Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2021 22:56

benefietdiner schreef:Britse hoofdwetenschappelijk adviseur geeft toe dat 60% van de mensen die zijn opgenomen in Britse ziekenhuizen "volledig gevaccineerd" zijn.

De Israëlische volksgezondheidsautoriteiten zijn tot een vergelijkbare conclusie gekomen, dat de COVID-vaccins een vals gevoel van veiligheid zijn, met een real-world effectiviteitspercentage dat is gedaald tot 64 procent. Die effectiviteit zal alleen maar verder dalen, naarmate meer volledig gevaccineerde mensen in het ziekenhuis worden opgenomen - hun lichaam kan zich niet aanpassen aan nieuwe varianten.

https://www.naturalnews.com/2021-07-20- ... lized.html

Ook verkeerde media zeker :D


Logisch he. Als 100 procent van de bevolking gevaccineerd zou zijn zou zelfs 100% van de mensen in het ziekenhuis volledog gevaccineerd zijn. Logica is blijkbaar niet echt je sterke kant…. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2021 22:57

Mortlach schreef:https://www.haaretz.com/israel-news/covid-in-israel-the-17-unvaccinated-make-up-60-of-deaths-this-week-1.10245471

Deze week in Israël. 17% van de bevolking is niet gevaccineerd, maar zorgt wel voor 60% van de doden. Zal wel de verkeerde media zijn, die Haaretz.


Ja maar ieuw dat zijn feiten, daar doet men toch niet aan….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2021 22:58

lammetje schreef:En jij gelooft dat, als iedereen een vaccin zou hebben, corona weg zou zijn?


Nee. Maar het zou wel flinke invloed hebben op de impact op de zorg.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 sep 2021 06:24

Marnix schreef:Nee. Maar het zou wel flinke invloed hebben op de impact op de zorg.


Denk het niet. Met de zorg gaat het nu wat betreft corona goed. Natuurlijk is de werkdruk nog hoog en moeten achterstanden weggewerkt, maar dat was al zo hé. Moeten we niet zeggen dat dat de schuld is van niet gevaccineerden. Want dat is wat je hierboven schrijft.

En ja ik vind bepaalde mensen ook eigenwijs die alles los laten terwijl ze volop in een risico groep zitten (niet dat je het kunt voorkomen als je voorzichtig bent, maar denk wel dat je je kans verkleind.)
Maar het gaat nu over een regel, die voornamelijk hen die echt geen bedreiging vormen voor de zorg, stimuleert om alsnog snel naar de vaccinatie straat te rijden.

Binnenkort een beurs van 3 dagen. Ongevaccineerde vriend moet hier 3 keer voor gaan testen :roll: natuurlijk, je sluit hem niet uit, maar eerlijk gezegd vraag ik me af waar het over gaat. Ik denk dat er ondertussen veel gevaccineerden rondlopen die besmet zijn en het overbrengen. Zij hoeven niet getest, vrijwel geen klachten, maar wel positief.
Laat het los, besmet elkaar en kijk wat er van komt. Dan loop je achter tov de ziekenhuis opnames, maar zo bouwen we wel immuniteit op met elkaar.

Ik zag laatst een bericht van iemand die schreef, laat je vaccineren, ik heb er spijt van, zo ziek.. Foto van iemand met obesitas. Tja, die groep wordt behoorlijk vaak opgenomen, in dat geval moet je een goede afweging maken. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vaccin moet halen #-o

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 sep 2021 06:25

Marnix schreef:Logisch he. Als 100 procent van de bevolking gevaccineerd zou zijn zou zelfs 100% van de mensen in het ziekenhuis volledog gevaccineerd zijn. Logica is blijkbaar niet echt je sterke kant…. :roll:


Klopt, 100 % maar als dat dan nog steeds om overvolle ziekenhuizen gaat, gaat er ergens iets fout hé

Dan heeft het vaccin weinig effect om de zorg te ontlasten, dat is toch het doel 8-[

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 sep 2021 06:34

Oh, misschien moeten ze verplichte anti conceptie regelen, mogelijk zelfs abortus want het is zo vol in het ziekenhuis??

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239964 ... -de-bedden

Nee natuurlijk niet, dat gaat veel te ver....

Nou, zo'n vaccin is ook eigen keus hè. En kom nu niet aan met de opmerking dat een zwangerschap niet besmettelijk is, het ging toch over de drukte in het ziekenhuis? Tis gigantisch druk blijkbaar. Geldt ook voor de cardiologie, maar nee, dat gaat te ver. Iemand in een fast food restaurant weigeren omdat hij overgewicht heeft. Of iemand alleen een salade geven terwijl hun patat wil.

Dat kan echt niet, maar zou de druk in de ziekenhuizen wel verlagen :-k

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 29 sep 2021 07:29

Mortlach schreef:Misschien druk je je hier een beetje onhandig uit, maar uh... we zijn toch ook blij met onze ouderen en zwakkeren? Die willen we toch ook graag nog zo lang mogelijk bij ons houden?
Jazeker, maar de vraag is of het hele land (en dan met name jongeren) daarvoor van alles moet opofferen. Het is dus een afweging die je moet maken: hoe bescherm je de ouderen en zwakkeren zonder de rest van het land zinloze opofferingen te laten maken.
Marnix schreef:Ik begrijp dat je ook graag in de kerk met de QR-code wil gaan werken? Je moet eens stoppen om bij alle maatregelen uitzonderingen te bedenken waarbij het allicht niet zou werken en dan zeggen: Dus het werkt niet.
Het punt is dat ik zonder veel na te denken zo 10 uitzonderingen uit mijn mouw kan schudden en als ik wat langer nadenk nog veel meer. Als dat het geval is, is dat een teken dat de maatregel weinig zin heeft.
Marnix schreef:De werkzaamheid van het vaccin is zodanig dat als iedereen het had genomen, deze maatregelen niet nodig geweest waren. Als als niemand het had genomen hadden we nog lang aan veel meer maatregelen vastgezeten. Dus het blijft wonderlijk als mensen zich niet laten vaccineren en vervolgens roepen dat de maatregelen niet deugen en discrimineren. Het idee is dan deze maatregelen tijdelijk zijn en zo snel mogelijk worden losgelaten. Dus er zal binnenkort gekeken worden wat de gevolgen van de versoepelingen zijn voor de zorg en dan zien we gelijk uit welke hoek de besmettingen komen. Het is dus geen blijvertje maar als het nodig is voor de zorg kan het best een paar maanden duren ja.
Die laatste zin is waar je vanuit gaat: dat we in een tijdelijke situatie zitten waarbij we QR codes nodig hebben en dat die over een paar maanden afgeschaft worden. De vlag kan dan uit en we hebben een soort bevrijdingsfeest waarna we nooit meer last hebben van COVID-19.
Dan heb ik wel 2 vragen daarbij:
1. waarom heeft minister de Jonge voor de komende 2 jaar 60 miljoen extra vaccins besteld? Dat is veel meer dan nodig zou zijn voor onze hele bevolking als die vaccins eenmalig nodig zouden zijn. Het antwoord is dat corona een blijvertje is en we volgens de regering dus elk jaar moeten vaccineren.
2. waarom is een peperdure QR maatschappij uitgerold als dat maar een paar maanden nodig zou zijn? Het antwoord? Zie vraag 1. Zo tijdelijk is dit allemaal niet en de politiek is daar niet transparant over.

Mijn conclusie: vaccins werken tijdelijk. Het gevolg daarvan is: die QR codes zijn niet tijdelijk. Je ziet dit nu al in Israel: de groene pas (hun versie van het coronapaspoort) vervalt 6 maanden na de tweede prik. Daarna heb je een derde prik nodig om een groen vinkje te krijgen.
Je ziet het ook in Australie: in de deelstaat Victoria is de meerderheid van de patienten die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. De werkzaamheid van de vaccins is dus beperkt.

Ik neig dus zelf steeds meer naar de conclusie dat je beter het virus een keer gehad kunt hebben. Naar alle waarschijnlijkheid heb je dan een betere bescherming tegen herbesmetting dan middels een vaccin. De onderzoeken wijzen daar ook op. Het punt is natuurlijk dat ouderen en kwetsbaren zo'n besmetting mogelijk niet zullen overleven. Voor hen zijn vaccins dan ook zeker aan te raden, compleet met boosters erbij. Moet dit voor iedereen gelden? Wat mij betreft zeker niet: alleen degenen die zo'n vaccin willen. Jongeren zou ik het zeker niet aanraden.
Wat ik dus ook niet wil, is een Orwelliaanse nachtmerrie, waarbij elke stap die je doet door de overheid wordt gecontroleerd, zoals in andere landen gebeurt. Daarom ben ik fel tegen een QR code, want die kant ga je dan op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 29 sep 2021 08:41

lammetje schreef:Oh, misschien moeten ze verplichte anti conceptie regelen, mogelijk zelfs abortus want het is zo vol in het ziekenhuis??

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239964 ... -de-bedden

Nee natuurlijk niet, dat gaat veel te ver....

Nou, zo'n vaccin is ook eigen keus hè. En kom nu niet aan met de opmerking dat een zwangerschap niet besmettelijk is, het ging toch over de drukte in het ziekenhuis? Tis gigantisch druk blijkbaar. Geldt ook voor de cardiologie, maar nee, dat gaat te ver. Iemand in een fast food restaurant weigeren omdat hij overgewicht heeft. Of iemand alleen een salade geven terwijl hun patat wil.

Dat kan echt niet, maar zou de druk in de ziekenhuizen wel verlagen :-k


De vraag is wanneer wordt men wakker en realiseert wat het verpleegkundigen tekort nu werkelijk voor gevolgen heeft



Los daarvan; wat zeker de enorme druk op zkhuizen em de hele gezondheidszorg gaat beperken is het verbieden en illegaal stellen van roken

1 voorbeeld; De schaarse ic plekken die bezet zijn door corona patienten die zijn hard nodig voor de hartoperaties; meestal gevolg van langdurig roken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2021 09:44

elbert schreef:Jazeker, maar de vraag is of het hele land (en dan met name jongeren) daarvoor van alles moet opofferen. Het is dus een afweging die je moet maken: hoe bescherm je de ouderen en zwakkeren zonder de rest van het land zinloze opofferingen te laten maken.


Zinloze zijn die opofferingen niet als je er e ouderen en kwetsbaren en anderen die afhankelijk zijn van medische zorg beschermt. Kijken hoe je met zo weinig mogelijke beperkingen / opofferingen zoveel mogelijk kan doen is dan inderdaad goed en volgens mij is dat exact wat er achter de huidige regelgeving zit, in een fase waarin versoepeld wordt en wordt geprobeerd zoveel mogelijk te kunnen doen zonder dat dat de zorg overbelast.


Het punt is dat ik zonder veel na te denken zo 10 uitzonderingen uit mijn mouw kan schudden en als ik wat langer nadenk nog veel meer. Als dat het geval is, is dat een teken dat de maatregel weinig zin heeft.


Niet zolang de meerderheid die uitzonderingen die jij bedenkt niet uitvoert. Je zei: buiten het afzetlint kunnen mensen met honder man op elkaars lip gaan zitten. Maar de vraag is waar dat dan gebeurt. Zeker nu het mooie weer voorbij is overigens. En dan ben je buiten waar goede ventilatie is dus dan nog zou dat enorm schelen. Dat je zo'n uitzondering kan bedenken wil niet zeggen dat het niet werkt. En daarnaast is duidelijk aangegeven dat het een tijdelijke maatregel is, waarschijnlijk ook een beetje geboren uit angst voor een nieuwe variant van "dansen-met-janssen" dus als het goed gaat met de cijfers wordt dat echt wel afgeschaft. Gaan de cijfers hard achteruit, dan komt die maatregel allicht terug. Maar omdat een behoorlijk groot deel van de besmettingen en helemaal ziekenhuisopnamen waarschijnlijk uit de niet-gevaccineerde hoek gaan komen vind ik dat dat best uit te leggen zou zijn. Je wil immers op een veilige manier met zo weinig mogelijk beperkingen zoveel mogelijk mogen doen.

Die laatste zin is waar je vanuit gaat: dat we in een tijdelijke situatie zitten waarbij we QR codes nodig hebben en dat die over een paar maanden afgeschaft worden. De vlag kan dan uit en we hebben een soort bevrijdingsfeest waarna we nooit meer last hebben van COVID-19.
Dan heb ik wel 2 vragen daarbij:
1. waarom heeft minister de Jonge voor de komende 2 jaar 60 miljoen extra vaccins besteld? Dat is veel meer dan nodig zou zijn voor onze hele bevolking als die vaccins eenmalig nodig zouden zijn. Het antwoord is dat corona een blijvertje is en we volgens de regering dus elk jaar moeten vaccineren.
2. waarom is een peperdure QR maatschappij uitgerold als dat maar een paar maanden nodig zou zijn? Het antwoord? Zie vraag 1. Zo tijdelijk is dit allemaal niet en de politiek is daar niet transparant over.

Mijn conclusie: vaccins werken tijdelijk. Het gevolg daarvan is: die QR codes zijn niet tijdelijk. Je ziet dit nu al in Israel: de groene pas (hun versie van het coronapaspoort) vervalt 6 maanden na de tweede prik. Daarna heb je een derde prik nodig om een groen vinkje te krijgen.
Je ziet het ook in Australie: in de deelstaat Victoria is de meerderheid van de patienten die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. De werkzaamheid van de vaccins is dus beperkt.

Ik neig dus zelf steeds meer naar de conclusie dat je beter het virus een keer gehad kunt hebben. Naar alle waarschijnlijkheid heb je dan een betere bescherming tegen herbesmetting dan middels een vaccin. De onderzoeken wijzen daar ook op. Het punt is natuurlijk dat ouderen en kwetsbaren zo'n besmetting mogelijk niet zullen overleven. Voor hen zijn vaccins dan ook zeker aan te raden, compleet met boosters erbij. Moet dit voor iedereen gelden? Wat mij betreft zeker niet: alleen degenen die zo'n vaccin willen. Jongeren zou ik het zeker niet aanraden.


1. Staat in het artikel: "‘Mocht blijken dat een effectieve bescherming ook bereikt kan worden bij toediening van slechts één (booster) vaccin, dan kan de behoefte aan vaccins dalen,’ schrijft de minister. Omdat kenners het daarover nog niet eens zijn, neemt Nederland het zekere voor het onzekere.". Of dat verstandig is betwijfel ik overigens ook.
2. Zo peperduur is dat niet. Zoals je weet is de QR niet nu pas uitgerold maar europees uitgerold voor de zomer, ook om reizen weer mogelijk te maken. En als je weet hoeveel geld daarin omgaat is het allicht een flinke investering geweest maar betaalt die zich ruimschoots terug.

Kortom, waar ik gewend ben dat je met feiten en goed doordachte reacties komt doe je hier ongeveer het tegenovergestelde. NL koopt voor de zekerheid extra vaccins. Misschien is komt er met een nieuwe variant wel een keer een derde prik, misschien moeten bepaalde groepen geregeld een nieuwe prik halen. Maar jouw redenering is nu dat de regering al dingen weet die wij nog niet weten, dat we allemaal constant boosters moeten halen (aaname) en dat het feit dat de coronacheck geld heeft gekost er op moet wijzen dat mens al lang weet dat die nooit af wordt geschaft. Het plan is niet om lekker een QR maatschappij in stand te houden en mensen blijvend van boosters te voorzien. Alleen voor zolang dat echt nodig is en daarvoor wordt gewoon gekeken naar de druk op de zorg. En als het kan wordt de QR-code zo snel mogelijk afgeschaft en als het nniet nodig is worden je ook geen boosters opgedrongen.

Verder blijf je op Israel en Australie wijzen maar daar wonen wij (gelukkig) niet. Overigens zie je in de tweet ergens een link naar de officiele cijfers voor Victoria van 24 september: https://www.dhhs.vic.gov.au/coronavirus ... ember-2021

Ik lees daar:

Around 58 per cent of cases identified in Victoria yesterday are in Melbourne’s northern suburbs, with 23 per cent in Melbourne’s western suburbs.

Around 84 per cent of all active cases in Victoria are people under 50 years of age, while 23 per cent of cases are people in their 20s.

Of the COVID-19 patients in hospital yesterday, 77 per cent were not vaccinated and 19 per cent were partially vaccinated. Four per cent were fully vaccinated, including a number of aged-care residents isolating in hospital for public health reasons.


Dat zijn heel andere cijfers.Hier nog even een plaatje erbij:

Afbeelding

(Even de echte cijfers, voordat je net als een hoop andere twitteraars in dat draadje op basis van foute info direct gaat roepen: Zie je wel, het werkt niet echt, of hooguit tijdelijk. )
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 sep 2021 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 29 sep 2021 10:46

De ontstellende vaccinatie-balans van mijn huisarts "Ik heb vijf tot tien patiënten per dag met vaccin bijwerkingen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2021 10:57

pindas83 schreef:Sinds september 2019 is het al duidelijk dat we een QR code registratie gaan krijgen die onder meer het BSN nummer overbodig maakt. Implementatie zou zijn in augustus 2021. Zie link: https://www.digitaleoverheid.nl/nieuws/ ... -id-kaart/

Nu kunnen we daar ook direct mooi de status van wel of niet gevaccineerd in opnemen met tal van andere data wat ‘veilig’ is in de handen van vadertje is.

Ik heb echt veel zin in de komende pakweg 10 jaar zeg… :^o


Grappig dat opeens alles met een QR-code (bestaat al sinds 1995 trouwens) verdacht is. Het feit dat dat plan al voor corona bestond geeft al aan dat het in ieder geval niet daardoor gebruikt wordt. Het wordt gebruikt om op een snellere manier informatie te kunnen krijgen die nu ook al toegankelijk was op een omslachtiger manier via het BSN-nummer. Er is dus niets aan de hand maa, behalve dat sommige mensen steeds wantrouwender worden en opeens overal overheidscontrole in zien :)

lammetje schreef:Denk het niet. Met de zorg gaat het nu wat betreft corona goed. Natuurlijk is de werkdruk nog hoog en moeten achterstanden weggewerkt, maar dat was al zo hé. Moeten we niet zeggen dat dat de schuld is van niet gevaccineerden. Want dat is wat je hierboven schrijft.


Nee hoor. Maar als er een nieuwe golf komt zal een flink deel van de patienten in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn en dan dragen die feitelijk gezien daar wel flink aan bij. Beter gezegd, een aardig deel van die ziekenhuisopnamen waren dan te voorkomen geweest. Dan verandert de zaak wel wat.

En ja ik vind bepaalde mensen ook eigenwijs die alles los laten terwijl ze volop in een risico groep zitten (niet dat je het kunt voorkomen als je voorzichtig bent, maar denk wel dat je je kans verkleind.)
Maar het gaat nu over een regel, die voornamelijk hen die echt geen bedreiging vormen voor de zorg, stimuleert om alsnog snel naar de vaccinatie straat te rijden.


Als je denkt dat alleen jongeren uitgaan moet ik je teleurstellen. Maar het is aangekondigd als tijdelijke maatregel in een versoepelingsproces dus het wordt als het kan gewoon weer afgeschaft.

Binnenkort een beurs van 3 dagen. Ongevaccineerde vriend moet hier 3 keer voor gaan testen :roll: natuurlijk, je sluit hem niet uit, maar eerlijk gezegd vraag ik me af waar het over gaat. Ik denk dat er ondertussen veel gevaccineerden rondlopen die besmet zijn en het overbrengen. Zij hoeven niet getest, vrijwel geen klachten, maar wel positief.
Laat het los, besmet elkaar en kijk wat er van komt. Dan loop je achter tov de ziekenhuis opnames, maar zo bouwen we wel immuniteit op met elkaar.


De kans om gevaccineerd besmet te zijn en het over te dragen is gewoon veel kleiner.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... ect-ervan/
De maatregel is dus volkomen logisch in de lijn van met zo weinig mogelijk maatregelen zoveel mogelijk kunnen doen. De maatregel is dus volkomen logisch en uit te leggen. Hopelijk is de regel binnenkort niet meer nodig. En tot die tijd is het de logische consequentie van zijn keuze.

Ik zag laatst een bericht van iemand die schreef, laat je vaccineren, ik heb er spijt van, zo ziek.. Foto van iemand met obesitas. Tja, die groep wordt behoorlijk vaak opgenomen, in dat geval moet je een goede afweging maken. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vaccin moet halen #-o


Ik ken ook wel iemand zonder obesitas die dat zegt. Die onderschatte het virus toch nogal. Maar prima als je het niet doet, de kans dat je dan het virus verspreidt is alleen een stuk groter dus logische consequentie is dan dat je wat vaker moet testen.

lammetje schreef:Klopt, 100 % maar als dat dan nog steeds om overvolle ziekenhuizen gaat, gaat er ergens iets fout hé

Dan heeft het vaccin weinig effect om de zorg te ontlasten, dat is toch het doel 8-[


Klopt. Dus laten we bij een nieuwe golf eens kijken hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen en hoeveel procent van hen gevaccineerd is. Dan kunnen we ook uitrekenen hoeveel mensen er in het ziekenhuis hadden gelegen als iedereen gevaccineerd zou zijn. En dat met een veel besmettelijke variant dan in de vorige winter. En dan weten we of het werkt of niet. Spoiler: De kans om in het ziekenhuis te komen is na vaccinatie vele malen lager.

lammetje schreef:Oh, misschien moeten ze verplichte anti conceptie regelen, mogelijk zelfs abortus want het is zo vol in het ziekenhuis??

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239964 ... -de-bedden

Nee natuurlijk niet, dat gaat veel te ver....

Nou, zo'n vaccin is ook eigen keus hè. En kom nu niet aan met de opmerking dat een zwangerschap niet besmettelijk is, het ging toch over de drukte in het ziekenhuis? Tis gigantisch druk blijkbaar. Geldt ook voor de cardiologie, maar nee, dat gaat te ver. Iemand in een fast food restaurant weigeren omdat hij overgewicht heeft. Of iemand alleen een salade geven terwijl hun patat wil.

Dat kan echt niet, maar zou de druk in de ziekenhuizen wel verlagen :-k


Nee dat kan niet. Men zou wel meer kunnen proberen om gezond eten meer aan te moedigen, op bepaalde manieren te belonen, onder de aandacht te brengen. Maar nee, dat zou natuurlijk veel te veel op drang / dwang gaan lijken en dat kan je als overheid niet maken..... :roll:

Die kinderen komen trouwens doordat mensen dankzij corona weer wat meer samen thuis waren en niet zoveel de deur uit mochten dus dat gaat denk ik wel weer over.
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 sep 2021 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 sep 2021 11:01

meribel schreef:De vraag is wanneer wordt men wakker en realiseert wat het verpleegkundigen tekort nu werkelijk voor gevolgen heeft



Los daarvan; wat zeker de enorme druk op zkhuizen em de hele gezondheidszorg gaat beperken is het verbieden en illegaal stellen van roken

1 voorbeeld; De schaarse ic plekken die bezet zijn door corona patienten die zijn hard nodig voor de hartoperaties; meestal gevolg van langdurig roken


Juist en daarom weiger ik om me te laten vaccineren door /voor iets wat niet voor mij van toepassing is. Ik weet ook wel dat die tekorten niet 1,2,3 zijn opgelost, maar het wordt inderdaad tijd dat ze in den Haag wakker worden en nu eindelijk eens iets gaan doen aan het tekort. Er moet geld naar de zorg en wel aan het bed. Dus niet de managers en andere hoge functies. Want het lijkt wel of er steeds meer hoge functies bijkomen die alleen maar geld kosten en op de werkvloer weinig opleveren.

Nu roepen ze al een tijdje vanuit de overheid, samen krijgen we corona onder controle. Nou, dat samen moet vooral niet bij hun vandaan komen. Ze schuiven alles af op de burgers, vullen zelf hun zakken en laten de zorg stikken. Zo zie ik het.

En ik vind vaccinatie voor de kwetsbare doelgroep nog steeds oké, maar tegelijkertijd ook eigen keus. En eigen risico, beide kanten op :wink:

Wij hebben ook weer besmettingen op de werkvloer. Verhoogd de werkdruk behoorlijk, maar het valt me wel op dat het minder heftig is qua ziekteverloop. Laatste half jaar meerdere positieve gevallen gehad maar nog geen overlijdens tijdens/direct na corona. Op 1 man na was er ook niemand bedlegerig tijdens het ziekzijn. Hopelijk neemt het heftige verloop van de ziekte inderdaad af door mutaties. Tot nu toe vooral besmettingen via familie die na bezoek besmet bleek. Gelukkig weinig verspreiding intern. Mensen gaan ook meteen bij een 'verdenking van' in quarantaine.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 29 sep 2021 11:26

ben db bd schreef:De ontstellende vaccinatie-balans van mijn huisarts "Ik heb vijf tot tien patiënten per dag met vaccin bijwerkingen"


Ja dat is de praktijk Ben. Geloof de mainstream media niet want die leiden je om de tuin!

De uitvinder van de mRNA-vaccintechnologie, Robert W Malone geeft 15 redenen waarom massavaccinatie een heel slecht idee is.

Wie is Robert W Malone zie Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Malone

1“Wij zijn niet volledig op de hoogte van de risico’s van deze EXPERIMENTELE producten”.

2“Door overmatig gebruik van vaccins voor mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben, zorgen we ervoor dat het virus door evolutionaire selectie aan de voordelen van het vaccin ontsnapt.”

3“Ik ben sterk gekant tegen gedwongen vaccinaties, in de eerste plaats omdat ze NIET ETHISCH zijn en vanuit het standpunt van een viroloog en vaccinoloog geen goede medische praktijk zijn.”

4“Wij weten dat een natuurlijke infectie een bredere en langduriger immuunrespons teweegbrengt, die tot 20 maal doeltreffender is om herinfectie te voorkomen dan vaccinatie.”

5“We weten van de ongedifferentieerde behandeling van dieren met geneesmiddelen dat deze praktijken leiden tot superbacillen, die op hun beurt ons aanvallen. Dit is dezelfde logica als bij vaccins.”

6“Overmatig gebruik (massavaccinatie) van vaccins zal de ontwikkeling van virussen in de hand werken die zich aan vaccinatie kunnen onttrekken.”

7“De mensen die zullen lijden onder dit naïeve, inadequate beleid van gedwongen wereldwijde vaccinatie zijn de mensen die een hoog risico lopen.”

8“Vaccinatie is misschien in sommige opzichten slechter, omdat gevaccineerden die doorbraakinfecties hebben, zich relatief gezond voelen en evenveel virussen produceren en uitscheiden zonder dat zij het weten.”

9“Het beleid is slecht doordacht. Is dit onbekwaamheid of is dit het resultaat van druk van de farmaceutische industrie op de beleidsmakers?”

10“Dit zijn lekkende vaccins die ons niet terug op de bodem van de zaak zullen brengen en deze virussen zullen zich door de bevolking verspreiden.”

11“Fauci heeft de grond bereikt en zijn mening vervangen door gegevens omdat er geen gegevens zijn om zijn beslissingen te ondersteunen.”

Bizar fenomeen: Ongevaccineerden worden Ziek als ze in de buurt zijn van de COVID Gevaccineerden
12“Vaccins zijn niet lineair en meer is niet altijd beter. Soms kan MEER HET IMMUUN SYSTEEM UITSCHAKELEN.”

13“We moeten terugkeren naar evidence-based medicine en stoppen met bureaucraten te laten dicteren hoe medicijnen worden beoefend.”

14“Om de een of andere reden is de regering fel gekant tegen vroegtijdige behandeling. Dit is slecht beleid en slechte geneeskunde. Wanneer hebben we ooit een situatie gezien waarin patiënten naar de spoedeisende hulp komen en zeggen: “Ik heb ademhalingsproblemen, dokter”. Dan wordt hun zuurstofgehalte gemeten en zegt de dokter: “Wel, je gehalte is laag, maar niet echt laag… ga naar huis en kom terug als je echt ziek bent”. Dit is waanzin.”

15“Hoe valt het te verklaren dat dit geneesmiddel (Ivermectine) met goed succes wordt gebruikt in ontwikkelingslanden over de hele wereld, maar in de westerse media door het slijk wordt gehaald? Deze mensen worden gekocht en betaald, en zij handelen op een gecoördineerde manier om de belangen van de farmaceutische industrie te versterken. De farmaceutische bedrijven hebben in feite ons hele Congres gekocht en betaald. Er is zoveel geld in omloop bij Big Pharma dat zij in staat zijn bijna alles wat zij aanraken te corrumperen. Ze hebben onze hele regering, Big Tech en de media gecompromitteerd”.



Blijf eenvoudig bij je Bijbel Ben.

Bij Noach kregen de mensen 120 jaar lang de tijd zich te bekeren, maar niemand ging aan boord van de ark, ze geloofde bijna allen in de mainstream, alleen Noach en zijn gezin plus de dieren, die verstandiger waren dan de mensen, die wensten onder te gaan in de zondvloed.

En dan de neef van Abraham, Lot , die in Sodom woonde te midden van de mainstream mensen, die los van God wensten te leven LHBTI’s. Hij was de laatste verwijzing naar de Schepper en hij werd als enige met zijn kinderen gered uit de in vuur ondergaande stad.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2021 13:01

benefietdiner schreef:Ja dat is de praktijk Ben. Geloof de mainstream media niet want die leiden je om de tuin!

De uitvinder van de mRNA-vaccintechnologie, Robert W Malone geeft 15 redenen waarom massavaccinatie een heel slecht idee is.

Wie is Robert W Malone zie Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Malone


Grappig dat op die pagina zo duidelijk aangegeven staat waarom deze man niet zo serieus wordt genomen, omdat hij meerdere malen aantoonbaar onzin heeft verspreid en dingen roept zonder enige odnerbouwing (zie kopje Covid-19). Zijn linkedin-account is twee keer op inactief gezet omdat hij aantoonbaar onzin verspreidt die in strijd zijn met de feiten. En de wetenschap deelt dat standpunt. Ook onzin is de zin dat Malone DE uitvinder van mRNA-technologie is, wat hij van zichzelf zegt maar anderen denken daar iets anders over.Hij heeft wel wat RNA en DNA in muizen gespoten en daar conclusies uit getrokken, bijvoorbeeld dat als dit bij muizen een bepaalde uitwerking heeft, dat bij mensen toch ook wel het geval zou kunnen zijn en het dan ook wel goed gebruikt zou kunnen worden. Dat was 30 jaar geleden.... Ver voor de ontwikeling van dit vaccin.

Het is toch opmerkelijk dat je iedere keer met bronnen komt die op alle mogelijke manieren ter discussie staan en door ongeveer alle experts wordt tegengesproken maar je wel van ons verwacht dat we je serieus nemen.... En roept dat de mainstream media ons om de tuin leidt maar je zelf met complete onzin op de proppen komt en blind gelooft als iemand zegt: Ik ben de uitvinder van mRNA dus als iemand het kan weten ben ik het wel. :mrgreen:

Voor de mensen die wat meer willen lezen over Robert W Malone en zijn claims bij deze een linkje:

https://www.theatlantic.com/science/arc ... ic/619734/

Bij Noach kregen de mensen 120 jaar lang de tijd zich te bekeren, maar niemand ging aan boord van de ark, ze geloofde bijna allen in de mainstream, alleen Noach en zijn gezin plus de dieren, die verstandiger waren dan de mensen, die wensten onder te gaan in de zondvloed.

En dan de neef van Abraham, Lot , die in Sodom woonde te midden van de mainstream mensen, die los van God wensten te leven LHBTI’s. Hij was de laatste verwijzing naar de Schepper en hij werd als enige met zijn kinderen gered uit de in vuur ondergaande stad


Haha welja, lekker je Bijbel misbruiken en laten buikspreken om je eigen gelijk te halen. Het ging natuurlijk allemaal mis omdat de mensen om Noach en Lot heen massaal naar de NPO keken en grote kranten lazen.... Met dit soort opmerkingen zet je jezelf voor schut voor het hele forum, wees nou een beetje verstandiger en zet jezelf niet zo voor paal :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2021 13:53

elbert schreef:Je ziet het ook in Australie: in de deelstaat Victoria is de meerderheid van de patienten die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd. De werkzaamheid van de vaccins is dus beperkt.


Zeker gezien de informatie die Marnix plaatste, begin ik mij steeds meer af te vragen waar jij je informatie vandaan haalt. Het is toch niet zo heel moeilijk om de officiële cijfers even na te trekken, dan te concluderen dat het dus duidelijk om een verspreking ging en niet direct te gaan roepen dat de vaccins niet werken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten