Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2021 15:16

Marnix schreef:Tja van mij mogen ze de leeftijd voor de qr-code ophogen naar 30 hoor, maar ik denk niet dat de kritiek dan voorbij is. Overigens zijn in de jonge leeftijdsgroepen wel de meeste positieve testen, juist omdat de vaccinatiegraad daar ook wel flink lager is. De maatregelen en versoepelingen worden gewoon aangepast aan de situatie, om zoveel mogelijk te kunnen met zo weinig mogelijk beperkingen, op een manier dat het wel veilig blijft. Dat lijkt me prima. Sterker nog, als het alternatief voor een veilige samenleving is om veel meer op slot te laten is dit een prima tijdelijk alternatief.

De leeftijd opschuiven is geen zinnig alternatief.
Het gaat er om dat de maatschappij langzaamaan weer open moet (en kan), maar dat daar nog voorwaarden aan gesteld worden.
En dat lijkt me prima, en ook heel redelijk.

Het zijn vooral de mensen die vaccinatie geweigerd hebben die daardoor iets meer moeite moeten doen om uit eten te kunnen of een concert te kunnen bezoeken.
Het alternatief is dat niemand dat meer kan, en daar zitten we ook niet op te wachten.

Wat dat betreft heeft de kritiek op de QR-code een hoog: "ik-wil-alles-weer-kunnen-en-als-ik-het-niet-kan-vind-ik-dat-de-rest-het-ook-niet-mag"-gehalte...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2021 15:31

elbert schreef:Jij vindt het "lastig", maar ik vind dat hier meer op het spel staat dan dat het alleen maar lastig is. Het gaat om grondrechten (bijvoorbeeld het recht op lichamelijke integriteit) en als je daarbij alleen maar kijkt naar wat je "handig" of "lastig" vindt, dan vind je dat geen fundamentele discussie. Ik wel en daarom lopen onze meningen hierover uiteen.
Leg eens uit, welk grondrecht is er in het geding? Lichamelijke integriteit? je bent nog steeds vrij om een vaccin te weigeren, en je bent nog steeds vrij om met testen toegang te krijgen. En niemand die je code scant kan zien of je getest bent, gevaccineerd of eerder besmet geweest.

De QR code is lastig, in die zin dat je altijd een volle batterij in je telefoon moet hebben, maar erger dan dat wordt het nergens.
en wat is het alternatief? alles dichthouden, zodat de wél gevaccineerden ook thuis komen te zitten, waardoor bedrijfjes omvallen, en mensen weer terugzakken in de eenzaamheid van afgelopen lockdowns?
Of alles weer open gooien, en straks zien dat iedereen weer thuis komt te zitten, ditmaal om de ongevaccineerden te beschermen?

Wat jij weigert te zien is dat het alternatief een stuk slechter is dan wat er nu gebeurt. Dat de QR-code, de vaccinatiecampagne en de testmaatschappij een methode is om mensen, eerder dan anders mogelijk zou zijn geweest een deel van hun leven weer terug te kunnen geven.En blind roeptoeteren tegen alle maatregelen is daarin niet constructief.
En ik ben volledig met je eens dat de avondklok nergens op sloeg, maar verder heb ik toch de indruk dat alle andere maatregelen wél redelijk onderbouwd, en met de toen bekende info gerechtvaardigd waren.

De grap is dat een hoop mensen inmiddels geen zin meer hebben om nog langer hun volledige sociale leven op 0 te zetten, omdat er een groep is die zich weigert aan te passen.
Jou goed recht om een vaccin te weigeren, maar wees dan een vent, en pak ook de nadelen als een vent.
elbert schreef:Jij vindt het desinformatie, maar een bescherming van 47 procent is niet om over naar huis te schrijven. Zeker niet omdat het na een jaar dus naar alle waarschijnlijkheid vrijwel niks is. We moeten ons daarbij bedenken dat dit allemaal geen definitieve getallen zijn en dat de bescherming waarschijnlijk een stuk minder goed is dan er nu gerapporteerd wordt. Al die gevaccineerde mensen in het ziekenhuis in Israel (meer dan in januari!) is volgens jou zeker ook desinformatie? Wij lopen in Nederland 4 maanden achter op Israel. Reken dus maar uit hoe het er hier in januari uitziet. Dus al die juichverhalen over "ja, maar het vaccin beschermt nog steeds tegen ernstige ziekte" heeft wat mij betreft een houdbaarheidsdatum. Laten we in januari nog eens een keer hiernaar kijken.
Het zou de eerste keer niet zijn dat wat eerst als goed nieuws werd verpakt, later toch tegen bleek te vallen.

Je stelt dat we achterlopen op Israel. Dat is niet helemaal waar, daar is 60% volledig gevaccineerd, hier 77%
En juist in Israël is aangetoond dat een gevaccneerde statistisch gezien een grotere overlevingskans heeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 okt 2021 15:36

StillAwake schreef:De leeftijd opschuiven is geen zinnig alternatief.
Het gaat er om dat de maatschappij langzaamaan weer open moet (en kan), maar dat daar nog voorwaarden aan gesteld worden.
En dat lijkt me prima, en ook heel redelijk.

Het zijn vooral de mensen die vaccinatie geweigerd hebben die daardoor iets meer moeite moeten doen om uit eten te kunnen of een concert te kunnen bezoeken.
Het alternatief is dat niemand dat meer kan, en daar zitten we ook niet op te wachten.

Wat dat betreft heeft de kritiek op de QR-code een hoog: "ik-wil-alles-weer-kunnen-en-als-ik-het-niet-kan-vind-ik-dat-de-rest-het-ook-niet-mag"-gehalte...


Die qr code interesseert me persoonlijk weinig eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig ergens heen waar het verplicht is. Maar ik vind het wel krom beredeneerd. Helemaal als straks de ziekenhuizen vol liggen met gevaccineerden. En dat is waar ik bang voor ben. Dan zijn de rollen omgedraaid. Puur omdat men denkt dat alles weer kan, want ik ben gevaccineerd... Maar dat de werking afneemt wordt vergeten.
En ik wil ook graag naar het oude normaal terug. Vond het heerlijk weer in de kerk te zijn met elkaar maar of het verstandig is??

En zijn er betrouwbare cijfers over besmettingen na vaccinatie? Ik heb gehoord dat deze cijfers niet eens naar buiten gebracht worden. En dan doel ik op de zh opnames door corona na vaccinatie :-k

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 okt 2021 15:38

StillAwake schreef:De grap is dat een hoop mensen inmiddels geen zin meer hebben om nog langer hun volledige sociale leven op 0 te zetten, omdat er een groep is die zich weigert aan te passen.


Dit gaat echt nergens over. Heeft niets met aanpassen te maken. Het is een idiote bedoeling om te denken dat 100% gevaccineerd moet zijn om uit deze pandemie te komen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2021 15:40

lammetje schreef:Die qr code interesseert me persoonlijk weinig eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig ergens heen waar het verplicht is. Maar ik vind het wel krom beredeneerd. Helemaal als straks de ziekenhuizen vol liggen met gevaccineerden. En dat is waar ik bang voor ben. Dan zijn de rollen omgedraaid. Puur omdat men denkt dat alles weer kan, want ik ben gevaccineerd... Maar dat de werking afneemt wordt vergeten.
En ik wil ook graag naar het oude normaal terug. Vond het heerlijk weer in de kerk te zijn met elkaar maar of het verstandig is??

En zijn er betrouwbare cijfers over besmettingen na vaccinatie? Ik heb gehoord dat deze cijfers niet eens naar buiten gebracht worden. En dan doel ik op de zh opnames door corona na vaccinatie :-k

Als je stelt dat deze cijfers niet eens naar buiten gebracht worden is dat absolute desinformatie.
Het is namelijk niet waar...https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/artikelen/wel-en-niet-gevaccineerde-patienten-in-de-ziekenhuizen
Wel een wat ouder bericht zie ik nu...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 11 okt 2021 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 11 okt 2021 15:42

StillAwake schreef:Leg eens uit, welk grondrecht is er in het geding? Lichamelijke integriteit? je bent nog steeds vrij om een vaccin te weigeren, en je bent nog steeds vrij om met testen toegang te krijgen. En niemand die je code scant kan zien of je getest bent, gevaccineerd of eerder besmet geweest.
Ja, dit is een van het kastje naar de muur redenering: "O, u wilt geen vaccin? Nou, dan kunt u een test doen. O, u wilt geen test doen? Nou, dan kunt u een vaccin nemen."
"Nee, meneer/mevrouw, ik wil geen van beide".
Ik wil gewoon een restaurant binnen kunnen lopen zonder dat iemand naar mijn medische status gaat vragen.
Het punt is dus niet dat er alternatieven zijn voor de QR code, het punt is dat ik geen QR code wil laten zien als teken van goed gedrag.
De QR app zelf is het probleem, niet hoe je een groen vinkje op die app kunt krijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2021 15:43

lammetje schreef:Dit gaat echt nergens over. Heeft niets met aanpassen te maken. Het is een idiote bedoeling om te denken dat 100% gevaccineerd moet zijn om uit deze pandemie te komen.

Ik doelde met "aanpassen" niet op vaccinatie (hoewel het daar ook voor geld), maar op mensen die zich niet willen laten testen, zich niet aan maatregelen hebben gehouden en mensen die het zelf vooral beter menen te weten.

Teruglezend zie ik dat ik dat inderdaad niet heel duidelijk heb gemaakt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2021 15:47

elbert schreef:Ja, dit is een kastje naar de muur redenering: "O, u wilt geen vaccin? Nou, dan kunt u een test doen. O, u wilt geen test doen? Nou, dan kunt u een vaccin nemen."
Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd als je gewoon een restaurant binnen wilt nodig zonder dat iemand naar je medische status gaat vragen.
Het punt is dus niet dat er alternatieven zijn voor de QR code, het punt is dat ik geen QR code wil laten zien.
De QR app zelf is het probleem, niet hoe je een groen vinkje op die app kunt krijgen.

Niemand verplicht je om in de nadagen(?) van een pandemie je sociale leven al weer op te pakken.
Niemand verplicht je om uit eten te gaan, een concert te bezoeken, of op vakantie te gaan.

Je bent volledig vrij om de hele pandemie af te wachten, en de lockdown voor jezelf te verlengen.
De QR-code is een tijdelijke maatregel (en natuurlijk is het tijdelijk, het is namelijk redelijk onbetaalbaar om dit op deze wijze vol te houden) om eerder dan anders verantwoord zou zijn de wereld vast een beetje open te gooien.

En als jij geen test wilt doen: prima, maar dat is je eigen keuze.
En als jij geen QR-code wilt laten zien: prima, maar het is je eigen keuze.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2021 15:57

elbert schreef:Ja, dit is een van het kastje naar de muur redenering: "O, u wilt geen vaccin? Nou, dan kunt u een test doen. O, u wilt geen test doen? Nou, dan kunt u een vaccin nemen."
"Nee, meneer/mevrouw, ik wil geen van beide".
Ik wil gewoon een restaurant binnen kunnen lopen zonder dat iemand naar mijn medische status gaat vragen.
Het punt is dus niet dat er alternatieven zijn voor de QR code, het punt is dat ik geen QR code wil laten zien als teken van goed gedrag.
De QR app zelf is het probleem, niet hoe je een groen vinkje op die app kunt krijgen.


Ik wil kunnen autorijden zonder rijbewijs. Ik wil gewoon wat kunnen drinken voordat ik in de auto stap. Mag (en doe) ik ook niet...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 11 okt 2021 16:01

StillAwake schreef:Niemand verplicht je om in de nadagen(?) van een pandemie je sociale leven al weer op te pakken.
Niemand verplicht je om uit eten te gaan, een concert te bezoeken, of op vakantie te gaan.

Je bent volledig vrij om de hele pandemie af te wachten, en de lockdown voor jezelf te verlengen.
De QR-code is een tijdelijke maatregel (en natuurlijk is het tijdelijk, het is namelijk redelijk onbetaalbaar om dit op deze wijze vol te houden) om eerder dan anders verantwoord zou zijn de wereld vast een beetje open te gooien.

En als jij geen test wilt doen: prima, maar dat is je eigen keuze.
En als jij geen QR-code wilt laten zien: prima, maar het is je eigen keuze.
Natuurlijk is dat mijn eigen keuze. Dacht je dat je me iets nieuws vertelde? Aan mijn eigen keuze is nl. niets veranderd.
Mijn tegenvraag is wel: wie verbiedt mij om uit eten te gaan, een concert te bezoeken, of op vakantie te gaan?
Wiens keuze is het om mij daarbij tegen te houden als ik geen test wil doen of me niet wil laten vaccineren?
Want wat vroeger volstrekt normaal was (gewoon uit eten gaan, of ergens wat gaan drinken), wordt door een demissionaire regering tegengehouden. Dat is hun keuze en die is wel veranderd. Want die coronapas zou er dus helemaal niet komen, als ik de statements van de betreffende ministers van een tijdje terug lees en kijk.
StillAwake schreef:Je stelt dat we achterlopen op Israel. Dat is niet helemaal waar, daar is 60% volledig gevaccineerd, hier 77%
En juist in Israël is aangetoond dat een gevaccneerde statistisch gezien een grotere overlevingskans heeft.
Dat is waar binnen een bepaalde termijn na vaccinatie. Het feit dat er de afgelopen maand zoveel gevaccineerden in het ziekenhuis lagen in Israel, geeft aan dat er wat dat betreft voorzichtigheid betracht moet worden.
Nu is het ook nog eens zo dat mensen in dat land een derde prik moeten laten zetten om als volledig gevaccineerd meegeteld te worden. Het zou me niets verbazen als dat in ons land ook zo zal zijn. Dan komen we ook op het punt van de tijdelijkheid van de QR app. Als er steeds nieuwe prikken gezet moeten worden, is die app helemaal niet zo tijdelijk.
Mortlach schreef:Ik wil kunnen autorijden zonder rijbewijs. Ik wil gewoon wat kunnen drinken voordat ik in de auto stap. Mag (en doe) ik ook niet...
Dat rijbewijs voorbeeld rammelt aan alle kanten. Want ik kan best wat drinken voordat ik in de auto stap... als passagier. Dus als mijn vrouw een test doet, kan ik dan zonder QR pas een restaurant binnen? Nee, he? Dus is het sowieso iets anders. Dat is des te meer zo omdat het bij een autorijbewijs om een vaardigheid gaat en bij een QR code niet. Daarbij gaat het om je medische status. Appels, peren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2021 16:10

elbert schreef:Dat rijbewijs voorbeeld rammelt aan alle kanten. Want ik kan best wat drinken voordat ik in de auto stap... als passagier. Dus als mijn vrouw een test doet, kan ik dan zonder QR pas een restaurant binnen? Nee, he? Dus is het sowieso iets anders. Dat is des te meer zo omdat het bij een autorijbewijs om een vaardigheid gaat en bij een QR code niet. Daarbij gaat het om je medische status. Appels, peren.


slak... zout...

lees het dan maar als "voordat ik achter het stuur kruip". Oh nee, want dan zeg je vast dat je wel achter het stuur mag gaan zitten, zolang je maar niet begint met rijden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 okt 2021 16:22

elbert schreef:Jij vindt het "lastig", maar ik vind dat hier meer op het spel staat dan dat het alleen maar lastig is. Het gaat om grondrechten (bijvoorbeeld het recht op lichamelijke integriteit) en als je daarbij alleen maar kijkt naar wat je "handig" of "lastig" vindt, dan vind je dat geen fundamentele discussie. Ik wel en daarom lopen onze meningen hierover uiteen.
Overigens verzet ik me niet tegen het vaccin, maar wel tegen de QR pas en de vaccinatiedrang die dat tot gevolg heeft. Dat zijn 2 zaken die echt los van elkaar staan.


Tja, als ik naar de cijfers kijk vind ik het een volstrekt logische maatregel en ten tijde van een pandemie prima te rechtvaardigen.


De enige ratio die achter de QR pas zit, is om mensen te pressen om zich te laten vaccineren. Met bescherming heeft het niets van doen, want wie bescherm je daar dan precies mee? Degenen die zich niet willen laten vaccineren? Die kiezen daar over het algemeen zelf voor en die mensen willen over het algemeen ook niet zo'n QR pas. Dat is dan bescherming tegen wil en dank.
Jij vindt het desinformatie, maar een bescherming van 47 procent is niet om over naar huis te schrijven. Zeker niet omdat het na een jaar dus naar alle waarschijnlijkheid vrijwel niks is. We moeten ons daarbij bedenken dat dit allemaal geen definitieve getallen zijn en dat de bescherming waarschijnlijk een stuk minder goed is dan er nu gerapporteerd wordt. Al die gevaccineerde mensen in het ziekenhuis in Israel (meer dan in januari!) is volgens jou zeker ook desinformatie? Wij lopen in Nederland 4 maanden achter op Israel. Reken dus maar uit hoe het er hier in januari uitziet. Dus al die juichverhalen over "ja, maar het vaccin beschermt nog steeds tegen ernstige ziekte" heeft wat mij betreft een houdbaarheidsdatum. Laten we in januari nog eens een keer hiernaar kijken.
Het zou de eerste keer niet zijn dat wat eerst als goed nieuws werd verpakt, later toch tegen bleek te vallen.


Een van de redenen daarvoor was de deltavariant die toen het eerst als goed nieuws werd verpakt er nog niet was. En het is nog steeds goed nieuws, misschien iets minder goed daardoor, maar nog steeds goed. En ondertussen hoor ik geen enkel alternatief, logisch want zonder vaccin had je geen alternatief gehad, behalve veel langer vast zitten aan allerlei maatregelen. Overigens waren in Israel met veel mensen volledig gevaccineerd de besmettingscijfers wel iets hoger dan bij eerdere golven maar de ziekenhuiscijfers (gewoon en ic) en sterftecijfers flink lager dan in de eerste golf. En het overgrote deel van mensen met serieuze klachten is niet gevaccineerd. Bij deze een staafdiagram voor Israel van de laatste golf:

Afbeelding

Bron:
https://www.haaretz.com/israel-news/isr ... 1.10245471
https://www.haaretz.com/israel-news/isr ... 1.10234830

En het geeft precies weer waarom de niet-gevaccineerde groep een veel groter risico vormt en dat de reden achter de maatregelen is en niet omdat men zo graag wil dat iedereen maar een vaccin neemt.

elbert schreef:Ja, dit is een van het kastje naar de muur redenering: "O, u wilt geen vaccin? Nou, dan kunt u een test doen. O, u wilt geen test doen? Nou, dan kunt u een vaccin nemen."
"Nee, meneer/mevrouw, ik wil geen van beide".
Ik wil gewoon een restaurant binnen kunnen lopen zonder dat iemand naar mijn medische status gaat vragen.
Het punt is dus niet dat er alternatieven zijn voor de QR code, het punt is dat ik geen QR code wil laten zien als teken van goed gedrag.
De QR app zelf is het probleem, niet hoe je een groen vinkje op die app kunt krijgen.


Oh, u wilt ook geen pandemie? Tja, dat gaat even niet helemaal. Je kan wel niks willen en alles mogen maar dat gaat soms helaas even niet. Het leven is niet altijd even maakbaar. Ik heb ook liever niet allerlei maatregelen maar we hebben nou eenmaal een pandemie en dan moet je wat. En als je dan naar de cijfers kijkt is het glashelder waarom je nu 1. tijdelijk aan een qr-code vast zit en 2. waarom je voorzichtig moet versoepelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 11 okt 2021 19:37

Marnix schreef:bijvoorbeeld deze over corona op Tholen:

Hoog tijd dus, vindt de medische staf van Bravis, om meer Tholenaren aan te moedigen een vaccin te halen. ,,We hebben nog steeds te maken met een continu aanbod van coronapatiënten, vrijwel zonder uitzondering mensen die niet gevaccineerd zijn. In ademnood op de ic hebben de meesten spijt dat ze het vaccin niet hebben genomen. Het is niet de vraag óf ongevaccineerden het virus oplopen, maar wanneer”, aldus Bas Bergmans, intensivist en voorzitter van de medische staf van Bravis.

Toch ziet de landelijke GGD het coronavirus momenteel oplaaien in met name christelijke gemeenten waar de bevolking sceptisch is over vaccinatie. De lage vaccinatiegraad leidt tot een toename van besmettingen.

Huisarts Janneke Kuijlen van Medisch Centrum Pluimpot in het Thoolse Sint-Maartensdijk ziet ‘best veel corona op de praktijk‘, al kunnen de meeste patiënten thuis herstellen. ,,Ik snap het signaal vanuit Bravis heel goed. Het virus blijft zich toch verspreiden. De overgrote meerderheid van mensen die met Covid wordt opgenomen, is niet gevaccineerd. Die opnamen leiden er ook toe dat bijvoorbeeld kankeroperaties uitgesteld moeten worden. Dat is heel schrijnend.”




hier de cijfers... die artikelen zijn een hoop drama om bijna niets op Tholen ....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 okt 2021 22:39

hans0166 schreef:hier de cijfers... die artikelen zijn een hoop drama om bijna niets op Tholen ....
Afbeelding


Momenteel wel, het is momenteel rustig en hopelijk blijft dat zo…. alleen kijkt men iets verder dan alleen afgelopen week. Men ziet veel ongevaccineerden in het ziekenhuis komen en zien daarom graag de vaccinatiegraad in sommige regio’s wat hoger.

Het artikel begint zo:

THOLEN - In het Bravis ziekenhuis zien ze de bui al hangen: door de relatief lage vaccinatiegraad tegen corona op het overwegend protestante eiland Tholen is de kans groot dat richting de winter veel ongevaccineerden met een coronabesmetting op de longafdeling en intensive care van Bravis belanden.

Het ging me er vooral om dat de trend nog steeds is dat vooral niet-gevaccineerden in het ziekenhuis komen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 12 okt 2021 15:26

StillAwake schreef:Als je stelt dat deze cijfers niet eens naar buiten gebracht worden is dat absolute desinformatie.
Het is namelijk niet waar...https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/artikelen/wel-en-niet-gevaccineerde-patienten-in-de-ziekenhuizen
Wel een wat ouder bericht zie ik nu...


Ik kan geen cijfers vinden. Wat ik begrijp is dat ze dat niet kunnen koppelen nog ivm privacy. Ze hebben half juli en rondvraag gedaan bij longartsen, maar dat geeft geen duidelijk beeld over hoe het nu is.

Ik vind dat jammer. Ik zou graag per leeftijd willen zien welk percentage gevaccineerd is. Want als ik naar de leeftijdscategorie van zh opnames kijk zie ik vooral opnames bij 60 plus en de meeste nog 80 plus.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten