Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jess » 19 okt 2021 21:24

Een jonge vrouw heeft voor de 3e keer Corona, haar partner waar ze mee samenwoont voor de 3e keer niet.

Toch bijzonder dat die antistoffen na 3 maanden weer weg zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 21:42

Sommige mensen (kleine groep) maken niet of nauwelijks antistoffen aan, een andere groep lijkt vrijwel ongevoelig voor het virus. Dus zo’n situatie kan voorkomen. Je kan alleen niet op basis daarvan teveel conclusies trekken voor de hele samenleving.

ben db bd schreef:Wat is het jammer dat er in m'n door mij,vanwege de Schrijver, (Dicteerder) voor waar aangehouden Bijbel, reeds zoveel boodschappers werden gestenigd of zo, omwille van een de ontvanger onwelgevallige boodschap.
Een bladzijde en verder terug was er nogal wat aandacht voor mijn persoon, zag ik. Daardoor werd er dus wéér geen woord ter weerlegging aan de boodschap besteed, zoals blijkbaar hoort in de maatschappij. (hier verwacht ik ook geen reactie op, anders dan hoogop schelden). Dat mag. Iemand had al door dat ik niet blij wordt van de pijnlijke boodschap zelf, maar van de zoveelste bevestiging van de feiten.

In het getuigenis van 2 of 3 personen wordt de waarheid erkend (of zoiets) lees ik in m'n Bijbel. Maar op de alternatieve berichtgeving zie ik steeds weer méérdere nieuwe onafhankelijke deskundigen welke een feit tegen het licht houden, bevestigen en vaak ook aanvullen.
ik kan mij niet voorstellen dat wie de mainstream lezingen kent, en hun achtergrond, en zich daarna onbevooroordeeld verdiept in de cijfers en feiten van heel de alternatieve Covid-19 informatie, en dáárop weer de te verwachten (en reeds aanwezige) gevolgen, doorslaapt.
Daarom hoop ik nog vaak, zoals hier boven, zomaar een alternatieve bewering over te nemen in de hoop (niet dat ik gelijk krijg uiteraard, dat is onzinnig om te willen) dat forumlezers hier toch ooit (want de correlerende berichten nemen toe) zelf eens (wellicht heimelijk) beginnen te spitten in de nu nog net niet van hogerhand als 'nepnieuws' (onwelgevallig dus) verwijderde alternatieven.
Zie maar hoe ieder daar mee omgaat, maar de uitnodiging staat!


Je lijkt wel een Mainstream Politicus, met zoveel woorden en tussenzinnen helemaal niks zeggen en geen enkel antwoord geven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2021 23:05

Marnix schreef:Je lijkt wel een Mainstream Politicus, met zoveel woorden en tussenzinnen helemaal niks zeggen en geen enkel antwoord geven.


Als je (hij) dan toch de vergelijking wil maken met Bijbelse profeten, dan is het zeker Jeremia, want man, wat kan Ben toch jeremiëren.

In de getuigenis van 2 of 3 wordt de waarheid erkend? Dus als 2 of 3 mensen op basis van pure fantasie zeggen dat de overheid 'mind control' probeert toe te passen door middel van 'chemtrails' - je weet wel, die witte strepen die vliegtuigen soms in de lucht achterlaten - dan is dat dus waarheid? Of als ze zeggen dat, noem eens wat, Hillary Clinton stiekem een hagedissenmens is en dat Donald Trump een geheime oorlog voert tegen een cabal van baby-etende hoge piefen, dan is dat ook waar? Duizenden mensen geloven dat in de VS. En toch...

Je zegt dat we niet voldoende 'spitten'; het werkelijke probleem is uiteraard dat we wél spitten en het keer op keer (op keer op keer) onzin blijkt te zijn wat jouw bronnen ophangen. Cijfers worden verzonnen en zo nodig voorzien van een 'correctiefactor'; rapporten worden aangehaald die precies het tegenovergestelde beweren; de experts zijn onveranderlijk neonazi's, aangeboren leugenaars of religieuze idioten; en iedereen praat in een piepklein kringetje rond. A baseert zich op B, B baseert zich op C en C baseert zich weer op info van A.

Nee, Ben, het probleem voor jou is niet dat we niet spitten. Het probleem voor jou is dat we wél spitten. Als we 99 keer kritisch kijken en het blijkt 99 keer onzin waar je mee aan komt zetten, hoe sterk sta je dan als je loopt te miepen dat we de 100ste keer de moeite niet meer willen nemen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 19 okt 2021 23:17

ben db bd schreef:Daarom hoop ik nog vaak, zoals hier boven, zomaar een alternatieve bewering over te nemen in de hoop (niet dat ik gelijk krijg uiteraard, dat is onzinnig om te willen) dat forumlezers hier toch ooit (want de correlerende berichten nemen toe) zelf eens (wellicht heimelijk) beginnen te spitten in de nu nog net niet van hogerhand als 'nepnieuws' (onwelgevallig dus) verwijderde alternatieven.
Zie maar hoe ieder daar mee omgaat, maar de uitnodiging staat!


Beste Ben,

Dit gaan we dus niet weer doen. Een uhhhh niet-alledaagse bewering neergooien zonder bronvermelding, zonder enige onderbouwing en vervolgens daar niet meer op terugkomen, is echt de dood voor een forum. Het heeft niets meer met een discussie of een gesprek te maken. Het is een wonder dat er nog enkele zijn die er tijd in steken om er serieus op in te gaan.

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 20 okt 2021 02:54

Wat Henkie schrijft dat doen dus de Corona gelovigen, lekker onder een steen leven, oren dichtstoppen en als zij er toevallig onder uitkomen zo lekker onnozel en eigenwijs doen, dit tegenstaande dat het toch echt lijkt dat het mensen zijn met een redelijk inschattingsvermogen zoals alle anderen hier en misschien wel meer.
Het verbaasd mij keer op keer, zou het zo zijn dat werkelijkheden voor hen weleens beangstigend kunnen overkomen, iedereen heeft daar wel een beetje last van, ook ik, maar wat ik doe is de zaak gewoon een tijd lang neutral en nuchter van alle kanten bekijken en beschouwen, helaas blijft er dan voor Corona gangers dan weleens weinig over, ik neem geen blad voor de mond.

Er is vanaf het begin uitgelegd dat maatregelen van ophokken en binnenhouden juist een effect hebben van meer doden meer besmettingen enz. het vorige jaar heeft het duidelijk laten zien, ik ga niet weer uitleggen, Dit jaar met de spuit laat zien dat dat een zinloze strijd is met veel doden meer dan in 20 jaar van vaccinatie. de werking is ook matig en houdt na enkele maanden op, mensen met het vaccin komen net zo goed of meer in het ziekenhuis.
Een goede raad aan Marnix, Henkie en Mortlach, jullie moeten je eens focussen op veel cijfers over de talloze doden en bijwerkingen door kundige en vaak neutrale bronnen, Maurice de Hond kan ik ook aanraden, hij heeft zijn sporen verdient om het juiste beeld en oplossingen te geven.
Laatst gewijzigd door Antoon75 op 20 okt 2021 03:51, 4 keer totaal gewijzigd.

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 20 okt 2021 02:55

benb je hebt gelijk op veel punten
Je zegt juist veel Marnix en de club hebben het weer niet door
Door de schrift te onderzoeken ben ik ook nuchter in die hele Corona voorstelling, en kan vaststellen wat wel of niet juist is, door de schrift weet ik ook dat de Schepper de oplossing weet en een immuungestel gegeven heeft waarbij het vaccin verbleekt.
Mensen, veel mensen verkiezen echter om de leugen te geloven. ik hou mij er verre van.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2021 08:40

Antoon75 schreef:benb je hebt gelijk op veel punten
Je zegt juist veel Marnix en de club hebben het weer niet door
Door de schrift te onderzoeken ben ik ook nuchter in die hele Corona voorstelling, en kan vaststellen wat wel of niet juist is, door de schrift weet ik ook dat de Schepper de oplossing weet en een immuungestel gegeven heeft waarbij het vaccin verbleekt.
Mensen, veel mensen verkiezen echter om de leugen te geloven. ik hou mij er verre van.


- Elfjes bestaan. Dat heb ik ergens in een of ander boek gelezen. Mensen, veel mensen hebben dat niet door. Ze verkiezen om de leugen te geloven. Maar ik hou me daar verre van :roll:

- 5 miljoen coronadoden (met tal van restricties) foutje van de schepper dus? Of juist zo bedoeld en dus mogen we daar niets aan doen?

- Kijk naar Brazilie in eerdere golf of naar Rusland nu om te zien wat weinig maatregelen / vaccins teweegbrengt. Of hoe de ziekenhuizen in Nederland daar waar de vaccinatiegraad laag ik het snelst weer vollopen. Ophokken is iets wat je niet graag wil maar door niets te doen wordt de boel duidelijk erger.

En helemaal triest als mensen een soort messias-complex krijgen omdat ze denken het licht te zien waar de hele wereld in het donker tast. Omdat ze onzin geloven en de rest niet. En dan met dingen komen als "Hebben ze niet net zo ook de profeten vervolgd" :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 20 okt 2021 09:28

Antoon75 schreef:Er is vanaf het begin uitgelegd dat maatregelen van ophokken en binnenhouden juist een effect hebben van meer doden meer besmettingen enz. het vorige jaar heeft het duidelijk laten zien, ik ga niet weer uitleggen, Dit jaar met de spuit laat zien dat dat een zinloze strijd is met veel doden meer dan in 20 jaar van vaccinatie. de werking is ook matig en houdt na enkele maanden op, mensen met het vaccin komen net zo goed of meer in het ziekenhuis.
Een goede raad aan Marnix, Henkie en Mortlach, jullie moeten je eens focussen op veel cijfers over de talloze doden en bijwerkingen door kundige en vaak neutrale bronnen, Maurice de Hond kan ik ook aanraden, hij heeft zijn sporen verdient om het juiste beeld en oplossingen te geven.


En hetzelfde geldt natuurlijk ook voor u ;-)
Dus óf het bovenstaande aantonen en vertellen hoe u aan die wijsheid komt óf het wordt verwijderd van het forum.

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 20 okt 2021 10:46

(Weet zo niet hoe je een bericht van een ander kunt plaatsen om daarop te reageren, maar denk dat het wel gesnapt wordt :D )

Als we naar de weekcijfers kijken, zijn er bijna 26.000 positief getest. De helft daarvan, 13000, zijn dan dubbel gevaccineerd. Dat is een heel aantal. Ik snap je uitleg Marnix, maar 13000 mensen die zonder test uit eten mogen o.i.d. Daarnaast wordt altijd gezegd, vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, ook voor degenen die geen anti stoffen aanmaken of die om wat voor reden niet gevaccineerd kunnen worden. Deze 13000 kunnen tegelijk met zo'n iemand uit eten gaan, deze persoon besmetten. Die kans is dan groter, dan iemand die daar getest zit. En als ik dan vrijdag in de krant lees dat uit onderzoek uit Quatar blijkt dat het pfizer vaccin na een half jaar, 7 maanden, maar meer voor 20% beschermt tegen ziek worden, uit Israëlisch onderzoek blijkt 16%, vind ik het echt niet logisch dat ze vast blijven houden aan het ongetest toelaten van gevaccineerden.

Jammer om te lezen dat mensen die om vanuit hun geloofsovertuiging zich niet laten inenten, het stempel 'zogenaamde vroomheid' opgelegd krijgen. Zelf staan wij er anders in en snap ik dat ziekenhuizen hier moeite mee hebben, maar dit komt op mij respectloos over. Ja, ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die dit vanuit hun opvoeding napraten, er niet een weldoordachte eigen mening over gevormd hebben, maar er zijn er ook heel veel die dit in het gebed gebracht hebben en daar volledig achterstaan. "De een gelooft wel dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden. Die daar eet, verachte hem niet die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet die daar eet; want God heeft hem aangenomen."

En Lammetje, bedankt. Gelukkig zijn ze er niet heel ziek van, wel meer last als wij hadden in december, maar met af en toe een paracetamol tegen de hoofdpijn, is het prima te doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2021 11:23

Geerkk schreef:(Weet zo niet hoe je een bericht van een ander kunt plaatsen om daarop te reageren, maar denk dat het wel gesnapt wordt :D )


Rechts boven iemands bericht staat een knopje met aanhalingstekens. Daarmee kan je iemand citeren.

Als we naar de weekcijfers kijken, zijn er bijna 26.000 positief getest. De helft daarvan, 13000, zijn dan dubbel gevaccineerd. Dat is een heel aantal. Ik snap je uitleg Marnix, maar 13000 mensen die zonder test uit eten mogen o.i.d. Daarnaast wordt altijd gezegd, vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, ook voor degenen die geen anti stoffen aanmaken of die om wat voor reden niet gevaccineerd kunnen worden. Deze 13000 kunnen tegelijk met zo'n iemand uit eten gaan, deze persoon besmetten. Die kans is dan groter, dan iemand die daar getest zit. En als ik dan vrijdag in de krant lees dat uit onderzoek uit Quatar blijkt dat het pfizer vaccin na een half jaar, 7 maanden, maar meer voor 20% beschermt tegen ziek worden, uit Israëlisch onderzoek blijkt 16%, vind ik het echt niet logisch dat ze vast blijven houden aan het ongetest toelaten van gevaccineerden.


Als ik zwaar verkouden wordt laat ik me testen en als ik positief ben ga ik niet uit eten. En ik denk dat het overgrote deel van de gevaccineerden vertantwoordelijkheidsgevoel genoeg hebben om er zo mee om te gaan. Het advies is nog steeds om te testen bij coronagerelateerde klachten. Dus hoeveel er van die 13000 blijven er dan over? En als we zo'n hoog percentage gevaccineerden hebben is het toch opmerkelijk als de helft van de besmettingen nog steeds uit zo'n klein gedeelte van de samenleving komt.

Jammer om te lezen dat mensen die om vanuit hun geloofsovertuiging zich niet laten inenten, het stempel 'zogenaamde vroomheid' opgelegd krijgen. Zelf staan wij er anders in en snap ik dat ziekenhuizen hier moeite mee hebben, maar dit komt op mij respectloos over. Ja, ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die dit vanuit hun opvoeding napraten, er niet een weldoordachte eigen mening over gevormd hebben, maar er zijn er ook heel veel die dit in het gebed gebracht hebben en daar volledig achterstaan. "De een gelooft wel dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden. Die daar eet, verachte hem niet die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet die daar eet; want God heeft hem aangenomen."


Begrijp me goed, wat ik niet wil is iets verkeerds zeggen over het geloof van die mensen. Maar dat mensen oprecht geloven wil nog niet zeggen dat hun keuzes per definitie goed zijn. Het ging me om de gevolgen van die keuze en hoe die negatief zijn voor ons en onze naasten. En ik geloof dan ook niet dat God van ons vraagt om als een soort offer preventieve dingen zoals vaccins (voor kinderziekten en voor volwassenen) waardoor veel levens worden gered, af te wijzen. Dat bedoelde ik met "zogenaamde vroomheid", dat mensen denken God te dienen door eigen gezondheid en die van anderen in gevaar te brengen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 20 okt 2021 12:01

Marnix schreef:Als ik zwaar verkouden wordt laat ik me testen en als ik positief ben ga ik niet uit eten. En ik denk dat het overgrote deel van de gevaccineerden vertantwoordelijkheidsgevoel genoeg hebben om er zo mee om te gaan. Het advies is nog steeds om te testen bij coronagerelateerde klachten. Dus hoeveel er van die 13000 blijven er dan over? En als we zo'n hoog percentage gevaccineerden hebben is het toch opmerkelijk als de helft van de besmettingen nog steeds uit zo'n klein gedeelte van de samenleving komt.



Begrijp me goed, wat ik niet wil is iets verkeerds zeggen over het geloof van die mensen. Maar dat mensen oprecht geloven wil nog niet zeggen dat hun keuzes per definitie goed zijn. Het ging me om de gevolgen van die keuze en hoe die negatief zijn voor ons en onze naasten. En ik geloof dan ook niet dat God van ons vraagt om als een soort offer preventieve dingen zoals vaccins (voor kinderziekten en voor volwassenen) waardoor veel levens worden gered, af te wijzen. Dat bedoelde ik met "zogenaamde vroomheid", dat mensen denken God te dienen door eigen gezondheid en die van anderen in gevaar te brengen.



Dat betekend idd dat er ook zo'n 13000 uit de groep van ongevaccineerden komt, terwijl die groep echt veel kleiner is. En daar zal een deel van zijn die lak hebben aan alle regels, die zich nooit zullen laten testen. Maar er zijn er ook genoeg die dat wel doen, die het virus echt wel serieus nemen. Die zich ook laten testen bij een verkoudheid. En ik geloof ook zeker dat heel veel gevaccineerden zich ook laten testen bij klachten, ondanks hun vaccin. Maar ook in de groep van de gevaccineerden zitten mensen die, zonder dat ze (al) klachten hebben wel besmettelijk zijn en ook mensen die, doordat ze gevaccineerd zijn, nu minder snel geneigd zijn zich te laten testen. En daar gaat het mij om, dat er steeds meer een schijnveiligheid gaat ontstaan door het wel laten testen van de ongevaccineerden en het niet laten testen van de gevaccineerden bij het naar binnen gaan van bijvoorbeeld een restaurant. Voor mijzelf maakt het mij niet, gaan zelden uit eten, nooit naar een festival, dus kan prima leven zo. Kan me er druk om maken dat degenen die anti stoffen hebben door corona te hebben gehad, geen qr code krijgen, maar dat geeft alleen maar onnodige chagrijn en daar heb ik geen zin in.

En over het geloof, als zij hun keuze maken, nadat ze dit in het gebed voor God neergelegd hebben en dan tot deze keuze komen, kun jij daar wat van vinden, maar om te zeggen dat dat vast niet de wil van God is, vind ik te ver gaan. Zij geloven dat het voor hen de wil van God is, om geen vaccin te nemen en ik denk dat we heel voorzichtig moeten zijn om daar een oordeel over te geven, over Gods wil voor een ander.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 20 okt 2021 12:32

In dit topic wordt een stukje gepresenteerd wat veel weg heeft van 'The Great Reset'. Als je niet denkt zoals Marnix, die eigenlijk dit forum 24/7 kleemd en de ongelovig Mortlach waarbij een moderator Henkie blijkbaar genoegen in vind, dan trekken we de stekker er uit. Wat een schoffering naar ben db bd die de Bijbel als bron vermeld wordt een verwijd gemaakt dat hij geen bron zou vermeld en de dood voor een forum zou zijn. Als je maar de Mainstream media als bron verwijst is het goed en anders…… Tjonge wat een reformatorisch forum zeg..... nee dus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 20 okt 2021 12:41

Jess schreef:Een jonge vrouw heeft voor de 3e keer Corona, haar partner waar ze mee samenwoont voor de 3e keer niet.
Toch bijzonder dat die antistoffen na 3 maanden weer weg zijn.

Ik heb de vraag voorgelegd of mijn afweersysteem mogelijk anders werkt, omdat ik als kind nooit gevaccineerd ben, maar veel kinderziekten heb doorlopen. Daar hebben ze dus geen antwoord op.
Ik bleek helaas geen antistoffen in mijn bloed te hebben.
Maar of dat iets zegt over de "bevattelijkheid" en de eventuele ernst, is ook geen antwoord op.
Dat maakt het dus allemaal erg vaag en onzeker.

Ik weet niet of hier iemand gisteravond naar Op1 gekeken heeft? Waarin een SGPer uit Staphorst, zich tamelijk kwetsbaar opstelde, t.o.v. de tafelgasten. Ik vond het moedig om daar te zitten, alhoewel hij door de anderen niet met disrespect is bejegend. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat Tijs v.d. Brink gastheer was.
De heer Knevel daarentegen zou zich toch wel moeten schamen, vanwege het ondertoontje.
"Ach ja, ik kom ook uit die kringen, maar...."
Je kon het als kijker zo invullen: "maar ik heb me daar volledig aan ontworsteld en vertrouw meer op eigen inzichten dan op God".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2021 13:02

benefietdiner schreef:In dit topic wordt een stukje gepresenteerd wat veel weg heeft van 'The Great Reset'. Als je niet denkt zoals Marnix, die eigenlijk dit forum 24/7 kleemd en de ongelovig Mortlach waarbij een moderator Henkie blijkbaar genoegen in vind, dan trekken we de stekker er uit. Wat een schoffering naar ben db bd die de Bijbel als bron vermeld wordt een verwijd gemaakt dat hij geen bron zou vermeld en de dood voor een forum zou zijn. Als je maar de Mainstream media als bron verwijst is het goed en anders…… Tjonge wat een reformatorisch forum zeg..... nee dus.


Nee, je kruipt weer veel te makkelijk in de slachtofferrol. Wat Henkie vraagt is om allerlei wilde beweringen ook te onderbouwen vanuit feiten. Of vanuit de Bijbel dat is ook goed. Dat is wat anders dan de Bijbel misbruiken met trucjes als: In de Bijbel staat dat een getuigenis van 2 of 3 personen als waarheid wordt erkend dus als ik 1 of 2 mensen vindt die een complottheorie ook geloven moeten jullie het dus op Bijbelse gronden als waar gaan zien. Dat is geen Bijbelse onderbouwing. In een debat / dialoog fatsoenlijke onderbouwing vragen is niet vreemd, het is ook geen onderdrukking of zo, op iedere school, bij ieder debat enzovoorts is dat de normale gang van zaken: Je maakt een punt en onderbouwt dat netjes. En als hier iemand terecht wordt gewezen omdat hij / zij allerlei dingen roept zonder fatsoenlijke onderbouwing is dat heel normaal. Als je ergens zou debateren zou men precies hetzelfde doen. Als je op school hier een scriptie over zou schrijven zou men precies hetzelfde vragen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2021 13:46

Geerkk schreef:Dat betekend idd dat er ook zo'n 13000 uit de groep van ongevaccineerden komt, terwijl die groep echt veel kleiner is. En daar zal een deel van zijn die lak hebben aan alle regels, die zich nooit zullen laten testen. Maar er zijn er ook genoeg die dat wel doen, die het virus echt wel serieus nemen. Die zich ook laten testen bij een verkoudheid. En ik geloof ook zeker dat heel veel gevaccineerden zich ook laten testen bij klachten, ondanks hun vaccin. Maar ook in de groep van de gevaccineerden zitten mensen die, zonder dat ze (al) klachten hebben wel besmettelijk zijn en ook mensen die, doordat ze gevaccineerd zijn, nu minder snel geneigd zijn zich te laten testen. En daar gaat het mij om, dat er steeds meer een schijnveiligheid gaat ontstaan door het wel laten testen van de ongevaccineerden en het niet laten testen van de gevaccineerden bij het naar binnen gaan van bijvoorbeeld een restaurant. Voor mijzelf maakt het mij niet, gaan zelden uit eten, nooit naar een festival, dus kan prima leven zo. Kan me er druk om maken dat degenen die anti stoffen hebben door corona te hebben gehad, geen qr code krijgen, maar dat geeft alleen maar onnodige chagrijn en daar heb ik geen zin in.

En over het geloof, als zij hun keuze maken, nadat ze dit in het gebed voor God neergelegd hebben en dan tot deze keuze komen, kun jij daar wat van vinden, maar om te zeggen dat dat vast niet de wil van God is, vind ik te ver gaan. Zij geloven dat het voor hen de wil van God is, om geen vaccin te nemen en ik denk dat we heel voorzichtig moeten zijn om daar een oordeel over te geven, over Gods wil voor een ander.


Dat laatste begrijp ik helemaal. Maar uiteindelijk vindt God het wel goed dat een gelovige zich laat vaccineren, of Hij vindt het niet goed. En dan kan je met Romeinen 14 zeggen: "Hij vindt het goed als je geweten het ook goed vindt" maar dan mag je er ook aan proberen te werken dat dat geweten verandert. In Romeinen 14 gaat het bijvoorbeeld over wat je wel en niet mag eten en de mensen die moeite hebben met het eten van bepaalde dingen noemt Paulus "zwakke gelovigen". Dat bedoelt Hij niet denigrerend, het gaat misschien om mensen die Jood zijn geweest en daarom moeite hebben om opeens dingen te mogen eten die ze als Jood niet mochten eten. Of om heidenen die moeite hebben met het eten van vlees dat aan afgoden is geofferd (zie ook 1 Korinthe 8) omdat ze nog maar net hebben gebroken met die afgoden. Maar het doel is niet om dat zo te houden maar om te groeien in geloof want in principe mag je alles als christen eten.

Wat schijnveiligheid betreft, je haalt voorbeelden aan om aan te tonen dat het niet 100% veilig is maar dat weet ik. Het doel is niet om een 100% veilige situatie te creëren, dan zou je het kunnen afdoen als schijnveiligheid. Het gaat erom om met zo min mogelijk maatregelen een zo veilig mogelijke situatie te krijgen waarbij de druk op de zorg zo beperkt mogelijk blijft.

Chaya schreef:Ik heb de vraag voorgelegd of mijn afweersysteem mogelijk anders werkt, omdat ik als kind nooit gevaccineerd ben, maar veel kinderziekten heb doorlopen. Daar hebben ze dus geen antwoord op.
Ik bleek helaas geen antistoffen in mijn bloed te hebben.
Maar of dat iets zegt over de "bevattelijkheid" en de eventuele ernst, is ook geen antwoord op.
Dat maakt het dus allemaal erg vaag en onzeker.


Dat is ook lastig te zeggen want ieder lichaam is uniek en ieder afweersysteem ook. De een heeft nauwelijks last van corona, een ander eindigt in het ziekenhuis. Er is een groep die nauwelijks afweerstoffen aanmaakt, er zijn mensen die het heel veel hebben. Overigens zou je een best aardige kans hebben om ongevaccineerd alle kinderziekten prima te doorlopen zonder veel problemen. Alleen als je dat op een hele samenleving doet heb je toch ieder jaar een flinke groep overleden kinderen en kinderen met blijvend letsel.

Ik weet niet of hier iemand gisteravond naar Op1 gekeken heeft? Waarin een SGPer uit Staphorst, zich tamelijk kwetsbaar opstelde, t.o.v. de tafelgasten. Ik vond het moedig om daar te zitten, alhoewel hij door de anderen niet met disrespect is bejegend. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat Tijs v.d. Brink gastheer was.
De heer Knevel daarentegen zou zich toch wel moeten schamen, vanwege het ondertoontje.
"Ach ja, ik kom ook uit die kringen, maar...."
Je kon het als kijker zo invullen: "maar ik heb me daar volledig aan ontworsteld en vertrouw meer op eigen inzichten dan op God".


Ik heb het gezien. Wel grappig dat ik Andries juist heel respectvol vond richting Arie den Ouden (het hele gesprek verliep heel respectvol) en het totaal anders heb opgevat dan jij. Ik vermoed dat jij vanwege dingen uit het verleden wat Andries zegt door een iets andere bril bekijkt. Dat ondertoontje wat jij noemt kom ik nergens tegen, dat heb je er zelf in gelegd. Hij legt netjes uit dat hij uit dezelfde traditie komt, vroeger niet is gevaccineerd maar dat hij als christen juist heel erg voor vaccineren is en hoopt dat andere christenen, zonder ze te willen pushen, opnieuw over willen nadenken. Je laatste zin is ook nergens te herkennen, die heb je ook volledig zelf bedacht. Hij zegt: Ik ben tot de ontdekking gekomen dat God dienen en preventieve zorg elkaar niet bijten maar hand in hand gaan. Dat je laten vaccineren niet inhoudt dat je niet op God vertrouwt, integendeel. Maar als je dat gelooft vertrouw je in jouw optiek blijkbaar meer op eigen inzichten dan op God?

Overigens heb ik wel wat moeite met de uitleg van die man over niet preventief je mogen laten vaccineren want je weet niet of je ziek wordt (terwijl iedereen dat toch wel een keer wordt) maar als je dan ziek bent is het wel de opdracht om gezondheid te zoeken via de zorg. Het zijn principes die wel wat kosten (meer zieken, vollere ziekenhuizen, uitgestelde operaties en ook geld want voorkomen is veel goedkoper dan genezen... maar daar mag je in een vrij land niets van merken want dan staan we op onze achterste poten.
Laatst gewijzigd door Marnix op 20 okt 2021 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten