Maar misschien (als de avondklok doorgaat) is het een optie voor hen die savonds kunnen werken om overdag met ontspanning te zoeken buiten ipv savonds.
Je mag mijn hond overigens wel een weekje lenen

Moderators: Memmem, Moderafo's
lammetje schreef:Die versoepeling komt er vermoedelijk niet begin februari. Ik verwacht zelf ook dat de scholen tot en met de vakantie dicht blijven. Maar wees eerlijk, hadden jullie überhaupt verwacht dat we vanaf 8 februari weer versoepeling mogelijk was? Ik hoop het voor de middenstand die nu stilliggen maar ik verwacht het helaas niet. Ook als de cijfers beter zijn, ze zijn in mijn ogen te bang voor iets wat er nog niet is...
Maar misschien (als de avondklok doorgaat) is het een optie voor hen die savonds kunnen werken om overdag met ontspanning te zoeken buiten ipv savonds.
StillAwake schreef:Als scholen de lestijden ook naar de nacht verschuiven zou dat kunnen.
Maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren.
Marnix schreef:Wat een onzin en als je hier de discussie wat meer had gevolgd had je dat ook wel begrepen. Veel gezinnen met kinderen bijvoorbeeld moeten overdag werken, daarna de kids naar bed brengen en daarna is er ruimte om nog even te bewegen. Ik loop regematig (en anders doet mijn vrouw het) 's avonds als de kids op bed liggen een rondje want anders kom ik totaal niet aan mijn beweging toe en ontspanning toe. Behoorlijk essentieel na een dag computerwerk, geregeld aan een keukentafel, voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid / rust. Ik doe dat niet met anderen, ik ga niet bij mensen op bezoek, het is volkomen veilig, er zijn geen extra contactmomenten. En een half uur of uur later is dan best essentieel want als de klok om 20:00 of 20:30 ingaat kom ik nadat de kids op bed liggen niet meer aan mijn beweging toe hoor.
Dat heeft helemaal niets de maken met persoonlijk belang boven solidariteit van kwetsbaren stellen, dat zou zo zijn als ik onverantwoorde dingen zou gaan doen in die tijd, niet als ik verantwoorde dingen doe. Genant om te zien dat jij dat blijkbaar niet begrijpt.
Prisma23 schreef:Precies wat ik bedoel, je reageert vanuit "ik" en hebt geen oog voor wat goed is voor de maatschappij als geheel. Het gaat om het beïnvloeden van het algemene/gemiddelde gedrag van onze gemeenschap en niet om jouw (of mijn) persoonlijk gedrag. Corona is alleen te bestrijden als het collectief voorrang krijgt boven het individu.
lammetje schreef:Die versoepeling komt er vermoedelijk niet begin februari. Ik verwacht zelf ook dat de scholen tot en met de vakantie dicht blijven. Maar wees eerlijk, hadden jullie überhaupt verwacht dat we vanaf 8 februari weer versoepeling mogelijk was? Ik hoop het voor de middenstand die nu stilliggen maar ik verwacht het helaas niet. Ook als de cijfers beter zijn, ze zijn in mijn ogen te bang voor iets wat er nog niet is...
Marnix schreef:Lastige is wel als je aan de dienstverlenende kant werkt, je overdag ook bereikbaar moet zijn voor collega's / klanten. Niet iedereen kan naar eigen wens werkuren naar de avond verschuiven. Maar als dat ik dat kan ga ik dat zeker doen.
StillAwake schreef:Logisch, want het raakt jou zelf niet.
Wat dat betreft laat je jezelf wel kennen
Marnix schreef:Nee, dat verbaast me niet, zo heb ik je hier ook wel leren kennen, als vaak nogal bot en ongevoellig. Totdat je zelf een keer ergens door geraakt wordt door iets, dan schreeuw je moord en brand hoe erg het wel niet is...
irmo schreef:Dan kennen jullie mij allebei buitengewoon slecht. Maar goed, ik had ook niet anders van jullie verwacht
Marnix schreef:Kan kloppen, maar dit is blijkbaar wel de indruk die je hier op het forum vaak wekt. Klagen als jou iets raakt maar je schouders ophalen als anderen worden geraakt, zelfs hopen dat de corona nog maar een poos blijft. Want zo kan er een beetje verrekend worden. Vandaar dat we dit denken, dat twee mensen hier dat beeld van je hebben gekregen op basis van wat je hier zegt geeft dat te denken/ Als je heel anders bent zou ik zeggen: denk een beetje aan je beeldvorming. Dan gaan wij je vanzelf kennen zoals je echt bent.
irmo schreef:Wat vind je hiervan trouwens Marnix?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1499521 ... ctiecrisis
Gaan we zo de volgende `10 jaar doorklooien? Dat is wel erg lang....
irmo schreef:Ik ben zo af en toe een cynisch kreng ja, het komt nogal vaak rottig mijn strot uit. Ik heb mijn portie ellende meer dan genoeg gezien hoor, maak je maar niet druk.
lammetje schreef:Link deed het niet maar ik denk dat je deze bedoelde?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1499521 ... ctiecrisis
Even gezocht, heb toch niks te doenveel lege kamers op dit moment
Ja ik denk inderdaad dat dit de komende jaren een grote rol gaat spelen. Daarom zeg ik ook iedere keer, stel je vertrouwen niet op een vaccin want er komt weer wat nieuws. Of een mutatie waarbij het niet werkt....
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten