Toegespitst: Great Reset in volle gang

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor ben db bd » 28 nov 2021 17:39

zou het zo hard kunnen gaan? ik lees ergens op frontnieuws:
Pater Alexis Bugnolo zegt 2 miljard doden in het komende jaar....

ik ken de man niet, maar als hij een ziener is, krijgt hij In Openbaring 6 vers 8 mogelijk reeds gelijk.
Reeds een paar jaar ben ik van mening, om mij heen kijkend, dat we nu al leven in de tijd van het eerste (witte) paard van Op.6.
"Die daarop zit heeft een boog. (een wapen waarmee je reeds op afstand iemand kunt aanvallen) En hem (m.i. dom met een hoofdletter geschreven in onze Bijbel) was een kroon gegeven (een zeker teken van macht, toch?) en hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen."

Beleef u ook dat het zo onzinnig hard gaat met de Great Reset ? Volgend jaar lijkt mij wel héél erg snel, maar als ik de planning zie van de wereldelite, waar we al flink op achter lopen, dan komt het allemaal wel aanstormenderwijs op ons af hoor.
in Op.6:8 komen we dan al de informatie tegen: "En ik zag, en zie: ik zag een grauw paard en die erop zat, zijn naam was de dood, en het rijk van de dood volgde hem. En hun werd macht gegeven over het vierde deel van de aarde om te doden met het zwaard, met honger, met de dood en door de wilde dieren van de aarde.
Nou, vanwege de 2 tussenliggende ruiters, snap ik dat wel. Met oorlog (afslachten, waar je de sfeer nu al voor proeft en met hongersnood (daar kunnen ze in twee weken tijd heen sturen, kan je lezen, door o.m. de aanvoer te blokkeren en stroomuitval) Maar die wilde dieren?
Bij geval worden wij hier nu juist na de zomer, gemeen elke nacht aangevallen door hele kleine muggen, die zo gemeen steken ('opvreten') dat dit in 45 jaar voor ons helemaal nieuw is, en dat bij temperaturen onder de 10 graden Celsius. (slaap met open ramen, want de frisse lucht jaagt dan alle covid-kwalen op de vlucht :) Het hoeven dus nog niet eens leeuwen en beren te worden ... :(

In vers 9 maken we dan al kennis met de Bijbelgetrouwe martelaren, in hoofdstuk 7:9 uitgegroeid tot een schare die niemand tellen kan.
ik weet niet wanneer we moeten beginnen met de 7 jaren grote verdrukking te tellen, en ook niet wie er voor die tijd opgenomen (weggerukt) zullen worden, maar die kwart van de wereldbevolking van de pater (in hst.9:18 zien we nog eens 1/3e deel van de wereldbevolking sneuvelen, samen al de helft dus.) klinkt echt niet zo raar hoor, en past zeker in de bekende planning van Klaus, Bill c.s.
De duivel kan immers ook Bijbellezen...

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Erik1960 » 28 nov 2021 18:04

Waar ik niet goed bij kan: al 2 eeuwen lang voorspellen en voorspelden allerlei geleerden, profeten, zieners en/of charlatans dat de eindtijd toch wel zo’n beetje aanstaande was cq dat op die en die datum de wereld echt waar geheid niet gelogen zal vergaan. En dat er dan nog steeds mensen zijn die dat blijven doen… wat een triestigheid.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Mortlach » 28 nov 2021 20:41

Erik1960 schreef:Waar ik niet goed bij kan: al 2 eeuwen lang voorspellen en voorspelden allerlei geleerden, profeten, zieners en/of charlatans dat de eindtijd toch wel zo’n beetje aanstaande was cq dat op die en die datum de wereld echt waar geheid niet gelogen zal vergaan. En dat er dan nog steeds mensen zijn die dat blijven doen… wat een triestigheid.


Correctie: al 2 millennia
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2021 22:21

Voor God zijn duizend jaar niet meer als 1 dag en als een oogwenk voorbij.
Veel en genoegzeggend!
aangezien de mens meestal niet ouder dan 100 jaar wordt.....voor God is het een zucht, minder zelfs, een oogwenk.....helemaal niets dus.

De Heer heeft het geheel en al in Zijn Handen en overziet dit alles ook, zodat wij ons hier niet druk over hoeven te maken voor nu....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Erik1960 » 28 nov 2021 22:48

Mortlach schreef:Correctie: al 2 millennia

Vooruit… ik kijk niet op een nulletje meer of minder :lol:
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor hans0166 » 29 nov 2021 07:18

ben db bd schreef:maar als ik de planning zie van de wereldelite,



waar kun je dat overzichtje downloaden?
Kan handig zijn om te weten of ik alvast kerst inkopen kan doen of me de moeite kan besparen.

Bij geval worden wij hier nu juist na de zomer, gemeen elke nacht aangevallen door hele kleine muggen,


neem een horretje

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Marnix » 29 nov 2021 07:33

ben db bd schreef:zou het zo hard kunnen gaan? ik lees ergens op frontnieuws:

ik ken de man niet, maar als hij een ziener is, krijgt hij In Openbaring 6 vers 8 mogelijk reeds gelijk.
Reeds een paar jaar ben ik van mening, om mij heen kijkend, dat we nu al leven in de tijd van het eerste (witte) paard van Op.6.
"Die daarop zit heeft een boog. (een wapen waarmee je reeds op afstand iemand kunt aanvallen) En hem (m.i. dom met een hoofdletter geschreven in onze Bijbel) was een kroon gegeven (een zeker teken van macht, toch?) en hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen."

Beleef u ook dat het zo onzinnig hard gaat met de Great Reset ? Volgend jaar lijkt mij wel héél erg snel, maar als ik de planning zie van de wereldelite, waar we al flink op achter lopen, dan komt het allemaal wel aanstormenderwijs op ons af hoor.
in Op.6:8 komen we dan al de informatie tegen: "En ik zag, en zie: ik zag een grauw paard en die erop zat, zijn naam was de dood, en het rijk van de dood volgde hem. En hun werd macht gegeven over het vierde deel van de aarde om te doden met het zwaard, met honger, met de dood en door de wilde dieren van de aarde.
Nou, vanwege de 2 tussenliggende ruiters, snap ik dat wel. Met oorlog (afslachten, waar je de sfeer nu al voor proeft en met hongersnood (daar kunnen ze in twee weken tijd heen sturen, kan je lezen, door o.m. de aanvoer te blokkeren en stroomuitval) Maar die wilde dieren?
Bij geval worden wij hier nu juist na de zomer, gemeen elke nacht aangevallen door hele kleine muggen, die zo gemeen steken ('opvreten') dat dit in 45 jaar voor ons helemaal nieuw is, en dat bij temperaturen onder de 10 graden Celsius. (slaap met open ramen, want de frisse lucht jaagt dan alle covid-kwalen op de vlucht :) Het hoeven dus nog niet eens leeuwen en beren te worden ... :(

In vers 9 maken we dan al kennis met de Bijbelgetrouwe martelaren, in hoofdstuk 7:9 uitgegroeid tot een schare die niemand tellen kan.
ik weet niet wanneer we moeten beginnen met de 7 jaren grote verdrukking te tellen, en ook niet wie er voor die tijd opgenomen (weggerukt) zullen worden, maar die kwart van de wereldbevolking van de pater (in hst.9:18 zien we nog eens 1/3e deel van de wereldbevolking sneuvelen, samen al de helft dus.) klinkt echt niet zo raar hoor, en past zeker in de bekende planning van Klaus, Bill c.s.
De duivel kan immers ook Bijbellezen...


En als dat niet gebeurt, wanneer komt dan het moment dat je een andere priester gaat naspreken: Ik was blind but now I see. Wanneer, als de eerste tekenen van massale sterfte als gevolg van vaccinatie uitblijft zeg je: ik was verblind zoals velen voor mij, het was niet een van die paarden van 1/3e of 1/4e van de bevolking is helemaal niet gestorven door vaccinatie zoals ik voorspelde?

Daarnaast, als wilde dieren meehelpen met het doden, hoe helpen een paar muggebeten die alleen wat vervelend zijn daar dan bij?

Wat die oorlogen betreft, er zijn altijd al jaren oorlogen, niet in Europa maar elders. Er is al jaren honger maar dan elders. Ben je niet een beetje teveel gericht op Europa met je voorspellingen? Er gaan nog steeds meer mensen dood aan ondervoeding dan aan corona…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor ben db bd » 30 nov 2021 15:28

vergun mij eerst eens even een opmerking aangaande het dagelijkse:
He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.― C.S. Lewis

zo'n onzorgvuldigheid behoort m.i. niet bij zo'n beroemd man, noch bij zo'n indrukwekkend volgeling.
Als Refo leren wij Bijbels: Christus stierf voor de zonden van alle mensen, maar om het persoonlijk te maken voor wie er vanaf weet, is het wel voor een ieder van ons belangrijk om daar (overdrachtelijk) voor neer te knielen aan de voet van Zijn kruis.
Voor bewust zo gekozen ongelovigen - daar horen de miljarden welke nooit van het heil in Christus gehoord hebben uiteraard niet bij - heeft onze grote Schepper géén plan b. Die zijn eeuwig verloren. (verder off-topic?)

ad hans: neem een horretje

heb dank voor uw wake up call. Eilaas edoch zit dat er al, en daarvóór nog stoere stores ook, die kunnen zelfs beren weren, denk ik. :)
(..... vooral eigenlijk omdat ze 4 meter hoog zitten) :)
Marnix: Daarnaast, als wilde dieren meehelpen met het doden, hoe helpen een paar muggebeten die alleen wat vervelend zijn daar dan bij?
antw: Altijd een beetje, 't is een veel? belovend beginnetje :wink:

waar kun je dat overzichtje downloaden?
dinges 2030, deels ook 2050? (vooral de uitleg daarvan).

ad Erik: Vooruit… ik kijk niet op een nulletje meer of minder

In het licht van de eeuwigheid is dat een wijze houding, vind ik. In dat licht maakt het immers niet uit of de Heere Jezus over 2 dagen terug komt of over 2000 jaar. Maar stel je nou eens voor dat de éérste gemeente, Paulus zelf en zo, gelijk hadden gekregen van God en Christus naar hun verwachting toen al weer terug gekomen was. Dan zou immers Gods Kerk niet meer dan, uit laten we zeggen enkele honderdduizenden mensen hebben bestaan. Want bij de wederkomst van de Heere Jezus eindigt toch echt de tijd van deze bedeling van zaligheid door het geloof hoor, toch?
En achter in je Bijbel kan je lezen hoe groot de nieuwe hemel zal zijn (Op.21) Je gunt de Heere toch dat Gods Huis vol wordt?
Stoppen met zeuren dat Gods geduld zo immens groot is dan!! (en doorgaan met Hem gisteren al te verwachten!)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2021 16:04

ben db bd schreef:vergun mij eerst eens even een opmerking aangaande het dagelijkse:

zo'n onzorgvuldigheid behoort m.i. niet bij zo'n beroemd man, noch bij zo'n indrukwekkend volgeling.
Als Refo leren wij Bijbels: Christus stierf voor de zonden van alle mensen, maar om het persoonlijk te maken voor wie er vanaf weet, is het wel voor een ieder van ons belangrijk om daar (overdrachtelijk) voor neer te knielen aan de voet van Zijn kruis.
Voor bewust zo gekozen ongelovigen - daar horen de miljarden welke nooit van het heil in Christus gehoord hebben uiteraard niet bij - heeft onze grote Schepper géén plan b. Die zijn eeuwig verloren. (verder off-topic?)


Off-topic maar je begrijpt Lewis (of ik denk het Engels dat hij schreef) helemaal verkeerd. Dit heeft (net als bijvoorbeeld 1 Johannes 2:1 en 2) niets met alverzoening te maken. Lewis zegt: Hij stierf niet voor mensen in het algemeen maar voor mensen persoonlijks. Als jij de enige mens op aarde was geweest had hij het zelfde, alleen voor jou gedaan.

antw: Altijd een beetje, 't is een veel? belovend beginnetje :wink:


Als jij het af en toe geprikt worden door een mug ziet als "dieren die mensen verslinden" is dat niet noemenswaardig. Mensen worden sinds de zondeval al door muggen geprikt. Misschien daarvoor ook alwel maar dan zoemfden ze niet zo irritant. Het geeft aan dat je Openbaring heel erg vanuit een wetserse bril met eerste-wereld-problemen wil lezen. Straks komt er een keer een slecht seizoen waardoor de aardappeloogst tegenvalt en begin je over hongersnoden die in Openbaring worden aangekondigd. Je vergeet dan alleen even dat er ieder jaar miljoenen mensen sterven aan ondervoeding in andere gebieden en dat dus al lang actueel is. Net als dat mensen door dieren sterven. Dat het in Nederland zelden gebeurt zegt niet zoveel.

Ik plaatste recent hier ergens een column:

https://visie.eo.nl/artikel/2021/11/eindtijd

Hope zucht diep: “Jullie denken echt dat de wereld om jullie draait. Dat er niets is buiten Nederland en het Westen. Mag ik je uit je droom helpen? Die rampen waar jij het over hebt, komen al eeuwen voor op mijn continent, maar die tellen blijkbaar niet voor de eindtijd. En over jouw tweedeling: er zijn landen waar je als christen je leven permanent niet zeker bent. Dat is al decennia zo. En dat heb je nooit geduid als een Great Reset. Maar nu je vanwege een pandemie moet testen voor toegang is dat ineens de grote verdrukking? Welkom in de wereld die geen decadent luilekkerland is, waar vrijheid meer betekent dan een theater bezoeken en waar natte voeten of gortdroge grond dagelijkse realiteit is voor velen. Kortom: waarin er al tijden sprake is van de eindtijd!”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor ben db bd » 22 jan 2022 22:43

@ Marnix, ik kom uw schrijven nu pas tegen, omdat ik niet zo veel actief meer ben op Refoweb. (al dat drussen ipv feiten uitwisselen).
Ja, ik lees hem ook altijd graag; Tim-zingt in de Visie. Hope is zijn financiële adoptiekind in Afrika, waarvan een foto aan de muur, lijkt mij.

Als u Agenda 2030 leest, komt u zeer sterke boze plannen tegen, waar de regering, Kaag, Rutte en zo stiekem zelfs reeds zaken over hebben gedaan met Klaus Schwab, de WEF-baas, zo hebben ze nu via een WOB-procedure toe moesten geven. Wat die afspraken zijn, mogen we niet weten, naar ik argwanend begrijp (wegens mijn ook lezen van de alternatieve media - waaronder verscheidene christelijke - zoals u weet) .
Het 'wonderlijke' voor ons is dat het de overste dezer wereld nu gelukt is om echt mondiaal de mensheid in zijn boze greep te pakken. Dat geeft voor mij zeer te denken en is m.i. op deze schaal nooit eerder voorgevallen. De lopende plandemie gebruiken voor 'You 'll own nothing' and 'You 'll be happy' ('modern slavery' , lees ik op de gsm van m'n vrouw) was voor ons als een poos bloedlink te duiden.
God zij dank loopt heel het plannetje nu stuk omdat het niet meer te ontkennen valt dat de injectie meer kwaad dan goed doet.
(heerlijk dat we dat nu niet meer behoeven aan te tonen, omdat het nu allemaal ook bij de vaxers open en bloot ligt !!)
Is de ons uit elkaar spelende tirannie nu dan over? Ach Bill Gates 'beloofde' al enkele keren een virus dat vele malen dodelijker zal zijn dan de Covids. (60 jaar geleden leerden we reeds in dienst over ABC oorlogvoering. die B was van biologisch)
Ik voor mij ga maar gewoon door met bidden of de grote verdrukking nog maar steeds weer (nu al 2000 jaar !) uitgesteld mag worden.
(ik heb ook al 3 achterkleinkinderen, + een heleboel grote (klein-)kinderen ... 80+)

nog even aangaande uw:
Off-topic maar je begrijpt Lewis (of ik denk het Engels dat hij schreef) helemaal verkeerd. Dit heeft (net als bijvoorbeeld 1 Johannes 2:1 en 2) niets met alverzoening te maken. Lewis zegt: Hij stierf niet voor mensen in het algemeen maar voor mensen persoonlijks. Als jij de enige mens op aarde was geweest had hij het zelfde, alleen voor jou gedaan.

Nou meende ik al zo duidelijk te zijn geweest, met mijn 'voor de zonden' en 'gekozen ongelovigen'
Had ik dat woord gekozen wellicht ook vervet moeten schrijven? ik snap u woord 'alverzoening' hoor. Maar dat zei ik niet.

Op het topic 'theologisch interpreteren versus gewoon lezen' zal ik dat ook wel nader verklaard hebben lijkt mij: (als het nog even mag?)
Het komt door Openbaring 20, dat nooit binnen onze kerken behandelde hoofdstuk. Daar komt het grote laatste eindoordeel voor.
Daar worden de doden geoordeeld voor Gods grote witte troon, groot en klein. 'naar hunne werken' staat er dan.
Let er op dat het geloof daar dus niet meer ter sprake komt. Dat kán ook niet, want driekwart van de mensheid heeft nooit (bewust) van de redding in Jezus Christus gehoord. Daar kunnen die mensen dus nooit op afgerekend worden. (geen wet= geen veroordeling)
Om die mensen nou niet verloren te behoeven laten gaan, stierf de Here Jezus voor de zonden van heel de wereld, en kán Hij hun naam eventueel in het boek der levenden laten(doen) staan, op grond van hun leven. (zie ook Romeinen 2)
Die mensen komen we daarom ook tegen op de nieuwe aarde (niet in de hemel uiteraard, anders zou Gods heilig Woord niet kloppen) als 'de naties (volken) die zalig worden', (HSV) of 'heidenen' (SV) in hst.21 vers 24.
Dus niet iedereen meneer Marnix, geen alverzoening. Wel hen die op grond van hun doen en laten in het boek des levens mogen staan.
Voor mij is dat "Gods Great Reset", geen alverdoemenis voor wie wij het evangelie niet brachten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2022 13:55

ben db bd schreef:@ Marnix, ik kom uw schrijven nu pas tegen, omdat ik niet zo veel actief meer ben op Refoweb. (al dat drussen ipv feiten uitwisselen).
Ja, ik lees hem ook altijd graag; Tim-zingt in de Visie. Hope is zijn financiële adoptiekind in Afrika, waarvan een foto aan de muur, lijkt mij.

Als u Agenda 2030 leest, komt u zeer sterke boze plannen tegen, waar de regering, Kaag, Rutte en zo stiekem zelfs reeds zaken over hebben gedaan met Klaus Schwab, de WEF-baas, zo hebben ze nu via een WOB-procedure toe moesten geven. Wat die afspraken zijn, mogen we niet weten, naar ik argwanend begrijp (wegens mijn ook lezen van de alternatieve media - waaronder verscheidene christelijke - zoals u weet) .
Het 'wonderlijke' voor ons is dat het de overste dezer wereld nu gelukt is om echt mondiaal de mensheid in zijn boze greep te pakken. Dat geeft voor mij zeer te denken en is m.i. op deze schaal nooit eerder voorgevallen. De lopende plandemie gebruiken voor 'You 'll own nothing' and 'You 'll be happy' ('modern slavery' , lees ik op de gsm van m'n vrouw) was voor ons als een poos bloedlink te duiden.
God zij dank loopt heel het plannetje nu stuk omdat het niet meer te ontkennen valt dat de injectie meer kwaad dan goed doet.
(heerlijk dat we dat nu niet meer behoeven aan te tonen, omdat het nu allemaal ook bij de vaxers open en bloot ligt !!)
Is de ons uit elkaar spelende tirannie nu dan over? Ach Bill Gates 'beloofde' al enkele keren een virus dat vele malen dodelijker zal zijn dan de Covids. (60 jaar geleden leerden we reeds in dienst over ABC oorlogvoering. die B was van biologisch)
Ik voor mij ga maar gewoon door met bidden of de grote verdrukking nog maar steeds weer (nu al 2000 jaar !) uitgesteld mag worden.
(ik heb ook al 3 achterkleinkinderen, + een heleboel grote (klein-)kinderen ... 80+)[


Haha nee hoor dat is totaal niet aangetoond. De overgrote meerderheid van expert en de bevolking is nog steeds volkomen terecht van mening dat vaccinaties veel meer goed doen dan kwaad. Dat blijkt ook uit alle onderzoeken. Dus je praat onzin.

Ook als het gaat om Schwab en de overste van de wereld. Als de duivel iets wil is het ons juist rijkdom geven zodat we denken God niet nodig hebben. Het is een westers praatje als je stelt dat de duivel ons juist weinig zou willen geven. You will own everything and be unhappy is meer zijn tactiek.

nog even aangaande uw:
Nou meende ik al zo duidelijk te zijn geweest, met mijn 'voor de zonden' en 'gekozen ongelovigen'
Had ik dat woord gekozen wellicht ook vervet moeten schrijven? ik snap u woord 'alverzoening' hoor. Maar dat zei ik niet.

Op het topic 'theologisch interpreteren versus gewoon lezen' zal ik dat ook wel nader verklaard hebben lijkt mij: (als het nog even mag?)
Het komt door Openbaring 20, dat nooit binnen onze kerken behandelde hoofdstuk. Daar komt het grote laatste eindoordeel voor.
Daar worden de doden geoordeeld voor Gods grote witte troon, groot en klein. 'naar hunne werken' staat er dan.
Let er op dat het geloof daar dus niet meer ter sprake komt. Dat kán ook niet, want driekwart van de mensheid heeft nooit (bewust) van de redding in Jezus Christus gehoord. Daar kunnen die mensen dus nooit op afgerekend worden. (geen wet= geen veroordeling)
Om die mensen nou niet verloren te behoeven laten gaan, stierf de Here Jezus voor de zonden van heel de wereld, en kán Hij hun naam eventueel in het boek der levenden laten(doen) staan, op grond van hun leven. (zie ook Romeinen 2)
Die mensen komen we daarom ook tegen op de nieuwe aarde (niet in de hemel uiteraard, anders zou Gods heilig Woord niet kloppen) als 'de naties (volken) die zalig worden', (HSV) of 'heidenen' (SV) in hst.21 vers 24.
Dus niet iedereen meneer Marnix, geen alverzoening. Wel hen die op grond van hun doen en laten in het boek des levens mogen staan.
Voor mij is dat "Gods Great Reset", geen alverdoemenis voor wie wij het evangelie niet brachten.


Dat zeg ik juist, dat de tekst niet over alverzoening gaat. Hebbje mijn vorige reactie überhaupt gelezen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor ben db bd » 27 jan 2022 17:43

(sorry hoor meneer Marnix, maar ik kan (wil) het even niet opbrengen. snappen anderen mij wel?)
hier een m.i. volkomen herkenbare voor wél breed georiënteerde wappies, in dit geval van FvD:
Waarom werd afgelopen jaar een QR-code opgedrongen? En waarom wordt krampachtig vastgehouden aan die QR-code, zelfs nu zonneklaar is dat de volksgezondheid er niet bij gebaat is?
Het zijn vragen die de Europese Commissie voor ons beantwoordt: het coronatoegangsbewijs is de opmaat naar een alomvattende digitale identiteit. De app die nu een groen vinkje toont na vaccinatie, is slechts de bètaversie van het uiteindelijke product. De eerste stappen naar een social credit system naar Chinees model zijn gezet.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Toegespitst: Great Reset in volle gang

Berichtdoor henkie » 28 jan 2022 09:00

Ik kan het even niet opbrengen om een podium te bieden aan complotten. Dit topic gaat op slot dus.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten