Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 28 okt 2021 13:46

benefietdiner schreef::D Nee… hij luistert naar de goede of de verkeerde media :mrgreen:

Ik heb alleen het fragment wat op AD.nl stond gehoord, maar had niet de indruk dat hij in dezen wist waar hij het over had.
Moet ik wel toegeven dat de stijl van spreken het ook erg moelijk maakt om er iets van te begrijpen, maar volgens mij stond hij zijn volgelingen te verbieden zich te laten vaccineren.
En dat verklaart wel (deels) het bedroevend lage vaccinatiegetal in zijn thuishaven.
Dus zelfs als hij geen expert is, de wijze waarop mensen in die kringen naar alles wat hij zegt luisteren, hij wordt in eigen kring wel als autoriteit, (lees expert) gezien.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 13:48

benefietdiner schreef:Zo even naar de preek van dominee Zwartbol geluisterd:

https://www.ad.nl/gouda/predikant-vrees ... ~a009e058/

Predikant vreest voor meer doden door coronavaccin: ‘Het is Gods hand’

Wat zou de uitwerking zijn? Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.”


Geen idee waar hij dit vandaan haalt. Het dodental door Corona in de VS staat momenteel op 760.000 doden. Het lijkt me sterk dat de vaccins hier ook maar enigszins in de buurt gaan komen. In juli stond het aantal meldingen van sterfgevallen na vaccins op 6000, op 300.000.000 injecties, en let op, dit zijn meldingen waarvan nog niet vaststaat dat het verband houdt met het vaccin. Het aantal gevallen waarbij daadwerkelijk een verband wordt vermoed, is 3.

In Arizona is Covid momenteel zelfs de hoofdoorzaak van sterfte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 28 okt 2021 15:43

StillAwake schreef:Ik heb alleen het fragment wat op AD.nl stond gehoord, maar had niet de indruk dat hij in dezen wist waar hij het over had.
Mortlach schreef:Geen idee waar hij dit vandaan haalt.

hier had hij het over.
Uitbraak coronavirus in zorgcentrum in Almere.
Volgens Zorggroep Almere is grofweg 90 procent van de ouderen in De Kiekendief gevaccineerd tegen het coronavirus.
https://www.skipr.nl/nieuws/uitbraak-co ... in-almere/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 15:50

Prima, maar dat kun je dus niet zomaar veralgemeniseren naar de algemene bevolking.

Verder is het ook wel handig om te differentiëren tussen besmet worden met het virus SARS-CoV-2 en COVID-19 (de ziekte) oplopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 28 okt 2021 16:00

Mortlach schreef:Geen idee waar hij dit vandaan haalt.
Het zou kunnen dat hij doelt op de oversterfte die niet alleen in Nederland (maar ook in andere landen) wordt gesignaleerd en die niet 1 op 1 op covid kan worden teruggevoerd. De grote vraag is: waardoor komt dat?
Het is voor anti vaxxers natuurlijk verleidelijk om dit aan de vaccins toe te schrijven, maar dat is speculatie.
In sommige leeftijdsgroepen zou daar trouwens wel een verband mee kunnen zijn (myocarditis), maar het is logischer om aan te nemen dat uitgestelde zorg (o.a. kankerpatienten en mensen met hart- en vaatziekten), toegenomen zelfmoorden (psychische nood door o.a. lockdowns en andere maatregelen) enzovoorts een veel grotere rol spelen.
benefietdiner schreef:hier had hij het over.
Uitbraak coronavirus in zorgcentrum in Almere.
Volgens Zorggroep Almere is grofweg 90 procent van de ouderen in De Kiekendief gevaccineerd tegen het coronavirus.
https://www.skipr.nl/nieuws/uitbraak-co ... in-almere/
Volgens mij is dit eerder een kwestie dat de vaccins na verloop van tijd minder effectief worden, dan dat deze gevallen door het vaccin zelf komen. Mensen worden ziek door COVID, niet door het (in dit geval falende) vaccin.
Er zijn trouwens veel meer gevallen bekend van uitbraken bij zorgcentra in Nederland waarbij mensen bijna allemaal gevaccineerd zijn, zie o.a. dit draadje. Als de Zweedse studie die ik aanhaalde klopt, die stelt dat de effectiviteit van vaccins afneemt na een maand of 6 en dat vooral de ouderen en zwakkeren dit als eerste merken (let wel: die zijn in NL het eerste gevaccineerd, na de zorgmedewerkers), dan is dit een logisch gevolg. Het komt ook overeen met het gegeven dat de mensen die nu in het ziekenhuis belanden vooral ouderen zijn.

In mijn omgeving nemen de ziektegevallen ook weer toe. Mijn vrouw werkt in een (kleine) winkelketen en meerdere collega's van haar (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) in verschillende vestigingen zijn ziek/besmet. Klachten zijn flinke hoofd- en spierpijn. Ze zal wat invalbeurten moeten doen de komende tijd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 28 okt 2021 18:05

Eerst was het kaas, maar nu zijn het knollen voor citroenen!

En wat is dat toch met al die gekke hulpwerkwoorden van vriend Zwartbol:
"Hoeveel zieken dat er komen te zijn...."

En dan dat geschreeuw. :roll:

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 28 okt 2021 18:24

gravo schreef:Eerst was het kaas, maar nu zijn het knollen voor citroenen!
En wat is dat toch met al die gekke hulpwerkwoorden van vriend Zwartbol:
"Hoeveel zieken dat er komen te zijn...."
En dan dat geschreeuw. :roll:
gravo

Dat is de cultuur van die kerk, de gemeenteleden zijn dat gewend. :wink:
Ik heb diep respect voor dergelijke predikanten, maar ze missen even de aansluiting met "de wereld".
Ik ga dus niets afbranden, ik heb zelf ruim 3 jaar in de OGG gekerkt, maar frons weleens mijn wenkbrauwen bij gemiste kansen.

Ik wil erbij opmerken dat mensen die midden uit de wereld zijn getrokken - zoals ds Kort - gaan vaak dan naar de "zwaarste" refokerken.
Omdat zij echt van harte de Heere willen dienen en de zonden willen uitbannen. Weg houden.
Dus ik hoop dat jullie niet de de zeis er over gaan halen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 18:31

Chaya schreef:Dat is de cultuur van die kerk, de gemeenteleden zijn dat gewend. :wink:


Correctie, die zijn dat gewend mogen te komen geworden. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2021 22:37

benefietdiner schreef:Zo even naar de preek van dominee Zwartbol geluisterd:

https://www.ad.nl/gouda/predikant-vrees ... ~a009e058/

Predikant vreest voor meer doden door coronavaccin: ‘Het is Gods hand’

Wat zou de uitwerking zijn? Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.”

In de preek:
Ook degene die gevaccineerd zijn worden ziek geliefde en die worden goed ziek In Almere is er een verzorgingshuis 26 bewoners 24 medewerkers 50 man bij elkaar en ze zijn volledig gevaccineerd en ze zijn alle 50 ziek dus geliefde Dat is ook de werkelijkheid


Heel sterk dit. “ Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus.”

Ik ben er bang voor maar zeg niet dat het zo is. Wat een overtuigende argumenten. Dat je gevaccineerd ook ziek kan worden was al bekend en verder zie ik vooral de onderbuikgevoelens van iemand die nogal tegen vaccinaties is. Maar jij zoekt graag naar geluiden die je gelijk bevestigen, ook al zijn het totaal geen experts en staan ze er ook niet neutraal in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2021 22:46

elbert schreef:Die oude en zieke mensen kunnen ook besmet worden door hun gevaccineerde medemensen. Dan kun je wel zeggen: "ja, maar de kans is dan kleiner", maar dat effect is maar heel tijdelijk en dus beperkt. Daar komt nog eens bij dat veel gevaccineerde mensen zich minder kwetsbaar wanen en dus minder zich aan andere coronaregels houden, met als gevolg dat ze eerder in contact komen met andere mensen, wat de kans op besmettingen vergroot.
Een nieuwe Zweedse studie onder meer dan anderhalf miljoen mensen geeft aan dat na 6 maanden de vaccins niet meer beschermen tegen besmettingen. In dat geval beschermen ze dus ook niet tegen overdracht.


Maar jongeren zijn nog lang niet 6 maanden gevaccineerd dus het helpt dus nog wel? En als ze zich nu laten vaccineren ook?

Dus het argument: "die jongeren moeten zich laten vaccineren om de ouderen te beschermen" is sowieso dubieus, waarbij ook nog eens zo is dat met name mannen onder de 30 meer kans hebben op ziekte door het vaccin (hartkwalen) dan door corona zelf. Het is geen goed idee om jongeren op te offeren om ouderen te beschermen. Een vaccin neem je per slot van rekening vooral voor jezelf, niet voor een ander.


Je beschermt er voor minstens 6 maanden dus ook anderen mee.


Dat een persoonlijke keuze tijdelijke consequenties heeft, is te verdedigen als de consequenties daadwerkelijk tijdelijk zijn en als die consequenties ook rationeel te verdedigen zijn.
Over de tijdelijkheid heb ik mijn twijfels. Over de rationaliteit niet: het is niet rationeel. Bijvoorbeeld: is het rationeel als iemand die gevaccineerd is en besmet, toch een eetgelegenheid mag binnenstappen met een groen QR vinkje, maar iemand die immuniteit heeft, maar niet gevaccineerd is, dat niet mag? Sterker nog: iemand die natuurlijke immuniteit heeft, krijgt van de regering vooralsnog geen groen QR vinkje, ook al hebben 150 Tweede Kamerleden erom gevraagd.
Volgens mij is dat helemaal niet rationeel. Daarom zorgen sommige maatregelen voor terecht ongenoegen wat mij betreft.
Nu snap ik wel dat we in een onvolmaakte wereld leven met onvolmaakte maatregelen, maar dit zijn toch dingen die echt rechtgezet moeten worden.


- Dat jij niet gelooft dat het tijdelijk is kan ik weinig mee want ik geloof dat dat het wel is.
- natuurlijke immuniteit levert je ook een groen vinkje op (vraag is even hoelang die even sterk blijft)

Oh en speciaal voor je nog wat andere ziekenhuiservaringen naast die uit Maastricht / Nijmegen:

https://www.nu.nl/coronavirus/6164500/i ... n-dat.html

Lokale uitzonderingen daargelaten sluit het beeld in veel ziekenhuizen aan bij de cijfers van het RIVM. Zo zegt een woordvoerder van het Acute Zorgnetwerk Noord-Nederland, waar de ziekenhuizen in de Noordelijke provincies bij aangesloten zijn, dat "het grote merendeel" van de opgenomen coronapatiënten in het gebied niet is gevaccineerd.

Hetzelfde beeld is terug te zien in het Flevoziekenhuis in Almere en het Isala Ziekenhuis in Zwolle. Van de 32 coronapatiënten in Zwolle heeft 80 tot 90 procent geen prik tegen COVID-19 gehad. "Dus het landelijke beeld dat vooral ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis en op de ic belanden zien ook wij terug."
Laatst gewijzigd door Marnix op 28 okt 2021 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2021 22:50

Antoon75 schreef:Wat ook mogelijk is dat veel verpeegkundigen het niet zien zitten om een spuit te nemen, thuisblijven dus, ook stres door die vaccinatie drang op hen kan meespelen.

Dt zij het zo druk hebben weet ik verder ook niet, maar omdat ik als civiel medewerken bekend ben met hun weet ik van hun urenlange koffie drinken en kletsen, waarbij duidelijk gezegd dat het natuurlijk niet overal eender, en zij onder verantwoording leven, ik ben er ook al jaren uit, ongeveer 30 jaar


De vaccinatiegraad in de zorg is hoger dan de landelijke vaccinatiegraad dus klets niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 28 okt 2021 22:50

gravo schreef:Eerst was het kaas, maar nu zijn het knollen voor citroenen!

En wat is dat toch met al die gekke hulpwerkwoorden van vriend Zwartbol:
"Hoeveel zieken dat er komen te zijn...."

En dan dat geschreeuw. :roll:

gravo


Marktkoopman geweest waarschijnlijk....
Deze man staat te ver van de werkelijkheid zeer helaas.
Gelukkig geeft Zwartbol hij zelf ook aan dat hij het ook niet weet en zeker weet of het waar is wat hij zelf verkondigd.....
Kan hij beter zijn mond maar houden.

Christenen in Christus weten wel beter....
Op aarde is het eeuwige leven niet te verkrijgen (niet met en niet zonder vaccin)
in alle velen onzekerheden is er 1 ding zeker.
Iedereen gaat dood.
En dan komt het er op aan...
voor altijd dood of voor altijd ontslapen in Hem Eeuwig Leven. (nooit stoppend...o.a. geen ziekten...wow)

Corona rukt bij ons op t werk(veld) breed (de zorg) ook weer op....rap tempo. Maar echt druk maken we ons er nu ook weer niet om....

We doen wat we kunnen....wat in ons vermogen ligt....een nuchter team hebben we gelukkig....kritisch maar niet te moeilijk denken maar juist in oplossingen zodat we verder kunnen.....zonder opgehouden te worden door de zovele alle kanten opgaande denkbeelden van jan en alleman....van koopman tot dominee....

Blijf maar dicht bij de Bron....leg daar al je vragen maar neer....
Dat slaapt weer heerlijk iedere nacht.....

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 23:56

Marnix schreef: Lokale uitzonderingen daargelaten sluit het beeld in veel ziekenhuizen aan bij de cijfers van het RIVM. Zo zegt een woordvoerder van het Acute Zorgnetwerk Noord-Nederland, waar de ziekenhuizen in de Noordelijke provincies bij aangesloten zijn, dat "het grote merendeel" van de opgenomen coronapatiënten in het gebied niet is gevaccineerd.

Hetzelfde beeld is terug te zien in het Flevoziekenhuis in Almere en het Isala Ziekenhuis in Zwolle. Van de 32 coronapatiënten in Zwolle heeft 80 tot 90 procent geen prik tegen COVID-19 gehad. "Dus het landelijke beeld dat vooral ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis en op de ic belanden zien ook wij terug."


Joh, het is bijna alsof die cijfers van het RIVM gewoon kloppen. Wat raar! :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 23:59

MoesTuin schreef:Gelukkig geeft Zwartbol hij zelf ook aan dat hij het ook niet weet en zeker weet of het waar is wat hij zelf verkondigd.....


Dat blijkt helaas niets uit te maken. Een van de meest frustrerende zaken aan complotdenkers is dat ze vaak niks zéggen, ze "stellen vragen" of doen uitspraken als "ik weet het ook niet hoor, maar..." Dat soort pseudo-nuancerende preambules versterkt dat effect alleen maar, zo blijkt in de praktijk.

Het kwaad is op dat moment al geschied; de twijfel is gezaaid en het vertrouwen in instituten is weer dat kleine beetje verder geërodeerd...

Kan hij beter zijn mond maar houden.


Dat zou beter zijn, inderdaad.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2021 07:51

Mortlach schreef:Dat blijkt helaas niets uit te maken. Een van de meest frustrerende zaken aan complotdenkers is dat ze vaak niks zéggen, ze "stellen vragen" of doen uitspraken als "ik weet het ook niet hoor, maar..." Dat soort pseudo-nuancerende preambules versterkt dat effect alleen maar, zo blijkt in de praktijk.

Het kwaad is op dat moment al geschied; de twijfel is gezaaid en het vertrouwen in instituten is weer dat kleine beetje verder geërodeerd....


Ja zie Xandernieuws. Echt of hoax, iedere gevaccineerde is ter dood veroordeeld. Derde wereldoorlog op punt van beginnen? Georganiseerd kindermisbruik door elite eindelijk op de agendw, of toch niet? Weinig verschil met vanaf de kansel roepen: ik vrees maar zeg niet dat het zo is (dat doe je dus wel) dat door vaccinaties meer doden zullen vallen. Sensatie zoeken door dingen te roepen waarvan je zegt dat je niet zeker weet of ze echt zijn. Een predikant zou zich niet met dit soort voorspellingen over aardse zaken bezog moeten houden.

Zorgwekkender dan een klein clubje die overduidelijk onzin wil geloven vind ik dat een veel grotere club zo vol wantrouwen en achterdocht zit dat ze feiten weigeren te geloven. Want het komt ten dele bij een overheidsinstituut vandaan. RIVM en ziekenhuizen zeggen: zo’n 75 procent van de mensen in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd, op de IC 80 procent. Er zijn een stuk of drie situaties waar bij dat niet zo is ergens genoemd en weldenkende mensen gaan roepen: ja maar moeten wij dat geloven, wie zegt dat die cijfers waar zijn? Ik wil dat eerst volledig onderbouwd zien. Nu geven ziekenhuizen aan dat dit het landelijke beeld is, maar blijkbaar leeft het idee dat men je bewust van foute informatie wil voorzien….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten