Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 23 mar 2020 20:08

Bedenk me net dat in mei, ik er een neefje of nichtje bij ga krijgen als het allemaal goed mag blijven gaan.
Wordt een laat kraambezoek vrees ik.

Erger nog is dat ze graag in het ziekenhuis wil gaan bevallen.
Tel er maar op dat je zo goed als verplicht thuis moet gaan bevallen als er geen grote medische indicatie is.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 20:24

hans0166 schreef:trek jij je hoofd eerst ff uit het zand. Je bent een behoorlijk prominente poster, maar als je op je eigen zaken gewezen wordt blijk je net zo kortzichtig te zijn als ieder ander.



Ik hou me op dit gebied aan alle regels die er zijn. En meer want als het aan RIVM / Regering ligt mogen kinderen nog we samen buiten spelen (met andere kinderen in de straat) en die van mij spelen alleen met elkaar en niet met andere kids. Naar een speeltuintje mag ook mits het er niet te druk is. De regels zijn duidelijk en daar hou ik me aan. Dat jij er allerlei onzinregeltjes erbij verzint waar je vervolgens mensen op probeert aan te spreken, daar kan ik niks mee. Ik laat me aanspreken op de regels maar niet op jouw verzinsels. En niemand die ouders verbiedt om naar een speeltuintje of bos / hei te gaan met hun kids. Oh ja behalve jij.... maar ik ben dan toch geneigd om op de expertise van anderen af te gaan ipv op jouw geklaag. Het enige waar je me op probeert te wijzen is op iets wat je zelf hebt verzonnen en door niemand wordt gesteund: dat ik op een verantwoorde manier af en toe even met de kids naar buiten ga. Iets wat totaal niet verboden of onverantwoord is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2020 21:14

Het aantal nieuwe dagelijkse besmettingen en sterfgevallen in Italië begint eindelijk af te nemen. Het lijkt er op dat ze de piek voorbij zijn.

https://www.reddit.com/r/europe/comment ... ily_cases/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2020 21:44

Het Verenigd Koninkrijk nu ook 3 weken in "Lockdown". Alleen buiten voor boodschappen, individuele sport en werk (als dat niet thuis kan).

Blij dat ze hebben ingezien dat het gecontroleerd verspreiden geen houdbare strategie was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 24 mar 2020 06:37

Daar waar de afgelopen dagen een voorzichtig juichen in Wuhan was, is dat vandaag weer helemaal anders.
Er is in Wuhan zelf weer 1 nieuwe besmetting geconstateerd. Op zich niet zo heel verwonderlijk omdat
A: de cijfers vanuit China zeer waarschijnlijk gecensureerd worden
B. omdat men in China er vanuit gaat dat er nog een tweede golf komt.

Dan heb ik nog ergens iets gelezen over het COVID-19 virus in Rusland.
Welke krant weet ik niet meer, want ik lees er zoveel mogelijk uit NL, B, en vele Engelstalige kranten.
Dit verhaal kwam een van vrouwelijke arts, die heel begrijpelijk, anoniem wil blijven
Zij verhaalde van het virus in Rusland en waarom het naar buiten toe zo stil is.
Natuurlijk, Rusland sloot vrij snel na de uitbraak alle grenzen, maar waar het om draait, volgens deze arts is het volgende.
Mensen met het COVID-19 virus, die worden opgenomen worden geboekt als, grieperig.
Overlijd zo'n persoon dat komt er als doodsoorzaak te staan, hartfalen, hartaanval, beroerte e.d.
Het virus is meer aanwezig dan menig westerling denkt/weet.
De angst is nu vooral dat het virus de Oeral bereikt, of al bereikt heeft want de voorzieningen buiten de grote steden, is miniem.
Ik hoef u allen niet uit te leggen welke enorme afstanden er daar zijn tussen steden met goede medische hulp.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 24 mar 2020 11:05

elburger schreef:
Dan heb ik nog ergens iets gelezen over het COVID-19 virus in Rusland.
Welke krant weet ik niet meer, want ik lees er zoveel mogelijk uit NL, B, en vele Engelstalige kranten.
Dit verhaal kwam een van vrouwelijke arts, die heel begrijpelijk, anoniem wil blijven
Zij verhaalde van het virus in Rusland en waarom het naar buiten toe zo stil is.
Natuurlijk, Rusland sloot vrij snel na de uitbraak alle grenzen, maar waar het om draait, volgens deze arts is het volgende.
Mensen met het COVID-19 virus, die worden opgenomen worden geboekt als, grieperig.
Overlijd zo'n persoon dat komt er als doodsoorzaak te staan, hartfalen, hartaanval, beroerte e.d.
Het virus is meer aanwezig dan menig westerling denkt/weet.
De angst is nu vooral dat het virus de Oeral bereikt, of al bereikt heeft want de voorzieningen buiten de grote steden, is miniem.
Ik hoef u allen niet uit te leggen welke enorme afstanden er daar zijn tussen steden met goede medische hulp.

Nee dat verbaast mij niets. In het kinderziekenhuis was een gezin met een heel ziek jongetje, hij had een longziekte. Familie haalden ze naar Nederland. Hij werd opgenomen en behandeld en had een grote achterstand, op alles.
Ze kregen hem echter weer helemaal op de rit, maar de medicijnen die nodig zijn om hem op die rails te houden, zijn amper leverbaar of heel duur.
Ze kregen dus een flinke voorraad mee. ook antibiotica.
Ik heb met die mensen gesproken, in gebrekkig engels. Ze keken hun ogen uit hier. Elke dag een schoon bed, een eigen kamer, waarin ook een ouder kon blijven slapen, lieve verpleegkundigen, heerlijk vers eten, ook extra hapjes. Er was nergens een tekort aan.
Daar gebeurde het dat je soms in een ziekenhuisbed terecht kwam, waarin net iemand was overleden.
Geen tijd om beddengoed te wisselen, laat staan steriliseren.
Dan realiseer je je opeens dat we echt gezegend zijn!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 24 mar 2020 18:12

Chaya schreef

Nee dat verbaast mij niets. In het kinderziekenhuis was een gezin met een heel ziek jongetje, hij had een longziekte. Familie haalden ze naar Nederland. Hij werd opgenomen en behandeld en had een grote achterstand, op alles.
Ze kregen hem echter weer helemaal op de rit, maar de medicijnen die nodig zijn om hem op die rails te houden, zijn amper leverbaar of heel duur.
Ze kregen dus een flinke voorraad mee. ook antibiotica.
Ik heb met die mensen gesproken, in gebrekkig engels. Ze keken hun ogen uit hier. Elke dag een schoon bed, een eigen kamer, waarin ook een ouder kon blijven slapen, lieve verpleegkundigen, heerlijk vers eten, ook extra hapjes. Er was nergens een tekort aan.
Daar gebeurde het dat je soms in een ziekenhuisbed terecht kwam, waarin net iemand was overleden.
Geen tijd om beddengoed te wisselen, laat staan steriliseren.
Dan realiseer je je opeens dat we echt gezegend zijn!


Dat is iets waar een Nederlander wel erg snel aan voorbij loopt.
Nu, met deze pandemie, ziet men hoe goed wij het hier voor elkaar hebben.
Ik weet ook zeker dat er uit deze situatie lessen worden geleerd, en dat men niet maar door kan blijven bezuinigen op de zorg.
Ook wij zullen extra moeten betalen, maar ik weet zeker dat allen die ziek zijn geweest, of familie/vrienden van zieken, het erg graag voor over zullen hebben.

Wat Rusland betreft.
Die Poetin heeft het weer zo voor elkaar gekregen dat hij weer ACHT jaar vooruit kan.
Arme Russen, en als men het hoofd boven het maaiveld uitsteekt, dan ben je snel op een raadselachtige manier door.

Wat betreft Nederland, wat gaat het hard omhoog met die cijfers zeg, en dit is nog maar een klein deel van wat bekend is en wat er ons nog te wachten staat.

God bless you all, en ja God is er altijd, overal, en onvoorwaardelijk.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2020 20:36

Mortlach schreef:Hoe eng is exponentiële groei? Nou, momenteel zijn er in de VS 25.000 bevestigde gevallen; het aantal verdubbelt elke 48 uur. Dit betekent dat er op 1 april ongeveer 800.000 gevallen zullen zijn. En halverwege april ongeveer 250 miljoen. Hopelijk zal het zo ver niet komen.


Op 22 maart 25.000 Amerikaanse gevallen. Nu, 48 uur later op 24 maart, 50.000 gevallen en de dag is nog niet om.

Volledig waanzinnig dat men er ook maar aan denkt om de maatregelen terug te schroeven om de economie te redden, maar blijkbaar zijn er mensen die bij het beroemde ethische "tramprobleem" zich het meest zorgen maken om de tram.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 mar 2020 21:21

Mortlach schreef:Op 22 maart 25.000 Amerikaanse gevallen. Nu, 48 uur later op 24 maart, 50.000 gevallen en de dag is nog niet om.

Volledig waanzinnig dat men er ook maar aan denkt om de maatregelen terug te schroeven om de economie te redden, maar blijkbaar zijn er mensen die bij het beroemde ethische "tramprobleem" zich het meest zorgen maken om de tram.



Nice, dat probleem kende ik nog niet. Wel interessant om over na te denken.
IK las gisteren dat dat ding(Corona) de fibonacci-reeks volgt qua exponentiele groei. Als dat zo is, dan zijn we nog lang niet bij het ergste, dan gaat het nog wel ff lekker door vrees ik....

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 24 mar 2020 21:39

Mortlach schreef:Op 22 maart 25.000 Amerikaanse gevallen. Nu, 48 uur later op 24 maart, 50.000 gevallen en de dag is nog niet om.

Volledig waanzinnig dat men er ook maar aan denkt om de maatregelen terug te schroeven om de economie te redden, maar blijkbaar zijn er mensen die bij het beroemde ethische "tramprobleem" zich het meest zorgen maken om de tram.



Wat een drama.

We zullen hier pas over een week gaan zien of de maatregelen effect hebben gehad.
Dit gaat volgens mij tot na de zomer duren.
Persoonlijk zou ik 0.0 vakantie gaan boeken en betalen.
Sprak iemand die zich al heel druk maakte of de vakantie naar het buitenland van de zomer wel door kan gaan. Had hij veel recht op vond hij.
Nodeloos om te vertellen dat deze persoon , als hij 1 IQ minder had, midden op de keukentafel zou schijten i.p.v. op de wc.

Vakantie was ik toch al niet van plan omdat ik aan het verbouwen ben.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2020 21:53

irmo schreef:Nice, dat probleem kende ik nog niet. Wel interessant om over na te denken.
IK las gisteren dat dat ding(Corona) de fibonacci-reeks volgt qua exponentiele groei. Als dat zo is, dan zijn we nog lang niet bij het ergste, dan gaat het nog wel ff lekker door vrees ik....


Ik dacht dat je het juist toejuichte, de pandemie. :-k

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 mar 2020 22:01

pindas83 schreef:
Ik dacht dat je het juist toejuichte, de pandemie. :-k


Dat doe ik niet. Maar ik vind wel, dat we de gevolgen van de maatregelen schromelijk overdrijven, en dat een hoop mensen aan het zeuren zijn nu ze ineens rekening gaan moeten houden met een ander. In eens draait de wereld ff niet meer om jou, maar om ons allemaal. Dat geklaag omdat mensen een weekje binnen moeten blijven, schei uit zeg. Er zijn mensen al een half jaar de deur niet meer uitgeweest, hebben al een jaar geen bezoek meer gehad. En we kunnen absoluut niet langs wat we hebben het zogenaamd "te druk". Die hebben wat te klagen, wij niet. Nog lang niet.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2020 22:27

irmo schreef:Dat doe ik niet. Maar ik vind wel, dat we de gevolgen van de maatregelen schromelijk overdrijven, en dat een hoop mensen aan het zeuren zijn nu ze ineens rekening gaan moeten houden met een ander. In eens draait de wereld ff niet meer om jou, maar om ons allemaal. Dat geklaag omdat mensen een weekje binnen moeten blijven, schei uit zeg. Er zijn mensen al een half jaar de deur niet meer uitgeweest, hebben al een jaar geen bezoek meer gehad. En we kunnen absoluut niet langs wat we hebben het zogenaamd "te druk". Die hebben wat te klagen, wij niet. Nog lang niet.


Ja vind je? Heb het idee dat het wel meevalt, de meeste begrijpen het gewoon en natuurlijk hoor je dan ook dat het niet leuk is en soms licht deprimerend om de hele dag binnen te zitten maar dat mag je toch wel zeggen?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 mar 2020 22:42

pindas83 schreef:Ja vind je? Heb het idee dat het wel meevalt, de meeste begrijpen het gewoon en natuurlijk hoor je dan ook dat het niet leuk is en soms licht deprimerend om de hele dag binnen te zitten maar dat mag je toch wel zeggen?


Dan heb jij duidelijk andere mensen in je omgeving dan ik. :P Hier zijn ze nogal op zichzelf gericht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2020 00:36

K80 schreef:Wat een drama.

We zullen hier pas over een week gaan zien of de maatregelen effect hebben gehad.
Dit gaat volgens mij tot na de zomer duren.
Persoonlijk zou ik 0.0 vakantie gaan boeken en betalen.
Sprak iemand die zich al heel druk maakte of de vakantie naar het buitenland van de zomer wel door kan gaan. Had hij veel recht op vond hij.
Nodeloos om te vertellen dat deze persoon , als hij 1 IQ minder had, midden op de keukentafel zou schijten i.p.v. op de wc.

Vakantie was ik toch al niet van plan omdat ik aan het verbouwen ben.


Tja, je mag toch best een beetje ervan balen als je vakantie niet doorgaat? Als je dit jaar hard hebt gewerkt en daar naar uitkeek... Of als andere dingen waar je naar hebt uitgekeken niet doorgaan? Ik vind het ook wel jammer hoor als mijn vakantie niet doorgaat. Natuurlijk is dat niet het einde van de wereld en heeft het weinig zin om je er heel druk om te maken en is het vele malen erger als je geliefden verliest door corona of een andere ziekte... wat dat betreft moet je het wel relativeren en dat ontbrak misschien? Maar een beetje jammer is het natuurlijk wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten