Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 okt 2020 19:28

--dubbel--
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2020 20:27

Klopt. En ik denk dat het ook wel op een veilige manier kan. Zoals heel veel dingen. Het probleem is dat ondanks dat de besmettingen fors oplopen. Straks krijg je misschien een sportverbod, een avondklok, een echte lockdown. Dat zou ook zuur zijn, dan mag je allerlei dingen niet meer die best veilig kunnen, als iedereen zich maar aan de regels houdt. Omdat dat niet gebeurt moeten de goeden onder de kwaden lijden. Dat is vervelend maar ja.

Verder is het advies voor kerken om ook terug te gaan naar 30 man maar het is geen verplichting. Dus dat men in een megagrote kerk minder mensen toelaat maar wel meer dan 30 vind ik niet zo vreemd. Ik zou er zelf wel voor gekozen hebben om het zingen te beperken tot een paar mensen bijvoorbeeld. Maar dat zit daar denk ik wat minder in het systeem omdat er vermoedelijk alleen bij orgel wordt gezongen en niet met microfoons.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 okt 2020 11:04

Kijk toch verstandig gehandeld d:)b

Beduidend minder kerkgangers in Staphorst dan vorige week (maar wel meer dan 30)

Afbeelding

Bron:
https://www.ad.nl/binnenland/beduidend- ... ab7b6060a/

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 okt 2020 07:44

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 okt 2020 07:50

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 okt 2020 07:54

Gtn schreef:Even van de andere kant bekeken:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/09/st ... d-a4015426

Goed stuk.
Waarbij echter nog steeds staat dat het eerste deel wat van die bewuste preek "uitlekte" nog steeds een aantal hele rare quotes herbergde.
Gelukkig dat het tweede deel iets meer nuance laat zien, en dat dat ook wel wordt opgepakt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 okt 2020 08:10

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 okt 2020 08:14

sorry, er ging iets fout...

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 12 okt 2020 10:11

StillAwake schreef: (....)
De geschiedenis zal uiteindelijk gaan uitwijzen wie gelijk had, en tot die tijd denk ik dat "better safe than sorry" een wijs uitgangspunt is.

StillAwake schreef:sorry, er ging iets fout...

Het staat er nu wel (onbedoeld) duidelijk de boodschap :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 okt 2020 18:07

Kerken hebben zich voorbeeldig gedagen zondag d:)b

Afbeelding

Seculiere pers op bezoek bij kerken[/size]
https://www.rd.nl/kerk-religie/seculier ... -1.1703282

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 07:46

Teken aan de wand?

Afbeelding

Niet Henk en Ingrid liggen op de IC-s afdeling van het ziekenhuis maar Fatima en Mohammed.(uitspraak Wilders)
Aldus de verklaring van het hoofd van de IC-afdeling het Amsterdamse VUmc, Armand Girbes.

Als je kijkt naar de verschillen en overeenkomsten met de eerste golf, dan valt op dat wij nu voornamelijk patiënten hebben met een niet-westerse achtergrond, waarbij het ook zo is dat zij de Nederlandse taal niet helemaal machtig zijn", zegt Girbes. Naar aanleiding daarvan informeerde hij bij ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht hoe het daar was en die hadden soortgelijke ervaringen. Bron: NOS

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 okt 2020 08:42

Een plaatje dat de eerste en tweede golf met elkaar vergelijkt:
Afbeelding
Wat opvalt zijn 2 dingen:
- het aantal geregistreerde besmettingen is nu hoger
- het aantal sterfgevallen is een stuk lager
De verklaring hiervoor is dat er nu veel meer getest wordt en bovendien dat het vooral jongere mensen zijn die besmet worden.
Dat illustreert de volgende grafiek:
Afbeelding
Jongere mensen worden minder ernstig ziek en hebben veel minder van COVID-19 te vrezen dan ouderen. Overigens denk ik dat er tijdens de eerste golf veel meer besmettingen waren dan er geregistreerd zijn, maar dat komt door het gebrek aan testen toen.
benefietdiner schreef:Niet Henk en Ingrid liggen op de IC-s afdeling van het ziekenhuis maar Fatima en Mohammed.(uitspraak Wilders)
Aldus de verklaring van het hoofd van de IC-afdeling het Amsterdamse VUmc, Armand Girbes.
Hier zijn 2 mogelijke verklaringen voor:
- allochtonen houden zich minder aan de voorschriften (dat is wat Wilders zegt)
- allochtonen zijn gevoeliger voor COVID-19
Bij het tweede punt: er zijn studies die zeggen dat vitamine D tekort ervoor zorgt dat de gevolgen van dit virus ernstiger worden. Mensen met een getinte huid hebben in onze streken eerder last van een vitamine D tekort en dat zou de IC cijfers (mede) kunnen verklaren.
In elk geval is het niet onverstandig om 's winters soms een vitamine D pilletje te nemen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 09:15

elbert schreef:Hier zijn 2 mogelijke verklaringen voor:
Bij het tweede punt: er zijn studies die zeggen dat vitamine D tekort ervoor zorgt dat de gevolgen van dit virus ernstiger worden. Mensen met een getinte huid hebben in onze streken eerder last van een vitamine D tekort en dat zou de IC cijfers (mede) kunnen verklaren.
In elk geval is het niet onverstandig om 's winters soms een vitamine D pilletje te nemen.
Ik zou er nog een derde verklaring bij willen voegen wat Girbes (hoofd van de IC in het Amsterdam UMC) oppert als een aanpassing van het communicatiebeleid van de overheid, omdat de coronapatiënten die hij nu ziet vaak de Nederlandse taal niet of nauwelijks begrijpen.

Wilders ligt de bal bij de ‘niet westerse’ namelijk dat zij zelf de Nederlandse taal moeten bemachtigen.

Daar en tegen zegt veldepidemioloog Amrish Baidjoe dat communicatie over alle coronamaatregelen bij groepen lager op de sociaaleconomische ladder bij niet westerse een extra inspanning vergt van de overheid. Je moet twee of drie keer harder je best doen om de boodschap daar te krijgen, ook dat beïnvloedt de impact van Covid.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2020 09:29

elbert schreef:Een plaatje dat de eerste en tweede golf met elkaar vergelijkt:
Afbeelding
Wat opvalt zijn 2 dingen:
- het aantal geregistreerde besmettingen is nu hoger
- het aantal sterfgevallen is een stuk lager
De verklaring hiervoor is dat er nu veel meer getest wordt en bovendien dat het vooral jongere mensen zijn die besmet worden.
Dat illustreert de volgende grafiek:
Afbeelding
Jongere mensen worden minder ernstig ziek en hebben veel minder van COVID-19 te vrezen dan ouderen. Overigens denk ik dat er tijdens de eerste golf veel meer besmettingen waren dan er geregistreerd zijn, maar dat komt door het gebrek aan testen toen.

Dat laatste denk ik ook. Want waar het in maart / april lastig was om een test te krijgen gaat dat nu (hoewel het nog steeds niet echt goed geregeld is) een stuk makkelijker. Juist de beroepsgroep wordt nu veel getest om ze aan het werk te kunnen houden. Ook zijn de behandelmethoden wel verbeterd ten opzichte van maart / april. Los daarvan blijft het uitkijken. Veel jongere mensen zijn toch gewoon op vakantie geweest, hebben weer op locatie gewerkt, zijn weer naar hun sportvereniging gegaan en naar school etcetera, waar ouderen doorgaans toch wat voorzichtiger zijn gebleven. Maar zolang al die mensen vervolgens wel weer op bezoek gaan bij hun oudere familieleden is er wel het risico dat het toch weer gaat overslaan op de oudere bevolkingsgroep.

Hier zijn 2 mogelijke verklaringen voor:

Hm ja sowieso, ik ga denk ik maar weer meeslikken met de kids. Als wat jij zegt klopt zou dat overigens wel een wereldwijde tendens en zou je dit nu op het noordelijke halfrond ook in andere landen terug moeten zien, is daar wat van bekend?

Punt wat Wilders natuurlijk weer probeert te maken is dat mensen niet goed inburgeren qua taal en cultuur en daarom dit virus krijgen. Dat het in sommige culturen nog wel normaal is om wekelijks je ouders te bezoeken bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik ook wel eens een onderzoek willen naar hoe goed mensen zich aan de coronaregels houden, gecombineerd met hun politieke voorkeur. Ik denk dat dat voldoende is om Wilders te laten stoppen met zijn racistische lijkenpikkerij.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 10:11

Marnix schreef:Punt wat Wilders natuurlijk weer probeert te maken is dat mensen niet goed inburgeren qua taal en cultuur en daarom dit virus krijgen. Dat het in sommige culturen nog wel normaal is om wekelijks je ouders te bezoeken bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik ook wel eens een onderzoek willen naar hoe goed mensen zich aan de coronaregels houden, gecombineerd met hun politieke voorkeur. Ik denk dat dat voldoende is om Wilders te laten stoppen met zijn racistische lijkenpikkerij.
Dat is natuurlijk naïef wat je wil en zo’n onderzoek komt er niet / nooit omdat dat onmogelijk is. Daar en tegen bewijzen de IC-s in de grote steden momenteel de globale cijfers dat het bij ‘niet westerse’ niet aan de corona maatregelen houden en je weet dat deze mensen de partij van Denk stemmen. Hoezo stoppen met lijkenpikkerij, het is momenteel waarheid wat IC aantonen maar een Nederlander wil altijd cijfertjes of een grafiek en dat is niet altijd mogelijk.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”