Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2022 18:12

tulp schreef:Inderdaad voorkom je golven niet. Dat is ondoenlijk. Dat is voor mij geen argument om me maar aan geen enkele maatregel te houden.
Dus was ik vaker mijn handen, maak ik gebruik van de desinfectie die bij winkels aangeboden worden, geef ik geen handen en houd ik zoveel mogelijk afstand. De kaasschaafmethode dus: ik houd me er niet 100% aan en doe er niet neurotisch over als iemand zijn hand naar me uitsteekt maar ik merk dat ik mijn gedrag toch aanpas.
Daarmee voorkom ik niet alles maar ik denk dat kleine beetjes ook helpen en al helpt het geen 100%, als het 70% helpt ben ik ook al tevreden. Alles om de golven wat af te vlakken...

Mogelijk heeft iedereen al Corona gehad, maar ik nog niet :wink:


Ik merk zelf dat ik er juist totaal geen rekening meer mee hou op een incidentele desinfectie waar dat spul nog hangt en af en toe handen wassen. Maar afstand houden, nee…. Dat vond ik zo verschrikkelijk…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 19 okt 2022 18:51

Ja afstand houden vind ik ook jammer mijn compromis is om het in het algemeen toch maar te doen maar bij bepaalde mensen houd ik geen afstand. Zo houd ik het voor mezelf leefbaar: niet te zwart-wit, zeker niet als het niet nodig is en als de cijfers oplopen word ik weer wat strikter. Het is rot maar ja, een pandemie is ook niet leuk en dan ben ik blij dat ik mijn eigen kleine steentje bij kan dragen. Hahaha dat klinkt hè!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2022 08:43

tulp schreef:Ja afstand houden vind ik ook jammer mijn compromis is om het in het algemeen toch maar te doen maar bij bepaalde mensen houd ik geen afstand. Zo houd ik het voor mezelf leefbaar: niet te zwart-wit, zeker niet als het niet nodig is en als de cijfers oplopen word ik weer wat strikter. Het is rot maar ja, een pandemie is ook niet leuk en dan ben ik blij dat ik mijn eigen kleine steentje bij kan dragen. Hahaha dat klinkt hè!


En andere optie zou zijn om dat niet te doen, er is voldoende bescherming dmv vaccinatie voor wie dat wil. De variant is mild… met griep deden we dit voor corona ook niet. We moeten toch weer een keer terug naar normaal. En hoeveel gaat het uiteindelijk helpen als de rest het niet ook doet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 20 okt 2022 10:29

Hoeveel helpt het als anderen het ook niet doen?
Vind ik altijd een lastige. In mijn eentje kan ik de wereld niet veranderen, maar ik probeer toch om te doen wat ik denk dat goed is om te doen ook al doet niemand anders het. Eigenlijk om mezelf niet machteloos te laten maken.
Dus ook al rijdt zo ongeveer iedere fietser door rood en steekt zijn hand niet uit als hij afslaat, ik doe dat wel. Gewoon omdat ik denk dat het socialer is naar andere weggebruikers toe om het wel te doen.
Ik eet al heel lang minder vlees. Daar lag de Albert Heijn jaren geleden echt niet wakker van maar inmiddels eten heel veel mensen minder vlees en verandert het aanbod in de winkels. Dat heb ik niet in mijn eentje bewerkstelligd maar er is toch een gedragsverandering aan het komen en daar heb ik mijn bescheiden steentje aan bijgedragen.

Zo doe ik dat ook met Corona. Het is veel onschuldiger geworden (maar niet onschuldig) maar omdat ik het belangrijk vind dat de maatschappij blijft draaien, draag ik mijn bescheiden steentje bij.
Door personeelstekort is het al lastig om de bezetting op orde te houden en door de tijd van het jaar vallen weer veel mensen uit door griep of Corona. Dat is toch een probleem. Laat ik dan doen wat ik kan doen om te zorgen dat ik zo min mogelijk bijdraag aan het ziekteverzuim. In mijn eentje krijg ik dat niet voor elkaar maar gelukkig zijn er meer mensen die er net zoals ik instaan.
Niet zwart-wit denken maar door middel van de kaasschaafmethode proberen de pieken van de golf wat afvlakken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 20 okt 2022 11:12

tulp schreef:Hoeveel helpt het als anderen het ook niet doen?
Vind ik altijd een lastige. In mijn eentje kan ik de wereld niet veranderen, maar ik probeer toch om te doen wat ik denk dat goed is om te doen ook al doet niemand anders het. Eigenlijk om mezelf niet machteloos te laten maken.
Dus ook al rijdt zo ongeveer iedere fietser door rood en steekt zijn hand niet uit als hij afslaat, ik doe dat wel. Gewoon omdat ik denk dat het socialer is naar andere weggebruikers toe om het wel te doen.
Ik eet al heel lang minder vlees. Daar lag de Albert Heijn jaren geleden echt niet wakker van maar inmiddels eten heel veel mensen minder vlees en verandert het aanbod in de winkels. Dat heb ik niet in mijn eentje bewerkstelligd maar er is toch een gedragsverandering aan het komen en daar heb ik mijn bescheiden steentje aan bijgedragen.

Zo doe ik dat ook met Corona. Het is veel onschuldiger geworden (maar niet onschuldig) maar omdat ik het belangrijk vind dat de maatschappij blijft draaien, draag ik mijn bescheiden steentje bij.
Door personeelstekort is het al lastig om de bezetting op orde te houden en door de tijd van het jaar vallen weer veel mensen uit door griep of Corona. Dat is toch een probleem. Laat ik dan doen wat ik kan doen om te zorgen dat ik zo min mogelijk bijdraag aan het ziekteverzuim. In mijn eentje krijg ik dat niet voor elkaar maar gelukkig zijn er meer mensen die er net zoals ik instaan.
Niet zwart-wit denken maar door middel van de kaasschaafmethode proberen de pieken van de golf wat afvlakken.

Het is sowieso altijd beter om onderdeel te (willen) zijn van de oplossing in plaats van onderdeel van het probleem....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2022 08:36

StillAwake schreef:Het is sowieso altijd beter om onderdeel te (willen) zijn van de oplossing in plaats van onderdeel van het probleem....


Maar wat is de oplossing? Volgens degenen die de regels bedenken hoort afstand houden daar niet meer bij dus kn je als je daar gevolg aan geeft en geen afstand meer houden dan nog zeggen dat iemand onderdeel van het probleem is? Daarnaast moet je toch kijken of de kosten en baten van maatregelen in proportie zijn en de vraag of dat nu nog zo is. Daarnaast ben ik van mening dat afstand houden ook ongezond is voor mensen (hoewel ik me in selectief afstand houden, wel van mensen bij wie je dat wil en niet bij wie je dat niet wil) wel weer kan vinden. :-) overigens na 4 dagen reizen in de metro van Parijs heb ik meer mensen binnen anderhalve meter gehad dan de afgelopen jaren bij elkaar :-)

Maar goed, laat iedereen hierin doen wat hij / zij prettig vindt. Als er nieuwe maatregelen nodig zijn hoor ik dat wel :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2023 10:11

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... vaccinatie

Het derde geval van ontslag na (vanwege) vaccinatieweigering binnen dit bedrijf, de derde keer ook dat het stand houdt bij de rechter
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 16 feb 2023 10:20

StillAwake schreef:https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5363998/boskalis-corona-ontslagzaak-directeur-gezondheid-vaccinatie

Het derde geval van ontslag na (vanwege) vaccinatieweigering binnen dit bedrijf, de derde keer ook dat het stand houdt bij de rechter


In de eerdere jurisprudentie werd wel verwezen naar het feit dat het bij Boskalis wat anders lag vanwege veel internationale betrekkingen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 jan 2024 11:42

Corona is alweer een tijdje naar de achtergrond verdrongen, maar naar mijn mening is de regering tijdens de coronaperiode ver over de schreef gegaan. Hier een voorbeeld waarbij de minister van Volksgezondheid (toen Hugo de Jonge) er in 2021 bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg erop aanstuurt om kritische artsen richting het vaccinatiebeleid te ontslaan. Dit is een minister die tegen de Inspectie zegt: "zorg dat die huisartsen hun mond houden en doen wat we zeggen en anders zorg je er maar voor dat ze hun baan kwijtraken".
Voor de goede orde: dit is totaal ongepast en onwettig en ik neem aan dat dit bij de komende parlementaire enquete de nodige aandacht krijgt. Een arts heeft een eigen verantwoordelijkheid richting de patienten (de eed van Hippocrates, zorgen voor informed consent enz.) en een minister heeft daar helemaal niets over te zeggen en hoort zich daar ook niet tegenaan te bemoeien.
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 jan 2024 14:08

elbert schreef:Corona is alweer een tijdje naar de achtergrond verdrongen, maar naar mijn mening is de regering tijdens de coronaperiode ver over de schreef gegaan. Hier een voorbeeld waarbij de minister van Volksgezondheid (toen Hugo de Jonge) er in 2021 bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg erop aanstuurt om kritische artsen richting het vaccinatiebeleid te ontslaan. Dit is een minister die tegen de Inspectie zegt: "zorg dat die huisartsen hun mond houden en doen wat we zeggen en anders zorg je er maar voor dat ze hun baan kwijtraken".
Voor de goede orde: dit is totaal ongepast en onwettig en ik neem aan dat dit bij de komende parlementaire enquete de nodige aandacht krijgt. Een arts heeft een eigen verantwoordelijkheid richting de patienten (de eed van Hippocrates, zorgen voor informed consent enz.) en een minister heeft daar helemaal niets over te zeggen en hoort zich daar ook niet tegenaan te bemoeien.
Afbeelding

Er zijn meerdere die dit opmerken.
Beluister de uitspraken van onze Hugo, van democraat tot DICTATOR...

Helaas worden mijn video's verwijderd en krijg ik continue waarschuwingen. Mocht ik off-line zijn dan weten jullie waardoor. De waarheid, of enige kritische noot eenvoudig weg NIET besproken worden.

Dus als je dit waardevol vind, deel, deel, like en like zoveel als je kunt.



Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2024 14:18

elbert schreef:Corona is alweer een tijdje naar de achtergrond verdrongen, maar naar mijn mening is de regering tijdens de coronaperiode ver over de schreef gegaan. Hier een voorbeeld waarbij de minister van Volksgezondheid (toen Hugo de Jonge) er in 2021 bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg erop aanstuurt om kritische artsen richting het vaccinatiebeleid te ontslaan. Dit is een minister die tegen de Inspectie zegt: "zorg dat die huisartsen hun mond houden en doen wat we zeggen en anders zorg je er maar voor dat ze hun baan kwijtraken".
Voor de goede orde: dit is totaal ongepast en onwettig en ik neem aan dat dit bij de komende parlementaire enquete de nodige aandacht krijgt. Een arts heeft een eigen verantwoordelijkheid richting de patienten (de eed van Hippocrates, zorgen voor informed consent enz.) en een minister heeft daar helemaal niets over te zeggen en hoort zich daar ook niet tegenaan te bemoeien.
Afbeelding


Het lijkt me inderdaad een goed punt om over door te praten, maar vooral over de vraag wie welke verantwoordelijkheid heeft en of artsen de vrijheid mogen hebben om volledig naar eigen inzicht te handelen. Zo is er bijvoorbeeld het voorbeeld van huisarts Elens die Hydroxychloroquine bleef voorschrijven terwijl al lang bekend was dat het helemaal geen positieve werking had tegen corona maar vanwege de bijwerkingen juist een verhoogd risico gaf. En wat als we opnieuw een pandemie krijgen, misschien nog wat gevaarlijker dan de vorige en een groep huisartsen dingen aanbeveelt die een gevaar vormen voor personen en voor de volksgezondheid? Wat als er op grote schaal verkondigd gaat worden dat je je beter niet kan vaccineren en daardoor kinderziekten als polio en de mazelen weer gevaarlijk worden voor kleine kinderen? Wat als een huisarts rattengif gaat voorschrijven aan patienten? Dan vinden we het toch logisch dat hij zijn functie kwijt raakt en zeg je toch ook niet: Ja maar hij heeft die eed afgelegd dus dan zal het wel goed zijn? Mocht de nood aan de man zijn, dan heb ik liever dat er wel ingegrepen wordt dan dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden omdat iedereen dat zelf mag weten. Zeker als niet alleen iemands persoonlijke gezondheid maar de volksgezondheid in gevaar komt. Het ministerie van volksgezondheid is daar namelijk wel verantwoordelijk voor. Daarnaast kwam het dringende advies om te vaccineren niet bij de minister vandaan maar bij de medische experts. Uiteraard moet het allemaal wel heel zorgvuldig gebeuren maar ik wil van een huisarts horen wat het beste voor me is volgens de experts, niet een totaal andere mening horen dan de gangbare mening horen van de grote groep die er verstand van heeft.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2024 14:33

benefietdiner schreef:Er zijn meerdere die dit opmerken.
Beluister de uitspraken van onze Hugo, van democraat tot DICTATOR...

Helaas worden mijn video's verwijderd en krijg ik continue waarschuwingen. Mocht ik off-line zijn dan weten jullie waardoor. De waarheid, of enige kritische noot eenvoudig weg NIET besproken worden.

Dus als je dit waardevol vind, deel, deel, like en like zoveel als je kunt.




Haha als een willekeurige youtuber met de looks van Willem Engel het zegt en wel 250 mensen hebben het filmpje gezien, is dat natuurlijk wel heel overtuigend. Leuk dat corona misschien wat meer uit beeld is maar de complottheorieen zijn nog springlevend :-) Bedankt voor de link, ik ben weer extra blij dat de pandemie achter de rug is na zo'n reactie van jou :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 jan 2024 14:39

Marnix schreef: Zo is er bijvoorbeeld het voorbeeld van huisarts Elens die Hydroxychloroquine bleef voorschrijven terwijl al lang bekend was dat het helemaal geen positieve werking had tegen corona maar vanwege de bijwerkingen juist een verhoogd risico gaf.
onzin is is al weerlegt door Huisarts Rob Elens.
Huisarts Rob Elens weerlegt ongegronde beschuldigingen rond Hydroxychloroquine.
https://nl.linkedin.com/pulse/huisarts- ... lijn-c6nwe

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 jan 2024 14:49

Marnix schreef:Haha als een willekeurige youtuber met de looks van Willem Engel het zegt en wel 250 mensen hebben het filmpje gezien, is dat natuurlijk wel heel overtuigend. Leuk dat corona misschien wat meer uit beeld is maar de complottheorieen zijn nog springlevend :-) Bedankt voor de link, ik ben weer extra blij dat de pandemie achter de rug is na zo'n reactie van jou :-)

Onze RIVM met juisten getallen en leugen wordt verkondigd.



https://youtu.be/iJfpqpqildQ

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2024 15:29

benefietdiner schreef:Onze RIVM met juisten getallen en leugen wordt verkondigd.



https://youtu.be/iJfpqpqildQ


Kom nou eens met serieuze filmpjes ipv met dit soort troep, hier kijkt niemand naar en dit neemt niemand dan ook serieus.... Ik heb 2 minuten geprobeerd te kijken maar met zo'n zelfverklaarde expert die niets weet en van alles roept kan ik niets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten