Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 03 apr 2020 08:19

Alles zal denk ik weer " opnieuw uitgevonden " / op één of andere manier weer herstart moeten gaan worden.

Ik zie ook veel positieve zaken aan deze crisis, jullie ook?....dat mag ook gezien worden toch (ik zie steeds meer positieve zaken, het lijstje wordt langer)

Maar als het je op dit moment treft de corona crisis is dat verschrikkelijk en alles zwart en donker......maar altijd is er licht aan de horizon....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Teus » 03 apr 2020 10:12

„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2020 13:23

Heel eng.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 03 apr 2020 13:30

Teus schreef:Wat vinden we hiervan van?
https://www.nowtheendbegins.com/johns-h ... ronavirus/
Een bende charlatans die geld uit de zakken van mensen kloppen met behulp van een complottheorie en een dubieuze eindtijdtheologie. De reden waarom dit een complottheorie is (en nog een kwaadaardige ook), is dat ze de woorden van Bill Gates zo interpreteren, dat ze veronderstellen dat hij erop is gericht om een deel van de wereldbevolking te vermoorden. Maar dat is niet wat Gates bedoelde. Historisch gezien is het zo dat het geboortecijfer afneemt bij toenemende welvaart. Dat hebben we in Nederland gezien, in andere westerse landen, in Japan enz. Zijn doel is dus om de welvaart toe te laten nemen, zodat de wereldbevolking minder snel toeneemt, omdat het geboortecijfer minder snel toeneemt. Rijkere mensen krijgen simpelweg minder kinderen. En armere mensen krijgen meer kinderen omdat ze er dan zekerder van zijn dat er tenminste een aantal overblijven (overleven) die later voor ze kunnen zorgen. Kinderen als oudedagsverzekering dus. Zo werkt dat in arme landen en het gevolg is enorme bevolkingsgroei. Daarom wonen er in China en India inmiddels elk zo'n 1,3 a 1,5 miljard mensen en neemt de bevolking van Afrika momenteel enorm toe.
Wat Gates dus wil, is meer welvaart voor de gemiddelde wereldburger en dat heeft als neveneffect dat de wereldbevolking minder snel stijgt of zelfs enigszins afneemt. Daarom wil hij ook kinderen laten vaccineren, zodat er minder overlijden aan kinderziekten. Hij deed dat in een praatje om CO2 uitstoot naar beneden te krijgen. Daar kun je van alles van vinden (en ik ben zoals je misschien weet een klimaatscepticus), maar het is allerminst een poging tot massamoord, laat staan een eindtijdcomplot.

Los daarvan, dit zijn de sterftecijfers in Nederland over een langere periode (bron: CBS):
Afbeelding
De uitbraak van het coronavirus is nu officieel ernstiger dan een zware griepepidemie zoals we die voor het laatst in 2018 hadden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2020 13:50

Maar nuancerend, als iemand diabetes, hartfalen en overgewicht heeft en hij overlijdt MEDE t.g.v. COVID, wat staat er dan als doodsoorzaak genoteerd?
Of vul zelf andere medeoorzaken in.
Mensen die hieraan lijden, sterven ook aan "gewone" griep.

Tot 19 maart overleden er in Nederland volgens de officiële cijfers 76 mensen aan de ziekte Covid-19, die het virus veroorzaakt. Het RIVM meldt op haar website dat in de periode van 12 tot en met 18 maart 3200 mensen zijn overleden. Gemiddeld sterven er in een week tussen de 2700 en 3000 mensen. Dat zou dus een stijging kunnen betekenen van 200 mensen, meer dan de 76 officiële doden die zijn gemeld.

Het cijfer moet dus in een bepaalde context worden gezien. Volgens huisarts Jako Burgers, tevens woordvoerder van het Nederlands Huisartsen Genootschap, zegt het sterftecijfer niet per se wat. “Ik denk dat het een onderschatting is van het RIVM, dat concluderen ze zelf ook. Tegelijkertijd moeten we ook de relativiteit van het cijfer goed beoordelen en kijken hoeveel mensen besmet zijn en hoeveel daarvan uiteindelijk overlijden. We testen namelijk niet iedereen meer, dus we weten ook niet het precieze aantal besmette personen.”
KLOPT HET STERFTECIJFER?

Anderzijds, een van de eerste patiënten in Nederland vertelde dat hij zijn vrouw helemaal had ondergehoest, na een test achteraf bleek hij afweerstoffen te hebben opgebouwd en zij niet.
Toch kreeg zij het niet.
Niet iedereen krijgt het dus, ongeacht wel of geen afweerstoffen in het bloed.
Dat blijft wonderlijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 03 apr 2020 13:55

De cijfers van het RIVM kloppen vrijwel zeker niet. Ik vind de manier waarop ze cijfers bijhouden, een rommeltje.
Mensen die overlijden met een vermoeden van corona, maar niet getest zijn, worden bijvoorbeeld niet meegerekend in de cijfers die ze vermelden. Bij mensen die andere klachten hebben plus corona, weet je niet altijd precies waardoor ze overlijden.
Daarom kun je beter kijken naar de totale sterftecijfers die het CBS levert (zie mijn grafiek hierboven). Daaraan kun je iets van de ernst aflezen. We moeten ons daarbij bedenken dat de scherpe piek die we zien, de komende weken waarschijnlijk nog verder op zal lopen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 03 apr 2020 14:00

Chaya schreef:We testen namelijk niet iedereen meer, dus we weten ook niet het precieze aantal besmette personen.”


dit is het grote zandstrooien .. ze hebben nooit iedereen getest

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2020 14:06

elbert schreef:De cijfers van het RIVM kloppen vrijwel zeker niet. Ik vind de manier waarop ze cijfers bijhouden, een rommeltje.
Mensen die overlijden met een vermoeden van corona, maar niet getest zijn, worden bijvoorbeeld niet meegerekend in de cijfers die ze vermelden. Bij mensen die andere klachten hebben plus corona, weet je niet altijd precies waardoor ze overlijden.
Daarom kun je beter kijken naar de totale sterftecijfers die het CBS levert (zie mijn grafiek hierboven). Daaraan kun je iets van de ernst aflezen. We moeten ons daarbij bedenken dat de scherpe piek die we zien, de komende weken waarschijnlijk nog verder op zal lopen.

En in dezelfde week vorig jaar, overleden 3.000 mensen. Daar heeft niemand het dan over.
Natuurlijk is het hogere aantal zeer schokkend, maar het moet ook in verhouding gezet worden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 03 apr 2020 14:15

Chaya schreef:En in dezelfde week vorig jaar, overleden 3.000 mensen. Daar heeft niemand het dan over.
Natuurlijk is het hogere aantal zeer schokkend, maar het moet ook in verhouding gezet worden.
Tja, dat zijn de normale aantallen: zoveel mensen gaan er gemiddeld per week dood. Ieder mens moet sterven en op een bevolking van 17 miljoen kom je dan al gauw op deze aantallen per week.
Wat opvalt is dus de meer dan 1000 doden per week extra die we nu hebben. Ter vergelijking: volgens het RIVM zijn er die (dus vorige) week 592 mensen door corona overleden. Dat betekent dat het werkelijke cijfer ongeveer het dubbele is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2020 14:22

Dit bericht kwam ik ook tegen:
In China zijn in de afgelopen 24 uur zestig nieuwe coronapatiënten geregistreerd die geen symptomen hebben. Dat maakte de nationale Gezondheidscommissie vrijdag bekend. Een dag eerder werden 130 nieuwe gevallen zonder symptomen gemeld.
Telegraaf.nl

Kunnen mensen zonder symptomen dan toch een ander besmetten, vraag je je dan af.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 03 apr 2020 14:42

Chaya schreef:Dit bericht kwam ik ook tegen:
In China zijn in de afgelopen 24 uur zestig nieuwe coronapatiënten geregistreerd die geen symptomen hebben. Dat maakte de nationale Gezondheidscommissie vrijdag bekend. Een dag eerder werden 130 nieuwe gevallen zonder symptomen gemeld.
Telegraaf.nl

Kunnen mensen zonder symptomen dan toch een ander besmetten, vraag je je dan af.


Telegraaf.nl :-k ook zo'n betrouwbare bron #-o
Weet je....ik kijk 1 a 2 keer per dag wat het actuele nieuws is (NOS) en verder leef ik door...... positief....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2020 15:00

Chaya schreef:Kunnen mensen zonder symptomen dan toch een ander besmetten, vraag je je dan af.


Glashelder ja! Dit is ondertussen onderzocht en bewezen. Dat maakt het ook zo'n gemeen virus; mensen die nog niks merken, besmetten talloze anderen voordat ze zich ziek beginnen te voelen. Het blijkt ook dat je NA je herstel nog ongeveer 2 weken besmettelijk bent. Blijf dus ook die periode thuis in zelf-isolatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 03 apr 2020 15:55

MoesTuin schreef:Telegraaf.nl :-k ook zo'n betrouwbare bron #-o
Weet je....ik kijk 1 a 2 keer per dag wat het actuele nieuws is (NOS)


tja.. alsof de NOS zo onafhankelijk is

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 03 apr 2020 16:00

hans0166 schreef:tja.. alsof de NOS zo onafhankelijk is

Klopt :mrgreen: , maar vast een streepje voor op de Telegraaf....
Maar ik bedoel meer.....check 1 of 2 keer per dag het nieuws....verder niet....zeker niet als je er nog meer vragen / onzekerheden van krijgt.... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Teus » 03 apr 2020 16:38

elbert schreef:Een bende charlatans die geld uit de zakken van mensen kloppen met behulp van een complottheorie en een dubieuze eindtijdtheologie. De reden waarom dit een complottheorie is (en nog een kwaadaardige ook), is dat ze de woorden van Bill Gates zo interpreteren, dat ze veronderstellen dat hij erop is gericht om een deel van de wereldbevolking te vermoorden. Maar dat is niet wat Gates bedoelde. Historisch gezien is het zo dat het geboortecijfer afneemt bij toenemende welvaart. Dat hebben we in Nederland gezien, in andere westerse landen, in Japan enz. Zijn doel is dus om de welvaart toe te laten nemen, zodat de wereldbevolking minder snel toeneemt, omdat het geboortecijfer minder snel toeneemt. Rijkere mensen krijgen simpelweg minder kinderen. En armere mensen krijgen meer kinderen omdat ze er dan zekerder van zijn dat er tenminste een aantal overblijven (overleven) die later voor ze kunnen zorgen. Kinderen als oudedagsverzekering dus. Zo werkt dat in arme landen en het gevolg is enorme bevolkingsgroei. Daarom wonen er in China en India inmiddels elk zo'n 1,3 a 1,5 miljard mensen en neemt de bevolking van Afrika momenteel enorm toe.
Wat Gates dus wil, is meer welvaart voor de gemiddelde wereldburger en dat heeft als neveneffect dat de wereldbevolking minder snel stijgt of zelfs enigszins afneemt. Daarom wil hij ook kinderen laten vaccineren, zodat er minder overlijden aan kinderziekten. Hij deed dat in een praatje om CO2 uitstoot naar beneden te krijgen. Daar kun je van alles van vinden (en ik ben zoals je misschien weet een klimaatscepticus), maar het is allerminst een poging tot massamoord, laat staan een eindtijdcomplot.


Waarom is dit geen complottheorie?


Bill Gates wil inderdaad kinderen vaccineren en wel met, zoals men zegt, gecombineerd met implanteerbare microchips om hun digitale ID te creëren.
We zullen het zien.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten