt dat je tzt niet meer uitelkaar kunt houden of je iemand in de digitale dimensie/ruimte ontmoet of in het echt. Daar is beeldmateriaal van.
Dat het bizar is, ben ik met je eens.
Dat je het moeilijk kan voorstellen, begrijp ik.

Maar dat dit complottheorie genoemd wordt, dat begrijp ik zelf niet zo goed, omdat dit er is. Wetenschap, ook de medische wetenschap, is hier concreet mee bezig.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2021 02:26

selasela schreef:Wat is een complot theorie?
Want ik lees in voorgaande reactie in dit topic dat dit een complot theorie is.
Maar, waarom is dat zo?

kopie van wikipedia:
"Een complottheorie of samenzweringstheorie is een onbewezen theorie dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op bijvoorbeeld sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering."

Klaus Schwab is een man die leeft. En hij heeft o.a. twee boeken geschreven. 1) De grote reset 2)De vierde industrionele revolutie. Dat is geen verzinsel, maar dat is is zo.
De vierde industrionele revolutie is de grote reset.
En m.p. Rutte, vind dat boek van Schwab (4e industr. revolutie) een goed boek. Daar is beeld materiaal van.

Je kan googelen wat deze revolutie inhoud. Dat biologie en digitaal één gaan worden, dat de mens fysiek aan AI/internet gaat verbonden worden. En dat zeggen wetenschappers, Rutte vind het boek waarin dat staat, een goed boek.Dat wordt niet verzonnen, maar dat is gebeurd, en is beeldmateriaal van.

Elon Musk heeft samen met een heel team Starlink ontwikkeld. Enorm veel satalieten heeft hij de lucht in gebracht, zodat iedere persoon ter wereld daaraan verbonden kan zijn. Elon Musk is een wetenschapper die samenwerkt met overheid, en NASA, en vele wetenschappers met hem.
Dezelfde Elon Musk heeft gezegd, (daar is ook beeld materiaal van) dat de technologie om de mens aan AI te koppelen via de aderen ingebracht zal worden, en niet met een chip in je hersenen.
Het is bizar en enorm om te horen, ja dat is het wel.
Maar, je kan het geen complottheorie noemen. Het is niet verzonnen, maar de wetenschap en overheidspersonen en instanties zij zeggen dit.
Het is te googelen.

Facebook wat meta gaat heten, zegt dat je tzt niet meer uitelkaar kunt houden of je iemand in de digitale dimensie/ruimte ontmoet of in het echt. Daar is beeldmateriaal van.
Dat het bizar is, ben ik met je eens.
Dat je het moeilijk kan voorstellen, begrijp ik.

Maar dat dit complottheorie genoemd wordt, dat begrijp ik zelf niet zo goed, omdat dit er is. Wetenschap, ook de medische wetenschap, is hier concreet mee bezig.



Het gaat er niet om of het moeilijk voor te stellen is. Het gaat erom dat je inziet dat wat een technocraatje van een groot bedrijf als ronkend promopraatje ophangt, allemaal zo hard niet van stapel zal lopen. Ik weet niet of je het praatje van Facebook hebt gezien, maar als dat wel zo was, dan zou je echt niet aankomen met "de digitale ruimte en echt niet meer uit elkaar weten te houden". Het is eerder tweederangs Second Life-avatars en techniek die niemand wil en dus niemand zal aannemen. Ik hoop om eerlijk te zijn dat dat hele meta een anker wordt om de nek van Facebook.

Ook dat verhaal van Musk. Ja, hij werkt aan Starlink waardoor straks een hoop mensen internet kunnen hebben op plaatsen waar dat nu nog lastig is (delen van de Derde Wereld, bijvoorbeeld), maar als je er geen gebruik van wilt maken, is dat echt niet verplicht hoor.

Maar goed, dat is dus de technische kant van het verhaal. Iets wat leuke dingen gaat opleveren, maar ongetwijfeld zal het minder hard van stapel lopen als Musk en Zuckerberg je voorhouden.

Waar het natuurlijk wél een complot wordt, is dat overheden de pandemie expres hebben veroorzaakt om die Great Reset te kunnen uitvoeren en dat we straks allemaal met het teken van het beest zitten en al het geld wordt afgeschaft (alleen digitaal). DAT maakt het allemaal een complottheorie!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor hans0166 » 01 nov 2021 07:14

Mortlach schreef:Het is eerder tweederangs Second Life-avatars en techniek die niemand wil en dus niemand zal aannemen. Ik hoop om eerlijk te zijn dat dat hele meta een anker wordt om de nek van Facebook.


Het grootste verschil tussen FB en SL zal zijn dat de huidige structuur van SL niet is gemaakt om data te verzamelen en te verkopen, dat zal bij FB de hoofdmoot zijn, want dat is zijn handel. Koop maar, praat maar, stuur maar berichten, kijk maar naar virtuele winkels, en wij weten wat je wilt en zullen je wel helpen ...
én... bij FB gebruik je je echte eigen naam, bij SL zit daar nog een laag tussen, en heb je een "inworld" gebruikersnaam die voor anderen niet gelinkt is aan een echt persoon.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2021 08:36

Mortlach schreef:
Waar het natuurlijk wél een complot wordt, is dat overheden de pandemie expres hebben veroorzaakt om die Great Reset te kunnen uitvoeren en dat we straks allemaal met het teken van het beest zitten en al het geld wordt afgeschaft (alleen digitaal). DAT maakt het allemaal een complottheorie!


Is het heel raar als mensen hier wel steeds meer aan gaan denken? Ik geloof het zelf niet (dat het vaccin het teken van het beest is) . Maar het staat wel duidelijk in de bijbel als gebeurtenis in de toekomst. En of je dat dan letterlijk of figuurlijk moet opvatten is voor mij nog een beetje de vraag, maar ik sta er eerlijk gezegd niet heel raar van te kijken als mensen zeggen dat het vaccin het teken van het beest is. Er wordt zoveel over gediscussieerd als het gaat over ongevaccineerden. Er zijn veel mensen die vinden dat ongevaccineerden niet meer buiten mogen komen. Of alleen bepaalde tijden voor ongevaccineerden. Dat zijn wel zorgwekkende uitspraken. En dat komt inderdaad niet van hogerhand, maar je hoort en leest steeds meer van dit soort reacties. Dan kun je straks inderdaad niet meer kopen en verkopen zonder vaccin. En dan komt de andere kant die zegt, zo'n vaart zal het niet lopen, dat gaat niet gebeuren. Maar laten we dat nog even afwachten, want dat werd al eerder gezegd. Geen avondklok, geen qr code....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 11:08

lammetje schreef:Is het heel raar als mensen hier wel steeds meer aan gaan denken? Ik geloof het zelf niet (dat het vaccin het teken van het beest is) . Maar het staat wel duidelijk in de bijbel als gebeurtenis in de toekomst. En of je dat dan letterlijk of figuurlijk moet opvatten is voor mij nog een beetje de vraag, maar ik sta er eerlijk gezegd niet heel raar van te kijken als mensen zeggen dat het vaccin het teken van het beest is. Er wordt zoveel over gediscussieerd als het gaat over ongevaccineerden. Er zijn veel mensen die vinden dat ongevaccineerden niet meer buiten mogen komen. Of alleen bepaalde tijden voor ongevaccineerden. Dat zijn wel zorgwekkende uitspraken. En dat komt inderdaad niet van hogerhand, maar je hoort en leest steeds meer van dit soort reacties. Dan kun je straks inderdaad niet meer kopen en verkopen zonder vaccin. En dan komt de andere kant die zegt, zo'n vaart zal het niet lopen, dat gaat niet gebeuren. Maar laten we dat nog even afwachten, want dat werd al eerder gezegd. Geen avondklok, geen qr code....

We zitten inderdaad in de eindtijd. Al zo'n 2000 jaar, en je kunt moeilijk met droge ogen beweren dat het nu slechter is dan tijdens de Spaanse Griep, tijdens de diverse pest-epidemieen, laat staan tijdens een tweetal wereldoorlogen...

Dat mensen zonder vaccin niet meer buiten mogen komen: ik heb werkelijk nog niemand iets dergelijks horen beweren.
Wél denk ik dat het te prefereren is om, mocht er toch een avondklok komen, deze te beperken tot deze groep, omdat het alternatief zou zijn dat iedereen zich aan deze restrictie zou moeten houden, en dat klinkt wat buitenproportioneel.
Bovendien: juist de groep die zich niet heeft laten vaccineren bestaat uit mensen die de adviezen aan hun laars hebben gelapt. En iets zegt mij dat dat ook voor het grootste gedeelte de groep is die ook de komende adviezen weer aan de laars lapt.
De ellende is alleen dat er niet één groep ongevaccineerden is:
-Je hebt de groep die om medische redenen niet geprikt is
-Je hebt de groep die om religieuze rendenen niet geprikt is
-Je hebt de groep die op basis van desinformatie niet geprikt is
-Je hebt de groep die uit desinteresse niet geprikt is.
Het lijkt me duidelijk dat het "adviezen aan de laars lappen" argument niet voor de eerste groep geldt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2021 11:45

Ik lees nogal wat nieuwsberichten waarop gereageerd kan worden. Soms blader is daar even doorheen en dan krijg je dat soort reacties wel regelmatig onder ogen. Wat voor type mensen dat zijn...? Of ze het daadwerkelijk menen...? Maar dat het in je opkomt en het opschrijft vind ik al zorgwekkend genoeg.

(En je vergeet 1 type, zij die al corona hebben gehad en /of niet in de risicogroep vallen en zich wel aan de maatregelen houden ook al zijn ze het er niet mee eens. Die groep is in mijn omgeving behoorlijk groot. Kerkelijke gemeente hier is bijvoorbeeld nog een van de weinige die nog geen enkele maatregel hebben laten varen. Nog steeds inschrijven, 1,5 meter afstand en ingetogen zingen.)

Inderdaad de eindtijd is al lang geleden begonnen, de discipelen dachten dat ze de wederkomst al zouden meemaken. Daarom vind ik het echt niet heel vreemd dat er een steeds groter wordende groep is die hierin mee gaan.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 12:39

lammetje schreef:Ik lees nogal wat nieuwsberichten waarop gereageerd kan worden. Soms blader is daar even doorheen en dan krijg je dat soort reacties wel regelmatig onder ogen. Wat voor type mensen dat zijn...? Of ze het daadwerkelijk menen...? Maar dat het in je opkomt en het opschrijft vind ik al zorgwekkend genoeg.

(En je vergeet 1 type, zij die al corona hebben gehad en /of niet in de risicogroep vallen en zich wel aan de maatregelen houden ook al zijn ze het er niet mee eens. Die groep is in mijn omgeving behoorlijk groot. Kerkelijke gemeente hier is bijvoorbeeld nog een van de weinige die nog geen enkele maatregel hebben laten varen. Nog steeds inschrijven, 1,5 meter afstand en ingetogen zingen.)

Inderdaad de eindtijd is al lang geleden begonnen, de discipelen dachten dat ze de wederkomst al zouden meemaken. Daarom vind ik het echt niet heel vreemd dat er een steeds groter wordende groep is die hierin mee gaan.

Je hebt helemaal gelijk, die categorie ben ik vergeten.
En voor wat betreft dat "ingetogen zingen": ook in de tijd dat daar een negatief advies over geldig was werd dat "ingetogen zingen" door een aantal gemeenten gehanteerd.
Waarbij vervolgens toch wel wat besemettingshaarden ontstaan zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2021 14:26

hans0166 schreef:Het grootste verschil tussen FB en SL zal zijn dat de huidige structuur van SL niet is gemaakt om data te verzamelen en te verkopen, dat zal bij FB de hoofdmoot zijn, want dat is zijn handel. Koop maar, praat maar, stuur maar berichten, kijk maar naar virtuele winkels, en wij weten wat je wilt en zullen je wel helpen ...
én... bij FB gebruik je je echte eigen naam, bij SL zit daar nog een laag tussen, en heb je een "inworld" gebruikersnaam die voor anderen niet gelinkt is aan een echt persoon.


Het ging mij meer om de 'niet van echt te onderscheiden'-opmerking.

Dat FB het hele gebeuren gaat gebruiken om NOG MEER data over je te verzamelen, ligt natuurlijk voor de hand. Maar ik vermoed dat niet veel mensen zo'n 'smart bril' zullen opzetten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2021 14:33

lammetje schreef:Is het heel raar als mensen hier wel steeds meer aan gaan denken? Ik geloof het zelf niet (dat het vaccin het teken van het beest is) . Maar het staat wel duidelijk in de bijbel als gebeurtenis in de toekomst.


Kijk, ik ben natuurlijk niet belast met het idee dat wat er in de Bijbel staat 'waar' is, en ook niet dat het allemaal de komende paar jaar staat te gebeuren. Maar als je wél zo denkt, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je zo denkt. Aan de andere kant mis je dan ook wat historisch besef. De streepjescode werd destijds al als het teken van het beest gezien, en Napoleon was een tijdje de antichrist. De voorspellingen zijn zo vaag en zo algemeen (oorlog en ziekte, economische afscheiding) dat er in elk tijdperk wel zaken te vinden zijn die passen.

En of je dat dan letterlijk of figuurlijk moet opvatten is voor mij nog een beetje de vraag, maar ik sta er eerlijk gezegd niet heel raar van te kijken als mensen zeggen dat het vaccin het teken van het beest is. Er wordt zoveel over gediscussieerd als het gaat over ongevaccineerden. Er zijn veel mensen die vinden dat ongevaccineerden niet meer buiten mogen komen. Of alleen bepaalde tijden voor ongevaccineerden. Dat zijn wel zorgwekkende uitspraken. En dat komt inderdaad niet van hogerhand, maar je hoort en leest steeds meer van dit soort reacties.


Tja, mensen raken inderdaad een beetje gefrustreerd dat het allemaal zo lang duurt. (ik ook, trouwens). En dan is een zondebok zoeken een logische stap. Normaal gesproken zijn het de immigranten, maar nu zijn we het deels zelf en dat is naar. Wel goed om te onthouden als over een paar jaar de migranten weer eens ergens de schuld van krijgen...

Zo lang het niet van de overheid komt maar slechts van een paar anonieme mensen op websites, zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken.

Dan kun je straks inderdaad niet meer kopen en verkopen zonder vaccin. En dan komt de andere kant die zegt, zo'n vaart zal het niet lopen, dat gaat niet gebeuren. Maar laten we dat nog even afwachten, want dat werd al eerder gezegd. Geen avondklok, geen qr code....


Ja, als zaken uit de hand lopen qua aantal besmettingen en doden, dan moeten er ineens harde maatregelen worden genomen. Als je naar de grafiek van Rusland kijkt, voel je op je klompen aan dat daar de komende tijd ook een drastische lockdown zal gaan gelden... En zo lang de maatregelen tijdelijk zijn - en waarom zouden ze dat niet zijn - is er niks aan de hand behalve een tijdje wat ongemak.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor ben db bd » 22 nov 2021 22:32

En zo lang de maatregelen tijdelijk zijn - en waarom zouden ze dat niet zijn - is er niks aan de hand behalve een tijdje wat ongemak.
die laatste opmerking kan ik mij redelijk in vinden als ik de MSM cijfers in aanmerking neem. (beter: zou nemen)
En als je het gevaar niet ziet aankomen, nou dan hoef je je van mij er ook niet druk om te maken. Ik garandeer dat de tijd het echt wel zal leren hoor. Maar dit is een christelijk forum, en op een christelijk forum mag je m.i. Bijbelgetrouw zijn, omdat de oorsprong van dat Boek volgens ons Goddelijk is. Dat hoef je niet van ons aan te nemen, dus ook het boek Openbaring, welke het einde van deze 2000 jaar 'eindtijd' vanaf hoofdstuk vier profetisch bespreekt, hoef je niet voor waar aan te nemen als mens.
Daarom noem ik mijzelf wel complotgelovige, omdat satan daar achter zit o.i., voor jullie dus wappie.
Nog steeds kom ik in mijn kerk; het gereformeerde deel van de PKN, nog niet echt geruimd puin van de vervangingstheologie tegen.
De laatste hoofdstukken van Openbaring blijven nog steeds of ongelezen, of veel te veel 'vergeestelijkt'. En we weten dat na 'vergeestelijking' niet zo veel meer van het werkelijke getuigenis over is.
En ja, reeds in hst.13 komt de profetie van de twee 'beesten', de wat we antichrist noemen en zijn kompaan de valse profeet, tot ons.
Dan leert Gods Heilig Woord ons dat die een schrikbewind optuigen waar '1984' bij in het niet valt en Klaus Schwab van watertanden zal.
Lees dat hoofdstuk nou eens gelovig door en laat de cultuur van die dictatuur eens even diep tot u doordringen, zeg ik dan.
Die toponderworpenheid zou in deze tijd deels reeds georganiseerd kunnen worden als de tijd rijp zou zijn, via de Great Reset
Natuurlijk kan de actualiteit van dat gebeuren nog gerust 100 jaar of meer vóór ons liggen, maar Bijbelgelovigen herkennen wel reeds tekenen welke te denken geven. Eén van die duidelijke tekenen voor ons is de wederoprichting van Israël in 1948.

Wat lezen we nou op de alternatieve (m.i. dom verguisde), onafhankelijke media wat ons de oren doet spitsen?
Als ik dat fout begrijp, word ik graag deskundig gecorrigeerd, (als tegenhanger van dom tegengesproken), doch op frontnieuws, artsen voor de waarheid (die de leugens dus spoegzat zijn,) xandernieuws, ninefornews, artsencollectief, wakkernieuws.be, weltschmerz, de blauwe tijger, De Nieuwe Wereld, ON, ach, maar ook in m'n christelijke magazines als AMEN, kom ik verhelderende artikelen tegen hoor.
Mijn vrouw googled een hele rij op met ' Alle goede (beste) alternatieve Nederlandse nieuwssites'. Ze spreken elkaar zelden tegen, valt mij steeds op. Ze leggen een mogelijke link vanaf de Coronavaccins naar de Great Reset. Durf dat eens te bestuderen!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten