Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 11:12

Dorpeling schreef:Eens, maar dat ligt niet aan mij of aan wie dan ook, maar aan de zorg die jarenlang wegbezuinigd is. Hoop voor je dat het gaat lukken om een alternatieve manier te vinden zodat hij toch zijn behandeling kan krijgen.
Het lijkt er op dat mijn vrouw en mijn ouders vrijdag naar Noorwegen vliegen, zodat mijn vader zondag de 12e geopereerd kan worden. Zondagochtend vlieg ik met mijn broer en mijn kinderen die kant op als het goed is.
Kinderen krijgen de laatste drie weken van dit jaar digitaal onderwijs.
Dorpeling schreef:Nog even over je opmerking dat ongevaccineerden als allerlaatsten aan de beurt zijn voor hulp. Mijn vader bijvoorbeeld geeft al meer dan 40 jaar trouw zijn bloed als donor. Mede daardoor zijn waarschijnlijk heel veel levens gered, wie weet dat van jouw naasten.
Vind je dat hij, vooropgesteld dat hij dat zou willen, geen recht zou hebben op een IC bed?
Ik vind dat iedereen recht heeft op een IC-bed. Maar niet iedereen met voorrang.
Nu krijgt een coronapatient voorrang op een ander type patient. In mijn optiek zou dat niet moeten ge3lden voor mensen die bewust dit risico genomen hebben.
Dus: ja, jouw vader heeft in mijn optiek recht op een ziekenhuisbed (of IC-bed), maar niet met de voorrangsregels zoals ze nu gelden.
Dorpeling schreef:Je zult met me eens zijn dat dat een kans van 1 op de zoveel is. Het overgrote deel heeft nauwelijks klachten.
Maar zo heeft ieder zijn ervaringen binnen eigen kringetje en dat heeft invloed op onze persoonlijke keuzes. Ik heb veel ongevaccineerden in mijn kennissenkring, niemand is ernstig ziek geworden door het virus. Wél door het vaccin en zelfs een sterfgeval na vaccinatie.
Je beseft dat de kans op "sterfgeval na vaccinatie" heel erg veel kleiner is dan de kans op een sterfgeval na corona?
Er zijn in Nederland meer mensen gevaccineerd dan dat er besmet zijn geweest. Daarbij zijn er 20.000 mensen aan corona overleden, en lijkt er van de groep die overleed kort na vaccinatie slechts een heel klein deel aan die vaccinatie gelinkt te kunnen worden. Schattingen van het dodental door vaccinatie lopen uiteen van 65 tot 125, en dat is een fors kleinere overlijdenskans dan de eerder geneomde 20.000
Dorpeling schreef:En ja, ook dat is een kans van 1 op de zoveel. En toch geeft dat een iets andere kijk er op en ga ik mede daardoor liever voor natuurlijke immuniteit dan voor een vaccin.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat dat je beeld kleurt, maar ik ken helemaal niemand die echt ziek geworden is van vaccinatie (wel een dag wat rillerig en een beetje hoofdpijn), terwijl ik meerdere ernstig zieke (en overleden) coronapatienten ken of gekend heb.

Van het hele team wat op mijn werk onder mij viel (14 man) heeft slechts 1 persoon geweigerd zich te laten vaccineren (waarvoor ik hem heb moeten ontslaan), maar niemand is er langer dan een dag hangerig van geweest.
Dorpeling schreef: Voor bepaalde leeftijdsgroepen toch wel. Het is niet voor niets dat het eerst alleen gericht was op de ouderen en zwakken, om die te beschermen. Wanneer we ons daar alleen op waren blijven richten en op tijd de boosters gezet, ben ik ervan overtuigd dat de ziekenhuizen nu niet te maken hadden met overvolle IC's.
Het kloopt volledig dat jongeren gemiddeld genomen minder ziek worden. Toch kunnen ze nog steeds een ander besmetten. En die kans blijft na vaccinatie, maar wordt wel heel veel kleiner.
Dorpeling schreef:Ik ontken ook niet dat vaccinatie van enig invloed is, toch moet erbij vermeld worden dat uitvaartondernemers aangeven dat het in andere jaren niet anders ging in deze periode maar dat covid de 'gewone' griepgolf en de bijbehorende sterfgevallen heeft vervangen.
Baarlijke nonsens, en gewoon niet waar.
Je kunt de oversterfte vergelijken met andere jaren, en dan zie je dat deze claim van "uitvaartondernemers" (ik heb de indruk dat het er maar één was, waarvan je de opmerking ook nog eens uit het verband getrokken hebt) donweg niet waar kan zijn.
Dorpeling schreef:Dat betwijfel ik. Ik merk bij mezelf dat ik iets voorzichtiger ben geworden en let goed op afstand houden etc. Ook draag ik meestal een mondkapje (jawel) en wanneer we snotterig zijn doen we een zelftest. Dus stel dat we het virus bij ons zouden dragen, is de kans klein om het verder te verspreiden. Zelf moet ik twee keer per week voor bepaalde gelegenheden een TvT plannen. Wanneer ik weer een negatieve uitslag binnen heb kan ik meteen ook weer met een gerust hart naar mijn vader of schoonmoeder.
Fijn dat je je via TvT laat testen, en je daar ook aan houdt. Maar wees eerlijk, doe je dat omdat je dat een veiliger gevoel geeft, of omdat je dat vinkje zo nu en dan nodig hebt?
Dorpeling schreef:En dat zijn wel dingetjes die doorgaans toch wat minder nauw genomen worden door gevaccineerden, omdat die een vals gevoel van veiligheid hebben en zich ook daarnaar gedragen.
Dat laatste herken ik dus echt niet. Sterker nog, de meest gevaccineerden die ik ken blijven nog steeds thuis bij klachten, laten zich testen (of doen een zelftest) als ze twijfelen, en houden nog steeds afstand. Dit in tegenstelling tot de meeste ongevaccineerden die ik ken .
Dorpeling schreef:Of het ligt iets anders.. Wanneer we denken een vaccin te moeten nemen om te voorkomen dat we ziek worden, denken we dan niet te menselijk, te klein van Hem?
Denken we niet te groot van onszelf als we, wanneer Hij ons een uitweg uit een crisis biedt, dit aanbod afslaan omdat we het zelf beter weten?

Hoewel het enigszins profaan overkomt (ik heb een hekel aan "hemelpoort-moppen"): ik hoorde ooit een als mop bedoeld verhaal:
Een man staat tijdens een grote overstroming op zijn dak te wachten op redding. Wanneer er echter een bootje langskomt waarin hij mee kan varen naar een veilige plek weigert hij onder het motto: "God zal me redden", een halfuur later komt er nog een boot voorbij, maar ook deze wordt afgewimpeld met: "God zal me redden". Ook de helikopter die op enig moment langsvliegt wordt op deze wijze afgewimpeld, en de man verdrinkt.
Bij de hemelpoort vraagt hij: "waarom ben ik niet gered"? waarop Petrus antwoordt: "Da's vreemd, volgens mijn documentatie is er tot tweemaal toe een boot langsgestuurd, en ook nog een helikopter.

Niet spottend bedoeld, maar het was voor mij indertijd wel een beetje een eye-opener, God gebruikt soms mensen en hun middelen om gebeden te verhoren.
Dorpeling schreef:Rare conclusie, ik ken geen enkele christen die er zo over denkt. Dat zou nog utopisch zijn ook en niet minder dan domweg je kop in het zand steken. Dat heeft niets te maken met geloven in de voorzienigheid Gods.
Ik ken ook geen enkele christen die er zo over denkt. Gods voorzienigheid wordt wél van stal gehaald om niet te vaccineren, maar als dat vervolgens tot een ernstig ziektebeeld leidt mag wel alles gedaan worden om die voorzienigheid een stap voor te blijven. Apart.
Dorpeling schreef:Er wordt niet voor niets zo mooi in de HC beleden dat de voorzienigheid Gods inhoudt dat: ''De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen.'
Hoewel ik er wat huiverig voor ben om de HC als leidend te beschouwen (het blijft een door mensen opgesteld document, dus waarom verwijs je naar de HC, en niet naar de Bijbel? In de meeste gevallen waarbij de drie formulieren worden aangehaald in plaats van de Bijbel is het omdat deze forumlieren de Bijbel wel een klein beetje laten buikspreken) wil ik dit best voor waar aannemen.
Maar houdt dat ook in dat je die spijze en drank niet een paar dagen van te voren koopt? Waarom kies je daarin wel de weg van eigen verantwoordelijkheid, en doe je dat rond ziekte niet?
Dorpeling schreef:Ook de dingen die wij niet wensen maar wel vaak mee te maken krijgen, komen uit Gods hand. Maar hét verschil is of we het uit Zijn rechterhand of Zijn linkerhand ontvangen. Er gebeurd niets bij geval, overal heeft God een bedoeling mee en dan kan tegenslag een zegen worden.
Wanneer we de tegenslagen ook uit Zijn Vaderlijke hand ontvangen, dan kan het ons niet deren. Ook al zou de dood erop volgen.
Waar haal jij vandaan dat God met Zijn linkerhand andere dingen doet dan met zijn rechter? Klinkt heel vroom, maar is volgens mij een zelfverzonnen dogma.
Dorpeling schreef:Ik las laatst nog een stukje waarin zo duidelijk naar voren kwam dat juist de oordelen van God een mens tot bekering kunnen brengen. En als daar nu een pandemie voor nodig is, dan is het toch alleen maar winst? Wanneer alles voor de wind gaat hebben we God niet zo nodig. Maar juist tegenslagen kunnen ons dichterbij Hem brengen.
Daar zit zeker wat in, maar wat me in deze pandemie juist opvalt is dat het juist de (rechtsere) keken zijn die het christendom belachelijk maken en de eer van God te grabbel gooien.
Kerken die gewoon door blijven gaan onder een wat dubieus beroep op de godsdienstvrijheid.
Kerken die gewoon door blijven gaan met zingen, omdat er wettelijk gezien slechts adviezen gegeven konden worden.
Kerken die te beroerd zijn hun openingstijden aan te passen, maar zoeken naar een uitzonderingsregel.

Dus als deze crisis mensen niet leert bidden, en als na deze crisis de kerken legen zijn dan voordien: aan wie ligt dat dan?
Dorpeling schreef:Tegenwoordig heeft het ook wel een andere naam. Janssen, Moderna, Pfizer of AstraZeneca bijvoorbeeld..
Ik ken niemand die zijn hoop of zijn verwachting aan één van deze namen heeft opgehangen.
Zo ken ik niemand die zijn hoop of verwachting aan zijn autogordel hangt (hoewel mijn autogordel me ooit letterlijk het leven gered heeft, en daar ken ik meer gevallen van)
Dorpeling schreef:Exact. Dus niet meer alle tegengeluiden bestempelen met 'bullshit' hè?! [-X
Niet alle tegengeluiden. Maar als er totaal onzinnige claims (zoals jij deed met je "uitvaartondernemers", maar ook het gegoochel met getallen en de pertinente onwaarheden die vanuit antivax-hoek tot ons komen) langs komen mogen die best benoemd worden.
Dorpeling schreef:En je neemt voor het gemak maar aan dat jij het alleenrecht hebt op de juiste analystische schatting? Neem van mij dan maar aan dat de overheid daar zelf in een heel groot aandeel schuld voor draagt nu ze inmiddels zo vaak heeft bewezen dat hun zogenaamde beloftes altijd maar een beperkte houdbaarheidsdatum hebben..
Niemand ontkent hier dat de overheid ernstig gefaald heeft, en beloftes niet is nagekomen.
Toch vind ik het wel grappig dat mensen die zélf hun verantwoordelijkheid omtrent vaccinatie niet nemen degenen zijn die de overheid op hun verantwoordelijkheid afrekenen. Het klopt dat de overheid meer had kunnen en moeten doen, maar uit de mond van iemand die zelf de kleine verqantwoordelijkheid niet genomen heeft om zijn naasten te beschermen komt het wat lachwekkend over.
Als je het "talent" wat je gekregen hebt in de grond stopt is het maar beter ook als je niet meer varantwoordelijkheid draagt dan dat.
En dan kun je afgeven op Rutte, de Jonge en Van Dissel (en vaak nog terecht ook), je geloofwaardigheid daarbij is nul, omdat je hebt aangetoond zelf die verantwoordelijkheid nog minder aan te kunnen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 11:16

benefietdiner schreef:In het AD angst aanjagende berichten wat de tweedeling in de samenleven zeer verergert.

Afbeelding

Door corona is er voor hen geen plek in ziekenhuis.

https://www.ad.nl/gezond/door-corona-is ... ~aefb2131/

Er staat door ‘corona’ maar het is door ‘ziekenhuis bedden en personeel tekort’. Al jaaaaaren vanaf 2014 (lang vóór corona) is in de ziekenhuizen dit probleem aan de orde van de dag.

Vertel, wanneer is de laatste keer geweest dat mensen noodzakelijke zorg onthouden is?
Eens dat we ondercapaciteit hebben, en dat we te veel op de zorg bezuingd hebben, maar buiten deze pandemie is er alleen één keer in een griepgolf een 8-tal dagen geweest waarin zorg neit volldig gegarandeerd was.
Dus dat dit probleem al jaaaaaren aan de gang is is baarlijke nonsens.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 11:48

Corona blijft een slecht-nieuws-show.

De kamer heeft meer tijd nodig om 2G goed te keuren.
Ergens ook wel een brevet van onvermogen van de kamer dat de urgentie om een besluit te nemen (welk besluit dan ook) blijkbaar niet gevoeld wordt.
Triest ergens wel...

In mijn optiek moeten we z.s.m. naar een 2G systeem toe, zodat de economie weer aan de praat geholpen kan worden, dat mensen die hun verantwoordelijkheid genomen hebben weer een normaal leven kunnen gaan opbouwen, en dat de druk op vaccinatie, en daarmee de vaccinatiegraad, toeneemt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2021 11:51

StillAwake schreef:Vertel, wanneer is de laatste keer geweest dat mensen noodzakelijke zorg onthouden is?
Eens dat we ondercapaciteit hebben, en dat we te veel op de zorg bezuingd hebben, maar buiten deze pandemie is er alleen één keer in een griepgolf een 8-tal dagen geweest waarin zorg neit volldig gegarandeerd was.
Dus dat dit probleem al jaaaaaren aan de gang is is baarlijke nonsens.


Klopt. En ook met de capaciteit van 10 of 20 jaar terug hadden we nu problemen gehad. Dus goed om bepaalde bezuinigingen terug te draaien, zorg moet betaalbaar zijn maar je wil ook niet op het randje balanceren van hoeveel je nodig hebt maar op twee maanden na (griepgolf 2017 / 2018) is de capaciteit altijd toereikend geweest. Maar er is dus meer nodig dan alleen maar zorg uitbreiden, alleen daarmee red je het niet, los van het feit dat je dat niet lukt in korte tijd, zeker niet met ziekenhuizen die al boordevol zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2021 13:53

StillAwake schreef:Van het hele team wat op mijn werk onder mij viel (14 man) heeft slechts 1 persoon geweigerd zich te laten vaccineren (waarvoor ik hem heb moeten ontslaan), maar niemand is er langer dan een dag hangerig van geweest.

Heb je daar een wettelijke grond voor?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 14:06

Chaya schreef:Heb je daar een wettelijke grond voor?

Ja. Werkweigering.
Voor zijn werk was het noodzakelijk dat hij wereldwijd op afroep kon staan.
Met het weigeren van deze vaccinatie kon hij dus zijn werk niet uitvoeren, omdat de autoriteiten hem niet konden toelaten...

We mochten hem op staande voet ontslaan (inmiddels getoetst door de kantonrechter).
Niet alleen vanwege zijn niet-gevaccineerd zijn, ook was hij niet bereid een QR-code te gebruiken.
Meerdere keren in gesprek gegaan, maar als je weigert een testbewijs of een vaccinatiebewijs te overleggen houdt het gewoon op...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2021 14:13

Vertelde hij de reden waarom hij vaccinatie weigerde?
Maar dit is op zich geen aktueel probleem.
Mijn broer ging bij een internationaal bedrijf werken, zou dus regelmatig uitgezonden worden, maar wij zijn als kind nooit ingeënt.
Dus hij moest alsnog prikken gaan halen.
Maar hij was natuurlijk inmiddels ruim volwassen, respecteerde de keuze van onze ouders, maar maakte nu zijn eigen keuze daarin.
En mijn ouders hadden daar alle begrip voor!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 14:26

Chaya schreef:Vertelde hij de reden waarom hij vaccinatie weigerde?
Maar dit is op zich geen aktueel probleem.
Mijn broer ging bij een internationaal bedrijf werken, zou dus regelmatig uitgezonden worden, maar wij zijn als kind nooit ingeënt.
Dus hij moest alsnog prikken gaan halen.
Maar hij was natuurlijk inmiddels ruim volwassen, respecteerde de keuze van onze ouders, maar maakte nu zijn eigen keuze daarin.
En mijn ouders hadden daar alle begrip voor!

Ja, maar zijn reden doet er niet toe.
En natuurlijk mag hij er voor kiezen zich niet te laten prikken, maar dan kun je niet iedere baan beoefenen.

Net zoals je in de meeste landen geen vrachtwagenchauffeur kunt worden zonder rijbewijs, geen piloot mag worden zonder vliegbrevet, niet in het onderwijs kunt werken zonder "verklaring omtrent gedrag" zo kun je niet internationaal willen reizen zonder vaccinatiepaspoort.

En voor de duidelijkheid: deze persoon had verder heel zijn boekje volgeprikt, dus dit probleem was in dit geval wél aktueel, en niet eerder naar boven gekomen.
En om de reden toch een klein beetje uit de doeken te doen: Hij vond dat vaccinatie voor hem niks toevoegde omdat hij buiten de risicogroep viel, vond dat hij al corona gehad had (in de eerste golf was zijn vrouw besmet geweest, maar hij had zelf geen bewijs van herstel omdat hij zich niet had laten testen), hij had bedacht dat trombose in zijn geval gevaarlijker was dan "dat griepje", en weigerde zijn medisch dossier met de wereld te delen (zoals hij de QR-code benoemde).
Zodoende zit hij nu thuis.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2021 14:29

Dan is het geen principiële kwestie dus.
Maar gevalletje: onnozelheid? angst? eigenwijsheid? dwarsliggerij?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 06 dec 2021 14:59

StillAwake schreef: Van het hele team wat op mijn werk onder mij viel (14 man) heeft slechts 1 persoon geweigerd zich te laten vaccineren (waarvoor ik hem heb moeten ontslaan


Dit vind ik wel een hele vreemde gang van zaken.

Als hij zich niet wil vaccineren hoef je hem dus niet te ontslaan om werkweigering.

Het is altijd mogelijk om een antigen test (zelf-testing) te doen die je bij je kan hebben en daar moeten autoriteiten genoegen mee nemen.

Dit riekt naar vooringenomenheid.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 15:01

Chaya schreef:Dan is het geen principiële kwestie dus.
Maar gevalletje: onnozelheid? angst? eigenwijsheid? dwarsliggerij?

Daar wil ik geen oordeel aanhangen.
Overigens schrik ik er ook wel van dat jij het pas een principiële kwestie lijkt te vinden als het religieus van aard is. (overigens was het wel het enige teamlid uit refo-hoek wat ik had).
Want eerlijk is eerlijk, ook de weigering om een QR-code te laten maken was in zijn geval een principiële kwestie.
Ook niet-religieuze mensen hebben principiële kwesties, en veel wél religieuze personen hebben ze juist niet.
En ook bij hem, hele referaten heeft hij gehouden, maar een religieus bewaar heb ik daar niet in horen langskomen.

Lees dit forum eens door, hoeveel mensen kun jij noemen van het grote aantal ongevaccineerden wat hier vertoeft die dat wel op grond van een "principiële kwestie" gedaan hebben?
Ik heb tot nog toe alleen Dorpeling met dat argument horen zwaaien, maar verder heb ik alleen nog maar cijfermatige onzin, complottheorieen, onderbuikgevoel en eigenwijsheid langs zien komen.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 06 dec 2021 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 15:04

benefietdiner schreef:Dit vind ik wel een hele vreemde gang van zaken.

Als hij zich niet wil vaccineren hoef je hem dus niet te ontslaan om werkweigering.

Het is altijd mogelijk om een antigen test (zelf-testing) te doen die je bij je kan hebben en daar moeten autoriteiten genoegen mee nemen.

Dit riekt naar vooringenomenheid.

Helaas kun je iemand ook niet onder dwang een antigeentest laten doen.
En als hij niet bereid is de test te doen, of de resultaten daarvan te delen zie ik niet in hoe ik hem naar bepaalde delen in de wereld kan krijgen.
En neem van mij aan dat dit besluit niet lichtvaardig is genomen.

Voor Europa geldt wat je noemt inderdaad, maar de wereld is groter dan Europa.
Er zijn er ook landen in de wereld waar een antigeentest géén waarde heeft
Dus je stelling: "daar moeten autoriteiten genoegen mee nemen" is meer jouw mening dan dat dat juridisch houdbaar is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 06 dec 2021 15:24

StillAwake schreef:Helaas kun je iemand ook niet onder dwang een antigeentest laten doen.
En als hij niet bereid is de test te doen, of de resultaten daarvan te delen zie ik niet in hoe ik hem naar bepaalde delen in de wereld kan krijgen.
En neem van mij aan dat dit besluit niet lichtvaardig is genomen.

Voor Europa geldt wat je noemt inderdaad, maar de wereld is groter dan Europa.
Er zijn er ook landen in de wereld waar een antigeentest géén waarde heeft
Dus je stelling: "daar moeten autoriteiten genoegen mee nemen" is meer jouw mening dan dat dat juridisch houdbaar is.

In juristenprudentie heb ik nog niet één uitspraak gevonden, omdat je zei dat het getoetst was door de kantonrechter, kun je mij de referte geven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2021 15:25

StillAwake schreef:Daar wil ik geen oordeel aanhangen.
Overigens schrik ik er ook wel van dat jij het pas een principiële kwestie lijkt te vinden als het religieus van aard is. (overigens was het wel het enige teamlid uit refo-hoek wat ik had).

Hoe kom je daar nu weer bij? Ik wist bovendien helemaal niet of deze man wel of geen refo was en dat doet er ook niet toe.
StillAwake schreef:Ook niet-religieuze mensen hebben principiële kwesties,

Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik heb daar juist heel veel respect voor.
Maar in refoland zijn er veel die zeggen dat ze principieel zijn, maar het helemaal niet zijn, slechts iets laten of doen vanwege hun omgeving.
Maar een QRcode zegt op zich niet alles over jou zelf en je gezondheid.
Ik heb hem nog steeds niet gedownload, had hem nog niet nodig.
Twee pogingen lukte niet omdat er op dat moment storing was.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 dec 2021 15:39

benefietdiner schreef:In juristenprudentie heb ik nog niet één uitspraak gevonden, omdat je zei dat het getoetst was door de kantonrechter, kun je mij de referte geven.

zie pb
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten