Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 14:02

Relevant spotprentje:

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lydia63 » 19 jul 2021 14:03

meribel schreef:Ja dat is een hele interessante
We zijn immers in zonde geboren en ontvangen. Als baby ben je al zondig
En wat zeg je dan tegen dat kind wat in de wieg ligt? Dat hij niet zondig is?
Je kan schuldig zijn en toch slachtoffer. Zo is het met de zonde precies eender


Dag Meribel, ik had mijn zonde/roken hier niet eens ter spaken hoeven brengen.
persoonlijk weet ik ook wel dat roken harstikke slecht is.
Ik zal ook nooit iemand lastig vallen met mijn rookgedrag, en ik weet dat het beter is dat ik nu direct ermee zou stoppen.
Maar het helpt werkelijk niet als iemand zegt dat je daardoor 'n zonde begaat, de meeste christelijke rokers weten dit zelf wel.
Ik heb 'n klein inkijkje in me zelf gegeven, dat ik onderhevig ben door de zondeval.
Waarmee ik roken totaal niet goedkeur!

Maar ik geloof dat alles genade is en onverdiende gunst, zodat niemand zich op zijn/haar werken kan beroemen.
Of het volledig ná leven van de wet.

Maar nogmaals ik vind roken ook 'n slechte gewoonte.
Ik sluit het nu even af, bedankt voor je ondersteuning.

mvg Lydia
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 14:07

ben db bd schreef:Zomaar een paar regels uit een verklaring van het onafhankelijke Doctors for Covid Ethics . Dat zijn geen domme onderhorigen hè?
Wilt u zo nog een meter onafhankelijke verklaring? Ga dan ook naar de alternatieve media. ik doe dat al jaren en ontdek meestal hun gelijk.


Ze baseren zich waarschijnlijk op deze paper

Xander vergeet er dus even bij te vermelden dat je een EXTREEM gevoelige test nodig hebt om die paar spike-eiwitten uberhaupt te detecteren. Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen. Conclusie van de paper: het vaccin werkt zoals bedoeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 jul 2021 14:26

Mortlach schreef:Relevant spotprentje:

Afbeelding

:lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 16:23

In het Verenigd Koninkrijk vanaf vandaag geen enkele wettelijke COVID-beperking meer. Geen 2 meter afstand, geen mondkapjes, geen maximaal aantal personen in de winkel; zo goed als niks.

Voor context: ZO ziet de Covid-grafiek er op dit moment uit. Ongeveer 50.000 nieuwe gevallen per dag.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 jul 2021 19:32

Mortlach schreef:In het Verenigd Koninkrijk vanaf vandaag geen enkele wettelijke COVID-beperking meer. Geen 2 meter afstand, geen mondkapjes, geen maximaal aantal personen in de winkel; zo goed als niks.

Voor context: ZO ziet de Covid-grafiek er op dit moment uit. Ongeveer 50.000 nieuwe gevallen per dag.


Ik ben heel benieuwd. Als het in de zorg manageble blijft een goede keus. Zo niet wordt het een ramp

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 19:34

meribel schreef:Ik ben heel benieuwd. Als het in de zorg manageble blijft een goede keus. Zo niet wordt het een ramp


De mensen met Long Covid komen niet altijd via de ziekenhuizen, meen ik...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 19 jul 2021 19:42

meribel schreef: Zo is het met de zonde precies eender


nee dit is niet eender. Het zou betekenen dat de zonde ons niets doet... niet mijn schuld. Maar helaas, is de reformatie daar heel duidelijk in, in de zonde ga je dood.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2021 19:48

hans0166 schreef:nee dit is niet eender. Het zou betekenen dat de zonde ons niets doet... niet mijn schuld. Maar helaas, is de reformatie daar heel duidelijk in, in de zonde ga je dood.


En door de genade leef je. Niet door zondeloos te zijn. Wat niet inhoudt dat de zonde je niets doet overigens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 jul 2021 20:16

Marnix schreef:En door de genade leef je. Niet door zondeloos te zijn. Wat niet inhoudt dat de zonde je niets doet overigens.


Volgens mij gaat het om de opmerking

Het is niet mijn schuld dat ik niet van roken afkom, ik kan er niets aan doen (slachtoffer)

En daarnaast wordt er gesteld

Het is niet mijn schuld dat ik zondig, ik kan er niets aan doen (in zonde ontvangen en geboren)

Maw, je kunt daarin blijven hangen. Zowel met roken als met zondigen. Zolang je zelf niets doet komt het niet goed. En je kunt zelf ook niets, eigenlijk in beide gevallen (genade alleen) maar toch ben je schuldig en kies je zelf voor de dood. Dus, zoals meribel schrijft, je kunt er zelf niets aan doen en tegelijkertijd ben je in beide gevallen zelf schuldig. Zie de dordtse leerregels, daarin staat het zo mooi beschreven als het gaat om zonde en genade. Je kunt inderdaad roken of een andere verslaving wel vergelijken.

Het ging er in deze discussie niet om of roken zonde is of niet, maar echt het vergelijk van roken en zonde tov slachtoffer zijn of heb ik dat nu verkeerd opgevat... :-k

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 20:36

Wat roken betreft zouden ze het vandaag nog af mogen schaffen van mij. Ik stond laatst in de snoepwinkel en daar hadden ze chocoladesigaretten, kennen we die nog? Om kinderen lekker vroeg te laten wennen aan het vasthouden ervan en het gevoel dat het leuk is. Nu echt niet meer voor te stellen.

Het feit is ook dat sinds de marketing van tabak allerlei beperkingen is opgelegd, het aantal rokers enorm is afgenomen. Marketing wérkt, anders staken bedrijven er geen miljarden in. En we moeten niet de illusie hebben dat het werkt voor anderen maar niet voor mij! Ja, ook jij en ik zijn vatbaar voor de tactieken van marketeers.

Daarnaast moet je eens kijken wat de tabaksbedrijven allemaal wisten over de gevolgen van roken en hoe ze via rechtszaken en marketing de zaak probeerden te manipuleren. Van roken is een persoonlijk probleem gemaakt. Het ligt aan ONZE wilskracht dat we niet kunnen stoppen, niet aan de tabaksfabrikanten, was de boodschap. Dezelfde boodschap gebruiken oliemaatschappijen nu trouwens ook: WIJ moeten als individu papieren rietjes gaan gebruiken voor het milieu, terwijl de grote maatschappijen vrolijk door blijven vervuilen. De strategie van de grote oliebedrijven is letterlijk rechtstreeks overgenomen van de tabakslobby.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 19 jul 2021 21:10

Marnix schreef:En door de genade leef je. Niet door zondeloos te zijn. Wat niet inhoudt dat de zonde je niets doet overigens.


vertel dan ook even wat de genade van het roken is?
Ik weet ook wel dat de gekende zondaar vergeving heeft... maar dan moet er wel tegen de zonde gevochten worden.
Wat doen rokers ?... Of je nou passief of actief de tempel vernielt.. je zult er echt iets mee moeten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2021 21:45

hans0166 schreef:vertel dan ook even wat de genade van het roken is?
Ik weet ook wel dat de gekende zondaar vergeving heeft... maar dan moet er wel tegen de zonde gevochten worden.
Wat doen rokers ?... Of je nou passief of actief de tempel vernielt.. je zult er echt iets mee moeten.


Die eerste vraag is raar. Roken kent geen genade. Genade komt van God. En er zijn genoeg christenen die hebben geprobeerd te stoppen maar waar dat niet is gelukt of die zeggen: het heeft nu weinig zin meer om te stoppen. Ik geloof zelfs dat er zijn die er voor kiezen om niet te stoppen maar toch gered zijn / worden. Overigens zijn dat wr weinig, de meeste rokers proberen geregeld om te stoppen.

En tegelijkertijd geloof is dat als je vraagt: wat is Gods boodschap voor rokers ook: stop ermee. Maar niet dat Gods liefde voor die mensen afhangt van of ze dat dan doen of niet / of dat dan lukt of niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2021 21:48

lammetje schreef:Volgens mij gaat het om de opmerking

Het is niet mijn schuld dat ik niet van roken afkom, ik kan er niets aan doen (slachtoffer)

En daarnaast wordt er gesteld

Het is niet mijn schuld dat ik zondig, ik kan er niets aan doen (in zonde ontvangen en geboren)

Maw, je kunt daarin blijven hangen. Zowel met roken als met zondigen. Zolang je zelf niets doet komt het niet goed. En je kunt zelf ook niets, eigenlijk in beide gevallen (genade alleen) maar toch ben je schuldig en kies je zelf voor de dood. Dus, zoals meribel schrijft, je kunt er zelf niets aan doen en tegelijkertijd ben je in beide gevallen zelf schuldig. Zie de dordtse leerregels, daarin staat het zo mooi beschreven als het gaat om zonde en genade. Je kunt inderdaad roken of een andere verslaving wel vergelijken.

Het ging er in deze discussie niet om of roken zonde is of niet, maar echt het vergelijk van roken en zonde tov slachtoffer zijn of heb ik dat nu verkeerd opgevat... :-k


Daar ging het in eerste instantie inderdaad om maar van het een kwam het ander in deze discussie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 jul 2021 22:20

Lammetje vatte precies samen hoe ik het bedoel



En Mortlach, jij doorziet ook de criminaliteit. En de alcohol lobby doet het ook overigens…..we weten inmiddels al lang hoe slecht het is maar die zijn nog waar de tabakslobby in de jaren 60/70 was…..dubieuze onderzoeken waar een of ander vaag gezondheidsvoordeel in uitkomt meten ze breeduit in het nieuws.

https://www.moviemeter.nl/film/32191


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten