Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2020 17:54

ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 11 mar 2020 18:55

Nou. We zijn officieel een pandemie. Joepie. Waarom maar dan ook waarom zijn onze grenzen nog open? Nederland is laks, zoals altijd.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 11 mar 2020 22:08

irmo schreef:Nou. We zijn officieel een pandemie. Joepie. Waarom maar dan ook waarom zijn onze grenzen nog open? Nederland is laks, zoals altijd.


grenzen echt dicht gaat niet zo helpen, virussen hebben een open visum :)

maar met handjes wassen en elleboogje kuchen gaan we het niet redden natuurlijk..
Ik zag vandaag nog dat diverse landen a la minute testen gebruiken.. zelfs op straat, waarom in hemelsnaam moet hier alles nog via de burocratie op het RIVM lopen.
Er is al zat kritiek uit diverse hoeken, met name artsen, Italie en andere getroffen staten, dat we het hier een beetje gemakkelijk afdoen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 00:32

hans0166 schreef:grenzen echt dicht gaat niet zo helpen, virussen hebben een open visum :)


Het gaat er niet om om het virus tegen te houden, maar om de verspreiding zo ver te vertragen dat het ziekenhuissysteem niet overbelast raakt. En dan helpt het dus wel als er geen/weinig nieuwe gevallen van buitenaf naar binnen komen.

maar met handjes wassen en elleboogje kuchen gaan we het niet redden natuurlijk..
Ik zag vandaag nog dat diverse landen a la minute testen gebruiken.. zelfs op straat, waarom in hemelsnaam moet hier alles nog via de burocratie op het RIVM lopen.
Er is al zat kritiek uit diverse hoeken, met name artsen, Italie en andere getroffen staten, dat we het hier een beetje gemakkelijk afdoen.


Ik las net dat in Italië alle winkels behalve supermarkten, apotheken en benzinestations dicht gaan.

https://apnews.com/57d413557858077d861f846670ca3515
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 02:18

Toespraak van Trump zojuist. Handig dat ik in de juiste tijdzone zit, want NL zal wel slapen. Leuk nieuws voor morgenochtend

30 dagen alle vluchten vanuit Europa geschrapt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8815
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 12 mar 2020 08:53

Mortlach schreef:Het gaat er niet om om het virus tegen te houden, maar om de verspreiding zo ver te vertragen dat het ziekenhuissysteem niet overbelast raakt. En dan helpt het dus wel als er geen/weinig nieuwe gevallen van buitenaf naar binnen komen.
Inderdaad. Deze grafiek geeft dat heel goed aan: hoe eerder en beslissender er ingegrepen wordt, hoe minder kans dat de gezondheidszorg overbelast raakt en hoe minder slachtoffers er vallen. Daarom vind ik het zorgelijk dat de scholen in Nederland bijv. nog open zijn, want daardoor verspreidt het virus zich haast ongemerkt. Elke dag telt.
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 12 mar 2020 12:48

Het probleem is ook niet dat er mensen dood gaan, maar dat als het halve land ziek op bed ligt de samenleving op losse schroeven komt te staan.
Denk aan, productie van voedsel, bevoorrading van winkels, de stroomvoorziening laten draaien, het ophalen van het vuilnis, overbelaste gezondheid zorg, etc, etc
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8815
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 12 mar 2020 13:26

Overbelaste gezondheidszorg en dus mogelijk meer slachtoffers is het grootste probleem. De rest is wel op te lossen.
Als het tempo van besmettingen zo doorgaat, dan hebben we rond 25 maart (of eerder) een tekort aan bedden op de intensive care.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 16:06

elbert schreef:Inderdaad. Deze grafiek geeft dat heel goed aan: hoe eerder en beslissender er ingegrepen wordt, hoe minder kans dat de gezondheidszorg overbelast raakt en hoe minder slachtoffers er vallen. Daarom vind ik het zorgelijk dat de scholen in Nederland bijv. nog open zijn, want daardoor verspreidt het virus zich haast ongemerkt. Elke dag telt.


Ierland heeft de scholen gesloten. Goede beslissing, want de gezondheidszorg staat daar toch al enorm onder druk. Het baart me echt zorgen want ik weet uit ervaring dat ze daar echt nauwelijks extra capaciteit hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 12 mar 2020 17:58

Nou. Iedereen die verkouden is mag niet meer naar buiten. Maar we moeten wel doorwerken.
Het wordt steeds interessanter allemaal. Hoe ziek wil je mensen hebben.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2020 20:44

irmo schreef:Nou. Iedereen die verkouden is mag niet meer naar buiten. Maar we moeten wel doorwerken.
Het wordt steeds interessanter allemaal. Hoe ziek wil je mensen hebben.


Hoezo? Als je ziek bent ben je ziek. En kan je niet werken. Dat is niets anders dan normaal. Je mag doorwerken (bij voorkeur vanuit huis) als je niet ziek bent. Dat is toch vrij normaal? Uitzondering voor bijvoorbeeld mensen in de zorg maar als die echt ziek zijn hoeven ze ook niet door te werken toch? En wat verkouden zijn is wat anders dan ziek zijn.

Dus ik snap je punt niet helemaal?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 12 mar 2020 20:47

Ik heb al klanten in Brabant waar personeel al misbruik hebben gemaakt van het advies van het RIVM.
Belden de dag erop naar de baas om te vertellen dat ze verkouden waren en niet meer kwamen werken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 21:35

K80 schreef:Ik heb al klanten in Brabant waar personeel al misbruik hebben gemaakt van het advies van het RIVM.
Belden de dag erop naar de baas om te vertellen dat ze verkouden waren en niet meer kwamen werken.


Om eerlijk te zijn, als je dat soort gasten in dienst neemt, scheelt er wat aan je HR-persoon of -beleid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 21:39

En in Ontario gaan na de voorjaarsvakantie volgende week de scholen 2 weken extra dicht. Dochter heeft dus 3 weken 'vakantie' in plaats van 1. Vindt ze helemaal niet erg, lijkt het.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor de passant » 12 mar 2020 22:03

Misschien wel het meest krankzinnige is het feit dat enkele honderden mensen in abortusklinieken werkzaam zijn , dat zijn medisch geschoolde mensen, die in de tijd van hun opleiding allemaal een opleiding als basis arts hebben gehad, als het geval zich eventueel zich zou voordoen dat er straks misschien wel met 6140 patienten in Nederland zijn , zijn deze mensen dan nog steeds bezig met het aborteren van vrouwen, terwijl wij dan ALLE MEDICI nodig hebben om de crises te bestrijden???, wie geeft mij antwoord?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron