Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 15 okt 2021 07:05

hans0166 schreef:van mij mogen ze een vaccinatie verplichting instellen voor beroepen en werk waarbij men in aanraking komt met anderen.
Als je dan niet wil, ontslag, dan wordt je maar putjesschepper in de Sahara of zo .... is ook een keus.


Prima, ik ben benieuwd wie jou gaat verplegen als je thuiszorg nodig hebt. Tis nu al een probleem en van mijn hele team is de helft niet gevaccineerd, waarvan er 2 christelijk zijn. We staan er allemaal hetzelfde in, wordt het verplicht, dan gaan we stoppen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 07:39

lammetje schreef:Eens. Maar dan moet dat ook met roken, ongezonde levensstijl, roekeloos rijgedrag met ongeval als gevolg (bestuurder dan...)

Dat is al lang zo, in principe krijgt alleen de acute zorg voorang, en daar is nu de Covid-zorg bijgekomen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 07:46

hans0166 schreef:van mij mogen ze een vaccinatie verplichting instellen voor beroepen en werk waarbij men in aanraking komt met anderen.
Als je dan niet wil, ontslag, dan wordt je maar putjesschepper in de Sahara of zo .... is ook een keus.

Geheel mee eens. Het is toch raar dat voor bepaalde beroepen al jaren een vaccinatieplicht bestaat (ik heb op kosten van mijn werkgever, maar wél verplicht, mijn hele gele boekje volgeprikt, en kom zonder mijn gele koorts vaccin echt niet in alle landen waar ik meot zijn kan ik je verklappen), maar voor mensen die omgaan met mensen met een zwakke gezondheid niet.

Een verplichting gaat ver, maar ik zou het toch geen prettig idee vinden om verpleegd te worden door iemand die zelf de noodzakelijke maatregelen niet genomen heeft. Maar in mijn optiek staat het dan ook eerder gelijk aan PPE zoals een helm, veiligheidsschoenen, brandvrije kleding, een veiligheidsbril en dergelijke.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 okt 2021 07:47

StillAwake schreef:Je hebt gelijk dat de wetenschappelijke onderbouwing er niet/nauwelijks is, maar noem dan een alternatief. Een alternatief waarbij mensen niet weer een isolement in draaien. Waarbij de horeca het op eigen kracht af kan, in plaats van met coronasteun de armoedegrens te boven blijven.
Dat alternatief is er allang: handhaaf in de horeca enz. de anderhalve meter regel i.p.v. een coronatoegangsbewijs te vragen. Dan hoeft ook niemand zich buitengesloten te voelen. Afgelopen zomer kon iedereen ook met inachtneming van die regel de horeca in, dus waarom nu opeens niet meer?
Je zou kunnen zeggen: "ja, maar die anderhalve meterregel zorgt ervoor dat minder mensen de horeca kunnen bezoeken".
Dan is mijn weerwoord: "is dat met die coronapas niet zo dan?". Want het aantal bezoekers is door het gebruik van die coronapas echt niet toegenomen. Veel mensen vinden het echt teveel moeite (of zijn er principieel op tegen) om zo'n QR code te laten zien. En ze zijn helemaal niet van plan om een half uur of meer om te rijden voor een stokje in hun neus. Dus is het aantal bezoekers met 40% gedaald, waardoor de horeca niet zonder staatssteun kan blijven draaien.
Marnix schreef:Feiten, cijfers:

https://nos.nl/artikel/2401692-drie-op- ... vaccineerd

Zo’n 80 procent boven de 12 is gevaccineerd. Van de coronapatienten in het ziekenhuis is 75% niet gevaccineerd en 25% wel. Op de IC 80 om 20 procent. Dus 20% van de mensen is verantwoordelijk voor 80 procent van de ic-opnamen en 75% van de ziekenhuisopnamen
Even een tegendraads geluid: ik heb ook andere (harde) cijfers van mensen die in het ziekenhuis werken gezien. Een microbioloog in het CWZ ziekenhuis zegt dat in zijn ziekenhuis op dit moment die verhouding precies andersom is. Met een toenemende vaccinatiegraad is dat ook te verwachten trouwens dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen. In januari verwacht ik dat dat percentage nog veel hoger is vanwege het afnemende effect van de vaccinaties.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 07:49

benefietdiner schreef:We mogen hierin toch ook niet discrimineren.
Grootste knelpunt is tekort aan ziekenhuis capaciteit inclusief.
Nederland moet veel meer stuurt, zeker in de coronacrisis, op ziekenhuis en zorgcapaciteit. Dus hangt de vrijheid van Nederlanders af van het aantal patiënten dat ziekenhuizen aankunnen, en dus ook van het aantal zorgmedewerkers, waar ook een tekort aan is.

We mogen niet discrimineren, maar op dit moment gebeurt dat onherroepelijk.
Of je trekt de gevaccineerde voor op de ongevaccineerde (waarbij de reguliere zorg door kan gaan)
Of je trekt de Covid zorg voor, waarbij een niet gevaccineerde dus voorgetrokken wordt op iemand die een zware operatie voor een andere aandoening nodig heeft.

Dat laatste gebeurt nu, en is in mijn ogen ethisch gezien niet verantwoord.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 07:56

elbert schreef:Dat alternatief is er allang: handhaaf in de horeca enz. de anderhalve meter regel i.p.v. een coronatoegangsbewijs te vragen. Dan hoeft ook niemand zich buitengesloten te voelen. Afgelopen zomer kon iedereen ook met inachtneming van die regel de horeca in, dus waarom nu opeens niet meer?
Je zou kunnen zeggen: "ja, maar die anderhalve meterregel zorgt ervoor dat minder mensen de horeca kunnen bezoeken".
Dan is mijn weerwoord: "is dat met die coronapas niet zo dan?". Want het aantal bezoekers is door het gebruik van die coronapas echt niet toegenomen. Veel mensen vinden het echt teveel moeite (of zijn er principieel op tegen) om zo'n QR code te laten zien. En ze zijn helemaal niet van plan om een half uur of meer om te rijden voor een stokje in hun neus. Dus is het aantal bezoekers met 40% gedaald, waardoor de horeca niet zonder staatssteun kan blijven draaien.

Afgelopen zomer kon inderdaad iedereen met inachtneming van die regel de horeca in. Wél op een veel kleinere bezetting.
Ergo: minder mensen konden er gebruik van maken, waarmee ondernemers staatssteun nodig hadden.
Jij haalt een onderzoek aan van radar, maar alle horecabezoeken die ik sinds de coronapas heb gedaan geven me toch het beeld dat het er gewoon vol zat, vergelijkbaar met de tijd van vóór corona.
Ik zou dus graag een bron zien waaruit blijkt dat dat aantal niet is toegenomen, want mijn eigen waarneming toont aan dat alles met "anderhalve meter" capaciteit vol zat, en nu eveneens (bij een hogere capaciteit).
Een poll (waarbij typisch juist de meest uitgesproken personen hun mening ventileren) is niet echt een betrouwbare bron, zeker niet als je die 40% in het veld toch echt niet ziet.

En ik ben sinds de coronapas in zowel Zwolle, Breda als Rotterdam uit eten geweest, dus heb het idee dat ik best een beetje een landelijk beeld gezien heb.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 08:06

elbert schreef:Even een tegendraads geluid: ik heb ook andere (harde) cijfers van mensen die in het ziekenhuis werken gezien. Een microbioloog in het CWZ ziekenhuis zegt dat in zijn ziekenhuis op dit moment die verhouding precies andersom is. Met een toenemende vaccinatiegraad is dat ook te verwachten trouwens dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen. In januari verwacht ik dat dat percentage nog veel hoger is vanwege het afnemende effect van de vaccinaties.

Hoe hard is een lijstje met 3 cijfers?
Waarbij het cijfer waar je specifiek op doelt gebaseerd is op n=9?
Het gaat om één ziekenhuis, met 9 patiënten, waarvan 7 gevaccineerd: (7/9 * 100% = 77,8%).
Ik heb je wel eens met beter onderbouwd cijfermateriaal langs zien komen.

Maar als je met dit soorst staatjes en een poll van Radar langskomt heb ik toch wel heel sterk het idee dat de echte argumenten op zijn, en dat je je richting complotten en nepnieuws aan het bewegen bent...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 okt 2021 08:10

StillAwake schreef:Afgelopen zomer kon inderdaad iedereen met inachtneming van die regel de horeca in. Wél op een veel kleinere bezetting.
Ergo: minder mensen konden er gebruik van maken, waarmee ondernemers staatssteun nodig hadden.
Jij haalt een onderzoek aan van radar, maar alle horecabezoeken die ik sinds de coronapas heb gedaan geven me toch het beeld dat het er gewoon vol zat, vergelijkbaar met de tijd van vóór corona.
Ik zou dus graag een bron zien waaruit blijkt dat dat aantal niet is toegenomen, want mijn eigen waarneming toont aan dat alles met "anderhalve meter" capaciteit vol zat, en nu eveneens (bij een hogere capaciteit).
Een poll (waarbij typisch juist de meest uitgesproken personen hun mening ventileren) is niet echt een betrouwbare bron, zeker niet als je die 40% in het veld toch echt niet ziet.

En ik ben sinds de coronapas in zowel Zwolle, Breda als Rotterdam uit eten geweest, dus heb het idee dat ik best een beetje een landelijk beeld gezien heb.
In de kranten staat dit (dit gaat over theaters en bioscopen, maar goed):
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bcf0674b/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5083859 ... ieuwe-klap
In andere landen (zoals Frankrijk) wordt gerapporteerd dat de horeca 20% minder bezoekers heeft. Dat zijn waarschijnlijk de geharde tegenstanders van het regeringsbeleid. Zo'n percentage zou ik in Nederland ook minstens verwachten. Let wel: 20% omzetverschil is voor veel bedrijven het verschil tussen winst en verlies.
In de horeca geldt natuurlijk dat die om 12 uur dicht moeten zijn, terwijl men vroeger tot in de late uurtjes open was. Dat heeft ook effect op het aantal bezoekers.
Daar komt natuurlijk bij dat in de horeca 1 op de 3 bezoekers niet gecontroleerd worden, dus die coronapas is in de praktijk vooral een speeltje voor politici in plaats van dat het werkelijk enig effect heeft.

Je vindt een poll van Radar geen overtuigend bewijs, maar komt zelf met je (persoonlijke) anecdotische bewijs. Is dat echt sterker dan een onderzoek van Radar?
StillAwake schreef:Hoe hard is een lijstje met 3 cijfers?
Waarbij het cijfer waar je specifiek op doelt gebaseerd is op n=9?
Het gaat om één ziekenhuis, met 9 patiënten, waarvan 7 gevaccineerd: (7/9 * 100% = 77,8%).
Ik heb je wel eens met beter onderbouwd cijfermateriaal langs zien komen.
Die cijfers zijn in elk geval zo hard als ze zijn. Inderdaad gaat het om 1 ziekenhuis. Ik heb niet beweerd dat ik een landelijk beeld neerzet, maar wel dat het logisch is dat het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis toeneemt. Sterker nog: dat zeggen de experts zelf ook. Dat is conform de verwachting. Maar ik snap wel dat de minister het frame wil gebruiken dat het aantal mensen in het ziekenhuis vooral ongevaccineerden betreft. Dan kan hij het vaccin nog eens extra aanprijzen.

Het gaat me er niet om om gelijk te krijgen, maar het is nu zeker dat we tot tenminste april/mei aan het coronatoegangsbewijs vastzitten. Daarmee is de suggestie dat we er op 1 november mogelijk vanaf zouden zijn, totaal onrealistisch gebleken, zoals ik al eerder aangaf.
Als je april/mei noemt, dan kun je er vanuit gaan dat het volgend najaar opnieuw op de agenda staat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 08:27

elbert schreef:In de kranten staat dit (dit gaat over theaters en bioscopen, maar goed):
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bcf0674b/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5083859 ... ieuwe-klap
In andere landen (zoals Frankrijk) wordt gerapporteerd dat de horeca 20% minder bezoekers heeft. Dat zijn waarschijnlijk de geharde tegenstanders van het regeringsbeleid. Zo'n percentage zou ik in Nederland ook minstens verwachten. Let wel: 20% omzetverschil is voor veel bedrijven het verschil tussen winst en verlies.
Voor bioscopen en theaters zou dit kunnen kloppen (ik kom er zelden, en heb dus geen beeld bij de bezettingsgraad), maar in de horeca heb ik de indruk dat alles vol zit. Dus die 40% van Radar geloof ik niet (logisch ook, een poll haalt typisch de extremen aan het woord), en mijn eigen waarneming is dat alle tafeltjes in de horeca gewoon vol zitten, en dat je, als je zonder reservering ergens binnenloopt "nee" te horen krijgt. Snap ik ook wel, waar ik vóór corona maximaal 1 keer per drie weken uit eten ging doe ik dat nu vaker, omdat er een hoop mensen zijn die je in de lockdown niet kon ontmoeten, waar je toch graag weer eens een vorkje mee prikt. En dan ontdek je dat je het enorm gemist hebt, waardoor de frequentie van restaurantbezoek werkelijk bizar toeneemt (zie ik bij mijzelf, maar hoor ik ook veel om mij heen). Cafés bezoek ik minder vaak, het zou kunnen dat daar, met typisch een wat jongere doelgroep, meer effect optreedt.
elbert schreef:In de horeca geldt natuurlijk dat die om 12 uur dicht moeten zijn, terwijl men vroeger tot in de late uurtjes open was. Dat heeft ook effect op het aantal bezoekers.
Dat zou op mij in elk geval meer effect hebben dan een check-app.
elbert schreef:Daar komt natuurlijk bij dat in de horeca 1 op de 3 bezoekers niet gecontroleerd worden, dus die coronapas is in de praktijk vooral een speeltje voor politici in plaats van dat het werkelijk enig effect heeft.
Daar heb je inderdaad de achilleshiel van dit beleid te pakken.
Maar het is heel makkelijk te roepen wat er fout is, maar ik zie niemand die dan aangeeft hoe het wél moet. Terug naar de lagere bezettingsgraad is voor veel bedrijven ook geen optie, en terug naar een lockdown al helemaal niet.
elbert schreef:Die cijfers zijn in elk geval zo hard als ze zijn. Inderdaad gaat het om 1 ziekenhuis. Ik heb niet beweerd dat ik een landelijk beeld neerzet, maar wel dat het logisch is dat het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis toeneemt. Sterker nog: dat zeggen de experts zelf ook.

Het is inderdaad logisch dat het aantal gevaccineerden op de IC toe neemt. Sterker nog: bij een vaccinatiegraad van 100% zal per definitie ook de IC-capaciteit voor 100% door gevaccineerden worden benut.
De grap is alleen dat vooralsnog geen cijfers beschikbaar zijn (afgezien van een n=9 staatje op twitter) die duiden op een enorme verschuiving.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 okt 2021 08:40

StillAwake schreef:Maar het is heel makkelijk te roepen wat er fout is, maar ik zie niemand die dan aangeeft hoe het wél moet.
Noorwegen, Zweden en Denemarken hebben allemaal geen coronapas (meer). Die landen hebben een vergelijkbare vaccinatiegraad met Nederland (het scheelt vaak niet meer dan een paar procent), dus dat kan het argument niet zijn om hun spoor niet te volgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2021 08:40

elbert schreef:Even een tegendraads geluid: ik heb ook andere (harde) cijfers van mensen die in het ziekenhuis werken gezien. Een microbioloog in het CWZ ziekenhuis zegt dat in zijn ziekenhuis op dit moment die verhouding precies andersom is. Met een toenemende vaccinatiegraad is dat ook te verwachten trouwens dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen. In januari verwacht ik dat dat percentage nog veel hoger is vanwege het afnemende effect van de vaccinaties.


Hier is niets tegendraads aan hoor. Als de VVD de verkiezingen wint kan je als “tegendraads geluid” de uitslag van Tytsjerksteradiel plaatsen om te laten zien dat het CDA daar gewoon de grootste is geworden maar het verandert niets aan het landelijke beeld en zegt dus ook niets. Natuurlijk zal het langzaam iets opschuiven maar ook in januari zal het overgrote deel in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn.

Paar losse opmerkingen:

- 1,5e meter is vooral lastig voor café’s en het nachtleven en daarnaast voor theaters, concerten enz volstrekt onrendabel. Leuk voor terassen en restaurants maar de rest help je er niet mee.

- dat sommige mensen wegblijven kan je volledig wijten aan de coronapas maar de vraag is of dat terecht is. Een hoop gevaccineerden zijn ook nog terughoudend omdat ze het toch spannend vinden of omdat uit eten gaan niet meer zo is hun systeem zit. Ik las deze week een berichtje dat ondanks de versoepelingen Thuisbezorgd onverminderd blijft groeien en veel meer omzet dan voo corona. Je gaat er nu een beetje vanuit dat zonder qr-code de hoerca wel gelijk op hetzelfde niveau als voor de crisis zou zitten maar dat is niet het geval. Als je alle maatregelen had losgelaten waren er ook genoeg mensen terughoudend geweest.

-
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 okt 2021 08:46

Marnix schreef:Hier is niets tegendraads aan hoor. Als de VVD de verkiezingen wint kan je als “tegendraads geluid” de uitslag van Tytsjerksteradiel plaatsen om te laten zien dat het CDA daar gewoon de grootste is geworden maar het verandert niets aan het landelijke beeld en zegt dus ook niets. Natuurlijk zal het langzaam iets opschuiven maar ook in januari zal het overgrote deel in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn.
Deze laatste zin ga ik bewaren. :wink:
Marnix schreef:Paar losse opmerkingen:

- 1,5e meter is vooral lastig voor café’s en het nachtleven en daarnaast voor theaters, concerten enz volstrekt onrendabel. Leuk voor terassen en restaurants maar de rest help je er niet mee.

- dat sommige mensen wegblijven kan je volledig wijten aan de coronapas maar de vraag is of dat terecht is. Een hoop gevaccineerden zijn ook nog terughoudend omdat ze het toch spannend vinden of omdat uit eten gaan niet meer zo is hun systeem zit. Ik las deze week een berichtje dat ondanks de versoepelingen Thuisbezorgd onverminderd blijft groeien en veel meer omzet dan voo corona. Je gaat er nu een beetje vanuit dat zonder qr-code de hoerca wel gelijk op hetzelfde niveau als voor de crisis zou zitten maar dat is niet het geval. Als je alle maatregelen had losgelaten waren er ook genoeg mensen terughoudend geweest. -
Of je nou de 1,5 meter handhaaft of een coronapas invoert, het aantal bezoekers zal niet meer het niveau halen van voor de crisis. Voor veel bedrijven zal dit trouwens het verschil maken tussen overleven en kopje onder gaan.
Dus welke maatregel moet je dan kiezen als je het minste onderscheid tussen mensen wil maken?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 08:55

elbert schreef:Noorwegen, Zweden, Denemarken en Belgie hebben allemaal geen coronapas (meer). Die landen hebben niet allemaal een hogere vaccinatiegraad dan Nederland (die is vergelijkbaar, met een paar procent erboven of eronder), dus dat kan het argument niet zijn om hun spoor niet te volgen.

Belgie kent nog steeds het CST, wat feitelijk op hetzelfde neerkomt (maar niet nodig is voor locaties met vaste zitplek), dus dat is niet helemaal waar.
De scandinavische landen zijn idnerdaad weer volledig open, waarbij het wel goed is om op te merken dat de bevolkingsconcentraties zoals wij ze in Nederland kennen in die landen minder aanwezig zijn.

Maar, ik zou er voorstander van zijn om ook hier alles los te laten, maar wel gefaseerd. Alles in één klap loslaten creeert een situatie waarbij je ook neit weet aan welke knoppen je meot draaien als het toch onverhoopt fout gaat. En dan eerst de 75% regel op festivals afschaffen, daarna de horeca ook weer in de nacht open, en als dat allemaal goed gaat pas de coronapas afschaffen.
Voor festival bezoek en nachthoreca is namelijk geen keus, voor de coronapas wél.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 08:59

elbert schreef:Deze laatste zin ga ik bewaren. :wink:
Maak je geen zorgen, ook tegen die tijd zul je vast een staatje op de FvD site vinden om de cijfers onderuit te schoffelen ;-)
elbert schreef:Of je nou de 1,5 meter handhaaft of een coronapas invoert, het aantal bezoekers zal niet meer het niveau halen van voor de crisis. Voor veel bedrijven zal dit trouwens het verschil maken tussen overleven en kopje onder gaan.
Dus welke maatregel moet je dan kiezen als je het minste onderscheid tussen mensen wil maken?

In restaurants zit het toch vol... (eigen waarneming).Wellicht omdat de mensen die wél komen een hogere bezoekfrezuentie hebben, dat zou kunnen.
Met anderhalve meter laat je echter per definitie een groep niet toe, terwijl je met de coronapas iedereen van goede wil toegang kunt verlenen.

Liever dus de coronapas, waar je in de praktijk niks van merkt anders dat gevraagd wordt om een code, dan de lagere capaciteit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 okt 2021 09:05

StillAwake schreef:Maak je geen zorgen, ook tegen die tijd zul je vast een staatje op de FvD site vinden om de cijfers onderuit te schoffelen ;-)
De afgelopen 2 jaar heb ik niet meer op de FvD site gekeken en zeker niet voor coronacijfers.
StillAwake schreef:Met anderhalve meter laat je echter per definitie een groep niet toe, terwijl je met de coronapas iedereen van goede wil toegang kunt verlenen.
Het is precies andersom.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten