Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2020 13:58

elburger schreef:Ook in Bethlehem zijn 7 gevallen van het coronavirus vastgesteld.
Daar zijn onlusten uitgebroken.
Palestina he.
Laten wij die mensen in de kou staan?
Laat Israël die mensen in de kou staan?
Of zal er voor dat hulpbehoevende land toch hulp komen vanuit het rijke westen en Israël?

Noord Korea heeft hulpgoederen ontvangen in de strijd tegen het virus.
Ook in Bhutan is een Covid-19 geval ontdekt.

In Engeland is het eerste dodelijke slachtoffer door Covid-19 gevallen.

Luchtvaart industrie heeft het over verliezen van 113.000.000.000 dollar.

Zo blijkt maar weer dat de wereld/een mens niets is dan stof.
Ben er nog steeds van overtuigd dat God ons deze "plagen" zend omdat wij van "God los raken".


Vreemd. Dat zeggen ze al eeuwen bij ziekten. Alleen worden “de goeden” er net zo hard door getroffen als de “slechten”. Alleen vielen er vroeger bij epidemieën veel meer doden dus blijkbaar zijn we wel steeds meer ons leven aan het beteren... hoe het dan kan dat Europa zo ontkerkelijkt en de epidemie vergeleken met China en Korea hier relatief mild is me ook een raadsel. Behalve Italie dan he, daar zullen ze wel heel slecht leven.

Sorry voor mijn sarcasme maar met dit soort statements moet je wel erg oppassen.

Verder vind ik het wel ironisch dat men zich hier zo druk om maakt. Dat er 24000 mensen per dag aan honger of gevolgen daarvan sterven, ca. 7 tot 8 keer zoveel doden per dag dan het Corona-virus in 1,5e maand aan slachtoffers maakte en dan ook nog veel meer baby’s, kinderen, jongeren etc, vergeet men nu al helemaal. Want ach, dat blijft ver van ons bed, raakt ons niet... en dit kan bij ons komen en ons en onze economie raken...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 08 mar 2020 18:29

Inderdaad Marnix, ze zouden eens moeten publiceren hoeveel mensen vandaag aan longontsteking zijn overleden....
Kortzichtigheid viert hoogtij....
Het spook van de angst waart rond in onze wereld

https://www.protestantsekerk.nl/verdiep ... deren-ons/

van ds de Reuver
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 09 mar 2020 11:10

Marnix schreef:Dat cijfer blijft nog wel giswerk, grote kans dat het een stuk te hoog is. Want wie sterft aan de ziekte wordt ook wel als besmet gediagnosticeerd maar grote kans dat er ook een hoop besmette mensen zijn die geen of nauwelijks klachten hebben en die nooit als besmet worden bestempeld en geteld.
Dat denk ik ook: dat het aantal besmettingen groter is dan wordt gerapporteerd en dus het werkelijke sterftecijfer lager zal zijn. Toch zijn de actuele sterftecijfers dubbel zo hoog als bij de Spaanse Griep (1,7%, 50-100 miljoen doden in 1918-1920).
Dus wie denkt dat het allemaal wel meevalt en dat het te vergelijken is met een gewoon griepje, vergist zich.
In Italie stierven zaterdag 133 mensen aan het coronavirus (en het getal is stijgende). Dat is dus per dag en dat is weldegelijk zorgwekkend. We moeten bedenken dat Italië 2 weken voorloopt qua besmettingen op Nederland en dat het daar razendsnel is gegaan.
Herinneren we ons nog dat eind januari onze regering zei dat de kans klein was dat het coronavirus naar Nederland zou komen? Dat is niet bepaald uitgekomen.
Zelfs al zou dit voorjaar de uitbraak van het coronavirus stilvallen (doordat het 's zomers misschien minder actief is), dan zijn we er nog niet van af: het hoofd virologie van het grootste ziekenhuis in Berlijn verwacht in het najaar dan een hernieuwde uitbraak.
Dat we in Nederland (en een hoop andere Europese landen) aan het begin staan, maakt deze grafiek duidelijk:
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 09 mar 2020 17:56

Inmiddels 4e dode in Nederland.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 09 mar 2020 20:26

Geweldig dit :mrgreen:

https://nos.nl/video/2326489-rutte-schu ... -hand.html

Klik in link op t filmpje :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2020 00:58

Italië nu volledig op slot, niet alleen het noorden.

https://www.bbc.com/news/world-europe-51810673
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 mar 2020 08:50

Tot nog toe volgt Nederland precies hetzelfde scenario als Italië. Dus wie denkt dat het nu nog meevalt, die denkt dat over een week waarschijnlijk niet meer.
Het slechte nieuws voor Nederland: in Italië hebben ze per aantal inwoners 2 keer zoveel IC bedden als in Nederland.
Lees bovendien even dit twitterdraadje over een arts in Bergamo. Die werkt nu 24 uur per dag om binnenstromende patiënten met allemaal dezelfde symptomen op te vangen. Bid dat ze het vol kunnen houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 10 mar 2020 09:22

Daarvoor moet Nederland nu op slot

Als het kalf verdronken is, dempt men de put

Gaat dat ook voor ons gelden? nee toch!

Een kwart van de scholen ziet dat leerlingen thuisblijven vanwege het coronavirus, meldt de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) dinsdag. Dit blijkt uit een peiling onder schoolleiders, met name in het primair onderwijs.

https://www.nu.nl/coronavirus/6036323/k ... virus.html

Al heel verstandig, nu de andere driekwart.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 10 mar 2020 14:13

Neeee Benefietdiner, liever niet. Ik moet over twee weken nog naar Spanje vliegen, kan dat nog ff doorgaan aub dankjewel?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2020 14:21

elbert schreef:Tot nog toe volgt Nederland precies hetzelfde scenario als Italië. Dus wie denkt dat het nu nog meevalt, die denkt dat over een week waarschijnlijk niet meer.
Het slechte nieuws voor Nederland: in Italië hebben ze per aantal inwoners 2 keer zoveel IC bedden als in Nederland.
Lees bovendien even dit twitterdraadje over een arts in Bergamo. Die werkt nu 24 uur per dag om binnenstromende patiënten met allemaal dezelfde symptomen op te vangen. Bid dat ze het vol kunnen houden.


Ik zag die tweet thread ook en ja, dat is dus wat me zo'n zorgen baart. Het gaat echt niet alleen om de mensen met dubbele longontsteking door COVID-19; er is straks dus ook geen plaats meer voor mensen met hartaanvallen of andere zaken waar normaal gesproken wat aan kan worden gedaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2020 17:07

Wat ik wel zorgwekkend vind is dat bij een onderzoek in een ziekenhuis in Tilburg 28 medewerkers besmet bleken. Dat doet wel vermoeden wat hier al is gezegd, dat het waarschijnlijk nog maar het begin is en het aantal besmettingen dat bekend is het topje van de ijsberg is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 mar 2020 20:50

Er is kritiek op de Nederlandse aanpak van het virus door deze Ierse journaliste. Doordat het RIVM vasthield aan de stelling dat het virus alleen overdraagbaar was door mensen met symptomen, zijn er daardoor meer besmettingen opgetreden. Want ook mensen zonder symptomen kunnen het virus overdragen. Ze vindt de houding van onze regering laks.
Ook deze hoogleraar microbiologie in Groningen vindt dat er meer maatregelen genomen moeten worden.

Om het een beetje luchtig te houden, deze is wel grappig (maar ook to the point):
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 10 mar 2020 21:03

Eens met de journalisten.
RIVM is veel te laks.
Israël neemt betere maatregelen.
Toerisme in Israël stort in door strenge coronamaatregelen.
https://nos.nl/artikel/2326612-toerisme ... gelen.html

En….. ja dat kost een paar duiten.
Maar....volksgezondheid op de eerste plaats !

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 11 mar 2020 13:07

De Duitse bondskanselier Merkel zei vandaag dat volgens haar experts uiteindelijk 60 tot 70% van de Duitse bevolking besmet kan raken. Het enige wat haar regering kan doen is het verspreiden van het virus dusdanig te vertragen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken.
Dat is geen geruststellende boodschap van de "wir schaffen das" mevrouw.

Eigenlijk betekent dit dat elk land naar een soort virologische oorlogstoestand moet overschakelen.
Kritiek op het Nederlandse beleid zwelt aan: link1, link2 link 3
503 besmettingen inmiddels en 5 doden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 11 mar 2020 15:59



Wilders niet ieder zijn vriend natuurlijk maar........ :jaknikken:

Minister Bruno Bruins :neeschudden:


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten