Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor BladeStraight » 04 aug 2021 19:37

ben db bd schreef:als het mag van de moderators wil ik hier toch een keer alle postings noemen welke Xander dit jaar aan dit topic heeft geweid.
(Xander is een uitgesproken christen hoor!) lees en huiver:

opm.: al was nou maar 1/4 van deze postings waar, dan was het toch nog overweldigend griezelig? al was het maar 10%, toch?


Ik vraag me af of iemand die welbewust leugens de wereld instuurt wel echt een christen kan zijn. Een van de kenmerken van de ware christen is liefde tot de waarheid.

Tevens een prachtige drogreden "al was maar 10% waar". Een uit de lucht gegrepen percentage, terwijl alle claims die hier gemaakt zijn eenvoudig weerlegd kunnen worden door echte wetenschappers. Die Pierre Capel bijvoorbeeld, die ik al een jaar overal langs zie komen met zijn schrikbeelden, heeft werkelijk nog nooit iets over de vaccines gezegd dat geverifieerd kan worden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor BladeStraight » 04 aug 2021 19:37

Mortlach schreef:Je denkt dat landen MEER positieve testresulaten melden dan er daadwerkelijk zijn?


Uiteraard niet, er is sprake van grootschalige onderrapportage.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2021 19:43

BladeStraight schreef:Uiteraard niet, er is sprake van grootschalige onderrapportage.


Goed, dat zijn we dus met elkaar eens. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je me steeds tegenspreekt terwijl ik het heb over "bevestigde gevallen" en dat er besmettingen zijn die niet zijn gemeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor BladeStraight » 04 aug 2021 19:46

Mortlach schreef:Goed, dat zijn we dus met elkaar eens. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je me steeds tegenspreekt terwijl ik het heb over "bevestigde gevallen" en dat er besmettingen zijn die niet zijn gemeld.


Omdat ook die bevestigde gevallen in de derde wereld voornamelijk nattevingerwerk is. Het testen etc. is vooral in Afrika bijna niet aan de orde. Maar goed, misschien een beetje muggenzifterij van me.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2021 20:39

BladeStraight schreef:Ik vraag me af of iemand die welbewust leugens de wereld instuurt wel echt een christen kan zijn. Een van de kenmerken van de ware christen is liefde tot de waarheid.

Tevens een prachtige drogreden "al was maar 10% waar". Een uit de lucht gegrepen percentage, terwijl alle claims die hier gemaakt zijn eenvoudig weerlegd kunnen worden door echte wetenschappers. Die Pierre Capel bijvoorbeeld, die ik al een jaar overal langs zie komen met zijn schrikbeelden, heeft werkelijk nog nooit iets over de vaccines gezegd dat geverifieerd kan worden.


Even gekeken en er is zelfs een waarschuwend artikel in het RD verschenen over Xandernieuws. Of zijn die ook ineens mainstream, Ben db?

https://www.rd.nl/artikel/918065-complo ... ijke-sites

Uit het artikel:
SGP’ers extra vatbaar voor complottheorie

SGP’ers zijn bovengemiddeld vatbaar voor complottheorieën. Dat bleek vorig jaar augustus uit onderzoek van Kieskompas. Neem de gedachte dat met een toekomstig vaccin een chip wordt geïnjecteerd om mensen permanent te blijven volgen. Zo’n 20 procent van de SGP-kiezers noemt die stelling (heel) geloofwaardig.

Alleen onder PVV’ers ligt het percentage nog hoger, namelijk op zo’n 22 procent.


Ik weet niet wat je stemt, Ben, maar het is het een van deze partijen?


Ik geloof ook dat je recent iets uit Zoeklicht aanhaalde, maar daar kan ik me in vergissen. Hun visie op Xandernieuws hier: https://www.zoeklicht.nl/artikelen/toet ... feten_4039

edit: goed herinnerd: Bericht door ben db bd » wo jul 28, 2021 6:55 am

Er is zelfs een vraag in de vragenrubriek gesteld over Xandernieuws, helemaal terug in 2009.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14 ... dernieuws/

Maar goed, dat Refoweb is natuurlijk ook helemaal mainstream!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 aug 2021 15:44

Interessante berichten vandaag:

Vaccins beschermen (in ieder geval bij alpha-variant dus waarschijnlijk ook bij deltavariant) tegen overdracht virus:
https://nos.nl/artikel/2392614-rivm-vac ... oronavirus

Moderna zou volgens hun onderzoek na 6 maanden nog bijna net zo goed beschermen.
https://nos.nl/liveblog/2392610-moderna ... r-55096983

Ps ik plaats dit ook omdat deze twee argumenten nogal vaak als vaak tegenargumenten zijn genoemd. Ik neem aan dat dit de twijfelaars gaat helpen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 aug 2021 13:27

Marnix schreef:Interessante berichten vandaag:

Vaccins beschermen (in ieder geval bij alpha-variant dus waarschijnlijk ook bij deltavariant) tegen overdracht virus:
https://nos.nl/artikel/2392614-rivm-vac ... oronavirus
De wens dat de vaccins hetzelfde resultaat behalen tegen de delta variant als tegen de alpha variant, wordt helaas weersproken door de feiten. In Groot-Brittannie is 35% van de mensen die met COVID in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. Bovendien is het aantal virusdeeltjes bij besmette gevaccineerden net zo hoog als bij besmette ongevaccineerden. Ook Fauci (de medische baas in de VS) heeft dit onlangs gezegd. Dat betekent dat gevaccineerden net zo goed anderen kunnen besmetten als ongevaccineerden.
De studie van het RIVM is inmiddels compleet achterhaald. Het gaat uitsluitend over de alpha variant, terwijl we nu met de delta variant te maken hebben. Die delta variant is echt wat anders, zoals men in Israel (de meeste mensen op de IC zijn daar gevaccineerd), het VK en de VS inmiddels heeft ondervonden. Vorige maand sloegen virologen daarover al alarm. Vaccins hebben inderdaad effect, maar niet het gewenste effect bij de nieuwere varianten.
Marnix schreef:Moderna zou volgens hun onderzoek na 6 maanden nog bijna net zo goed beschermen.
https://nos.nl/liveblog/2392610-moderna ... r-55096983
Het zou me niets verbazen als ook dit onderzoek op de alpha variant is gebaseerd.
Marnix schreef:Ps ik plaats dit ook omdat deze twee argumenten nogal vaak als vaak tegenargumenten zijn genoemd. Ik neem aan dat dit de twijfelaars gaat helpen!
Ik denk dat je de twijfelaars er niet mee over de streep trekt. Dat komt vooral ook vanwege de consequent te optimistische geluiden die bij elke maatregel vanuit de overheid tot ons komen en die steeds geloochenstraft worden. Dan verlies je het vertrouwen. Dat wordt nog erger als je als overheid daar ook nog eens repressie bovenop stapelt, met de boodschap: "vaccineren, of anders!". Dan krijg je daar ook nog eens protesten tegen. Terecht trouwens: vaccinatiedwang of -drang is buitengewoon eng, omdat er dan meer dan alleen het bestrijden van een virus op het spel staat.
Voor wie niet begrijpt waarom er vaccintwijfelaars zijn, raad ik aan om dit draadje lezen. Nog even afgezien van de vraag of je het met alles wat deze persoon noemt eens bent (volgens mij klopt niet alles), gaat het er wel om dat er een vertrouwenskloof is ontstaan tussen overheid/media en deze twijfelaars die niet zomaar is te overbruggen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2021 15:22

elbert schreef:Voor wie niet begrijpt waarom er vaccintwijfelaars zijn, raad ik aan om dit draadje lezen. Nog even afgezien van de vraag of je het met alles wat deze persoon noemt eens bent (volgens mij klopt niet alles), gaat het er wel om dat er een vertrouwenskloof is ontstaan tussen overheid/media en deze twijfelaars die niet zomaar is te overbruggen.


Wat ik dan weer niet begrijp, is dat sommigen dan direct zo doorslaan naar de absolute krankzinnigheid van 5G-chips en de Vrijmetselaars die de NWO in het leven willen roepen... Best dat je niet alles wat de media/overheid zegt voor zoete koek slikt, hoewel Brexit volgens mij altijd al een 'spannende keuze' was waarvan de uitkomst niet vaststond, maar om als alternatief de totale idioterie van Xandernieuws cum suis te gaan geloven...

Ik heb net het boek van Brian Deer uit, The Doctor Who Fooled the World, over Andrew Wakefield, de voormalig dokter die aan de wieg stond van het idee dat vaccins autisme zouden veroorzaken. Spoiler: dat doen ze niet en Wakefield is gewoon een oplichter en een bedrieger. Maar zijn standpunten zijn geradicaliseerd: in het begin was het alleen het mazelenvaccin MMR dat de boosdoener zou zijn (hij had een patent op een alternatief vaccin - belangenverstrengeling?), maar nu zijn ALLE vaccins verdacht omdat dat beter aankomt bij de mensen die zijn luxeleventje financieren.

Hierbij is het ook wel leuk om te onthouden dat het precies de media was die dit schandaal aan het licht bracht en naar de uiteindelijke conclusie dwong.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2021 15:53

elbert schreef:De wens dat de vaccins hetzelfde resultaat behalen tegen de delta variant als tegen de alpha variant, wordt helaas weersproken door de feiten. In Groot-Brittannie is 35% van de mensen die met COVID in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd.


Je moet altijd een beetje uitkijken met dit soort cijfers want het geeft een wat vertekend beeld. Als een zeer groot deel van je bevolking in absolute zin gevaccineerd is, verwacht je namelijk dat het percentage gevaccineerden in ziekenhuizen toeneemt, simpelweg omdat de pool veel groter is. Daarbij zegt het cijfer niets over de ernst van het ziekteverloop.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 06 aug 2021 21:45

elbert schreef:De wens dat de vaccins hetzelfde resultaat behalen tegen de delta variant als tegen de alpha variant, wordt helaas weersproken door de feiten. In Groot-Brittannie is 35% van de mensen die met COVID in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. Bovendien is het aantal virusdeeltjes bij besmette gevaccineerden net zo hoog als bij besmette ongevaccineerden. Ook Fauci (de medische baas in de VS) heeft dit onlangs gezegd. Dat betekent dat gevaccineerden net zo goed anderen kunnen besmetten als ongevaccineerden.
De studie van het RIVM is inmiddels compleet achterhaald. Het gaat uitsluitend over de alpha variant, terwijl we nu met de delta variant te maken hebben. Die delta variant is echt wat anders, zoals men in Israel (de meeste mensen op de IC zijn daar gevaccineerd), het VK en de VS inmiddels heeft ondervonden. Vorige maand sloegen virologen daarover al alarm. Vaccins hebben inderdaad effect, maar niet het gewenste effect bij de nieuwere varianten.
Het zou me niets verbazen als ook dit onderzoek op de alpha variant is gebaseerd.
Ik denk dat je de twijfelaars er niet mee over de streep trekt. Dat komt vooral ook vanwege de consequent te optimistische geluiden die bij elke maatregel vanuit de overheid tot ons komen en die steeds geloochenstraft worden. Dan verlies je het vertrouwen. Dat wordt nog erger als je als overheid daar ook nog eens repressie bovenop stapelt, met de boodschap: "vaccineren, of anders!". Dan krijg je daar ook nog eens protesten tegen. Terecht trouwens: vaccinatiedwang of -drang is buitengewoon eng, omdat er dan meer dan alleen het bestrijden van een virus op het spel staat.
Voor wie niet begrijpt waarom er vaccintwijfelaars zijn, raad ik aan om dit draadje lezen. Nog even afgezien van de vraag of je het met alles wat deze persoon noemt eens bent (volgens mij klopt niet alles), gaat het er wel om dat er een vertrouwenskloof is ontstaan tussen overheid/media en deze twijfelaars die niet zomaar is te overbruggen.



Ik vind dat draadje niet zo sterk. Brexit was altijd spannend en dat trump won vond ik helemaal geen verrassing ook dat was spannend. Mss volg ik andere media ofzo

Dat de media zaken opklopt is zeker waar maar niet iets van de laatste vijf jaar

Dat er telkens andere communicatie is mbt de pandemie is zeker waar (voortschrijdende inzichten heb je telkens) en dat mensen de vaccinaties wantrouwen snap ik echt wel. Corona is lang niet zo dodelijk als ebola en het risico op ernstig verloop is gewoon veel kleiner. Je kent dus zat mensen die er helemaal niet zo ziek van werden. Daarnaast denk aam bijv softenon debacle en meer van dat soort dingen. Het is ook niet uit te sluiten dat je nare bijwerkingen krijgt van het vaccin, immers van alle medicatie kan je bijwerkingen krijgen. het is echt geen makkelijke keuze. Ik snap het echt wel maar niet door dat draadje

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2021 21:55

elbert schreef:De wens dat de vaccins hetzelfde resultaat behalen tegen de delta variant als tegen de alpha variant, wordt helaas weersproken door de feiten. In Groot-Brittannie is 35% van de mensen die met COVID in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. Bovendien is het aantal virusdeeltjes bij besmette gevaccineerden net zo hoog als bij besmette ongevaccineerden. Ook Fauci (de medische baas in de VS) heeft dit onlangs gezegd. Dat betekent dat gevaccineerden net zo goed anderen kunnen besmetten als ongevaccineerden.
De studie van het RIVM is inmiddels compleet achterhaald. Het gaat uitsluitend over de alpha variant, terwijl we nu met de delta variant te maken hebben. Die delta variant is echt wat anders, zoals men in Israel (de meeste mensen op de IC zijn daar gevaccineerd), het VK en de VS inmiddels heeft ondervonden. Vorige maand sloegen virologen daarover al alarm. Vaccins hebben inderdaad effect, maar niet het gewenste effect bij de nieuwere varianten.



Ik hoop dat je de reacties onder de tweet ook even hebt gelezen? En volgens mij ben je zelf dan intelligent genoeg om uit een ietwat misleidende kop met verder vrij correcte informatie de goede conclusies te trekken. 70% heeft 1 vaccinatie gehad, 60% twee. De minderheid die geen vaccin heeft zorgt voor ern ruime meerderheid van ziekenhuisopnamen (die al met al een stuk lager zijn dan bij eerdere golven. Om maar te zwijgen over verschillende vaccins in VK vergeleken met Nederland. Al met al kan je concluderen dat de vaccins bij de deltavariant iets minder werken maar nog steeds goed werken. Ook om nieuwe mutaties tegen te gaan trouwens want de kans op een nieuwe variant die gevaarlijker is zoals de deltavariant die ontstond voor er gevaccineerd werd) neemt door vaccinatie ook af.

En als laatste, de deltavariant is een variant op het zelfde virus dus de werkzaamheid van een vaccin kan wat meer of minder worden maar is niet zomaar weg.

Het zou me niets verbazen als ook dit onderzoek op de alpha variant is gebaseerd.
Ik denk dat je de twijfelaars er niet mee over de streep trekt. Dat komt vooral ook vanwege de consequent te optimistische geluiden die bij elke maatregel vanuit de overheid tot ons komen en die steeds geloochenstraft worden. Dan verlies je het vertrouwen. Dat wordt nog erger als je als overheid daar ook nog eens repressie bovenop stapelt, met de boodschap: "vaccineren, of anders!". Dan krijg je daar ook nog eens protesten tegen. Terecht trouwens: vaccinatiedwang of -drang is buitengewoon eng, omdat er dan meer dan alleen het bestrijden van een virus op het spel staat.


Er staat inderdaad veel meer op het spel, vraag maar aan patienten met allerlei andere ziekten die het afgelopen jaar minder goed werden geholpen, operaties en behandelingen uitgesteld zagen worden enz. Het is vrij uniek dat de gezondheid van anderen in het gedrang komt door dit soort keuzes en daarom is de keuze altijd vrij geweest. Omdat een grote meerderheid zich (hun kinderen) wel liet inenten kon het kleine groepje weigeraars daar prima mee wegkomen. Dat is nu voorbij. Overigens zou ik als er weer veel kinderen zouden overlijden of blijvend letsel overhouden aan allerlei kinderziekten ook totaal geen moeite hebben met een plicht of consequenties.

Je ziet dan ook op steeds meer plekken (bijv Frankrijk, Italie, VS en er zijn nog veel meer voorbeelden) dat gebeuren. Omdat de gevolgen anders voor de hele samenleving impact hebben.


Voor wie niet begrijpt waarom er vaccintwijfelaars zijn, raad ik aan om dit draadje lezen. Nog even afgezien van de vraag of je het met alles wat deze persoon noemt eens bent (volgens mij klopt niet alles), gaat het er wel om dat er een vertrouwenskloof is ontstaan tussen overheid/media en deze twijfelaars die niet zomaar is te overbruggen.


Ik denk dat dit virus daar verder niet zoveel mee te maken heeft, ongeacht wat er was gebeurd was die kloof er ontstaan en dat heeft vooral te maken met het feit dat mensen hun nieuws steeds meer van sociale kanalen halen. Dat zie je al een hele poos. En dus wordt het dan, of het nou Brexit, Trump, Corona of wat dan ook is makkelijk om alle niet kloppende prognoses, verkeerde verwachtingen enz die er al zijn zolang er media zijn, als een soort complot te gaan bestempelen of een zogenaamde campagne waarin overheid en media vooral samenwerken ipv omafhankelijk van elkaar zijn en de een de ander corrigeert. Mensen creeëren zo zelf een viceuze cirkel voor zichzelf waarbij ze instanties steeds minder gaan vertrouwen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 06 aug 2021 22:12

Nou het is terecht dat mensen instanties niet standaard vertrouwen.
Daar zijn voldoende voorbeelden van uiteraard


Ik ben gevaccineerd overigens en heb besloten dat wel te doen, ik heb teveel ellende gezien van dar virus en heb onder de massaal gevaccineerde collega’s geen rare bijwerkingen gezien. Maar nog steeds snap ik mensen die niet willen wel ( uit wantrouwen of uit principe)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2021 22:37

meribel schreef:Ik vind dat draadje niet zo sterk. Brexit was altijd spannend en dat trump won vond ik helemaal geen verrassing ook dat was spannend. Mss volg ik andere media ofzo

Dat de media zaken opklopt is zeker waar maar niet iets van de laatste vijf jaar

Dat er telkens andere communicatie is mbt de pandemie is zeker waar (voortschrijdende inzichten heb je telkens) en dat mensen de vaccinaties wantrouwen snap ik echt wel. Corona is lang niet zo dodelijk als ebola en het risico op ernstig verloop is gewoon veel kleiner. Je kent dus zat mensen die er helemaal niet zo ziek van werden. Daarnaast denk aam bijv softenon debacle en meer van dat soort dingen. Het is ook niet uit te sluiten dat je nare bijwerkingen krijgt van het vaccin, immers van alle medicatie kan je bijwerkingen krijgen. het is echt geen makkelijke keuze. Ik snap het echt wel maar niet door dat draadje


Het is slap geneuzel. De exit-polls zijn gewoon gemeten resultaten geweest. Er is ook een duidelijke kentering geweest bij Trump vs Clinton maar op basis van die polls zou Clinton toch winnen. Trump wint uiteindelijk (met veel minder stemmen dan Clinton kreeg)

Bij Brexit net zo’n soort verhaal. Omdat veel jongere mensen uiteindelijk hun verantwoordelijkheid niet namen onder andere.

Daarmee begint het draadje met als conclusie waar de rest opnis voortgeborduurd: Het is een complot van overheid en media die je willen sturen maar uiteindelijk gebeurt er toch wat anders. Dan komt er een wereldwijde pandemie van een onbekend virus waarbij het zoeken is wat wijs is en als er dan dingen veranderen, niet precies uitpakken zoals voorspeld zal het wel het zelfde complot zijn. Prima draadje om aan te kaarten wat er mis gaat in de hoofden van mensen maar niet om de overheid en media daar de schuld van te geven. Als er geen corona of Trump of Brexit was geweest was precies hetzelfde gebeurd. Maar dan had men er wel andere dingen bij gehaald. Bij alles zie je steeds meer een groep die alles in twijfel trekt er van alles achter zoekt. En dan is het makkelijk om je tegen instituten te keren. Dat is niets nieuws, alleen verenigen en communiceren die zich dankzij social media / internet wat meer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2021 23:41

meribel schreef:Dat er telkens andere communicatie is mbt de pandemie is zeker waar (voortschrijdende inzichten heb je telkens) en dat mensen de vaccinaties wantrouwen snap ik echt wel. Corona is lang niet zo dodelijk als ebola


Nee, er is niet heel veel dat net zo dodelijk is als ebola...

en het risico op ernstig verloop is gewoon veel kleiner. Je kent dus zat mensen die er helemaal niet zo ziek van werden. Daarnaast denk aam bijv softenon debacle en meer van dat soort dingen.


Het is zo jammer dat alle medische zaken zo op een hoop worden gegooid, want softenon en vaccins vergelijken is appels met peren. Een vaccin is eenmalig 1 ml voornamelijk zoutoplossing met wat werkzame stoffen. Softenon was een medicijn dat maandenlang elke dag moest worden ingenomen en dus was de blootstelling aan de stoffen ordes van grootte groter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 07 aug 2021 04:31

Ik roep softenon maar er zijn ook tal van andere voorbeelden. Ook de mexicaanse griepprik had nare bijwerkingen en belangrijker; ALLES heeft bijwerkingen


Hoe dam ook zeer begrijpelijk als mensen terughoudend zijn. Onzin om dat te bagataliseren


En die coronapassen die nu komen vind ik verwerpelijk


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron