Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 30 sep 2020 13:36

alleen even op de vorige bladzijde geneusd, dus mogelijk de 137e die hieraan herinnert:
Via, uit het vakblad Cell:
Een team wetenschappers uit Zweden, Denemarken en Groot Brittannië heeft ontdekt dat iedereen die ooit besmet raakt met het coronavirus, langdurige natuurlijke immuniteit tegen Covid-19 opbouwt. Dat geldt voor zowel de mensen die ziekteverschijnselen krijgen, als de overgrote meerderheid die er niet of nauwelijks iets van merkt. Ook deze ontdekking haalt de zogenaamde ‘noodzaak’ van een vaccin onderuit.

De studie werd op 14 augustus in het vakblad Cell gepubliceerd, en leverde het bewijs dat het menselijke immuunsysteem met behulp van ‘memory T-cellen’ prima in staat is om de terugkeer van Covid-19 te voorkomen. Deze witte bloedcellen zijn getraind om ziekteverwekkers te ‘herinneren’ en herkennen. Hierdoor slaat het immuunsysteem eerder en sterker aan als de ziekteverwekker opnieuw het lichaam binnendringt.

Zelfs de mensen die echt ziek zijn geworden door Covid-19 – al maanden een zeer klein aantal -, en bij wie na herstel geen specifieke antilichamen tegen de ziekte meer worden aangetroffen, bouwen deze T-cel immuniteit op. Het team concludeerde dan ook dat ‘het aannemelijk is dat specifieke SARS-Cov-2 memory T-cellen van cruciaal belang zijn voor lange termijn immuunbescherming tegen Covid-19.’ enz., enz., enz.


zo heb ik zitten denken, op aarde leven zo'n 7miljard mensen, welke ruw geschat zo'n 70 jaar leven. Er sterven dus ieder jaar zo'n 100miljoen mensen om een beetje op peil te blijven. In een half jaar sterven er dus +/- 50miljoen mensen, waarvan er nu één miljoen door corona stierven.
Die miljoen coronadoden zouden voor het super overgrote deel reeds oud en ziek zijn en dus toch al niet zo lang meer hebben, o.a. ik dus.

Als ik nou het bovenstaande en bijbehorend vervolg lees, vrees ik zo vreselijk voor het belang voor Bill Gates cs gepromote 'vaccin abonnement', dat ik ril van de complotangst. Als ook deze griep toch ook weer sneuvelt door groepsimmuniteit, wordt dat zeer schadelijk voor Bill cs.
Van de oorlogsindustrie weet ik wel hoe die hun belangen behartgen. Van uit m'n diensttijd 60 jaar terug ken ik nog de ABC oorlogvoering.
Stel dat het uit China gevluchte vrouwtje (controleerbaar viroloog), niet loog met haar verhaal over een militair laboratorium.....
Ja, hier sluit ik mij maar weer aan bij de mainstreammedia ..... [-(

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2020 15:49

ben db bd schreef:alleen even op de vorige bladzijde geneusd, dus mogelijk de 137e die hieraan herinnert:
Via, uit het vakblad Cell:

zo heb ik zitten denken, op aarde leven zo'n 7miljard mensen, welke ruw geschat zo'n 70 jaar leven. Er sterven dus ieder jaar zo'n 100miljoen mensen om een beetje op peil te blijven. In een half jaar sterven er dus +/- 50miljoen mensen, waarvan er nu één miljoen door corona stierven.
Die miljoen coronadoden zouden voor het super overgrote deel reeds oud en ziek zijn en dus toch al niet zo lang meer hebben, o.a. ik dus.

Als ik nou het bovenstaande en bijbehorend vervolg lees, vrees ik zo vreselijk voor het belang voor Bill Gates cs gepromote 'vaccin abonnement', dat ik ril van de complotangst. Als ook deze griep toch ook weer sneuvelt door groepsimmuniteit, wordt dat zeer schadelijk voor Bill cs.
Van de oorlogsindustrie weet ik wel hoe die hun belangen behartgen. Van uit m'n diensttijd 60 jaar terug ken ik nog de ABC oorlogvoering.
Stel dat het uit China gevluchte vrouwtje (controleerbaar viroloog), niet loog met haar verhaal over een militair laboratorium.....
Ja, hier sluit ik mij maar weer aan bij de mainstreammedia ..... [-(


Paar dingen als tegenwerping:

- Niet iedereen sterft van de ouderdom
- Sterfte is niet het enige probleem, er is ook een grotere groep mensen die het krijgt en het overleeft maar er wel lang en soms ook blijvend schade aan ondervinden
- Als je drastische geen maatregelen waren genomen was het dodental veel groter geweest en waren er ook meer jongere mensen aan overleden.
- Naast het onderzoek waar je naar verwijst is een van de onderzoeken. Ondertussen zijn er ook steeds meer signalen dat je geen volledige immuniteit kan opbouwen door het gehad te hebben. Er zijn mensen die het voor de tweede keer hebben gekregen, op zo'n korte termijn al. Net zoals je ieder jaar griep zou kunnen krijgen.
- Als laatste, cijfers zijn kil. Als iemand 70 is en overlijdt aan corona kan je zeggen: Ach hij was al oud. Maar als zo iemand zonder corona nog 10 jaar was blijven leven heeft het toch nogal wat impact, iemands leven wordt met 1/8e verkort. Mensen verliezen opeens een dierbare en dan zeg je niet: gemiddeld worden mensen 70 en hij ging op z'n 70e dood dus het is goed zo.
- Al met al is er dus wel een vaccin nodig. Vast meer zoals in een griepprik dan een eenmalige inenting.

Op de rest, het laatste deel, die je vermoedelijk rillend van complotangst hebt opgeschreven, ga ik verder maar niet in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 01 okt 2020 13:28

- Niet iedereen sterft van de ouderdom

m'n overgrootmoeder zaliger mocht 't al zo zeggen:" 'n mens mot erges an sturve"
Nou verneem ik meermaals dat corona voorál slachtoffers maakt onder ouderen welke al mankeren.
Uiteraard spreekt Marnix dat uiteraard tegen, maar als we allemaal een keer dood gaan en de oudsten gaan door corona gemakkelijker dood dan jongeren, dan heeft dat voor mij maatschappelijke voordelen, hoe zielig het ook voor iedereen is. punt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2020 15:58

ben db bd schreef:m'n overgrootmoeder zaliger mocht 't al zo zeggen:" 'n mens mot erges an sturve"
Nou verneem ik meermaals dat corona voorál slachtoffers maakt onder ouderen welke al mankeren.
Uiteraard spreekt Marnix dat uiteraard tegen, maar als we allemaal een keer dood gaan en de oudsten gaan door corona gemakkelijker dood dan jongeren, dan heeft dat voor mij maatschappelijke voordelen, hoe zielig het ook voor iedereen is. punt.


Ik spreek niet tegen dat er vooral oudere mensen sterven aan corona. De cijfers zijn op dat vlak wel duidelijk. Wel is het zo dat er ook mensen die niet sterven aan corona (en daar zitten wel een hoop jongere mensen tussen) wel last ervan hebben. Als je spreekt men jongere mensen die corona hebben gehad hoor je dat dit lang heel veel moe zijn, vaak heel weinig energie voor dingen hebben etcetera.

Maar los daarvan is het nog een harteloos en kil argument. Met zo'n redenering kan je ook gewoon mensen boven de 75 of in ieder geval oudere mensen die al gezondheidsklachten hebben een dodelijke injectie geven en dan roepen: Ach, je had toch al gezondheidsklachten, je bent oud en je moet toch ergens aan doodgaan? Als mensen (evt met medicijnen) nog 10 jaar hadden kunnen leven zeg je toch niet: Ach corona is niet erg.... dood ga je toch en je moet ergens aan doodgaan. En voor mij pakt het misschien nog wel gunstig uit ook? Het zijn mensen die er aan overlijden, met mogelijk een partner, een gezin. Doorgaans mensen die niet dood willen maar willen leven. En als je oud bent en gezondheidsklachten hebt, moet je dat dan maar niet meer willen? Moet je mensen dan maar niet meer behandelen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 02 okt 2020 12:10

Dhr en mevr Trump zijn nu ook ziek.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 02 okt 2020 22:51

MoesTuin schreef:Dhr en mevr Trump zijn nu ook ziek.


Ben ik heel erg als ik hem een paar weken koorts toewens? Zijn we iig een keer van dat maffe gezeur af.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 03 okt 2020 07:09

Dhr Trump is naar het ziekenhuis gegaan om vanuit daar verder te werken @ Irmo :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 03 okt 2020 17:01

Marnix schreef: Maar los daarvan is het nog een harteloos en kil argument. Met zo'n redenering kan je ook gewoon mensen boven de 75 of in ieder geval oudere mensen die al gezondheidsklachten hebben een dodelijke injectie geven en dan roepen: Ach, je had toch al gezondheidsklachten, je bent oud en je moet toch ergens aan doodgaan? Als mensen (evt met medicijnen) nog 10 jaar hadden kunnen leven zeg je toch niet: Ach corona is niet erg.... dood ga je toch en je moet ergens aan doodgaan. En voor mij pakt het misschien nog wel gunstig uit ook? Het zijn mensen die er aan overlijden, met mogelijk een partner, een gezin. Doorgaans mensen die niet dood willen maar willen leven. En als je oud bent en gezondheidsklachten hebt, moet je dat dan maar niet meer willen? Moet je mensen dan maar niet meer behandelen?

Ja, dodelijk doorslaan is ook een keuze. Toch komt die tijd er m.i. wel aan, als de nood zoveel hoger zal worden.

Met de 1e corona golf speelde het ook reeds bijna dat er keuzen gemaakt zouden moeten gaan worden, wie wel zou worden opgenomen op de IC's en wie pech zou krijgen, weten we nog?

Toch moeten er ook eerlijke grenzen gesteld worden aan de zorg welke we kunnen leveren.
Bij ons was er een man die ten onder was aan het gaan aan kanker. Hij was uitbehandeld en had nog maar enkele weken.
Omdat hij Ger. Gem. was, verdenk ik hem Marnix dat hij niet gereed was om te kunnen sterven, daar "de angst der hel hem alle troost deed missen". Zijn familie startte een actie om zes ton? (geloof ik) op te halen teneinde hem in Amerika nog een behandeling te kunnen laten geven. Wij hebben voor de beleefdheid ook in de beurs getast.
Zelf vind ik dat niet zo eerlijk. Weten de rijperen onder ons toch allemaal wel hoe heerlijk het bij de Heere Is?

Leuk, die opmerking van Spurgeon in ons kerkblaadje he? (zie wat terug)
Mijn zoon hier in huis, ligt ook op bed vanwege de corona. Dus ik word ook bedreigd.
Mocht ik a la zes ton dan nog hier bij jullie in leven gehouden kunnen worden, nou dan zeg ik nu alvast: geef dat geld maar aan de zending en aan Schreeuw om leven, dat is dan toch gewoon beter besteed? ..... (zullen jullie dat doen?) :)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2020 16:04



Niet zo verstandig van de Hersteld Hervormde Kerk in Staphorst.

Natuurlijk het leven ligt in Gods hand maar dat gaat niet buiten het handelen van de mensen om en dat vergeet de HHK.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Cathy » 04 okt 2020 19:25

Heel dwaas van die kerk.

1 Petrus 2: 13
Onderwerp u dan omwille van de Heere aan alle menselijke orde, hetzij aan de koning, als hoogste machthebber,
14 hetzij aan de stadhouders, als mensen die door hem gezonden worden tot straf van de kwaaddoeners, maar tot lof van hen die goeddoen.
15 Want zo is het de wil van God dat u door goed te doen het onverstand van de dwaze mensen de mond snoert;
16 als vrije mensen, maar niet alsof u de vrijheid hebt als een dekmantel voor slechtheid, maar als dienstknechten van God.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 04 okt 2020 22:27

Ik geloof dat ze wel genoeg ruimte hadden voor die 1,5 meter en dat ze het daarom toch door hebben laten gaan. Maargoed, dan is het alsnog oerdom, want het image van christenen die zich niet aan de regels houden is weer gezet in de krant hoor.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 05 okt 2020 09:03

Cathy schreef:Heel dwaas van die kerk.

1 Petrus 2: 13
Onderwerp u dan omwille van de Heere aan alle menselijke orde, hetzij aan de koning, als hoogste machthebber,
14 hetzij aan de stadhouders, als mensen die door hem gezonden worden tot straf van de kwaaddoeners, maar tot lof van hen die goeddoen.
15 Want zo is het de wil van God dat u door goed te doen het onverstand van de dwaze mensen de mond snoert;
16 als vrije mensen, maar niet alsof u de vrijheid hebt als een dekmantel voor slechtheid, maar als dienstknechten van God.


irmo schreef:Ik geloof dat ze wel genoeg ruimte hadden voor die 1,5 meter en dat ze het daarom toch door hebben laten gaan. Maargoed, dan is het alsnog oerdom, want het image van christenen die zich niet aan de regels houden is weer gezet in de krant hoor.


Dwaas? Oerdom? Terwijl ze zich aan alle regels houden?
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 05 okt 2020 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 05 okt 2020 09:04

--
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2020 09:14

ben db bd schreef:Ja, dodelijk doorslaan is ook een keuze. Toch komt die tijd er m.i. wel aan, als de nood zoveel hoger zal worden.

Met de 1e corona golf speelde het ook reeds bijna dat er keuzen gemaakt zouden moeten gaan worden, wie wel zou worden opgenomen op de IC's en wie pech zou krijgen, weten we nog?


Ja, maar daarom werd er ook opgeschaald en kwamen er forse maatregelen, om te voorkomen dat die keuze gemaakt zou moeten worden. En het had niks gescheeld of ze hadden dat ook moeten doen.

Toch moeten er ook eerlijke grenzen gesteld worden aan de zorg welke we kunnen leveren.
Bij ons was er een man die ten onder was aan het gaan aan kanker. Hij was uitbehandeld en had nog maar enkele weken.
Omdat hij Ger. Gem. was, verdenk ik hem Marnix dat hij niet gereed was om te kunnen sterven, daar "de angst der hel hem alle troost deed missen". Zijn familie startte een actie om zes ton? (geloof ik) op te halen teneinde hem in Amerika nog een behandeling te kunnen laten geven. Wij hebben voor de beleefdheid ook in de beurs getast.
Zelf vind ik dat niet zo eerlijk. Weten de rijperen onder ons toch allemaal wel hoe heerlijk het bij de Heere Is?


Dat is een ingewikkelde afweging. Allereerst is het issue natuurlijk dat veel corona-patienten die troost en zekerheid niet kennen. Daarnaast is een crtona-behandeling vele malen goedkoper dan de voorbeelden die je hier noemt en de overlevingskansen zijn vele malen hoger. Dus ik snap je punt en het is mooi als iemand die ernstig ziek is kan zeggen: Ik verlang ernaar bij God te zijn, je hoeft mij niet meer te behandelen. Maar als iemand van 70 corona heeft en nog 10, 15 jaar zou kunnen leven met een eenvoudige behandeling, dan wordt de overweging wel wat anders. Zelfs voor een christen. Je mag dan de spagaat van Paulus wel voelen: "Aan de ene kant verlang ik ernaar bij Hem te zijn, aan de andere kant wil ik ook graag nog een tijd bij jullie blijven."

Leuk, die opmerking van Spurgeon in ons kerkblaadje he? (zie wat terug)
Mijn zoon hier in huis, ligt ook op bed vanwege de corona. Dus ik word ook bedreigd.
Mocht ik a la zes ton dan nog hier bij jullie in leven gehouden kunnen worden, nou dan zeg ik nu alvast: geef dat geld maar aan de zending en aan Schreeuw om leven, dat is dan toch gewoon beter besteed? ..... (zullen jullie dat doen?) :)


Dat is dus ook een afweging van kosten en "baten". Als jij voor 10000 euro zo kan worden opgelapt dat je nog heel wat jaren kan leven is het opeens een heel ander verhaal. Dat is het verhaal van coronabehandelingen. En daar hebben we het nu over.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2020 11:15

https://nos.nl/artikel/2351057-grapperh ... ingen.html

En bedankt Staphorst... toch een beetje daaraan te danken dat iedere kerk nu beperkt wordt. En ze hebben zich in eigen vingers gesneden maar ook in dienvan anderen.

Overigens net zo goed jammer dat er één voorbeeld aandacht krijgt in de media en vervolgens Grapperhaus het voor of alle kerken maar terugdraait. En ook ondat er geen duidelijke regels zijn. De meeste kerken hebben al maanden geen gemeentezang meer maar hier en daar gebeurt het toch. Verbied dat dan gewoon. Dan waren we er ook wel geweest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten