Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2021 10:29

benefietdiner schreef:Ook al zou er gedaan worden wat jij en Marnix en Hugo de Jonge wil blijf het probleem bestaan van ziekenhuis bedden ic capaciteit personeel te kort incl. beloning bestaan net als vóór corona tijdperk. leer van de achterliggende geschiedenis!


En het is prima om te kijken of er niet teveel versoepeld is en sommige dingen uit het verleden terug te draaien. Maar daarmee los je op korte termijn de problemen niet op want IC-verpleegkundigen opleiden doe je niet even in een paar weken of maanden. Daarnaast moet je ook niet blijvend je capaciteit op een enkele pandemie inrichten want dan wordt de zorg onbetaalbaar. Maar goed, gooi er miljoen tegenaan, uitstekend. En voor de korte termijn kan je voor veen fractie, voor wat 1 verpleegkundige in minder dan een uur verdient, mensen enorme bescherming geven tegen corona zodat de bezetting van de IC- en ziekenhuisbedden ongeveer gehalveerd kan worden. Jij probeert als marionet van Baudet het een tegen het ander uit te spelen maar ten onrechte. Want we hebben ook een oplossing op korte termijn nodig en die heb jij niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 01 dec 2021 10:33

benefietdiner schreef:Wordt een papagaai van Hugo de Jonge !
benefietdiner schreef:Ook al zou er gedaan worden wat jij en Marnix en Hugo de Jonge wil...
Een tijdje terug zei je nog dat je zelf niets anders zou gedaan hebben als Hugo de Jonge (op de C na), alweer vergeten?
Volgens mij ben je een trol en je roeptoetert maar wat in de rondte ongehindert door enige kennis van zaken.
Je spreekt jezelf regelmatig tegen, plaats links die je eigen 'gelijk' onderuit halen ipv onderbouwen, je bent het (on)eens met X en niet met Y terwijl ze beide hetzelfde zeggen. En voor de rest is het wat (blinde) napraterij.
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 01 dec 2021 10:44

benefietdiner schreef:Precies en als je nu de juiste roeiers en de riemen niet beet pakt komen ze er nooit !
Die boot waar nu meer geroeid wordt is een zinkend / gezonken object.
Wordt een papagaai van Hugo de Jonge ! zoals Marnix dat al is.
Vat de koe nu bij de hoorns en bereid ziekenhuis bedden, personeel incl. goede beloning uit en blijft niet met je hoofd tegen dat blokbeton aan lopen.


het is op te lossen voor tussen de 10 en 20 euro pp... ONZIN om er tientallen miljarden in te steken ( de steun aan lijdend bedrijfsleven en particulieren er nog niet bijgerekend) en er vanaf, ongeveer vooruitziend, volgend jaar NIETS meer mee te toen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 10:55

hans0166 schreef:het is op te lossen voor tussen de 10 en 20 euro pp... ONZIN om er tientallen miljarden in te steken ( de steun aan lijdend bedrijfsleven en particulieren er nog niet bijgerekend) en er vanaf, ongeveer vooruitziend, volgend jaar NIETS meer mee te toen.

Deels mee eens, maar als ik hoor wat een IC-verpleegkundige verdient: daar mag best wat bij...
En dat we tegen deze pandemie niet op kunnen met de zorgcapaciteit: met je eens dat dat ook niet heel wenselijk is op langere termijn, maar we zitten qua capaciteit (Europees gezien) al tijden rond de ondergrens.
Een capaciteitsvergroting is dus wél wenselijk, ook op de langere termijn. Waanzin om te denken dat we de huidige pandemie als standaardcapaciteit zouden moeten aanhouden, maar de bezuinigingen op de zorg zijn wel een beetje doorgeslagen...

Op de korte termijn is het verhogen van de vaccinatiegraad het enige wat soelaas biedt, en daarnaast zou (mijn mening) een ongevaccineerde (voor zover deze de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren) achter aan in de rij moeten aansluiten voor een ziekenhuis en/of IC-opname.
Dat is hun eigen keuze geweest.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 11:24

naamloos schreef:Een tijdje terug zei je nog dat je zelf niets anders zou gedaan hebben als Hugo de Jonge (op de C na), alweer vergeten?
Volgens mij ben je een trol en je roeptoetert maar wat in de rondte ongehindert door enige kennis van zaken.
Je spreekt jezelf regelmatig tegen, plaats links die je eigen 'gelijk' onderuit halen ipv onderbouwen,

Daar sta ik nog steeds achter. Ik had nog steeds gedaan wat Hugo de Jonge als demissionair minister van volksgezondheid gedaan heeft met de vaccins.
Wat Hugo de Jonge méér moet doen is de ziekenhuis bedden, ic en personeel incl. beloning verhogen en aanpassen op capaciteit wat al jaren naar beneden bijgesteld is. Hij focust nu veel teveel op die vaccins en laat het echt probleem dood bloeden!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 11:41

benefietdiner schreef:Daar sta ik nog steeds achter. Ik had nog steeds gedaan wat Hugo de Jonge als demissionair minister van volksgezondheid gedaan heeft met de vaccins.
Wat Hugo de Jonge méér moet doen is de ziekenhuis bedden, ic en personeel incl. beloning verhogen en aanpassen op capaciteit wat al jaren naar beneden bijgesteld is. Hij focust nu veel teveel op die vaccins en laat het echt probleem dood bloeden!

en denk je dat hij op dit moment de tijd heeft om het probleem op te lossen door middel van meer bedden, meer personeel en aanpassen capaciteit?
Er is een acuut probleem, en daar helpen geen lange termijn oplossingen tegen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 11:42

hans0166 schreef:het is op te lossen voor tussen de 10 en 20 euro pp... ONZIN om er tientallen miljarden in te steken ( de steun aan lijdend bedrijfsleven en particulieren er nog niet bijgerekend) en er vanaf, ongeveer vooruitziend, volgend jaar NIETS meer mee te toen.
d:)b

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 11:50

StillAwake schreef:en denk je dat hij op dit moment de tijd heeft om het probleem op te lossen door middel van meer bedden, meer personeel en aanpassen capaciteit?
Er is een acuut probleem, en daar helpen geen lange termijn oplossingen tegen.
Natuurlijk heeft hij daar tijd voor juist nu! (hij hoeft zelf als minister niet met bedden te sjouwen hoor het is maar een vingerknip voor hem) Hugo moet zijn focus verleggen (van het vaccin) en het echt probleem onder ogen zien wat al jaaaaaaren speelt (ziekenhuis capaciteit), net als jij!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 11:52

benefietdiner schreef:Natuurlijk heeft hij daar tijd voor juist nu! (hij hoeft zelf als minister niet met bedden te sjouwen hoor het is maar een vingerknip voor hem) Hugo moet zijn focus verleggen (van het vaccin) en het echt probleem onder ogen zien wat al jaaaaaaren speelt (ziekenhuis capaciteit), net als jij!

Ik moet mijn focus wegleggen van het feit dat ik mijn vader dreig te verliezen aan het feit dat wappies de zorg overbelasten?
Goeie tip, heb ik echt wat aan!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 11:57

StillAwake schreef:Ik moet mijn focus wegleggen van het feit dat ik mijn vader dreig te verliezen aan het feit dat wappies de zorg overbelasten?
Goeie tip, heb ik echt wat aan!
De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog. Als je dat blok beton weghaalt heb je vader en meerdere een ziekenhuis bed.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 12:03

benefietdiner schreef:De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog. Als je dat blok beton weghaalt heb je vader en meerdere een ziekenhuis bed.

De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopnames bestaat niet?
Wat snap jij niet aan de percentages die nu waargenomen worden in de ziekenhuizen?

Daarnaast: als we nu ineens besluiten dat vaccinatie neit werkt, waar haalt mijn vader dan ineens wél een bed vandaan?
Het enige blok beton wat ik waarneem is het bord voor jouw hoofd als ik heel eerlijk ben...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 12:35

StillAwake schreef:Wat snap jij niet aan de percentages die nu waargenomen worden in de ziekenhuizen?
Ik snap alles wat waargenomen wordt in de ziekenhuizen. Het grootste probleem is personeel (nog niet eens bedden) en personele beloningen. Ik heb nu geen tijd meer om te reageren.
Ik stap nu in de auto om naar het oudste ziekenhuis van Nederland te gaan het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft. Nee niet om te verplegen maar om technische werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2021 13:56

benefietdiner schreef:De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog. Als je dat blok beton weghaalt heb je vader en meerdere een ziekenhuis bed.


Volgens alle onderzoeken, wetenschappers en artsen bestaat deze wel. Het is overal te lezen, het is honderden malen onderzocht. Ongeveer iedereen hier, ook wie zich neut heeft paten vaccineren geeft aan dat de vaccins voor ouderen wel degelijk nuttig zijn. En jij verwijt anderen blind te zijn, een boord / beton voor hun kop te hebben? Iets met een balk en een splinter, je bent zelf volledig verblind door je forum-ideologie…… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 01 dec 2021 14:13

benefietdiner schreef:Ik snap alles wat waargenomen wordt in de ziekenhuizen. Het grootste probleem is personeel (nog niet eens bedden) en personele beloningen. Ik heb nu geen tijd meer om te reageren.
Ik stap nu in de auto om naar het oudste ziekenhuis van Nederland te gaan het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft. Nee niet om te verplegen maar om technische werkzaamheden.
O jee, dan hoop ik oprecht dat je een heleboel meer verstand van techniek hebt dan dat je hebt van vaccins, statestieken en nog een aantal dingen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 01 dec 2021 14:22

benefietdiner schreef:Ik stap nu in de auto om naar het oudste ziekenhuis van Nederland te gaan het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft. Nee niet om te verplegen maar om technische werkzaamheden.

Huh, dat is een vrij nieuw gebouw, in 2015 werd het opgeleverd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten