Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 11 mei 2020 15:16



in hoever heeft deze man gelijk.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2020 20:10

Waarin zou hij gelijk moeten hebben? Ik hoor hem namelijk niks stellen, behalve vragen. Lekker alles in twijfel trekken, want je mag toch nog wel gewoon kritisch zijn?! :?

Ik haakte een beetje af toen hij over lifestyle begon en voeding. Als dat zou werken, zou er een veel duidelijkere scheiding zijn tussen mensen die ziek worden en mensen die gezond blijven. De mens heeft gewoon geen immuunaspect voor dit virus. Dat betekent dat je lichaam het simpelweg niet als ziekte herkent! Het maakt dus echt niet uit hoeveel vitamine C je consumeert.

O, wacht, op 5:20 begint hij over 5G. Alsjeblieft zeg, ga toch gauw weg met die onzin.

O wacht, rond de 6:30 beginnen de complotten over Bill Gates. Ga toch weg met die onzin.

Ik begin te begrijpen waarom juist deze kerel het vervelend vind dat bepaalde video's worden verwijderd. Hij zit namelijk blijkbaar nogal diep in die hoek.


Edit: Hier kan ik trouwens echt listig om worden. Dat twijfel zaaien van al die anti-vaxxers en complotdenkers. En ze worden steeds geraffineerder; ze hebben ondertussen wel geleerd dat als je controleerbare uitspraken doet, dat je daar dan op wordt aangesproken, dus is het tegenwoordig "ik weet het niet, het zou kunnen, maar ik probeer kritisch te blijven... Is Bill Gates uit om miljarden mensen te vermoorden? Ik hoop het niet, maar het zou kunnen... Scherp blijven dus." Want daar kun je niet op worden aangevallen. Ik schreef al, ze hebben zich verschanst in het fort van het zogenaamde 'kritisch zijn', maar dat is zo onoprecht als wat. En inderdaad, als je mensen maar genoeg met dit soort bagger bestookt, dan gaan ze wel twijfelen, en dan accepteren ze straks dat vaccin niet en dan blijft deze ellende voortduren met knekelvelden vol slachtoffers.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 11 mei 2020 21:21

Er blijven altijd mensen die verduisterd zijn in hun verstand.
De tijd zal het leren wat Waarheid is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2020 21:32

Weet je waar die lui die denken dat je van 5G coronona krijgt mij aan doen denken? Aan dat verhaal dat er destijds boeren waren die bang waren dat de eerste stoomtreinen die langs de weiden reden ervoor zouden zorgen dat de melk van hun koeien zuur zou worden...

Met elke nieuwe ontwikkeling zijn er wel mensen die ervan overtuigd zijn dat het einde van de wereld nu echt bereikt is. En over een paar jaar is 5G volledig ingeburgerd, is corona vergeten en maakt men zich weer druk over de volgende technische ontwikkeling.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 07:09

Mortlach schreef:Weet je waar die lui die denken dat je van 5G coronona krijgt mij aan doen denken? Aan dat verhaal dat er destijds boeren waren die bang waren dat de eerste stoomtreinen die langs de weiden reden ervoor zouden zorgen dat de melk van hun koeien zuur zou worden...

Met elke nieuwe ontwikkeling zijn er wel mensen die ervan overtuigd zijn dat het einde van de wereld nu echt bereikt is. En over een paar jaar is 5G volledig ingeburgerd, is corona vergeten en maakt men zich weer druk over de volgende technische ontwikkeling.


Van conservatief zijn, gaat de wereld nooit vooruit.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 12 mei 2020 08:30

We gaan wel voorbij aan het feit dat 5G-antennes de eerstkomende jaren zorgen voor een verhoging van het stralingsniveau waaraan mensen en dieren worden blootgesteld.

De niveaus van de individuele antennes blijven onder de limieten die in Europees verband zijn vastgesteld als aanvaardbaar.

Het te vroeg om te concluderen dat de toevoeging van 5G helemaal veilig is omdat gegevens over 'complexe realistische blootstellingssituaties' nog ontbreken, zo stelt het RIVM.

Bron: https://www.rivm.nl/nieuws/vinger-aan-p ... belangrijk

Daar komt bij dat er mensen zijn die elektrogevoelig zijn.
Zie kennisplatform elektrogevoeligheid:
https://www.kennisplatform.nl/elektrogevoeligheid/

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 12 mei 2020 08:57

benefietdiner schreef:We gaan wel voorbij aan het feit dat 5G-antennes de eerstkomende jaren zorgen voor een verhoging van het stralingsniveau waaraan mensen en dieren worden blootgesteld.

De niveaus van de individuele antennes blijven onder de limieten die in Europees verband zijn vastgesteld als aanvaardbaar.

Het te vroeg om te concluderen dat de toevoeging van 5G helemaal veilig is omdat gegevens over 'complexe realistische blootstellingssituaties' nog ontbreken, zo stelt het RIVM.

Bron: https://www.rivm.nl/nieuws/vinger-aan-p ... belangrijk

Daar komt bij dat er mensen zijn die elektrogevoelig zijn.
Zie kennisplatform elektrogevoeligheid:
https://www.kennisplatform.nl/elektrogevoeligheid/

Als ik dit zo lees welke klachten er zijn o.a. spier en gewrichtspijnen dan gaan mijn gedachten naar de vele kennissen en familie die lijden aan de fibromyalgie, een soort reuma aan de weke delen. En het lijken er steeds meer te worden.
Dan krab ik toch wel even achter mijn oren.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 09:03

K80 schreef:Van conservatief zijn, gaat de wereld nooit vooruit.


Een conservatief iemand zal waarschijnlijk reageren met "van conservatief zijn gaat de wereld niet naar de knoppen" ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 09:12

benefietdiner schreef:

in hoever heeft deze man gelijk.


Genoeg weerlegging hier, los van het feit dat hij zelf ook een een nuance heeft aangebracht omdat er allerlei complottheorie-aanhangers met zijn verhaal aan de haal gingen.... En de vereniging tegen kwakzalverij het al als gevaarlijk heeft bestempeld :)

https://feitoffake.wordpress.com/2020/0 ... aat-onzin/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 12 mei 2020 09:47

5-G, het enige wat ik er over weet is dat het mogelijk maakt sneller meer data te versturen. ( en zelfs dat kan ik mis hebben ) Ook weet ik dat er door een kleine minderheid grote weerstand tegen is, omdat het schadelijke straling zou afgeven.
Als leek ga ik hier niet op in.
Echter........ asbest was toen ik iin de bouw ermee werkte ook niet ongevaarlijk. ( nu lopen er marsmannetjes rond om het te verwijderen )
Carboleum was ook ongevaarlijk.
E-sigaretten zijn/ waren ook niet ongevaarlijk?

Ik zeg dus maar.
De toekomst zal het ons leren!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 10:36

Marnix schreef:Een conservatief iemand zal waarschijnlijk reageren met "van conservatief zijn gaat de wereld niet naar de knoppen" ;-)



Mooi gezegd Marnix.
Maar als iedereen zo zou denken hadden we het wiel nog niet uitgevonden en in grotten geleefd.
Want toen zat je toch ook gewoon droog?
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 10:38

elburger schreef:5-G, het enige wat ik er over weet is dat het mogelijk maakt sneller meer data te versturen. ( en zelfs dat kan ik mis hebben ) Ook weet ik dat er door een kleine minderheid grote weerstand tegen is, omdat het schadelijke straling zou afgeven.
Als leek ga ik hier niet op in.
Echter........ asbest was toen ik iin de bouw ermee werkte ook niet ongevaarlijk. ( nu lopen er marsmannetjes rond om het te verwijderen )
Carboleum was ook ongevaarlijk.
E-sigaretten zijn/ waren ook niet ongevaarlijk?

Ik zeg dus maar.
De toekomst zal het ons leren!


Klopt, achteraf is een koe in de kont kijken zeggen we dan.

We zijn wel eens bij een huis wezen kijken, maar daar stond een grote zendmast naast. Ten eerste was het lelijk en het voelde ook niet prettig om te kopen. Want tsja, stel dat.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 11:20

irmo schreef:Ik ben niet in paniek hoor. Maar hier hebben ze wel een factor 5 meer dooien dus mag ik het even in de gaten houden? En het dodental begint weer aardig te stijgen dus het zal mij benieuwen. Vond het net zo lekker buiten, dat uurtje.


Kijk de lijn is nog steeds dalend:

https://www.epdata.es/fallecimientos-di ... 609fef8d5a
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 12 mei 2020 12:28

Marnix schreef:Kijk de lijn is nog steeds dalend:

https://www.epdata.es/fallecimientos-di ... 609fef8d5a


Ja fijn! Hopelijk blijft dit zo de komende zomer, maar dan erna...
Wie komt er alle jaren?
Naast <:) uiteraard ook de griepgolf...maar dat gaat nog wel wat worden, want wat vorig jaar griep was gaat men dan helaas snel aanzien voor Corona....hopelijk wat relaxedheid hierin....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 12 mei 2020 13:57

Marnix schreef:Kijk de lijn is nog steeds dalend:

https://www.epdata.es/fallecimientos-di ... 609fef8d5a



Ai luf joe still <3 bij mijn lijstje zit er nog af en toe een hikje in.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten