Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 20:16

Veendam schreef:Wanneer ik kijk naar de informatie van het EMA over het zogenaamde vaccin (wat geen vaccin is maar een middel met een VOORLOPIGE toekenning), dan is het (nog even los van de vraag welk vaccin het nu om gaat dus van welke fabrikant) veelgehoord dat het vaccin dit doet of dat doet en zoveel effect heeft.....

Het EMA zegt zelf: Hoeveel bescherming het vaccin biedt en of je nog corona kunt krijgen als je gevaccineerd bent en of je het dan eventueel dan nog kunt doorgeven, WETEN WE NIET !!!!
Daar is namelijk onderzoek voor nodig.
Nu begrijp ik best dat sommige onderzoeken moeilijk zuiver te houden zijn, zoals bijvoorbeeld als iemand positief heeft getest heeft hij dan corona of is er slechts een positieve test. Is hij dan besmet of niet, is hij besmettelijk of niet.
Als iemand besmet raakt en die is in aanraking geweest met alleen gevaccineerde mensen zeggen ze dan ook dat een gevaccineerde die ander besmet heeft of komt het door een te lage vaccinatiegraad van de gehele bevolking.

Wie nu wat makkelijker over kan dragen is dus helemaal niet bekend, maar dat is gewoon een keiharde aanname.
Ook is het niet zo dat je glashard kunt zeggen dat iemand die niet gevaccineerd is minder beschermd zou zijn dan iemand met vaccinatie.
Ook dat zijn AANNAMES waar ze van het EMA nu juist de data van willen vast gaan leggen gedurende een paar jaar en dan pas met definitief uitsluitsel kunnen en willen komen.

Dus wat het Europese Medicijn Agentschap zegt klopt, en niet wat bijvoorbeeld Hugo de Jonge er van zegt.


Het EMA zegt dat ze dat niet exact weten. Met name omdat de bescherming in de loop van de tijd wat afneemt, afhankelijk is van andere factoren, maatregelen, activiteit van het virus, variant, leeftijd, type vaccin. Maar dat het vaccin goed beschermt is al door tal van onderzoeken onomstotelijk aangetoond en de EMA onderstreept dat. Sterker nog, ze keuren medicijnen niet goed (al helemaal niet tijdelijk) als de werking ervan niet onomstotelijk vaststaat.

Of lees even wat het EMA zelf zegt:
https://www.ema.europa.eu/en/human-regu ... al-section
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 16 nov 2021 20:34

College van de rechten voor de mens: "De invoering van een 2G-beleid en een coronatoegangsbewijs op het werk en in het onderwijs zetten mensenrechten zeer onder druk", zegt het college, dat zegt zich zorgen te maken over de inperking van vrijheden. "Die zorgen worden versterkt door de vele meldingen die het college in de afgelopen tijd ontving over uitsluiting van ongevaccineerden, en de daardoor ervaren dwang om zich (alsnog) te laten vaccineren."
https://mensenrechten.nl/nl/nieuws/nood ... aangetoond

Kijk, en daarom kan het niet doorgevoerd gaan worden. Het is simpelweg niet proportioneel.

Wie nog denkt dat 2G gaat helpen, keep on dreaming. Al die berichten gezien van gesjoemel met qr codes? Er lopen duizenden mensen rond met een valse code. Dus 'veiliger' wordt het er echt niet op. Vandaag een uur in de rij moeten staan voor een test voor toegang (let wel, 24 uur geldig) de derde in een week tijd. Het liep gigantisch uit omdat er diverse testlocaties dicht waren. Onderzoek naar fraude, dan weet je het wel weer.

Enige voordeel van 2G invoering dan wel weer, hoef ik niet elke keer een uur te wachten om een stok in m'n neus te laten steken om 24 uur lang ergens binnen te mogen komen (die ik vervolgens maar 1 keer gebruik, alleen om m'n kleintje naar zwemles te kunnen brengen).

@Lammetje, fijn om te horen alleen jammer dat je er niks mee kunt. Waardeloos hè! Ik kan er in de verste verte niet bij.
Jij hebt tig keer meer en betere bescherming dan anderen met een vaccin, maar om de schijnveiligheid hoog te houden kun je er niets mee.. ](*,)
benefietdiner schreef:Als iets overbelast raakt in ziekenhuizen door toeloop van besmettingen, wat je niet kan stoppen, dan ga je logischerwijs de ziekenhuizen uitbreiden.

Precies dat. Alles mag geld kosten, maar het daarin stoppen is een verspil project? :roll:
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 nov 2021 20:47

Hier is het zwembad overstag gegaan, na veel boze ouders. Je mag je kind helpen omkleden maar tussendoor moet je weg. En je moet een mondkapje op. Vind het wel netjes want het is net zoiets als boodschappen doen... Essentieel iets toch. Dat je niet mag vrijzwemmen is dan begrijpelijk, maar zwemles...? 8-[

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 nov 2021 20:56

StillAwake schreef:Solidair zijn is ontzettend belangrijk.
Maar solidariteit krijgt in dit specifieke geval wel een vreemde bijsmaak bij CU.
1G is namelijk (naast onwerkbaar) solidariteit met hen die niet solidair willen zijn...
Ik snap de principiële moeite met 2G, maar principieel heb ik meer moeite met 1G.


Ja want dan wordt je zelf geraakt en jij denkt dat na vaccineren dat testen niet meer nodig is :-k ??

Maar je wil 1 ding niet zien. Er zitten heel veel ogen dichtgeplakt. Maar droom gerust verder, deze vaccinatie doet niet zoveel meer. De volgende collega is weer ziekgemeld, iedere ochtend is het spannend, wie gaat er bellen? En het gaat nu echt opvallen dat de meeste niet gevaccineerde collega's nog rondlopen. Terwijl de ziekmeldingen die nu binnen stromen toch echt gevaccineerden zijn. Inclusief de positief geteste bewoners, er zijn best wat ongevaccineerden bij ons. Maar hen ben op de cohort nog niet tegengekomen deze maand.
En ik ben niet de enige, was 2 weken geleden de verdeling nog 50/50 bij mijn vriendin in het ziekenhuis, de gevaccineerden krijgen in het ziekenhuis ook de overhand. En bijna geen 50 minners... Dus waarom moet iemand van 30 dat vaccin?

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 16 nov 2021 21:09

lammetje schreef:En ik ben niet de enige, was 2 weken geleden de verdeling nog 50/50 bij mijn vriendin in het ziekenhuis, de gevaccineerden krijgen in het ziekenhuis ook de overhand. En bijna geen 50 minners... Dus waarom moet iemand van 30 dat vaccin?

Heb ik ook al gemeld hier maar wat als je dat niet wilt zien en geloven.. wordt ook niet gemeld door RIVM dus maar blijven geloven dat je met een vaccin veiliger bent.. :-&
lammetje schreef:Hier is het zwembad overstag gegaan, na veel boze ouders. Je mag je kind helpen omkleden maar tussendoor moet je weg. En je moet een mondkapje op. Vind het wel netjes want het is net zoiets als boodschappen doen... Essentieel iets toch. Dat je niet mag vrijzwemmen is dan begrijpelijk, maar zwemles...? 8-[

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Je eigen kind moet je toch kunnen helpen. Boze mail sturen dus..
*gaat ff flinke groep moeders optrommelen!* :)
StillAwake schreef:Solidair zijn is ontzettend belangrijk.
Maar solidariteit krijgt in dit specifieke geval wel een vreemde bijsmaak bij CU.
1G is namelijk (naast onwerkbaar) solidariteit met hen die niet solidair willen zijn...
Ik snap de principiële moeite met 2G, maar principieel heb ik meer moeite met 1G.

Waarom? Omdat iedereen dan zou moeten testen? Is dat niet rechtvaardig dan? Je kunt wel moeite hebben met 1G, alleen is het wel de manier met de meeste effectiviteit. En daar ging het toch om? Je bent blijkbaar meer voor het uitsluiten van een grote groep mensen, omdat anders iedereen met een beperking zou komen te zitten?
Met 2G sluit je een hele groep buiten, zonder perspectief of oplossing, ik snap de steun daarvoor niet goed.
Je hoeft je echt niet superieur of beter te voelen met een vaccinatie. Ik zou maar eens wat meer kijken naar de werking van het vaccin.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 nov 2021 21:21

lammetje schreef:Ja want dan wordt je zelf geraakt en jij denkt dat na vaccineren dat testen niet meer nodig is :-k ??

Maar je wil 1 ding niet zien. Er zitten heel veel ogen dichtgeplakt. Maar droom gerust verder, deze vaccinatie doet niet zoveel meer. De volgende collega is weer ziekgemeld, iedere ochtend is het spannend, wie gaat er bellen? En het gaat nu echt opvallen dat de meeste niet gevaccineerde collega's nog rondlopen. Terwijl de ziekmeldingen die nu binnen stromen toch echt gevaccineerden zijn. Inclusief de positief geteste bewoners, er zijn best wat ongevaccineerden bij ons. Maar hen ben op de cohort nog niet tegengekomen deze maand.
En ik ben niet de enige, was 2 weken geleden de verdeling nog 50/50 bij mijn vriendin in het ziekenhuis, de gevaccineerden krijgen in het ziekenhuis ook de overhand. En bijna geen 50 minners... Dus waarom moet iemand van 30 dat vaccin?

Helaas zal ik moeten blijven testen, omdat aan boord een 1G systeem geldt (wat overigens de besmettingen ook niet volledig buiten de deur gehouden heeft).
Dat ik voor de maatschappij principieel moeite met 1G heb heeft dus niets te maken met eigenbelang.
Ik test om de 72 uur als ik op afroep sta (nu dus).
Mijn bezwaar zot hem op het punt dat er een eigenaardige omkering in het begrip solidariteit zit.
En vooralsnog is het landelijke beeld dat er relatief gezien meer ongevaccineerden (veel kinderen ook) besmet zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 nov 2021 21:27

Dorpeling schreef:Heb ik ook al gemeld hier maar wat als je dat niet wilt zien en geloven.. wordt ook niet gemeld door RIVM dus maar blijven geloven dat je met een vaccin veiliger bent.. :-&

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Je eigen kind moet je toch kunnen helpen. Boze mail sturen dus..
*gaat ff flinke groep moeders optrommelen!* :)

Waarom? Omdat iedereen dan zou moeten testen? Is dat niet rechtvaardig dan? Je kunt wel moeite hebben met 1G, alleen is het wel de manier met de meeste effectiviteit. En daar ging het toch om? Je bent blijkbaar meer voor het uitsluiten van een grote groep mensen, omdat anders iedereen met een beperking zou komen te zitten?
Met 2G sluit je een hele groep buiten, zonder perspectief of oplossing, ik snap de steun daarvoor niet goed.
Je hoeft je echt niet superieur of beter te voelen met een vaccinatie. Ik zou maar eens wat meer kijken naar de werking van het vaccin.

Grootste probleem van 1G is (afgezien van mijn principiële punt) dat de drempel om dingen te gaan doen.
Daarmee hebben de belanghebbenden (horeca, evenementen) uiteindelijk nog steeds nauwelijks omzet.
3G zou het beste zijn, maar dat blijkt nu toch niet zo best te werken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 21:28

En in het ziekenhuis zijn die cijfers nog duidelijker en op het IC ook. Over dichtgeplakte ogen en niet zien wat je niet wil zien gesproken…. Natuurlijk raken er gevaccineerden besmet. Behoorlijk veel ook, zeker met deze cijfers en deze vaccinatiegraad. Maar als je vervolgens roept dat “het vaccin niet veel meer doet” ben je behoorlijk eenzijdig aan het kijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 nov 2021 21:30

Ik hoorde van de Belgische kapitein hier aan boord dat in België niet gevaccineerde zorgmedewerkers ontslag kunnen krijgen.
Dat lijkt me (gesteld dat het waar is) ergens onwenselijk.

Enerzijds snap ik het wel, maar dit ligt echt dicht tegen dwang aan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 16 nov 2021 22:01

StillAwake schreef:Ik hoorde van de Belgische kapitein hier aan boord dat in België niet gevaccineerde zorgmedewerkers ontslag kunnen krijgen.
Dat lijkt me (gesteld dat het waar is) ergens onwenselijk.

Enerzijds snap ik het wel, maar dit ligt echt dicht tegen dwang aan...

Ja daar kopte NOS groot mee vanochtend

Ik hoop dat er een boel belgen dan bij ons de gaten mee vullen

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 nov 2021 22:01

Marnix schreef:En in het ziekenhuis zijn die cijfers nog duidelijker en op het IC ook. Over dichtgeplakte ogen en niet zien wat je niet wil zien gesproken…. Natuurlijk raken er gevaccineerden besmet. Behoorlijk veel ook, zeker met deze cijfers en deze vaccinatiegraad. Maar als je vervolgens roept dat “het vaccin niet veel meer doet” ben je behoorlijk eenzijdig aan het kijken.


Onze demissionair minister president zegt net zelf dat de besmettingen in Portugal oplopen. 98% is gevaccineerd. Dus jij vind dat deze vaccinatie nog veel doet? Het heeft inderdaad even gewerkt. Maar wel te kort.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 nov 2021 22:02

meribel schreef:Ja daar kopte NOS groot mee vanochtend

Ik hoop dat er een boel belgen dan bij ons de gaten mee vullen


Nou inderdaad zo had ik het nog niet bekeken. Lijkt me wel prettig want de werkdruk lijkt wel hoger dan ooit tevoren

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 16 nov 2021 22:07

Zit net een fragment na te luisteren van Diederik Gommers op NPO radio1 vanmorgen, daar zegt hij letterlijk:
'gevaccineerden zijn besmettelijker en daardoor komt het eigenlijk, dan zou je voor de 1G kunnen gaan want dat is het meest veilig'.
Op de vraag of het een goed idee is om 11 miljoen mensen ongestoord te laten rondlopen met een 2G: 'nee, in dat geval zullen gevaccineerden het virus ook doorgeven en zullen de besmettingen nog stijgen'.

Hij is overigens ook mordicus tegen het ontslaan van mensen die niet gevaccineerd zijn. Het controleren van werkgevers van een QR wordt straks wel op vrijwillige basis mogelijk gemaakt, met invoering van 2G wordt de stap dus al kleiner om in de toekomst gewoon werknemers te kunnen ontslaan. Lijkt ver weg, maar ervaring heeft inmiddels geleerd dat niets te gek is.

bron: https://www.nporadio1.nl/fragmenten/1-o ... -nederland
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2021 00:56

lammetje schreef:Onze demissionair minister president zegt net zelf dat de besmettingen in Portugal oplopen. 98% is gevaccineerd. Dus jij vind dat deze vaccinatie nog veel doet? Het heeft inderdaad even gewerkt. Maar wel te kort.


Een mooi voorbeeld van je eigen blinde vlek die je anderen verwijt. Het enige wat je blijkbaar hebt gehoord is “zelfs in een land met 98% gevaccineerd lopen de besmettingscijfers op” en dat stukje heb je opgeslagen, je conclusie getrokken en de rest heb je niet gehoord of niet willen horen. De context laat je voor het gemak even achterwege. Die was niet “het vaccin doet dus niet zoveel (meer).” Integendeel, het was: “Het vaccin werkt heel goed maar voorkomt niet alles, zelfs in Portugal loopt het besmettingscijfer op.” Want het voorkomt veel besmettingen, ziekenhuisopnamen en sterfte maar niet alles dus bij een nieuwe golf lopen zelfs dan de cijfers wat op. Ik ben bang dat het weinig zin heeft maar zullen we toch even objectief naar de cijfers in Portugal kijken?

Nederland heeft 17,4 miljoen inwoners, Portugal 10,3 miljoen
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 14499 besmettingen, Portugal 1477
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 1075 opgenomen in het ziekenhuis, Portugal 355
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen Portugal 64 en Nederland 364 mensen op de IC liggen

Bevolking hier: ruim 1,5x meer
Besmettingen hier: 10x meer
Ziekenhuisopnamen hier: 3x meer
IC opnamen hier: 6x meer

Hoezo “het vaccin doet niet zoveel meer”? Het is het verschil tussen overvolle ziekenhuizen of niet, overvolle ic’s of niet, heel veel besmettingen of niet. Wie heeft er nou een blinde vlek? Moet ik even uitrekenen hoeveel mensen we met zulke percentages hier op de IC en in het ziekenhuis zouden hebben? En hoeveel besmettingen? Daar zou de hele zorg (en de rest van het land) hier van dromen….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2021 01:33

Marnix schreef:Nederland heeft 17,4 miljoen inwoners, Portugal 10,3 miljoen
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 14499 besmettingen, Portugal 1477
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 1075 opgenomen in het ziekenhuis, Portugal 355
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen Portugal 64 en Nederland 364 mensen op de IC liggen

Bevolking hier: ruim 1,5x meer
Besmettingen hier: 10x meer
Ziekenhuisopnamen hier: 3x meer
IC opnamen hier: 6x meer


Absolute bewijs dat ze in Portugal betere hygiëne en levensstijl hebben. Daar nemen ze allemaal zink en vitamine C/D? :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten