Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 08 apr 2020 12:16

Over die groepsimmuniteit, waar de regering een maand geleden nog op aanstuurde: het is niet duidelijk of mensen met milde klachten (80% van de gevallen) überhaupt immuun worden. Gelukkig maar dat we van dat onzalige plan af zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2020 18:29

Bijna 1000 doden vandaag in het Verenigd Koninkrijk; de VS breekt door de 2000. En het einde is nog niet in zicht. :cry:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 08 apr 2020 18:48

Mortlach schreef:Bijna 1000 doden vandaag in het Verenigd Koninkrijk; de VS breekt door de 2000. En het einde is nog niet in zicht. :cry:

Dit is in heel de VS, dat heeft toch ong net zo veel of meer inwoners dan heel Europa? Even voor de beeldvorming

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2020 19:14

Memmem schreef:Dit is in heel de VS, dat heeft toch ong net zo veel of meer inwoners dan heel Europa? Even voor de beeldvorming


VS heeft ongeveer 330 miljoen inwoners; Europa 750 miljoen. Dus ja, relatief gezien heeft Europa meer slachtoffers, maar Amerika staat nog aan het begin van de uitbraak. Die 2k per dag gaat ongetwijfeld nog hard oplopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 08 apr 2020 19:53

Ook veel in de UK zeg! Daar schrik ik van.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 08 apr 2020 20:00

K80 schreef:Dat heeft die dominee goed gedaan, om zo die verslaggever te ontvangen.
Leuk dat hij er een klein grapje om maakte dat ze normaal terughoudend zijn in moderne media, maar nu er gebruik van maken.

Kwam goed op me over.

Absoluut!

Zag een helder artikel in trouw....
Alles rondom panepidemieen...

https://www.trouw.nl/buitenland/pandemi ... ~b099b2f9/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 09 apr 2020 08:03

K80 schreef:Ook veel in de UK zeg! Daar schrik ik van.
In de UK is men pas heel laat begonnen met maatregelen en bovendien was men daar laks in (de metro zat bijvoorbeeld nog overvol), dus het verbaast me niet.
Mortlach schreef:VS heeft ongeveer 330 miljoen inwoners; Europa 750 miljoen. Dus ja, relatief gezien heeft Europa meer slachtoffers, maar Amerika staat nog aan het begin van de uitbraak. Die 2k per dag gaat ongetwijfeld nog hard oplopen.
Qua ontwikkeling van aantal besmettingen en doden is de VS als geheel te vergelijken met Europese landen. New York zit daar echter ver boven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 09 apr 2020 14:32

elbert schreef:In de UK is men pas heel laat begonnen met maatregelen en bovendien was men daar laks in (de metro zat bijvoorbeeld nog overvol), dus het verbaast me niet.


Dat is toch eerder de overheid te verwijten dan de mensen; als je geen baan hebt waarbij je thuis kunt werken en je baas eist dat je gewoon komt opdagen, wat moet je dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 10 apr 2020 07:04

Beste mensen,

Hartelijk dank voor de woorden ter bemoediging.
Nu ruim 2 weken later is de situatie zo dat ik "wandelingen" buiten mijn bed en zelfs even buiten achter in de tuin kan zetten.
Mijn vrouw en ik zijn beide erg ziek geweest.
Ik heb 2 maal de corona-polie bezocht en mijn vrouw 1 maal.
Ik heb op het randje van opname gestaan, maar gelukkig is het zover niet hoeven komen.(koorts niveau )
Het enige vreemde aan de hele zaak ik dat ik 2x een onderzoek heb gehad, maar niet getest ben op het virus, dit omdat er gewoonweg te weinig testen beschikbaar zijn/waren, ne men die voor ziekere patiënten gebruikt.
Na ruim 2 weken thuisisolatie is het nu zover dat wij het bed uit kunnen, nog wel apart slapen maar nog geen mensen mogen ontmoeten dan door glas ., Dank voor de beden.
Blijf bidden maar bidt voor alle getroffenen.
Het is niet onze wil die geschiedde, het is Gods wil.

Tenslotte wens ik u een gezegende Goede Vrijdag.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2020 07:54

elburger schreef:Beste mensen,

Hartelijk dank voor de woorden ter bemoediging.
Nu ruim 2 weken later is de situatie zo dat ik "wandelingen" buiten mijn bed en zelfs even buiten achter in de tuin kan zetten.
Mijn vrouw en ik zijn beide erg ziek geweest.
Ik heb 2 maal de corona-polie bezocht en mijn vrouw 1 maal.
Ik heb op het randje van opname gestaan, maar gelukkig is het zover niet hoeven komen.(koorts niveau )
Het enige vreemde aan de hele zaak ik dat ik 2x een onderzoek heb gehad, maar niet getest ben op het virus, dit omdat er gewoonweg te weinig testen beschikbaar zijn/waren, ne men die voor ziekere patiënten gebruikt.
Na ruim 2 weken thuisisolatie is het nu zover dat wij het bed uit kunnen, nog wel apart slapen maar nog geen mensen mogen ontmoeten dan door glas ., Dank voor de beden.
Blijf bidden maar bidt voor alle getroffenen.
Het is niet onze wil die geschiedde, het is Gods wil.

Tenslotte wens ik u een gezegende Goede Vrijdag.


Fijn dat het wat beter gaat!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 10 apr 2020 08:34

Mortlach schreef: als je geen baan hebt waarbij je thuis kunt werken en je baas eist dat je gewoon komt opdagen, wat moet je dan?


naar je werk en de voorschriften volgen, indien onmogelijk de politie of arbeidsinspectie erbij halen. Een werkgever staat niet boven de wet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2020 23:45

Amerika nu meer dan 500.000 bevestigde gevallen (450k actief)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 apr 2020 08:50

elburger schreef:Beste mensen,

Hartelijk dank voor de woorden ter bemoediging.
Nu ruim 2 weken later is de situatie zo dat ik "wandelingen" buiten mijn bed en zelfs even buiten achter in de tuin kan zetten.
Mijn vrouw en ik zijn beide erg ziek geweest.
Ik heb 2 maal de corona-polie bezocht en mijn vrouw 1 maal.
Ik heb op het randje van opname gestaan, maar gelukkig is het zover niet hoeven komen.(koorts niveau )
Het enige vreemde aan de hele zaak ik dat ik 2x een onderzoek heb gehad, maar niet getest ben op het virus, dit omdat er gewoonweg te weinig testen beschikbaar zijn/waren, ne men die voor ziekere patiënten gebruikt.
Na ruim 2 weken thuisisolatie is het nu zover dat wij het bed uit kunnen, nog wel apart slapen maar nog geen mensen mogen ontmoeten dan door glas ., Dank voor de beden.
Blijf bidden maar bidt voor alle getroffenen.
Het is niet onze wil die geschiedde, het is Gods wil.

Wat heftig joh. Ik ben ook heel erg ziek geweest, volgens huisarts (achteraf gesprek) heb ik naar alle waarschijnlijkheid ook besmetting van het COVID virus doorstaan.
Het meest bang was dat ik één van de anderen hier in huis zou besmetten.
Handen drogen na het wassen met keukenpapier, er gaat nog steeds heel veel handalcohol door, net als tubes handcremes. We eten niet aan tafel, maar ieder met een bord op schoot op anderhalve meter afstand.
En ieder kuchje, of niesje bij een gezinslid, of drietiende temperatuurstijging, geeft onrust.

Ons gebed gaat uit naar de rouwdragenden en de zieken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 11 apr 2020 10:25

Nuchterheid en Godsvertrouwen in deze is ook belangrijk om door te kunnen gaan (als zijnde werkzaam in de zorg en Corona is reeds aanwezig)

De trigger vind ik wel dat je allemaal na je werk weer in aanraking komt met je gezinnen enz....

Maar als het komt, dan komt het en verder volg je allen de richtlijnen... .
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 11 apr 2020 14:56

Chaya schreef

Ik ben ook heel erg ziek geweest.............


Ben blij dat jij ook weer aan de beterende hand bent. Het zal zijn tijd nodig hebben zegt men voordat het prestatieniveau weer enigzins op peil is. Ik heb het " geluk" dat ik al tijden onder behandeling sta van een professor gerelateerd aan de gezondheidskunde. Hij zal er enige druk bij mijn huisarts opzetten om getest te worden of ik nu daadwerkelijk COVID-19 heb gehad en/of ik nu antistoffen bezit. Heb ik die, dan wil ik ook plasma afstaan om anderen of de wetenschap te kunnen helpen. Natuurlijk zal een en ander ook voor mij veel meer duidelijk verschaffen en kan ik mijn levensstijl enigzins normaliseren. Nu mag ik nog niet de straat op, maar durf het zo wie zo niet.

Tenslotte, mooie woorden van jou waar ik mij bij aansluit. Laten we bidden voor alle zieken en rouwdragenden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten