Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 25 nov 2020 09:53

elbert schreef:Volgens Deens onderzoek hebben mondkapjes geen of nauwelijks statistisch aantoonbaar nut. Het gaat in deze studie bovendien om medische mondkapjes, dus niet het sowieso dubieuze mondkapje dat de gemiddelde Nederlander opdoet.
Dus wat dat betreft heeft het RIVM (dat altijd al tegen mondkapjes was) wel een punt:
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817



De hele wereld draagt die dingen toch, die zijn echt niet allemaal mesjogge. Ook al zou het maar voor 0.1% helpen dan is het het al waard om de grondrechten in te leveren en een complete generatie te conditioneren.
Opsluiting en gemondkapt zijn went heus wel op den duur.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23579
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2020 11:35

pindas83 schreef:De hele wereld draagt die dingen toch, die zijn echt niet allemaal mesjogge.

Ook al zou het maar voor 0.1% helpen dan is het het al waard om de grondrechten in te leveren en een complete generatie te conditioneren.
Opsluiting en gemondkapt zijn went heus wel op den duur.


Zoiets. Het zou vreemd zijn als de hele wereld dit zou doen zonder dat het enig nut zou hebben. Het heeft dan ook wel enig nut, niet alleen als het om covid-bestrijding gaat, veel minder dan medische mondkapjes maar ja, een pandemie bestrijd je met een optelsom aan maatregelen.

De rest is onzin. Het doel is om een pandemie te bestrijden en teveel besmettingen en doden te voorkomen. Dat is een heel ander doel dan wat jij er nu bijhaalt, een complete generatie conditioneren, opsluiting en zelfs het inleveren van grondrechten. Alsof het je beschermen tegen een ziekte in strijd is met je grondrechten. Ik vind dat van dat sentimenteel gedoe. Het is mijn grondrecht om dit en dat te mogen en als ik dat nu niet kan omdat er een pandemie is zie ik die maatregelen als een aanval op mijn grondrecht. Alsof het een doel is om je je vrijheid te ontnemen ipv een vervelende en noodzakelijke maatregel. En over een poosje is de overheid net zo blij als die maatregelen eindelijk niet meer nodig zijn. Wat dat betreft is er gewoon een gezamelijk belang, een gezamelijk doel en zijn de maatregelen daarvoor nodig, ook al zijn ze niet leuk. En hoef je helemaal niet daaraan te wennen want het is maar tijdelijk, noodzakelijk kwaad. Ik snap dus niet dat er zo dramatisch wordt gedaan, natuurlijk is het allemaal niet perfect maar de regels zijn er in het algemeen gewoon om je te beschermen... en je hoeft geen zware offers te brengen of zo. Gewoon een lapje stof voor je neus en mond doen als je een winkel in gaat en als je klaar bent met winkelen doe je hem weer af. Is het dat nou zo ingewikkeld / moeilijk / erg?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 25 nov 2020 13:06

Marnix schreef:Zoiets. Het zou vreemd zijn als de hele wereld dit zou doen zonder dat het enig nut zou hebben. Het heeft dan ook wel enig nut, niet alleen als het om covid-bestrijding gaat, veel minder dan medische mondkapjes maar ja, een pandemie bestrijd je met een optelsom aan maatregelen.

De rest is onzin. Het doel is om een pandemie te bestrijden en teveel besmettingen en doden te voorkomen. Dat is een heel ander doel dan wat jij er nu bijhaalt, een complete generatie conditioneren, opsluiting en zelfs het inleveren van grondrechten. Alsof het je beschermen tegen een ziekte in strijd is met je grondrechten. Ik vind dat van dat sentimenteel gedoe. Het is mijn grondrecht om dit en dat te mogen en als ik dat nu niet kan omdat er een pandemie is zie ik die maatregelen als een aanval op mijn grondrecht. Alsof het een doel is om je je vrijheid te ontnemen ipv een vervelende en noodzakelijke maatregel. En over een poosje is de overheid net zo blij als die maatregelen eindelijk niet meer nodig zijn. Wat dat betreft is er gewoon een gezamelijk belang, een gezamelijk doel en zijn de maatregelen daarvoor nodig, ook al zijn ze niet leuk. En hoef je helemaal niet daaraan te wennen want het is maar tijdelijk, noodzakelijk kwaad. Ik snap dus niet dat er zo dramatisch wordt gedaan, natuurlijk is het allemaal niet perfect maar de regels zijn er in het algemeen gewoon om je te beschermen... en je hoeft geen zware offers te brengen of zo. Gewoon een lapje stof voor je neus en mond doen als je een winkel in gaat en als je klaar bent met winkelen doe je hem weer af. Is het dat nou zo ingewikkeld / moeilijk / erg?


....”en je hoeft geen zware offers te brengen of zo.”

Dat moet je eens zeggen tegen ondernemers (en werknemers) in de horeca, evenementenbranche. Mensen die werkzaam zijn in de luchtvaartbranche en Schiphol.
En over een jaar ofzo tegen tal van andere mensen die wat later in diepe financiële nood komen door dit beleid.
Dat moet je zeggen tegen mensen die in eenzaamheid sterven omdat er niemand bij mag en tegen de familie van die mensen.
Tegen de jeugd die hele slechte omstandigheden tegemoet zien op zoek naar werk.
Tegen mensen die familie in het verre buitenland niet meer kunnen bezoeken met vliegtuig omdat ze zich niet willen laten inspuiten met een vaccin waarvan de samenstelling geheim gehouden wordt..

Tja noem het maar geen zware offers..

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 25 nov 2020 13:29

pindas83 schreef:....”en je hoeft geen zware offers te brengen of zo.”

Dat moet je eens zeggen tegen ondernemers (en werknemers) in de horeca, evenementenbranche. Mensen die werkzaam zijn in de luchtvaartbranche en Schiphol.
En over een jaar ofzo tegen tal van andere mensen die wat later in diepe financiële nood komen door dit beleid.
Dat moet je zeggen tegen mensen die in eenzaamheid sterven omdat er niemand bij mag en tegen de familie van die mensen.
Tegen de jeugd die hele slechte omstandigheden tegemoet zien op zoek naar werk.
Tegen mensen die familie in het verre buitenland niet meer kunnen bezoeken met vliegtuig omdat ze zich niet willen laten inspuiten met een vaccin waarvan de samenstelling geheim gehouden wordt..

Tja noem het maar geen zware offers..

Helemaal mee eens!
Alles is 'maar' tijdelijk, 'maar' een mondkapje, 'maar' 1,5 meter, 'maar' dit, 'maar' dat..
En ondertussen vloeit er veel meer voort uit al die maatregelen dan zo op het eerste oog gemerkt/gezien wordt. Let maar op, dit gaat lang doorwerken in de hele maatschappij! Ik zie de eerste signalen al een tijdje in mijn omgeving. Of zijn dat ook 'maar' offers?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23579
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2020 13:43

pindas83 schreef:....”en je hoeft geen zware offers te brengen of zo.”

Dat moet je eens zeggen tegen ondernemers (en werknemers) in de horeca, evenementenbranche. Mensen die werkzaam zijn in de luchtvaartbranche en Schiphol.
En over een jaar ofzo tegen tal van andere mensen die wat later in diepe financiële nood komen door dit beleid.
Dat moet je zeggen tegen mensen die in eenzaamheid sterven omdat er niemand bij mag en tegen de familie van die mensen.
Tegen de jeugd die hele slechte omstandigheden tegemoet zien op zoek naar werk.
Tegen mensen die familie in het verre buitenland niet meer kunnen bezoeken met vliegtuig omdat ze zich niet willen laten inspuiten met een vaccin waarvan de samenstelling geheim gehouden wordt..

Tja noem het maar geen zware offers..


We hadden het hier over mondkapjes. Op dat gebied hoef je: "niet echt zware offers te brengen. Gewoon een lapje stof voor je neus en mond doen als je een winkel in gaat en als je klaar bent met winkelen doe je hem weer af. Is het dat nou zo ingewikkeld / moeilijk / erg?"

Graag even dingen in de context laten staan....

De samenstelling is niet geheim voor vaccins als ze op de markt komen. En tja, als mensen niet willen meewerken aan het van deze ziekte afkomen kan ik me voorstellen dat, in ieder geval zolang de dekkingsgraad niet hoog genoeg is, ze daar de consequenties van kunnen dragen. Het gaat namelijk niet alleen om je eigen veiligheid maar ook om die van anderen.

Dorpeling schreef:Helemaal mee eens!
Alles is 'maar' tijdelijk, 'maar' een mondkapje, 'maar' 1,5 meter, 'maar' dit, 'maar' dat..
En ondertussen vloeit er veel meer voort uit al die maatregelen dan zo op het eerste oog gemerkt/gezien wordt. Let maar op, dit gaat lang doorwerken in de hele maatschappij! Ik zie de eerste signalen al een tijdje in mijn omgeving. Of zijn dat ook 'maar' offers?


We gaan de gevolgen van de pandemie nog wel een poos merken ja. Dat zijn geen offers. Dat is een onontkoombaar feit. Net als bij een andere economische crisis. Daar hebben mensen last van, bedrijven gaan failliet, de staatsschuld loopt flink op en moet weer worden afbetaald. Probleem is (en dat lijken mensen vaak niet te beseffen) dat niets doen geen alternatief is. Je kan niet zeggen: We doen niks, we nemen gewoon tienduizenden doden en nog veel meer zieken voor lief en gaan gewoon verder, dan redden we de economie tenminste, krijgen mensen geen psychische problemen en kan alles gewoon doorgaan. Want ook dan had je een economische crisis gekregen met bedrijven die failliet gaan, mensen die hun baan kwijtraken, mensen met psychische problemen, heel veel mensen die dierbaren verloren zouden zijn..... andere zorg die helemaal niet meer door zou kunnen gaan want de ziekenhuizen zouden uitpuilen en nog zou er niet genoeg plek zijn. Mensen die doen alsof we ook gewoon de pandemie hadden kunnen negeren en er dan (evt op het huidige aantal slachtoffers na) geen last van gehad zouden hebben hebben zijn niet realistisch. Met de huidige maatregelen wordt de schade nog beperkt. En dat is tijdelijk ja, totdat er een goede oplossing gevonden is waardoor die extra maatregelen weer teruggedraaid kunnen worden. Maar ironisch als mensen heel hard klagen over die maatregelen maar als er eindelijk een oplossing is waardoor we weer terug kunnen naar normaal willen ze dat vervolgens ook weer niet. Lijkt me lastig om zo wantrouwend in het leven te staan.
Laatst gewijzigd door Marnix op 25 nov 2020 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 25 nov 2020 14:01

Marnix schreef:En tja, als mensen niet willen meewerken aan het van deze ziekte afkomen kan ik me voorstellen dat, in ieder geval zolang de dekkingsgraad niet hoog genoeg is, ze daar de consequenties van kunnen dragen.

En wat voor consequenties moeten dat dan zijn volgens jou?
Graag even dingen in de context laten staan

Het was ook niet erg duidelijk verwoord moet ik zeggen.
Je hebt het over regels en maatregelen in het meervoud. Maar vervolgens gaan de 'offers' alleen over een mondlapje.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 25 nov 2020 14:03

Marnix schreef om 8.43: Klopt, als het nu er is is het maar heel weinig, het is er ook vooral door maatschappelijke druk door gekomen. En is nu de communicatie: alle beetjes helpen, dus doe maar. Overigens kan het bedekken van je mond ook wel weer een beetje helpen bij het voorkomen van verspreiding van andere virussen wat in deze tijd wel weer prettig is want allerlei klachten hebben wel gevolgen voor je, ook als het geen Covid is.

als 'nepnieuws en complot theorie' volger en -uitdrager teneinde hier 'de kerk in het midden te houden', - (overigens zijn wij in onze kerk gisteren weer gestart met onze gebedsgroep: heel fijn!) - denk ik bij mondkapjes 'door maatschappelijke druk', méér nog aan 'ten behoeve' van de maatschappelijke druk'.
In ooit militaire dienst wilde men van mij een instructeur maken, een driller.
Omdat ik tegenstander ben van 'kadaverdiscipline' teneinde macht over mensen te krijgen en te houden, nodig voor dictatoriaal bewind, (en mensen de dood in te kunnen jagen) heb ik daarvoor bedankt. (nog blij).
Met meerdere 'eindtijd-gekkies' ben ik van mening dat deze bedeling zal eindigen in een knellende, verstikkende dictatuur van de antichrist, zoals het laatste Bijbelboek ons dat leert. Mensen welke zijn teken geaccepteerd hebben, wacht de poel van vuur, lees ik in Gods heilig Woord. (Op.20:15, Op.19:20-21, Op.14:9-11, Op.13)
Onze groep is van mening dat de huidige situatie nooit meer echt over zal gaan, maar wel zal aantrekken.
Was het Joseph Goebbels niet, welke uitdroeg dat je het volk bang moest maken en wie zich daar niet zo om bekommerde, zwart moest maken als verrader en aso?
Als ik de mensen om mij heen met een mondkapje zie lopen, doe ik er ook maar een voor, net zoals ik in de oorlog nooit met onze driekleur op straat het Wilhelmus - ook al was dat een Duitser - ging lopen zingen, of nu de nashville verklaring zou willen ondertekenen, hoe eerlijk dat ook zou zijn.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 nov 2020 14:16

Mortlach schreef:


Ja, wat is dat nu weer voor een argument? Omdat je niet ALLE risico's kunt voorkomen, hoef je niet te proberen ENIG risico te voorkomen? Ik houd mijn hart vast als die man straks van de trap valt en met zijn gebroken nek naar het ziekenhuis wordt gebracht waar.... alle bedden bezet zijn door coronapatiënten. Wat dan?



Als iemand met een chronische ziekte corona krijgt wil dat niet meteen zeggen dat hij daar aan komt te overlijden. Als je een kansberekening maakt is de kans groter is dat je binnenshuis komt te overlijden door bijvoorbeeld een hartaanval, van de trap vallen etc dan corona krijgen én daaraan overlijden.

En met die bedden valt het echt wel mee, ik heb heel wat collega's in het ziekenhuis die minder uren werken dan normaal omdat het zo rustig is. De cohort is echt wel met vlagen wat drukker maar zoals ze het in de pers wegzetten is niet correct.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23579
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2020 14:18

ben db bd schreef:als 'nepnieuws en complot theorie' volger en -uitdrager teneinde hier 'de kerk in het midden te houden', - (overigens zijn wij in onze kerk gisteren weer gestart met onze gebedsgroep: heel fijn!) - denk ik bij mondkapjes 'door maatschappelijke druk', méér nog aan 'ten behoeve' van de maatschappelijke druk'.
In ooit militaire dienst wilde men van mij een instructeur maken, een driller.
Omdat ik tegenstander ben van 'kadaverdiscipline' teneinde macht over mensen te krijgen en te houden, nodig voor dictatoriaal bewind, (en mensen de dood in te kunnen jagen) heb ik daarvoor bedankt. (nog blij).
Met meerdere 'eindtijd-gekkies' ben ik van mening dat deze bedeling zal eindigen in een knellende, verstikkende dictatuur van de antichrist, zoals het laatste Bijbelboek ons dat leert. Mensen welke zijn teken geaccepteerd hebben, wacht de poel van vuur, lees ik in Gods heilig Woord. (Op.20:15, Op.19:20-21, Op.14:9-11, Op.13)
Onze groep is van mening dat de huidige situatie nooit meer echt over zal gaan, maar wel zal aantrekken.
Was het Joseph Goebbels niet, welke uitdroeg dat je het volk bang moest maken en wie zich daar niet zo om bekommerde, zwart moest maken als verrader en aso?
Als ik de mensen om mij heen met een mondkapje zie lopen, doe ik er ook maar een voor, net zoals ik in de oorlog nooit met onze driekleur op straat het Wilhelmus - ook al was dat een Duitser - ging lopen zingen, of nu de nashville verklaring zou willen ondertekenen, hoe eerlijk dat ook zou zijn.


Ik ben blij dat je zelf tegenwoordig je reacties al onder "nepnieuws, complotdenken en theorieën van eindtijd-gekkies" schaart, dan hoef ik dat niet meer te doen. Zoals we wel vaker doen lijkt het met het beste om Deo Volente over een jaar of zo eens te evalueren of de maatregelen zijn opgeheven, of dat ze nog erger zijn geworden en het is geevolueerd en een verstikkende dictatuur waarbij mensen zonder afstand of mondkapjes uiteindelijk zonder pardon
in kampen verdwijnen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 nov 2020 14:21

Marnix schreef: Maar ironisch als mensen heel hard klagen over die maatregelen maar als er eindelijk een oplossing is waardoor we weer terug kunnen naar normaal willen ze dat vervolgens ook weer niet. Lijkt me lastig om zo wantrouwend in het leven te staan.


Zolang het maatregelen zijn die echt wat opleveren, geen probleem.
En wat afstand betreft en hygiëne lijkt het me helemaal niet nodig om weer terug naar normaal te gaan.
Een vaccin is geen oplossing, maar dat zien we inderdaad over een jaar wel

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23579
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2020 14:30

lammetje schreef:Zolang het maatregelen zijn die echt wat opleveren, geen probleem.
En wat afstand betreft en hygiëne lijkt het me helemaal niet nodig om weer terug naar normaal te gaan.
Een vaccin is geen oplossing, maar dat zien we inderdaad over een jaar wel


Tot nu toe hebben vaccins toch gezorgd voor heel wat minder ziekten (en bijbehorende slachtoffers) dus ik ben positief.
Hygiene, mee eens. Thuisblijven als je ziek brnt: Ook uitstekend. Maar het continue houden van afstand zou ik echt totaal niet zo willen houden. Dat je constant angstvallig moet opletten dat je niet te dicht in de buurt komt van andere en vice versa. Een ongemakkelijk "hoi ehh we zijn er" als je ergens komt, zwaaien naar vrienden of familie als je weggaat. Verschrikkelijk, al die afstand. Als dit hele gedoe voorbij is koop ik een shirt met "free hugs" en trek die aan naar kantoor en als ik over straat ga lopen denk ik. Zal per persoon / karakter schelen hoe er mensen dit vinden maar ik vind het verschrikkelijk. Dat vind ik zoveel erger dan af en toe een mondkapje op moeten doen...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2020 16:25

pindas83 schreef:Dat moet je eens zeggen tegen ondernemers (en werknemers) in de horeca, evenementenbranche. Mensen die werkzaam zijn in de luchtvaartbranche en Schiphol.
En over een jaar ofzo tegen tal van andere mensen die wat later in diepe financiële nood komen door dit beleid.


Daar moet de overheid dan ook voor klaarstaan met gulle financiële steun. Later evt een procentje extra BTW ofzo om dat allemaal te betalen.

Dat moet je zeggen tegen mensen die in eenzaamheid sterven omdat er niemand bij mag en tegen de familie van die mensen.


O, déze mensen willen we niet dood, maar de mensen die corona krijgen, die hebben pech? Is isoleren zwaar? Ja, absoluut. Niemand zegt ook van niet. Het is altijd een afweging en je maakt het nooit iedereen naar de zin.

Tegen de jeugd die hele slechte omstandigheden tegemoet zien op zoek naar werk.
Tegen mensen die familie in het verre buitenland niet meer kunnen bezoeken met vliegtuig omdat ze zich niet willen laten inspuiten met een vaccin waarvan de samenstelling geheim gehouden wordt..


Wat is dat laatste nou weer voor samenzwering? Hoezo geheim? Zoiets wordt toch gewoon gepatenteerd? Straks begin je nog over de nanobots van Bill Gates of zo.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 25 nov 2020 16:52

Tot nu toe hebben vaccins toch gezorgd voor heel wat minder ziekten (en bijbehorende slachtoffers) dus ik ben positief.
Hygiëne, mee eens. Thuisblijven als je ziek bent: Ook uitstekend. Maar het continue houden van afstand zou ik echt totaal niet zo willen houden. Dat je constant angstvallig moet opletten dat je niet te dicht in de buurt komt van andere en vice versa. Een ongemakkelijk "hoi ehh we zijn er" als je ergens komt, zwaaien naar vrienden of familie als je weggaat. Verschrikkelijk, al die afstand. Als dit hele gedoe voorbij is koop ik een shirt met "free hugs" en trek die aan naar kantoor en als ik over straat ga lopen denk ik. Zal per persoon / karakter schelen hoe er mensen dit vinden maar ik vind het verschrikkelijk. Dat vind ik zoveel erger dan af en toe een mondkapje op moeten doen...


Ik ben blij dat je zelf tegenwoordig je reacties al onder "nepnieuws, complotdenken en theorieën van eindtijd-gekkies" schaart, dan hoef ik dat niet meer te doen. Zoals we wel vaker doen lijkt het mij het beste om Deo Volente over een jaar of zo eens te evalueren of de maatregelen zijn opgeheven, of dat ze nog erger zijn geworden en het is geëvolueerd en een verstikkende dictatuur waarbij mensen zonder afstand of mondkapjes uiteindelijk zonder pardon
in kampen verdwijnen....


@ Marnix, op dat shirt na (dat staat niet bij mijn hoge hoed :( ) ben ik het best wel eens met uw reactie op lammetje.
Alleen, zie mijzelf eerlijk wel als een man van een dag. Dat verre Deo Volente ligt niet meer in de lijn der verwachting, waar ik reeds een keer terug gehaald ben met een paar dagen heel zwaar tobben, en nu overleef op 'paardenmiddelen'. Doch dat laat onverlet dat ik het toch nog wel nuttig vind om een tegengeluid vanuit de versmade alternatieve media te laten horen.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lekkerbek » 25 nov 2020 18:59

lammetje schreef:Als iemand met een chronische ziekte corona krijgt wil dat niet meteen zeggen dat hij daar aan komt te overlijden. Als je een kansberekening maakt is de kans groter is dat je binnenshuis komt te overlijden door bijvoorbeeld een hartaanval, van de trap vallen etc dan corona krijgen én daaraan overlijden.

En met die bedden valt het echt wel mee, ik heb heel wat collega's in het ziekenhuis die minder uren werken dan normaal omdat het zo rustig is. De cohort is echt wel met vlagen wat drukker maar zoals ze het in de pers wegzetten is niet correct.


Bij ons in het ziekenhuis is het anders nog steeds overvol. Er zijn te weinig artsen en verpleegkundigen die in willen springen omdat de eerste golf hen zwaar is tegengevallen, ik ken een arts die er nog steeds nachtmerries van heeft. Op de poliklinieken is het wat rustiger omdat veel consulten middels een videoconsult gaan.
Operaties worden uitgesteld omdat er te weinig verpleegkundigen zijn door ziekte of omdat ze moeten invallen op de cohort afd.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 nov 2020 19:39

lekkerbek schreef:Bij ons in het ziekenhuis is het anders nog steeds overvol. Er zijn te weinig artsen en verpleegkundigen die in willen springen omdat de eerste golf hen zwaar is tegengevallen, ik ken een arts die er nog steeds nachtmerries van heeft. Op de poliklinieken is het wat rustiger omdat veel consulten middels een videoconsult gaan.
Operaties worden uitgesteld omdat er te weinig verpleegkundigen zijn door ziekte of omdat ze moeten invallen op de cohort afd.


Het zal per regio verschillend zijn, ik vind het daarom ook best jammer dat er niet iets meer wordt samen gewerkt.

En ik denk ook dat ze met structurele salaris verhoging aan het bed meer jongeren in de zorg krijgen, maar dat is een heel ander probleem en hadden ze jaren geleden al aan moeten pakken.

Maar nogmaals, hier valt het echt wel mee met vol. Wel veel zieke collega's maar voor spoed opnames hebben ze ruimte genoeg. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je nu niet geholpen wordt als je hartproblemen of een ongeval hebt.

Waar ik me nu meer druk over maak zijn de korte lontjes van mensen. Echt bizar hoe snel sommige agressief zijn.

Enne Marnix, ik vind die afstand heerlijk. Geen gezoen op verjaardagen, geen overvolle huiskamers maar gewoon lekker 1 op 1 contact met je eigen familie ipv kamers vol onbekenden. :lol: voor kinderen die niet goed tegen prikkels kunnen ook heerlijk.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten