Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 23 mar 2020 13:50

Mortlach schreef:Hoe eng is exponentiële groei? Nou, momenteel zijn er in de VS 25.000 bevestigde gevallen; het aantal verdubbelt elke 48 uur. Dit betekent dat er op 1 april ongeveer 800.000 gevallen zullen zijn. En halverwege april ongeveer 250 miljoen. Hopelijk zal het zo ver niet komen.


https://www.arcgis.com/apps/opsdashboar ... 7b48e9ecf6

Het zijn er nu 34.000 ongelooflijk hoe snel dat gaat
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 23 mar 2020 15:09

Van mij mag een totale lockdown komen, want een groot deel van de mensen lijkt overal maling aan te hebben.
Ik begreep dat er gisteren mensen uit Brabant op de boulevard in Scheveningen liepen.
Ik zag ergens een foto voorbijkomen en mensen zaten naast elkaar op een bankje!

Men lijkt het pas serieus te nemen als er een verbod komt.
Nu mogen in de meeste ziekenhuizen ook geen bezoekers meer komen, met een uitzondering voor terminaal zieken en de kinderafdeling.
Zoals eerder ook al in de verpleeghuizen gebeurde.

Het virus ontloop je er niet mee, maar het aantal verdubbelt zich nu te snel.
Terwijl we tijd moeten winnen, voor behandeling en hopelijk dat de stijgende temperatuur met de UV straling ervoor zorgt dat het virus langzaam verdwijnt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 16:33

Chaya schreef:Van mij mag een totale lockdown komen, want een groot deel van de mensen lijkt overal maling aan te hebben.
Ik begreep dat er gisteren mensen uit Brabant op de boulevard in Scheveningen liepen.
Ik zag ergens een foto voorbijkomen en mensen zaten naast elkaar op een bankje!

Men lijkt het pas serieus te nemen als er een verbod komt.
Nu mogen in de meeste ziekenhuizen ook geen bezoekers meer komen, met een uitzondering voor terminaal zieken en de kinderafdeling.
Zoals eerder ook al in de verpleeghuizen gebeurde.

Het virus ontloop je er niet mee, maar het aantal verdubbelt zich nu te snel.
Terwijl we tijd moeten winnen, voor behandeling en hopelijk dat de stijgende temperatuur met de UV straling ervoor zorgt dat het virus langzaam verdwijnt.


Beter dus een samenscholingsverbod instellen. Zodat dat niet meer kan maar mensen nog wel even met hun kinderen naar buiten kunnen. Want die worden anders de dupe van het wangedrag van anderen. Ik fietste net over de hei en door het dorp. Daar houdt ongeveer iedereen zich aan de regels, behalve groepen jongeren. Die hangen gewoon nog met zn zessen dicht bij elkaar rond. Daar gaat het mis. Niet bij de mensen die verantwoord even buiten zijn, die even de natuur in gaan of met de kids naar een rustig speeltuintje op een volstrekt verantwoorde manier.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 23 mar 2020 16:45

Marnix schreef:Beter dus een samenscholingsverbod instellen. Zodat dat niet meer kan maar mensen nog wel even met hun kinderen naar buiten kunnen. Want die worden anders de dupe van het wangedrag van anderen. Ik fietste net over de hei en door het dorp. Daar houdt ongeveer iedereen zich aan de regels, behalve groepen jongeren. Die hangen gewoon nog met zn zessen dicht bij elkaar rond. Daar gaat het mis. Niet bij de mensen die verantwoord even buiten zijn, die even de natuur in gaan of met de kids naar een rustig speeltuintje op een volstrekt verantwoorde manier.


toch wel een beetje raar dat je groepjes van 6 onverantwoord vindt, maar met de kids op stap niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 17:04

hans0166 schreef:toch wel een beetje raar dat je groepjes van 6 onverantwoord vindt, maar met de kids op stap niet.


Nee hoor dat is helemaal niet raar. Want contact met je kids van 1,5 en 4 is onvermijdbaar, ook binnenshuis. Net als knuffelen met je vrouw bijvoorbeeld. En ook niet erg. Het gaat er om dat geen contact met anderen hebt. Of dacht je dat ze in de gezinnen overal allemaal op een aparte kamer in zitten? Je moet als geIn gewoon afstand houden tot anderen.

Rijksoverheid:

Kinderen
De regel ‘houd afstand’ is binnen een gezin natuurlijk niet te doen, zeker met kleine kinderen. Zorg er wel voor dat je in groepen van buíten je gezin waar mogelijk 1,5 meter afstand houdt.
Spelen in de speeltuin, op het plein, strand of bos? Kinderen kunnen natuurlijk buiten spelen, maar vermijd grote groepen.


Maar jij weet het ongetwijfeld veel beter... maar raar dat in de meeste landen waar een samenscholingsverbod geldt, gezinnen daarvan zijn uitgesloten....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 23 mar 2020 17:18

Wij hebben twee slaapkamers strategie ingevoerd.
Ook aparte woonkamers. Eten doen we ook apart.
Ik douche in de badkamer, mijn vrouw buiten met de tuinslang.

Wil niemand in de buurt hebben, ook mijn vrouw niet.

:-oo
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2020 17:20

Marnix schreef:of met de kids naar een rustig speeltuintje op een volstrekt verantwoorde manier.


Dat speeltuintje is echter wel een probleem. Het is bekend dat het virus dagen lang actief kan blijven op oppervlakken, bijvoorbeeld dus klimtuig, wippen en schommelkettingen/-touw. Dus als een besmet kind even lekker heeft geschommeld, en jouw kleine kruipt een uur of 2 later op diezelfde schommel...

Naderhand dus goed handen wassen en als je ontsmettingsalcohol bij hebt, onmiddellijk gebruiken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2020 17:23

K80 schreef:Wij hebben twee slaapkamers strategie ingevoerd.
Ook aparte woonkamers. Eten doen we ook apart.
Ik douche in de badkamer, mijn vrouw buiten met de tuinslang.

Wil niemand in de buurt hebben, ook mijn vrouw niet.

:-oo


Nou ja, je lacht erom, maar ik heb op Twitter al meerdere mensen gezien die omdat ze in de zorg werken dit dus inderdaad doen. Zo lang je het virus buiten de deur weet te houden, hoeft het niet, nee, maar als het eenmaal binnen is, dan zul je toch moeten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 23 mar 2020 17:27

Mortlach schreef:Nou ja, je lacht erom, maar ik heb op Twitter al meerdere mensen gezien die omdat ze in de zorg werken dit dus inderdaad doen. Zo lang je het virus buiten de deur weet te houden, hoeft het niet, nee, maar als het eenmaal binnen is, dan zul je toch moeten.



Ik bedoelde het natuurlijk als grapje, moet ook eens kunnen in deze tijd.

Kan me inderdaad wel voorstellen als je in zo'n risico zit qua beroep dat je wel op die manier je gezin wil beschermen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 23 mar 2020 18:32

Marnix schreef:Nee hoor dat is helemaal niet raar.


Maar jij weet het ongetwijfeld veel beter... maar raar dat in de meeste landen waar een samenscholingsverbod geldt, gezinnen daarvan zijn uitgesloten....


het is wel degelijk raar, maar jij hebt nogal de neiging om je eigen gedrag te vergoeilijken mbt dit onderwerp.

Samenscholingsverboden hebben niet zoveel van doen met gezinssituaties .. maar ga gerust met de club naar een bouwmarkt.. het is toch een gezinssituatie? ..

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 23 mar 2020 19:30

Einde van de kerkdiensten en verjaardagen dus.

Wat sneu ook als je nu je bruiloft zou hebben.

Helaas, maar noodzakelijke regels.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 19:38

hans0166 schreef:het is wel degelijk raar, maar jij hebt nogal de neiging om je eigen gedrag te vergoeilijken mbt dit onderwerp.

Samenscholingsverboden hebben niet zoveel van doen met gezinssituaties .. maar ga gerust met de club naar een bouwmarkt.. het is toch een gezinssituatie? ..


Jaja, geef er maar snel even een andere draai aan in een poging om je verhaal nog iets zinnig te maken.... ik ben in geen bouwmarkt of club of wat dan ook geweest. Alleen in de supermarkt en dat altijd zonder kinderen. Vandaag bij de Lidl rechtsomkeert gemaakt omdat het er te druk was naar mijn mening. Met de kids ben ik alleen in rustige speeltuintjes geweest en in de rustige natuur. En daar ging het over. En dat je nu nog steeds als gezin vrijgesteld bent van de anderhalve-meter-regel. Dus kap nou maar met je onzinverhaaltjes.
Laatst gewijzigd door Marnix op 23 mar 2020 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 19:39

K80 schreef:Einde van de kerkdiensten en verjaardagen dus.

Wat sneu ook als je nu je bruiloft zou hebben.

Helaas, maar noodzakelijke regels.


Of een begrafenis.... een bruiloft kan je nog uitstellen.... dat kringverjaardagen niet meer mogen vind ik iets minder erg ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2020 19:39

K80 schreef:Einde van de kerkdiensten en verjaardagen dus.

Wat sneu ook als je nu je bruiloft zou hebben.


Of een begrafenis...

Helaas, maar noodzakelijke regels.


Hopelijk gaan mensen eindelijk eens luisteren. Want beelden van al die mensen die doen alsof er niks aan de hand is... daar erger ik me echt stuk aan.

Blijkbaar verkondigt de president van Brazillië nog steeds dat het allemaal een 'hoax' is en het aantal geregistreerde gevallen is voor een land met zo veel inwoners en megasteden ook best laag.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 23 mar 2020 19:45

Marnix schreef:. Dus kap nou maar met je onzinverhaaltjes.


trek jij je hoofd eerst ff uit het zand. Je bent een behoorlijk prominente poster, maar als je op je eigen zaken gewezen wordt blijk je net zo kortzichtig te zijn als ieder ander.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten