Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 14:11

irmo schreef:Ai luf joe still <3 bij mijn lijstje zit er nog af en toe een hikje in.


Ja in dat lijstje ook. Af en toe is het een dag (of een paar) weer iets aan het stijgen maar als je een lijn zou trekken daalt het nog steeds. Dat zie je er heel duidelijk en die tendens zie je overal wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 12 mei 2020 14:36

Het aantal wekelijkse doden is nu bijna terug bij wat normaal is voor deze tijd voor het jaar (de blauwe lijn):
Afbeelding
Het totaal aantal doden door het coronavirus is nu waarschijnlijk meer dan 10.000 in Nederland:
Afbeelding
We kunnen ons afvragen wat er gebeurd zou zijn als er geen maatregelen genomen waren, maar ik denk dat we dan op minstens het driedubbele zouden zijn uitgekomen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 12 mei 2020 14:57

Ik ben vooral heel benieuwd wat er gebeurt als we alle maatregelen straks loslaten…..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2020 15:00

elburger schreef:5-G, het enige wat ik er over weet is dat het mogelijk maakt sneller meer data te versturen. ( en zelfs dat kan ik mis hebben ) Ook weet ik dat er door een kleine minderheid grote weerstand tegen is, omdat het schadelijke straling zou afgeven.


Maar ook weer niet meer dan je modem/router thuis.

Als leek ga ik hier niet op in.
Echter........ asbest was toen ik iin de bouw ermee werkte ook niet ongevaarlijk. ( nu lopen er marsmannetjes rond om het te verwijderen )
Carboleum was ook ongevaarlijk.
E-sigaretten zijn/ waren ook niet ongevaarlijk?

Ik zeg dus maar.
De toekomst zal het ons leren!


Elektromagnetische straling in het frequentiebereik waar we het over hebben, is geheel ongevaarlijk. Het is grappig dat mensen zo'n fragmentarisch plaatje ervan hebben. Je telefoon gebruikt dezelfde soort straling en die houden sommige mensen 24 uur per dag tegen hun gezicht. De straling komt je huid niet eens door. Maar het is nieuw, dus eng. Corona is ook eng, dus veroorzaakt het een het ander... ofzo...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2020 17:35

Kort geleden zag ik deze video, die ik best wel opmerkelijk vond: Huisarts Rob Elens: "Corona mag blijkbaar niet genezen, want iedereen moet aan de vaccins." (34:51)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2020 17:55

Hydroxychloroquine is toch ondertussen bewezen dat het op zijn best niets doet en zelfs de situatie kan verergeren?


Maar man, wat is het toch de laatste tijd met al die media van bijzonder betwijfelbare afkomst? En die vreselijke afkeer van vaccins. VACCINS. REDDEN. LEVENS. Maar dat mag blijkbaar niet. Hop jongens, allemaal weer kapot aan de pokken en de polio, want dan verdient de grote gemene farmaceutische industrie tenminste niks aan ons. Haha!

Waarom is men er zo op gebrand om dood te gaan? Daar zijn makkelijkere manieren voor hoor, als je echt wilt.


Moet je ook horen "de tien patienten die u genezen hebt met chloroquine..." Nee, de tien patiënten die u chloroquine gegeven hebt en die zijn genezen, dat is echt heel wat anders maar wel een belangrijk verschil. Dit is gewoon Post hoc, ergo procter hoc
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 18:25

Precies. Een beetje je in dingen verdiepen voor je fake news vol onjuiste complottheorieën deelt is wel prettig mensen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2020 18:37

Marnix schreef:Precies. Een beetje je in dingen verdiepen voor je fake news vol onjuiste complottheorieën deelt is wel prettig mensen....


Maar dat is misschien net het probleem, want hoe 'verdiep' je je hierin? Als je googlet op "Bill Gates Vacines Population control" krijg je ongetwijfeld duizenden miljoenen sites, allemaal met termen als "dit is wat de corrupte main stream niet wil dat je weet" en "kritisch" en als je daar dan een uurtje of twee doorheen waadt, zou je best overtuigd kunnen zijn dat A) Bill Gates de wereldbevolking wil uitroeien, en/of B) Bill Gates, die al meer geld heeft dan een klein Afrikaans land, nog meer miljarden wil verdienen - want je merkt echt verschil tussen een privévermogen van 20 of 21 miljard dollar...

Weet je wat ik ook zo raar vind? Men is blijkbaar doodsbenauwd dat men straks wordt 'gevolgd' via een chip in een vaccin of voor 5G-straling. Terwijl zo goed als 100% van de bevolking continu een mobiele telefoon op zak heeft (die EN straling produceert EN waarmee 'men' je kan volgen). Het is zo inconsequent als wat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 21:30

Mortlach schreef:Maar dat is misschien net het probleem, want hoe 'verdiep' je je hierin? Als je googlet op "Bill Gates Vacines Population control" krijg je ongetwijfeld duizenden miljoenen sites, allemaal met termen als "dit is wat de corrupte main stream niet wil dat je weet" en "kritisch" en als je daar dan een uurtje of twee doorheen waadt, zou je best overtuigd kunnen zijn dat A) Bill Gates de wereldbevolking wil uitroeien, en/of B) Bill Gates, die al meer geld heeft dan een klein Afrikaans land, nog meer miljarden wil verdienen - want je merkt echt verschil tussen een privévermogen van 20 of 21 miljard dollar...

Weet je wat ik ook zo raar vind? Men is blijkbaar doodsbenauwd dat men straks wordt 'gevolgd' via een chip in een vaccin of voor 5G-straling. Terwijl zo goed als 100% van de bevolking continu een mobiele telefoon op zak heeft (die EN straling produceert EN waarmee 'men' je kan volgen). Het is zo inconsequent als wat.


Klopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2020 23:55

Gisteren - nog maar een keertje - een "Mission Accomplished"-momentje. Voor de mensen die dit fenomeen niet kennen, dit is een verwijzing naar GW Bush die in 2003 op een vliegdekschip voor een grote banner met die tekst (Missie volbracht) het einde van de oorlog in Irak aankondigde. Een oorlog die daarna nog 8 jaar voortduurde. Het is nu dus een verwijzing voor een mislukking.

Anyway, gisteren in een persconferentie kondigde Trump vol trots aan dat Amerika corona verslagen had. "We have prevailed" (we hebben het overwonnen), maar het geheel werd nogal overschaduwd door het feit dat Trump als een boze kleuter wegliep nadat hij een racistische opmerking richtte jegens een Aziatisch-amerikaanse journaliste.

Anyway: gisteren dus "Mission accomplished"; vandaag weer ruim 1500 doden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 07:36

Mortlach schreef:
Weet je wat ik ook zo raar vind? Men is blijkbaar doodsbenauwd dat men straks wordt 'gevolgd' via een chip in een vaccin of voor 5G-straling. Terwijl zo goed als 100% van de bevolking continu een mobiele telefoon op zak heeft (die EN straling produceert EN waarmee 'men' je kan volgen). Het is zo inconsequent als wat.


Woord voor woord zeer goed gezien en ontzettend waar Mortlach.
Een mens is gewoon een kortzichtig wezen veelal....
Als je gelooft in God is dat nog mooier, Hij volgt ons ook overal..... nu volgen mensen mensen of men is daar bang voor dat het nog meer gaat gebeuren, vanwaar die angst vraag ik me af, zeker onder christenen....die hebben toch hun Geloof en onvoorwaardelijk vertrouwen in Gods Raad.
We kunnen Gods (verborgen) plan misschien niet snappen doorgronden, (doen zo ons best alles te verklaren en in te vullen, maar lukt ons mensjes nooit :wink: ), maar wel leren vertrouwen, doorrrr het Geloof!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 13 mei 2020 08:43

Chaya schreef:Ik kwam dit getuigenis tegen en ik wil het u graag doorgeven om na te denken.

Julian Urban 38 jaar, Doctor in Lombardije, Italië:

CORONA - MIJN LEVEN IS GEBROKEN EN GEHEELD.....

‘Nooit in mijn donkerste nachtmerries heb ik gedacht dat ik kon zien en ervaren wat er hier in ons ziekenhuis al drie weken aan de hand is. De nachtmerrie stroomt, de rivier wordt groter en groter. In het begin kwamen er slechts enkele zieken aan, toen tientallen en dan honderden en nu zijn we geen doktoren meer, maar we zijn sorteerders aan de lopende band geworden en we beslissen wie er mag leven en wie naar huis moet worden gestuurd om te sterven, zelfs als al deze mensen Italiaanse belastingen hebben betaald, hun leven lang.

Tot twee weken geleden waren mijn collega's en ik atheïst; het was normaal omdat we artsen zijn en we leerden dat wetenschap de aanwezigheid van God uitsluit. Ik lachte altijd als mijn ouders naar de kerk gingen.

Negen dagen geleden kwam er een voorganger van 75 jaar bij ons op de IC; hij was een aardige man, had ernstige ademhalingsproblemen, maar had een Bijbel bij zich en hij maakte indruk op ons omdat hij die aan de stervenden voorlas en hen troostte en hun hand vast hield. We waren allemaal vermoeide, ontmoedigde dokters, psychisch en fysiek volledig op, toen we tijd hadden om naar hem te luisteren.

We moeten nu toegeven: als mens hebben we onze grenzen bereikt, we kunnen niet meer doen dan wat we nu doen en toch sterven er elke dag meer mensen. En we zijn uitgeput, we hebben inmiddels twee collega's die zijn overleden en anderen zijn besmet. We realiseerden ons dat waar wat de mens kan doen de limiet bereikt is, we God nodig hebben! Nu vragen we Hem om hulp als we een paar vrije minuten hebben, praten met elkaar en we kunnen niet geloven dat we als overtuigde atheïsten nu elke dag op zoek zijn naar onze vrede en de Heer vragen ons te helpen weerstand te bieden zodat we voor de zieken kunnen zorgen.

Gisteren stierf de 75-jarige voorganger. Ondanks het feit dat er hier in de drie weken meer dan 120 doden vielen en we allemaal uitgeput waren, ondanks zijn eigen omstandigheden en onze moeilijkheden, is hij erin geslaagd om ons een VREDE te brengen die we niet meer verwacht hadden ooit te vinden.

De voorganger is naar onze Heer gegaan en binnenkort zullen we hem ook volgen als deze situatie zo doorgaat.

Ik ben zes dagen niet thuis geweest, ik weet niet wanneer ik de laatste keer heb gegeten en ik besef mijn waardeloosheid op deze aarde en ik wil mijn laatste adem benutten om anderen te helpen.

Ik ben GELUKKIG dat ik tot God ben teruggekeerd terwijl ik omringd ben door het lijden en de dood van mijn medemensen ".

Getuigenis verzameld door: Gianni Giardinelli

bron: website van evangelist van dooijeweert.com


Ik zag dat dit inmiddels door een aantal media is gecontroleerd:

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... -internet/
https://www.rd.nl/troostvol-coronanieuw ... -1.1659334

Ik volg zelf @Nieuwscheckers en @JPeterBurger via de Twittert, daar worden wonderlijke berichten gefactcheckt. Dat is ook geen overbodige luxe voor een aantal andere forummers, zo te lezen ;-)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 13 mei 2020 08:50

Boekenlezer schreef:Kort geleden zag ik deze video, die ik best wel opmerkelijk vond: Huisarts Rob Elens: "Corona mag blijkbaar niet genezen, want iedereen moet aan de vaccins." (34:51)


Deze meneer trekt zijn keutel inmiddels een beetje in: https://www.instagram.com/p/CAAuDbfA80Q/

Ik snap die discussie over een vaccin ook niet helemaal. Niemand wordt gedwongen gevaccineerd toch?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 09:39

henkie schreef:Ik zag dat dit inmiddels door een aantal media is gecontroleerd:

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... -internet/
https://www.rd.nl/troostvol-coronanieuw ... -1.1659334

Ik volg zelf @Nieuwscheckers en @JPeterBurger via de Twittert, daar worden wonderlijke berichten gefactcheckt. Dat is ook geen overbodige luxe voor een aantal andere forummers, zo te lezen ;-)


Goed gezien Henkie, ook mbt je andere bericht, beetje meer nuchterheid kan geen kwaad :wink:
En gelukkig zijn er nog kritische forummers die niet met de meute meegaan en alles voor zoete koek slikken.... [|:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 13 mei 2020 09:43

henkie schreef:Deze meneer trekt zijn keutel inmiddels een beetje in: https://www.instagram.com/p/CAAuDbfA80Q/

Ik snap die discussie over een vaccin ook niet helemaal. Niemand wordt gedwongen gevaccineerd toch?

Nog niet. Het is momenteel nog koffiedik kijken. Wie weet wat ons te wachten staat.

Het is het zelfde als G5. Niemand weet wat er gebeurd, ook het RIVM niet, als G5 operationeel is. Als de zendmasten van G5 er allemaal straks staan kom misschien het probleem te voorschijn..... of niet.

Dat brengt uiteraard allemaal onzekerheid en speculatie met zich mee.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten