Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 15 sep 2022 15:22

Eerlijk gezegd ben ik het zat om mezelf iedere keer te moeten verantwoorden. Maar er is ontzettend veel aan de hand. Vraag het maar na aan de ambulance medewerkers. Longembolie, hersenbloedingen, infarcten. Tja, dat was altijd wel natuurlijk maar ze hebben echt een explosieve groei gemerkt. Oversterfte werd al genoemd. Maar inderdaad geen onderzoek waar dit vandaan komt. Het onderzoek over menstruatie problemen is in mijn ogen ook niet volledig uitgevoerd. Ik ken nog steeds veel dames die klachten hebben. Kan ook voeding zijn natuurlijk, maar wel toevallig dat het precies na de vaccinatie optreedt. Voor kwetsbare mensen is het prima dat hij er was/is. Voor gezonde mensen heeft het meer kwaad gedaan dan goed.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 15 sep 2022 16:43

Marnix schreef

Prima maar steek dan ook de hand in eigen boezem en bedenk ook welke fouten jij hebt gemaakt, hoeveel onzin je hier hebt geroepen, hoeveel doden er zonder vaccinatie waren gevallen etcetera.


Dank je wel Marnix. Precies het antwoord wat ik had verwacht.
Ik maak fouten, zullen er nog vele volgen.
Jij waarschijnlijk niet.
Je hebt altijd baas boven baas.
De toekomst zal het ons allen leren.
Ik ben en blijf een antivaxxer.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2022 21:20

elburger schreef:Marnix schreef

Dank je wel Marnix. Precies het antwoord wat ik had verwacht.
Ik maak fouten, zullen er nog vele volgen.
Jij waarschijnlijk niet.
Je hebt altijd baas boven baas.
De toekomst zal het ons allen leren.
Ik ben en blijf een antivaxxer.


Ik maak ook fouten. Maar jij wijst vooral op de regering die moet onderzoeken wat ze fout hebben gedaan dus als je echt vindt dat we allemaal fouten maken vind je het vast niet erg om dan zelf ook in de spiegel te kijken ;-) (of maakt iedereen fouten behalve jij)

Ik ben nog steeds blij dat het overgrote deel van Nederland bijvoorbeeld jouw vaccinatieadviezen niet heeft opgevolgd. Dat heeft een hoop ellende gescheeld ;-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 16 sep 2022 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2022 21:40

lammetje schreef:Eerlijk gezegd ben ik het zat om mezelf iedere keer te moeten verantwoorden. Maar er is ontzettend veel aan de hand. Vraag het maar na aan de ambulance medewerkers. Longembolie, hersenbloedingen, infarcten. Tja, dat was altijd wel natuurlijk maar ze hebben echt een explosieve groei gemerkt. Oversterfte werd al genoemd. Maar inderdaad geen onderzoek waar dit vandaan komt. Het onderzoek over menstruatie problemen is in mijn ogen ook niet volledig uitgevoerd. Ik ken nog steeds veel dames die klachten hebben. Kan ook voeding zijn natuurlijk, maar wel toevallig dat het precies na de vaccinatie optreedt. Voor kwetsbare mensen is het prima dat hij er was/is. Voor gezonde mensen heeft het meer kwaad gedaan dan goed.


Heb je ook bedacht dat we naast vaccinatie nog een andere mogelijke oorzaak hebben gehad voor al die klachten die je benoemt? Namelijk corona zelf? Als je alle medische experts hiernaar vraagt is het geluid wat je telkens hoort: de grootste boosdoener van de oversterfte lijkt corona te zijn. Lees bijvoorbeeld dit even:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatziekten

Het feit dat je deze optie totaal niet benoemt geeft wel te denken, verraadt in ieder geval een tunnelvisie. Er is een pandemie, een besmettelijk virus wat gevolgen op de korte en lange termijn heeft voor mensen, zeker voor kwetsbare mensen en als er dan oversterfte is laat je dat virus helemaal buiten beschouwing want na de vaccinaties gaan er wel veel mensen dood. Je vergeet dan even de oorzaak van de vaccinaties met zeldzame bijwerkingen: een virus dat na besmetting voor vaker voor bijwerkingen zorgt, ook op de lange termijn. Veel mensen hebben langdurig klachten na een besmetting. Benauwdheid, kortademigheid, spierzwaktr, hartproblemen. Wat denk je wat daarvan de gevolgen zijn voor ouderen met een zwakke gezondheid bijvoorbeeld. Te simpel om dan maar te roepen: wel
heel toevallig dat het net na de vaccinaties is. Alsof het voor die vaccinaties niet ook zo (en erger) was.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2022 07:33

elburger schreef:O
Corona is de wereld (nog) niet uit, en zeer waarschijnlijk zal dat ook nooit meer gebeuren.

Wat wel degelijk onderzocht moet worden is, welke fouten heeft de Nederlandse regering gemaakt nav het COVID virus.
Want dat er fouten zijn gemaakt is zeker.
Dat er "dwang" is opgelegd is ook zeker.
Dat er door de vaccinaties sterfgevallen zijn te betreuren is ook zeker.
Dat er een tweespalt in de samenleving is ontstaan is ook zeker.
En dat ongevaccineerden gediscrimineerd werden is ook een waarheid.

Maar beste mensen, de herfst en winter staan voor de deur en de maatregelen komen zo met de weersverslechtering mee.

Het klopt dat corona de wereld nog niet uit is, en dat dat waarschijnlijk ook nooit gaat gebeuren.
En ik ben het volledig met je eens dat jullie regering moet onderzoeken welke fouten er gemaakt zijn.
En natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar ik denk wel dat op ieder moment (hoewel de instandhouding van de avondklok anders deed vermoeden) met de toendertijd voorhanden zijnde kennis de meest rationele beslissingen zijn genomen.

De rest van je betoog daar ben ik het eigenlijk niet mee eens.
Dwang rond vaccinatie is er niet geweest (wel als je wilde reizen, maar in dat geval kwam de dwang nergens van de Nederlandse overheid).
Natuurlijk zijn er gevallen waarin een vaccinatie een vereiste was als er gereisd moest worden, maar dat is voor bijvoorbeeld Gele Koorts al jaren het geval, en daar heb ik deze tegenstanders nooit over gehoord.

Natuurlijk zijn er doden gevallen door vaccinaties (en is dat op zijn zachts gezegd triest voor de direct betrokkenen).
Dat getal is in Nederland echter 257 op de eerste 3.7 miljoen prikken. En daarvan waren er slechts 13 jonger dan 65.
Bovendien (ik heb alleen het rapport van de eerste 14 weken van de vaccinatiecampagne gelezen) ligt het bij 128 van deze 257 meldingen voor de hand dat andere oorzaken dan de vaccinatie aanleiding waren voor het overlijden. Daarnaast is het bij 42 meldingen zo dat bijwerkingen mogelijk bijgedragen hebben aan het verslechteren van een toch al kwetsbare gezondheidssituatie, waar een coronabesmetting statistisch gezien ook dodelijk zou zijn geweest.
Met andere woorden: op 3,7 miljoen prikken heeft dat in 87 gevallen een funeste afloop gehad (0,0024 %).
Triest, maar totaal van een andere orde als de mortaliteit door het virus zelf.
En aangezien de periode erna zich voornamelijk kenmerkte door hoge aantallen ziekenhuisopnamen met voornamelijk ongevaccineerden is het op zijn zachtst gezegd aannemelijk dat deze campagne het gewenste effect had.

Voor wat betreft de tweespalt in de samenleving: dat herken ik ten ene male NIET. Natuurlijk zijn de mensen die heel rabiaat tegen het vaccin waren wat minder populair geworden in hun directe vriendenkring, maar dat heb je ook als je op dezelfde wijze in een ander onderwerp staat.
De tweespalt in de samenleving is (voor zover aanwezig) dan ook voornamelijk een reactie op een eigen keuze.

En dat ongevaccineerden werden gediscrimineerd: kun je daar één voorbeeld van geven? Ik herken hier niks van (op één verhaal na, een medewerker die we hebben moeten ontslaan omdat hij weigerde een noodzakelijke vaccinatie te halen om naar Taiwan af te reizen, maar dat viel onder werkweigering (en is nog steeds voer voor juristen)).
Waar, en wanneer ben jij als ongevaccineerde gediscrimineerd? Ook jij hebt al die tijd de mogelijkheid gehad om (zelfs op kosten van de maatschappij) een QR-code te krijgen.
Tussen je gediscrimineerd voelen, en daadwerkelijk gediscrimineerd worden zit een wereld van verschil...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2022 07:50

lammetje schreef:Eerlijk gezegd ben ik het zat om mezelf iedere keer te moeten verantwoorden. Maar er is ontzettend veel aan de hand. Vraag het maar na aan de ambulance medewerkers. Longembolie, hersenbloedingen, infarcten. Tja, dat was altijd wel natuurlijk maar ze hebben echt een explosieve groei gemerkt. Oversterfte werd al genoemd. Maar inderdaad geen onderzoek waar dit vandaan komt. Het onderzoek over menstruatie problemen is in mijn ogen ook niet volledig uitgevoerd. Ik ken nog steeds veel dames die klachten hebben. Kan ook voeding zijn natuurlijk, maar wel toevallig dat het precies na de vaccinatie optreedt. Voor kwetsbare mensen is het prima dat hij er was/is. Voor gezonde mensen heeft het meer kwaad gedaan dan goed.

Natuurlijk is het vervelend om je elke keer te moeten verantwoorden.
Overigens hoef je je pas ergens voor te verantwoorden als je er zelf over begint. Er is op dit moment in de pandemie (die hier in Noorwegen overigens nog helemaal niet weg lijkt te zijn...) niemand die je vraagt of je gevaccineerd bent.
Als je dan aangeeft dat je het zat bent je te moeten verantwoorden heb ik vrij sterk de indruk dat je er iedere keer dat je je moet verantwoorden er blijkbaar zelf over begonnen bent. En dan vraag ik me af of je het echt zat bent, of dat je het heerlijk vindt je te blijven wentelen in eigen gelijk...

Het klopt dat er heel veel aan de hand was (Ik ken de huidge Nederlandse situatie alleen van de grafiekjes, dus spreek even in verleden tijd). En omdat er zoveel aan de hand was werd de hele maatschappij plat gegooid.
Logisch dus ook dat ambulancemedewerkers een explosieve groei gezien hebben. Sterker nog: de ziekenhuizen hebben vrij dicht tegen code Zwart aangezeten. En de oversterfte is ook vrij duidelijk aanwezig geweest. Oversterfte die vrij duidelijk gecorreleerd was aan de besmettingscijfers en de ziekenhuisopnames.
En inderdaad, de menstruatieproblemen kunnen door voeding komen, door het vaccin, maar ook door een virus wat de halve wereld besmet heeft.
En het feit dat je die laatste niet eens als mogelijkheid wilt benoemen geeft wel aan dat je helemaal niet geinteresseerd bent in de oorzaak.
En zelfs als het wél aan de vaccinatiecampagne zou liggen (wat niet heel waarschijnlijk is): Een vaccin levert wel vaker een lichte vorm op van de ziekte die er mee bestreden wordt. Waarmee het juist logisch lijkt dat het virus an sich de oorzaak is voor het grootste deel van de problematiek.
Problematiek waar je ook al over hoorde voordat de vaccinatiecampagne op gang kwam (en ook dat lag niet aan voeding, de waterstand in de Tiber, de stand van de Maan of iets dergelijks)

En je laatste stelling: voor gezonde mensen heeft het meer kwaad gedaan dan goed: Ik ken een aantal gevallen waarin kerngezonde jonge sterke mensen overleden aan het virus. Dus "gezond zijn" was bepaald geen garantie op niet ziek worden. Lastige is alleen dat je nooit kunt aantonen wat er gebeurd zou zijn als er geen vaccinatiecampagne geweest zou zijn.
En nog afgezien daarvan: waar is deze laatste stelling op gebaseerd? Eigen onderzoek, of eigen onderbuik?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2022 08:29

elburger schreef:Marnix schreef



Dank je wel Marnix. Precies het antwoord wat ik had verwacht.
Ik maak fouten, zullen er nog vele volgen.
Jij waarschijnlijk niet.
Je hebt altijd baas boven baas.
De toekomst zal het ons allen leren.
Ik ben en blijf een antivaxxer.

Iedereen maakt fouten. Het verschil in fouten is alleen of je ze maakt terwijl je beter had kunnen weten, of dat je met de kennis die op dat moment voorhanden was toch de meest rationele keuze maakte.
Het is vaak heel makkelijk om achteraf aan te geven wat er fout was.
Eenvoudig om nu te zeggen dat je bijvoorbeeld een jaar geleden je energieprijs voor 5 jaar vast had moeten zetten. Met de kennis van nu is het fout geweest dat niet te doen, maar met de kennis van toen was dat niet zo evident.

Het verschil in de fouten die de regering indertijd gemaakt heeft, en de onzin die jij hier hebt geschreven is dat de regering de meeste fouten maakte terwijl ze er van overtuigd waren dat het de juiste route was, en daar ook over hadden nagedacht.
De antivax-lobby (waar jij een trots onderdeel van was) deed het precies andersom...
Die gingen vooral NIET uit van de beschikbare gegevens, maar van gevoel.

Waarmee in beide kampen fouten werden gemaakt, maar wel in een andere orde van verwijtbaarheid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 sep 2022 18:11

Marnix schreef:Als tot maaaanden na de vaccinatieronde er verhoudingsgewijs veel meer ongevaccineerden op de IC en in het ziekenhuis liggen lijkt het me geen onlogische keuze om het nut van de regel in te zien. En als het niet werkt omdat men toch alles maar onzin vindt en elkaar dan elders maar gaat opzoeken en zo alsnog besmet weet ik niet of ik dat zo’n sterk tegenargument vind. In principe heeft men er zelf voor gezorgd dat de regel minder goed werkt. Want het is geen verrassing dat het virus zich verspreidt doordat mensen dicht bij elkaar in de buurt komen. En het is ook bekend dat mensen die niet gevaccineerd zijn veel eerder in het ziekenhuis komen. Wat is dan logisch als je ziekenhuizen nogal overbelast zijn en je het aantal patiënten in het ziekenhuis moet terugdringen?

Uit het onderzoek van Delft blijkt dat de maatregel best wel heeft gewerkt. De effectiviteit werd in de loop van de tijd minder als gevolg van:

1. De omikron-variant die veel besmettelijker was
2. Waar zowel de vaccins als een eerdere besmetting (met een eerdere variant) ook voor minder bescherming zorgden
3. Omdat men zei: Nou dan gaan we elkaar wel massaal thuis opzoeken.

Daar zou je tegenin kunnen brengen dat ondertussen ook weer veel meer niet-gevaccineerden een coronabesmetting hebben meegemaakt. Maar je kan niet zeggen dat onbewezen is dat de maatregel kan werken. Het is bewezen dat hij kan werken, maar dat dat wel afhankelijk is van allerlei factoren. Maar goed we hebben die discussie vaak gevoerd dus het heeft denk ik weinig zin dat weer te doen. Hopelijk komt het er met deze variant niet meer van dat dat soort beslissingen overwogen moeten worden. Alleen geven de experts die zeggen dat je het beter achter de hand kan houden omdat er nog veel onzeker is, er kunnen bijvoorbeeld nieuwe verianten komen die toch weer meer impact hebben.
Als er iets duidelijk is geworden uit het onderzoek van de TU Delft, dan was het wel dat die coronapas nauwelijks effect heeft:
elbert schreef:Het onderzoek van de TU Delft zegt niet alleen dat het verschil tussen 3G en 2G verwaarloosbaar is, maar dat de coronapas zelf sowieso nauwelijks nut heeft. Echt: 15 of 16 procent is niks en dat was alleen in het meest optimistische en uitgebreide geval wat nu lang niet aan de orde is. In werkelijkheid komt 5% dichter bij de waarheid, als het al zoveel effect heeft.
Met nauwelijks bedoel ik dan ook: het werkt heel misschien een klein beetje (15%) als je die overal toepast: in de supermarkt, op het werk, in de kerk enz. Dat is nooit gebeurd, wat betekent dat het werkelijke effect nog veel kleiner is geweest, dus nagenoeg 0. Kortom: die coronapas werkte niet, werkt niet en zal nooit werken.

Ik gebruikte in 1 van mijn vorige posts het woordje "vooralsnog" bij het bericht dat die van de baan zou zijn. Dat was blijkbaar niet verkeerd gezien, want wat lezen we vandaag in het nieuws? "Kabinet kijkt toch naar coronapas voor horeca en recreatie".
Joepie, daar gaan we weer... :roll: :x

Zoals Tweede Kamerlid (en arts) Pouw-Verweij terecht zegt:
Ze hebben het niet nodig en het is geen laatste redmiddel want het werkt niet.

Het. Werkt. Aantoonbaar. Niet.

Hou op met schijnoplossingen tot treurens toe herhalen en ga op zoek naar oplossingen die wél wat uithalen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 sep 2022 19:28

StillAwake schreef:Natuurlijk is het vervelend om je elke keer te moeten verantwoorden.
Overigens hoef je je pas ergens voor te verantwoorden als je er zelf over begint. (...)
Als je dan aangeeft dat je het zat bent je te moeten verantwoorden heb ik vrij sterk de indruk dat je er iedere keer dat je je moet verantwoorden er blijkbaar zelf over begonnen bent. En dan vraag ik me af of je het echt zat bent, of dat je het heerlijk vindt je te blijven wentelen in eigen gelijk...


Het was een reactie op de opmerking dat 'we' zo stil waren. Blijkt wel weer dat je beter niet kunt reageren.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lalage » 16 sep 2022 20:55

Marnix schreef:Heb je ook bedacht dat we naast vaccinatie nog een andere mogelijke oorzaak hebben gehad voor al die klachten die je benoemt? Namelijk corona zelf?

En uitgestelde zorg!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2022 07:40

lammetje schreef:Het was een reactie op de opmerking dat 'we' zo stil waren. Blijkt wel weer dat je beter niet kunt reageren.


Ik zei dat het stil was rondom complotdenkers, dat je je aangesproken voelt geeft te denken. Punt is dat je vervolgens direct weer de vaccinaties verdacht gaat maken maar de meest logische oorzaak wat betreft oversterfte niet eens in overweging neemt. Alle experts zeggen: een deel van de oversterfte is verklaarbaar door de langetermijngevolgen van corona. Het virus geeft op langere termijn grotere kans op hartproblemen, vaatproblemen. En het enige wat jij zegt is: nou, wel heel toevallig dat er na de vaccinaties allerlei problemen en wat de experts zeggen wil niet niet eens in overweging nemen. Sorry maar dan is het niet zo raar dat mensen daarover even de discussie met je aangaan op een discussieforum. Maar laten we inderdaad maar weer stoppen, als je feiten totaal niet interessant vindt kunnen we beter weer verder gaan met stil zijn in dit topic.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2022 07:54

elbert schreef:Als er iets duidelijk is geworden uit het onderzoek van de TU Delft, dan was het wel dat die coronapas nauwelijks effect heeft:
Met nauwelijks bedoel ik dan ook: het werkt heel misschien een klein beetje (15%) als je die overal toepast: in de supermarkt, op het werk, in de kerk enz. Dat is nooit gebeurd, wat betekent dat het werkelijke effect nog veel kleiner is geweest, dus nagenoeg 0. Kortom: die coronapas werkte niet, werkt niet en zal nooit werken.


Mooi voorbeeld van cherrypicking en feiten verdraaien. Zoals ik al zei: dat was de conclusie in januari op basis van een nieuwe variant die besmettelijk was en waartegen de de vaccins en eerdere besmetting veel minder goed werkten. De kop van het artikel van het onderzoek was niet “2g / 3g werkt niet” maar “effectiviteit van 2g / 3g afgenomen” zoals je je vast nog wel herinnert. Als je de publicatie nog even terugleest zie je dat die 16% ook hoort bij de sterk verlaagde cijfers als gevolg van doe nieuwe variant. En als je het nos-artikel waar je zelf uit citeert even doorleest lees je ook:

Dat het coronatoegangsbewijs minder effectief is geworden, komt vooral doordat de effectiviteit van vaccins is afgenomen. Ook het boostervaccin biedt geen optimale bescherming tegen besmetting. "Stel dat we nu een kneitergoed omikronvaccin krijgen, dan verandert de situatie mogelijk", denkt Mouter.

De onderzoekers wijzen erop dat de situatie zich blijft ontwikkelen. Over een maand of twee kan het alweer heel anders zijn: het aantal mensen met een doorgemaakte infectie en het aantal geboosterde personen is dan hoger, en het reproductiegetal kan dan zijn afgenomen. "Dan moeten we weer bij elkaar zitten en opnieuw gaan kijken naar de situatie van dat moment."

De situatie in januari was dus totaal anders dan in november. Dus ik begrijp dat een hoop experts redenen zien om te zeggen: je hebt geen zekerheid hoe komend tijd gaat verlopen dus wacht even voordat je dit definitief weggooit.
Laatst gewijzigd door Marnix op 19 sep 2022 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2022 11:09

lammetje schreef:Het was een reactie op de opmerking dat 'we' zo stil waren. Blijkt wel weer dat je beter niet kunt reageren.

Dus jij rekent jezelf tot de complotaanhangers?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2022 11:19

elbert schreef:Als er iets duidelijk is geworden uit het onderzoek van de TU Delft, dan was het wel dat die coronapas nauwelijks effect heeft:
Met nauwelijks bedoel ik dan ook: het werkt heel misschien een klein beetje (15%) als je die overal toepast: in de supermarkt, op het werk, in de kerk enz. Dat is nooit gebeurd, wat betekent dat het werkelijke effect nog veel kleiner is geweest, dus nagenoeg 0. Kortom: die coronapas werkte niet, werkt niet en zal nooit werken.

Ik gebruikte in 1 van mijn vorige posts het woordje "vooralsnog" bij het bericht dat die van de baan zou zijn. Dat was blijkbaar niet verkeerd gezien, want wat lezen we vandaag in het nieuws? "Kabinet kijkt toch naar coronapas voor horeca en recreatie".
Joepie, daar gaan we weer... :roll: :x

Zoals Tweede Kamerlid (en arts) Pouw-Verweij terecht zegt:

een niet al te sterke reactie.
De app waar het over ging, en die niet verlengd werd was de app waarmee je kunt zien of je bij een besnet persoon in de buurt geweest bent.
Een stukje sociale controle waar we nu dus vanaf zijn (of eigenlijk al waren0.
een app die daarnaais ook nooit verplicht is geweest.

De zaken waar je nu je "vooralsnog" op baseert gaan over de QR-code.
Inderdaad, het zou te prefereren zijn als deze niet nodig was, maar het is inderdaad nog wat vroeg om deze maatregel overboord te gooien.
Ik heb dan ook nog geen weldenkend mens gehoord die er vanuit ging dat in de komende winter een dergelijk stuk gereedschap niet in de achterzak zou zitten.

En dat er, mochten de besmettingen weer toenemen, toch weer aan een QR-code gedacht wordt: ik juich het alleen maar toe. Hier in Noorwegen wordt daar ook naar gekeken.
De QR-code is uiteindelijk de eerste stap naar vrijheid gedurende de pandemie geweest, en gaf de mogelijkheid winkels, horeca, theaters en dergelijke open te kunnen doen voor mensen die daar behoefte aan hadden (terwijl mensen die liever nog even wilden wachten die ruimte ook kregen).
Natuurlijk is het fijner als je die code uberhaupt niet nodig hebt (en in de huidige fase van de pandemie is dat zo), maar als de situatie verslechtert (wat hier in Noorwegen al aan de hand is, en dat zal in NL ook gaan spelen) moet je toch een beschermingsmechanisme inbouwen.
Dat het geen 100% veiligheid biedt: klopt, maar dat is ook nooit het doel geweest (omdat het ook gewoon domweg niet bestaat, 100%).

Maar het feit dat je veel minder risico liep omdat de mensen om je heen of getest, of gevaccineerd waren (en jijzelf ook gevaccineerd rondliep) was in de eerste fase van het teruggeven van vrijheid absoluut een winstpunt...

En dat je een tweet van Nicky Pouw als bron meent te moeten aanhalen: ik had van jou wat hoogstaander bronnen verwacht.
Leuk dat je haar als arts opvoert, maar wat reumatologie met een corona-app te maken heeft ontgaat me, en waarom iemand die niet als arts werkzaam is ineens arts genoemd wordt als haar mening je wel uitkomt: ik heb hoogstaander reacties en onderbouweingen van je gezien...
Bovendien, het feit dat ze via FvD is komen bovendrijven is ook al niet vertrouwenwekkend...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 19 sep 2022 13:57

lammetje schreef:Eerlijk gezegd ben ik het zat om mezelf iedere keer te moeten verantwoorden. Maar er is ontzettend veel aan de hand. Vraag het maar na aan de ambulance medewerkers. Longembolie, hersenbloedingen, infarcten. Tja, dat was altijd wel natuurlijk maar ze hebben echt een explosieve groei gemerkt. Oversterfte werd al genoemd. Maar inderdaad geen onderzoek waar dit vandaan komt. Het onderzoek over menstruatie problemen is in mijn ogen ook niet volledig uitgevoerd. Ik ken nog steeds veel dames die klachten hebben. Kan ook voeding zijn natuurlijk, maar wel toevallig dat het precies na de vaccinatie optreedt. Voor kwetsbare mensen is het prima dat hij er was/is. Voor gezonde mensen heeft het meer kwaad gedaan dan goed.


Wel bijzonder dat jij hierover hoort. Diverse mensen in mijn nabije omgeving zijn arts en veel betrokken geweest bij de corona zorg. Ik hoor hen nooit over een explosieve toename van infarcten. Wel over uitgestelde zorg en alle gevolgen van corona. De explosieve toename van infarcten, menstruatieproblemen lees ik alleen van mensen die tegen de complottheorieën aanschurken. In mijn gevaccineerde omgeving ken ik niemand.

Waarom zou het onderzoek naar menstruatieproblemen onvolledig zijn?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron