Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Boekenlezer » 25 mei 2020 19:15

MoesTuin schreef:Die wet is reeds in de maak.... :roll: (gaat wel heel wat gevolgen krijgen op den duur :-k 8-[ )


https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... in-de-wet/

Een wet op grond van verouderde informatie lijkt mij geen goed idee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 25 mei 2020 20:10

DeLange schreef:En dit bedoel ik. Ik ben geen kenner, maar als ik dit gesprek volg, kies ik toch weer voor Jerommel 8)
Pas maar op, want ik had niet in de gaten dat de Lancet (een hoog aangeschreven medisch tijdschrift) 3 dagen geleden een Chloroquine test heeft gepubliceerd met betreurenswaardige resultaten.
Maar, het blijkt toch weer dat het dan om ernstig zieke patienten gaat en dat er weer geen zinksulfaat is gebruikt.
Maarja, als de heren van aanzien spreken, dan is het een gedane zaak, niewaar?
Zo werkt dat dan..
Maargoed, er blijft dus een enorme tegenstrijdigheid tussen de berichten van behandelende artsen en de 'autoriteiten'.
Artsen berichten telkens van >95% succes in real life, de autoriteiten claimen dat het niet werkt, dat het gevaarlijk is.
En raad maar wat er breed wordt uitgemeten in de reguliere media..

Ik denk dat ik het maar op geef. Gewoon te veel tegenwind, en ook ik ben geen kenner, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2020 22:30

Lijkt me een heerlijk plan. Dan kunnen de experts zich hier verder druk over maken! Dat leveet doorgaans toch de meest betrouwbare informatie op :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 26 mei 2020 07:14

Marnix schreef: Daarom moet je toch naar statistieken kijken of iets werkt of niet. En dat hebben ze gedaan:

[i]Het sterftepercentage van de groep die niets gebruikte lag op 9 procent. Van de groepen die hydroxychloroquine of chloroquine kregen, stierven respectievelijk 18 en 16,4 procent. Dat percentage lag nog hoger bij coronapatiënten die de medicijnen kregen in combinatie met antibiotica. De onderzoekers stellen dat mensen die hydroxychloroquine en chloroquine gebruiken 45 procent meer kans hebben om dood te gaan

Dus ze doen aan mensenproeven :shock:

Die visioen van een maat van me was nu net dit, dat er in Wuhan mensenproeven met het Coronavirus wordt gedaan.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2020 10:59

DeLange schreef:Dus ze doen aan mensenproeven :shock:

Die visioen van een maat van me was nu net dit, dat er in Wuhan mensenproeven met het Coronavirus wordt gedaan.


Daar hoef je geen visoen voor te krijgen. Het gebeurt trouwens niet in Wuhan. Maar er hebben zich wel vrijwilligers gemeld om zich te laten besmetten met corona, of om mee te doen aan dit soort testen. Er zijn altijd genoeg mensen die zeggem: als ik het heb, geef me dan maar dat spul. Net als wat jij eerder zei. Daarnaast zijn er landen waar dit wel als medicijn wordt gebruikt en dan kan je de resultaten vergelijken...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 26 mei 2020 11:47

Marnix schreef:Daar hoef je geen visoen voor te krijgen. Het gebeurt trouwens niet in Wuhan. Maar er hebben zich wel vrijwilligers gemeld om zich te laten besmetten met corona, of om mee te doen aan dit soort testen. Er zijn altijd genoeg mensen die zeggem: als ik het heb, geef me dan maar dat spul. Net als wat jij eerder zei. Daarnaast zijn er landen waar dit wel als medicijn wordt gebruikt en dan kan je de resultaten vergelijken...

Is dat niet moreel verwerpelijk? Mensen testen?

Ik ken trouwens de resultaten verder niet.
Ik zit daar niet zo in. Ik lees gewoon wat ik op internet vinden kan.

Maar als iemand het in een visioen krijgt en ik ken hem als een trouwe broeder, dan geloof ik hem wel.
Hij heeft ook een keer Jezus gezien in onze kerk, die bij ons stond, toen we onze baby opdroegen. :D
Heel bijzonder en bemoedigend. Het sterkt ons in ons geloof.
Trouwens, wat weten wij nu van China?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 26 mei 2020 13:04

Inderdaad wel een citaat waard:

Memmem schreef:Dit middel is getest met en zonder azitromine en dan werkt het niet of is het gevaarlijker. Als het, zoals in veel landen om ons heen, met zink, vit c en d en selenium gegeven wordt werkt het wel. Dat is het grote verschil en het moet direct, bij de eerste verschijnselen geven worden en niet pas als mensen al heel ziek zijn. En om dat te onderzoeken loopt nu een petitie.


Had hier kennelijk overheen gelezen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2020 13:20

DeLange schreef:Dus ze doen aan mensenproeven :shock:


Daar roepen JULLIE toch zelf om? Neem nou gewoon HCQ, wat maakt het uit? Wat is het ergste wat er kan gebeuren? ALs je toch al dood gaat, dan kun je het net zo goed gewoon proberen. Allemaal uitspraken die ik langs heb zien komen.

En dan zijn er inderdaad wetenschappers die kijken naar de gevolgen. LET OP: dat zijn NIET de wetenschappers die mensen dat middel hebben gegeven, maar mensen achter een bureau met een spreadsheet die gegevens van ziekenhuizen verwerken. En dan blijkt het gewoon niet te werken.

Die visioen van een maat van me was nu net dit, dat er in Wuhan mensenproeven met het Coronavirus wordt gedaan.


Een visioen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2020 13:25

DeLange schreef:Is dat niet moreel verwerpelijk? Mensen testen?

Ik ken trouwens de resultaten verder niet.
Ik zit daar niet zo in. Ik lees gewoon wat ik op internet vinden kan.


Dat hangt er dus maar helemaal van af. Ja, mensen met opzet besmetten met iets gevaarlijks of dodelijks is onethisch; daarom wordt dat dus ook niet gedaan. In China misschien, maar daar doen ze wel meer dingen die niet echt door de beugel kunnen.

In het westen wordt voornamelijk ziekenhuisdata geaggregeerd en geanalyseerd. Hier is het dus zo dat iemand die TOCH AL Covid heeft een middel krijgt toegediend waarvan de arts hoopt dat het werkt. En als dat bij 1000 mensen is gedaan, kunnen de analysten kijken naar de resultaten en dan blijkt "Hey, dit spul doet statistisch gezien niks of maakt de zaak erger!"

En dan wordt het verhaal aangepast. Nee, je moet het samen met zink nemen. En dan gaan artsen op de IC dat proberen, en dan worden die gegevens verzameld en geanalyseerd en over een week of twee zullen we waarschijnlijk horen dat ook dat statistisch gezien niet werkt, en met vit C en D.

Maar als iemand het in een visioen krijgt en ik ken hem als een trouwe broeder, dan geloof ik hem wel.
Hij heeft ook een keer Jezus gezien in onze kerk, die bij ons stond, toen we onze baby opdroegen. :D
Heel bijzonder en bemoedigend. Het sterkt ons in ons geloof.


Oprecht fijn voor je. Het is alleen weinig overtuigend voor buitenstaanders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 26 mei 2020 13:50

Mortlach schreef:Daar roepen JULLIE toch zelf om? Neem nou gewoon HCQ, wat maakt het uit? Wat is het ergste wat er kan gebeuren? ALs je toch al dood gaat, dan kun je het net zo goed gewoon proberen. Allemaal uitspraken die ik langs heb zien komen.

En dan zijn er inderdaad wetenschappers die kijken naar de gevolgen. LET OP: dat zijn NIET de wetenschappers die mensen dat middel hebben gegeven, maar mensen achter een bureau met een spreadsheet die gegevens van ziekenhuizen verwerken. En dan blijkt het gewoon niet te werken.
En dat is gewoon onzin.
Die test van een maand terug en ook deze in de Lancet zijn niet representatief.
Behandelende artsen en een aantal onderzoekende artsen die HCQ + zinkulfaat (en nog een middel, weet ik niet uit mijn hoofd) bij tijds (en met een vaccin kan je ook te laat zijn) in zetten rapporteren >95% succes.

De spreadsheet invulling is helaas weer een onderwerp op zich.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 26 mei 2020 15:04

Mortlach schreef:Dat hangt er dus maar helemaal van af. Ja, mensen met opzet besmetten met iets gevaarlijks of dodelijks is onethisch; daarom wordt dat dus ook niet gedaan. In China misschien, maar daar doen ze wel meer dingen die niet echt door de beugel kunnen.

In het westen wordt voornamelijk ziekenhuisdata geaggregeerd en geanalyseerd. Hier is het dus zo dat iemand die TOCH AL Covid heeft een middel krijgt toegediend waarvan de arts hoopt dat het werkt. En als dat bij 1000 mensen is gedaan, kunnen de analysten kijken naar de resultaten en dan blijkt "Hey, dit spul doet statistisch gezien niks of maakt de zaak erger!"

En dan wordt het verhaal aangepast. Nee, je moet het samen met zink nemen. En dan gaan artsen op de IC dat proberen, en dan worden die gegevens verzameld en geanalyseerd en over een week of twee zullen we waarschijnlijk horen dat ook dat statistisch gezien niet werkt, en met vit C en D.



Oprecht fijn voor je. Het is alleen weinig overtuigend voor buitenstaanders.


Daar kan ik niks aan doen.

Maar ik vind het allemaal sloom en rommelig over komen, die testen zo.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2020 15:08

DeLange schreef:Daar kan ik niks aan doen.


Inderdaad, maar ik snap de verrassing niet zo. Komt waarschijnlijk omdat je in een omgeving zit waar visioenen gewoon direct worden aangenomen. Typisch evangelisch trekje. Mijn vrouw is ex-evangelisch en destijds had de kerk bepaald dat ze 'een gave had' om visioenen/tongentaal te interpreteren. Blijkt dat ze die interpretaties gewoon uit haar duim zoog; wel een geweldige manier om je agenda uitgevoerd te krijgen trouwens en totaal niet gevoelig voor misbruik.

Maar ik vind het allemaal sloom en rommelig over komen, die testen zo.


Ja, maar we zijn net overeengekomen dat je mensen niet met opzet kunt besmetten met een potentieel dodelijk virus. Dus dan houd je dit over. Je moet het doen met de gegevens die je hebt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 28 mei 2020 04:17

Wauw! In Duitsland schaffen ze de 1,5 meter af! Joepie! Nu hier nog!

Bron:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... duitsland/
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2020 06:37

DeLange schreef:Wauw! In Duitsland schaffen ze de 1,5 meter af! Joepie! Nu hier nog!

Bron:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... duitsland/


“Daarna schaffen ze het mogelijk af”.

Net als in Nederland, het is even de vraag wanneer het hier ook weer afgeschaft wordt.

En wat een achterlijk artikel is het dan weer als men vervolgens dingen schrijft als:

Dus. Kom maar op, Rutte. Verklaar maar waarom Nederland zou moeten doorgaan met deze maatregelen als uitgerekend het land, waarvan Nederland wel eens spottend de zeventiende deelstaat wordt genoemd, nu de anderhalvemetersamenleving op de helling gooit over pakweg vier weken. We horen het graag!

Maar als populist zal je het vast prachtig vinden, het is vast wat je graag wil horen. Maar wat een triest journalistiek niveau. Laten we bij elke versoepeling, waar de versoepeling eerder wordt aangekondigd dan in Nederland (als mogelijk over meer dan een maand) Rutte alvast ter verantwoordingen gaan roepen waarom het daar al wel is aangekondigd en hier nog niet...

Overigens is het maar een kleine stap. “Direct contact zoals bijvoorbeeld handen schudden mag dan nog niet”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 28 mei 2020 09:28

Marnix schreef:“Daarna schaffen ze het mogelijk af”.

Net als in Nederland, het is even de vraag wanneer het hier ook weer afgeschaft wordt.

En wat een achterlijk artikel is het dan weer als men vervolgens dingen schrijft als:

Dus. Kom maar op, Rutte. Verklaar maar waarom Nederland zou moeten doorgaan met deze maatregelen als uitgerekend het land, waarvan Nederland wel eens spottend de zeventiende deelstaat wordt genoemd, nu de anderhalvemetersamenleving op de helling gooit over pakweg vier weken. We horen het graag!

Maar als populist zal je het vast prachtig vinden, het is vast wat je graag wil horen. Maar wat een triest journalistiek niveau. Laten we bij elke versoepeling, waar de versoepeling eerder wordt aangekondigd dan in Nederland (als mogelijk over meer dan een maand) Rutte alvast ter verantwoordingen gaan roepen waarom het daar al wel is aangekondigd en hier nog niet...

Overigens is het maar een kleine stap. “Direct contact zoals bijvoorbeeld handen schudden mag dan nog niet”


Ik ben geen populist. Zo mag je me ook niet noemen. Ik vind dat een onterechte en een kwetsende opmerking.
Sterker nog, ik ben een kind van God.

Maar los daarvan, dan moeten ze beter met het volk communiceren in Den Haag, want ze doen alsof we nooit meer van de 1,5 meter afkomen. Waar basseer jij je op, dat Den Haag het gaat af schaffen? Dat is mij volledig onbekend. Ik lees het in geen enkele artikel.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten