Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mongolicboyy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:39

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mongolicboyy » 27 nov 2020 17:36

Bedankt voor je reacties.

Nog 1 toevoeging: modern feminisme kan de pot op. Ik bedoel, ik ben helemaal voor gelijke rechten en lonen en what not, maar probeer geen vrouwen van mij of van andere mannen die dat niet willen te maken

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2020 17:41

Mongolicboyy schreef:Bedankt voor je reacties.

Nog 1 toevoeging: modern feminisme kan de pot op. Ik bedoel, ik ben helemaal voor gelijke rechten en lonen en what not, maar probeer geen vrouwen van mij of van andere mannen die dat niet willen te maken


Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Het is zo'n begrip waar mensen die niet begrijpen wat het inhoud op reageren als een stier op een rode lap omdat ze dit soort onzin is wijsgemaakt.

Feminisme probeert geen vrouw van je te maken. Dat is echt larie. Een van de dingen waar feminisme naar streeft is dat mannen weer in contact mogen komen met hun emotie omdat dit goed en gezond is voor mannen. Maar goed, daar kom je hopelijk allemaal nog wel achter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mongolicboyy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:39

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mongolicboyy » 27 nov 2020 18:17

En waarom hebben mannen dat nodig dan? Is dat niet omdat de vrouwen dat willen?
Ofwel, de vrouw gaat de man regeren in de toekomst. Niet dat ik daar enig probleem mee heb voor de rest, want vrouwen zijn in alle dingen behalve idioot doen beter dan mannen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2020 18:21

Je hoeft geen vrouw te worden.... maar je hoeft ook geen “stereotype” man te blijven die over gevoel praten iets volr vrouwen vindt en zijn emoties het liefst zo veel mogelijk opkropt en verstopt. Want als je vriendin je daarvoor naar de psychiater stuurt denk ik dat je daar ook wel echt veel problemen mee hebt. En dan kan het dat jij het nut daar niet van inziet maar geloof me, de meete mensen zijn het er wel over eens dat je gevoelens en emoties niet uiten, zelfs niet bij je partner, niet goed is voor jezelf en voor je relatie met anderen. Het is ook onzin dat dat mannen eigen zou zijn. Het is alleen maar goed voor je, als man, om daar een stap in te maken. Dat heeft niets met feminisme te maken. Probeer het maar, wat heb je te verliezen? Hooguit je relatie maar die kans neemt juist af.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2020 18:27

Mongolicboyy schreef:En waarom hebben mannen dat nodig dan? Is dat niet omdat de vrouwen dat willen?
Ofwel, de vrouw gaat de man regeren in de toekomst. Niet dat ik daar enig probleem mee heb voor de rest, want vrouwen zijn in alle dingen behalve idioot doen beter dan mannen.


Onzin. Vrouwen waren lang achtergesteld, nu wordt de relatie meer gelijkwaardig. Naast dat de man wensen heeft heeft de vrouw die ook. Bijvoorbeeld dat je deelt in een relatie. Ook je gevoel en je emotie. Als je die zoveel mogelijk verstopt en niet open en eerlijk durft te zijn bij die ander is dat voor jezelf niet goed, voor je relatie niet. Het is niet alleen in het belang dat je je emoties en gevoelens durft te delen maar ook in je eigen belang. Je gevoelens opkroppen is echt niet normaal voor mannen hoor. Het is geen normaal mannelijk gedrag ook al hebben mannen er misschien vaker last van dan vrouwen. Ik krijg het ider dat jij dat denkt of wil geloven: dit is normaal gedrag maar nu krijgen vrouwen wat meer inspraak en mag dat niet meer. Logisch want je vindt gevoel uiten en erover praten eng. Maar het is geen normaal mannelijk gedrag. Het is ongezond gedrag dus wees blij dat je vriendin jouw waarbij wil helpen en je naar een expert doorverwijst. Word je alleen maar beter van.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Mongolicboyy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:39

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mongolicboyy » 27 nov 2020 18:33

Sorry wist niet dat je boos werd

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor irmo » 27 nov 2020 19:13

Mongolicboyy schreef:En waarom hebben mannen dat nodig dan? Is dat niet omdat de vrouwen dat willen?
Ofwel, de vrouw gaat de man regeren in de toekomst. Niet dat ik daar enig probleem mee heb voor de rest, want vrouwen zijn in alle dingen behalve idioot doen beter dan mannen.



Wat fijn dat je ons vrouwen zo hoog acht.
Ik zou zo zeggen dat deze vragen bij uitstek geschikt zijn voor een psycholoog. Of een geestelijk verzorger, als je dat liever hebt.
Als je je bij een vrouw niet prettig voelt, er zijn zat mannelijke psychologen hoor. Misschien moet je er zo een eens opzoeken en dan zeggen dat je geen zin hebt in zijig geklets, en dan afwachten wat die zegt. Weet je gelijk waar je aan toe bent.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2020 19:36

Mongolicboyy schreef:Sorry wist niet dat je boos werd


Volgens mij ben jij degene die boos is? Ik niet. Je houdt alleen jezelf voor de gek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2020 21:00

Marnix schreef:Je gevoelens opkroppen is echt niet normaal voor mannen hoor. Het is geen normaal mannelijk gedrag ook al hebben mannen er misschien vaker last van dan vrouwen.


Ik heb helaas het idee dat het wel 'normaal', in de zin van de norm, niet dat het natuurlijk of gezond of onvermijdelijk is. Maar gelukkig zie ik wel een omslag als ik zie hoe de vriendengroep van mijn tiener met elkaar omgaan. Er wordt niet moeilijk gedaan als je 'lastige' emoties zoals zorgen uit. Dat was toen ik die leeftijd had wel anders. Toen werd dat gewoon sociaal afgestraft met spot of iets dergelijks. Ik heb me daar waarschijnlijk destijds zelf ook schuldig aan gemaakt, want we wisten niet beter.

Maar goed, dat is wel voldoende, als je elke keer dat je je emoties probeert uit te drukken, door je vrienden/peers wordt uitgelachen, dan leer je dat wel af, helaas. En ja, daar krijg je later dus last van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Gtn » 27 nov 2020 23:29

Mongolicboyy schreef:Hallo,

Ik moet van mijn vriendin naar een psycholoog omdat ik niet heel goed ben met emoties en gevoelens etc.

Nu vind ik naar de psycholoog gaan als man om over dit soort dingen te praten nogal vernederend.

Hebben meer mensen daar last van of ben ik de enige?

Groet,
Een sukkel


Ook sukkels hebben recht op hulp

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2020 10:04

Mortlach schreef:Ik heb helaas het idee dat het wel 'normaal', in de zin van de norm, niet dat het natuurlijk of gezond of onvermijdelijk is. Maar gelukkig zie ik wel een omslag als ik zie hoe de vriendengroep van mijn tiener met elkaar omgaan. Er wordt niet moeilijk gedaan als je 'lastige' emoties zoals zorgen uit. Dat was toen ik die leeftijd had wel anders. Toen werd dat gewoon sociaal afgestraft met spot of iets dergelijks. Ik heb me daar waarschijnlijk destijds zelf ook schuldig aan gemaakt, want we wisten niet beter.

Maar goed, dat is wel voldoende, als je elke keer dat je je emoties probeert uit te drukken, door je vrienden/peers wordt uitgelachen, dan leer je dat wel af, helaas. En ja, daar krijg je later dus last van.


Volgens mij is het inderdaad behoorlijk veranderd / aan het veranderen maar zal ook niet in elke subcultuur zo zijn. Maar er zijn er ook wel genoeg die dit in de vriendengroep niet doen omdat men dat daar niet gewend is maar er nog wel met hun partner over praten. Met je vrienden deel je niet je hele leven, je huis enz. Dat is wel een verschil. Ik kan me goed voorstellen dat heel frustrerend is als partner, je geliefde waar je alles mee wil delen, totaal niet open kan / wil zijn over hoe het echt met je gaat, wat je voelt, beleeft, wat er in je omgaat. Dat je dat niet hoort of er echt uit moet trekken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Chaya » 28 nov 2020 14:19

Ik ben een moeder van volwassen zonen en heb ze juist aangemoedigd om hun emoties te uiten, zeker ook verdriet, huilen, angst.
Het probleem is dat veel mensen niet goed raad weten met heftig verdriet en - goedbedoeld - meteen gaan troosten.
Al vindt men het tegenwoordig dan wel stoer als een man zijn emoties toont, maar het moet niet te lang duren want dan wordt het weer een zacht ei.
Het mag bij geboortes, rouw, bij sportwedstrijden - winnen of verliezen - of het zien van een filmpje van hun kinderen.
Mongolicboyy schreef:Ik vind mezelf niet lijden, ik doe het omdat mijn vriendin eronder lijdt en zij verdient beter .

Kan het zijn dat je overkomt als een emotieloze koele kikker?
Dat wil niet zeggen dat je het dan bent maar dat je alles inslikt omdat...... (en dat kan ook van alles zijn)
Hoe was jouw opvoeding? Mocht je huilen als kind of moest je maar je tranen inslikken?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mortlach » 28 nov 2020 16:47

Chaya schreef:Al vindt men het tegenwoordig dan wel stoer als een man zijn emoties toont, maar het moet niet te lang duren want dan wordt het weer een zacht ei.
Het mag bij geboortes, rouw, bij sportwedstrijden - winnen of verliezen - of het zien van een filmpje van hun kinderen.


Dit is dus precies wat ik bedoel met 'toxic masculinity'; ben je te lang emotioneel, dan ben je dus 'een zacht ei'. Het is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat de ruimte om emotioneel te zijn is beperkt tot de twee(!) belangrijkste gebeurtenissen in je leven, én voetbal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mongolicboyy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:39

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Mongolicboyy » 30 nov 2020 11:22

Ik heb sinds heugenis niet gehuild oid. Dat vond ik niet horen als jongen. De laatste keer was toen ik door jongetjes in elkaar was getrapt toen ik vijf was, maar dat was meer pijn dan wat anders

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 955
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Vernederend om als man naar psycholoog te gaan

Berichtdoor Jesaja40 » 30 nov 2020 12:38

Mongolicboyy schreef:

Hallo,

Ik moet van mijn vriendin naar een psycholoog omdat ik niet heel goed ben met emoties en gevoelens etc.

Nu vind ik naar de psycholoog gaan als man om over dit soort dingen te praten nogal vernederend.

Hebben meer mensen daar last van of ben ik de enige?



Beste Mongolicboyy,

Niemand moet iets. Het is uw vrije keuze om in te gaan op het welgemeende advies van uw vriendin. U deelt uw leven met haar en uw vriendin mist, volgens uw eigen woorden "het omgaan met emoties en gevoelens".

Ik vraag mij af of het echt vernederend is om als man naar een psycholoog te gaan. Iemand die u zeer nabij staat deelt haar zorg en geeft u een goede raad. Het is moeilijk om u te verplaatsen in een ander, dat hoeft ook niet, maar het niet opvolgen van een welgemeend advies kan leiden tot een breuk met uw vriendin.

De drempel naar een psycholoog is zeer laag. Om die stap te zetten verhoogt én versterkt u het vertrouwen van uw vriendin in u.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten