Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeDwaler » 23 mar 2021 10:05

Hodia schreef:Onze burgemeester van Rotterdam de heer Aboutaleb heeft een lans gebroken voor de moslimgemeenschap met betrekking van de Ramadan tov de avondklok.
Sympathiek?!
Of zit hier een politiek statement achter?


Welk politiek statement?

Het blijft toch altijd razend knap hoe mensen het nieuws aan elkaar knopen om aan te tonen dat zij worden achtergesteld. De hele bevolking schreeuwt om versoepelingen en op het moment dat iemand het namens de moslimgemeenschap doet is het land weer te klein. Echt, ik denk weleens dat de moslims hier zijn om ons te beschamen...

Volgens mij is de politiek van plan om de avondklok een uur op te schuiven vanwege de zomertijd die 28 maart ingaat. Dan is het tot later op de avond licht, drukker op straat en de avondklok lastiger te handhaven.
.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2021 10:58

DeDwaler schreef:Welk politiek statement?

Het blijft toch altijd razend knap hoe mensen het nieuws aan elkaar knopen om aan te tonen dat zij worden achtergesteld. De hele bevolking schreeuwt om versoepelingen en op het moment dat iemand het namens de moslimgemeenschap doet is het land weer te klein. Echt, ik denk weleens dat de moslims hier zijn om ons te beschamen...

Volgens mij is de politiek van plan om de avondklok een uur op te schuiven vanwege de zomertijd die 28 maart ingaat. Dan is het tot later op de avond licht, drukker op straat en de avondklok lastiger te handhaven.


Terecht. Als het lekker weer in en nog licht wil ik 's avonds na een dag werken gewoon over de hei lopen en door het bos lopen en mooie fietstochtjes maken zoals ik vorig jaar ook deed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeDwaler » 23 mar 2021 12:16

Marnix schreef:Terecht. Als het lekker weer in en nog licht wil ik 's avonds na een dag werken gewoon over de hei lopen en door het bos lopen en mooie fietstochtjes maken zoals ik vorig jaar ook deed.


Begrijpelijk. Er gaat niks boven 's avonds nog even lekker een fripse neus halen.
.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 23 mar 2021 13:17

Marnix schreef:Wat zeur je nou. Wees blij dat het een uur verlengd is. Dat is niet alleen vanwege de Ramadan. Het idee komt van veel Burgermeesters die aangeven dat de zomertijd ingaat, het langer licht wordt, mooier weer. Dan kan je mensen lastig dwingen om de hele avond binnen te zitten. Als het donker is gaan mensen doorgaans toch al niet meer naar buiten. Op deze manier kunnen mensen wat langer naar buiten (of elkaar bezoeken) zonder dat ze tot diep in de nacht bij elkaar feest lopen te vieren. Fijn toch? Maar er hoeft maar "Ramadan" genoemd te worden en er staan weer wat conservatieve christenen op hun achterste poten.....

Het gaat er niet om of hij verlengd wordt; dat zat er sowieso al in. Helemaal met de zomertijd straks, dat hadden ze niet kunnen volhouden. Mensen zouden collectief ongehoorzaam worden, en tja dat willen we niet he.
Maar de misschien wel doorslaggevende reden is toch wel erg dubieus, nu ineens zijn er zorgen dat mensen in de knel komen met de avondklok. Men wordt wakker hoor, dat 'in de knel komen' is al tijden aan de gang! Ik heb helemaal niks tegen mensen die de Ramadan vieren (aanname), als ze dat zo graag willen prima hoor. Maar nu ineens, spontaan, acuut en subiet erachter komen dat het 'wel erg lastig is', ja hallo!
Ook veel moslims hebben gewoon hun vragen bij deze 'bezorgdheid', dus zo vreemd is het niet dat het op z'n minst wat vragen oproept.

Overigens is het nog onzin ook om die reden aan te voeren, Aboutaleb: 'Omdat moslims tijdens de vastenmaand veel bij elkaar over de vloer komen'... uh; geldt de bezoekregel van 1 persoon per dag nu ineens ook niet meer? En voor wie niet?

Maar blij toe, kan onze kerkdienst weer op de normale tijd plaatsvinden. Die moesten wij (en heel veel kerken) nl al gewoon wekenlang verschuiven om diezelfde avondklok. 'Best lastig' soms ook voor veel mensen maar geen 'Aboutaleb' over gehoord hoor!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 23 mar 2021 13:50

Dorpeling schreef: (...)

Maar blij toe, kan onze kerkdienst weer op de normale tijd plaatsvinden. Die moesten wij (en heel veel kerken) nl al gewoon wekenlang verschuiven om diezelfde avondklok. 'Best lastig' soms ook voor veel mensen maar geen 'Aboutaleb' over gehoord hoor!


guttegut.....gelukkig is de Heer 24h bereikbaar :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 23 mar 2021 14:12

MoesTuin schreef:guttegut.....gelukkig is de Heer 24h bereikbaar :D

Ach ja, dat is ook een manier om recht te willen praten wat krom is.. #-o
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 23 mar 2021 15:38

Dorpeling schreef:Ach ja, dat is ook een manier om recht te willen praten wat krom is.. #-o

Voor mij is er niks krom hoor :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2021 16:33

Dorpeling schreef:Het gaat er niet om of hij verlengd wordt; dat zat er sowieso al in. Helemaal met de zomertijd straks, dat hadden ze niet kunnen volhouden. Mensen zouden collectief ongehoorzaam worden, en tja dat willen we niet he.
Maar de misschien wel doorslaggevende reden is toch wel erg dubieus, nu ineens zijn er zorgen dat mensen in de knel komen met de avondklok. Men wordt wakker hoor, dat 'in de knel komen' is al tijden aan de gang! Ik heb helemaal niks tegen mensen die de Ramadan vieren (aanname), als ze dat zo graag willen prima hoor. Maar nu ineens, spontaan, acuut en subiet erachter komen dat het 'wel erg lastig is', ja hallo!
Ook veel moslims hebben gewoon hun vragen bij deze 'bezorgdheid', dus zo vreemd is het niet dat het op z'n minst wat vragen oproept.

Overigens is het nog onzin ook om die reden aan te voeren, Aboutaleb: 'Omdat moslims tijdens de vastenmaand veel bij elkaar over de vloer komen'... uh; geldt de bezoekregel van 1 persoon per dag nu ineens ook niet meer? En voor wie niet?

Maar blij toe, kan onze kerkdienst weer op de normale tijd plaatsvinden. Die moesten wij (en heel veel kerken) nl al gewoon wekenlang verschuiven om diezelfde avondklok. 'Best lastig' soms ook voor veel mensen maar geen 'Aboutaleb' over gehoord hoor!


Primair heeft het te maken met langer licht, warmer weer. Ramadan speelt er allicht ook wel een rol in maar die is niet direct doorslaggevend. Vergelijk het met december. Toen waren er minder maatregelen maar speciaal voor kerst werd er ook wat versoepeld (van 2 naar 3 personen, een avondklok hadden we toen nog niet). Maar toen speelde precies hetzelfde als nu: Mensen hadden de neiging om meer bij elkaar over de vloer te komen. Sommigen hielden zich keurig aan de regels maar ook genoeg sinterklaasavonden en kerstdagen werden met teveel mensen doorgebracht. Dat was toen ook niet goed maar het gebeurde net zo goed. Dan kan je twee dingen doen: Keihard optreden of kijken waar je een beetje kan meebewegen. En dat laatste is nu gebeurd.

Wat kerken betreft, je mag nog steeds kerkdiensten organiseren, wees dankbaar. Dat is een voorrecht wat weinigen hebben. En dan kan je iedere dag van 4 uur 's ochtends tot half 9 's avonds kerkdiensten organiseren als je dat verstandig vindt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2021 12:52

Dorpeling schreef:Misschien word je wel op je wenken bedient .. tot 22.00 uur dan ws.
Waarom? O.a omdat de Ramadan binnenkort begint. En ja, die mensen hebben dan echt wel behoefte aan contact met de medemens. Daar kunnen we gewoon echt niet aan voorbij gaan.. [-( :-# :-#


Gelukkig geven sommige christenen, met name op Urk, massaal het goede voorbeeld... niet zo verwonderlijk dat de jeugd er ook vervalt in schoppen tegen zaken, ook letterlijk. De overheid gehoorzamen doe je alleen als je het met ze eens bent en anders bepalen we zelf wel wat we wel en niet doen.... ](*,)

Gelukkig neemt de koepel er afstand van. Dit stukje is wel treffend voor Urk: “ Volgens dominee F. Mulder, die spreekt namens de koepel, proberen ze contact te krijgen met de Urkse kerk. Dat is vooralsnog niet gelukt.”

:roll:

Les is vooral om niet te generaliseren. Niet als het over christenen gaat maar ook niet als het over moslims gaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 mar 2021 14:33

Marnix schreef:Gelukkig geven sommige christenen, met name op Urk, massaal het goede voorbeeld... niet zo verwonderlijk dat de jeugd er ook vervalt in schoppen tegen zaken, ook letterlijk. De overheid gehoorzamen doe je alleen als je het met ze eens bent en anders bepalen we zelf wel wat we wel en niet doen.... ](*,)

Gelukkig neemt de koepel er afstand van. Dit stukje is wel treffend voor Urk: “ Volgens dominee F. Mulder, die spreekt namens de koepel, proberen ze contact te krijgen met de Urkse kerk. Dat is vooralsnog niet gelukt.”

:roll:

En toen kwam Urk weer in the picture.. Geweldige timing ook. Kunnen we meteen weer even bijkletsen over hoe slecht sommige christenen, met name op Urk, het doen en hoe geweldig de rest van Nederland zich overal aan houdt.
Iedereen werkt natuurlijk zo veel mogelijk thuis, wordt helemaal niet nonchalant in het naleven van alle maatregels, laat zich uiteraard testen bij klachten, blijft thuis tot de uitslag er is (Rutte natturlijk ook), en gaat na een positieve uitslag ook gewoon braaf in quarantaine, met het hele gezin uiteraard. Er zijn hoegenaamd geen illegale feestje, geen ongeregeldheden, geen boetes voor overtredingen van de avondklok.. echt, Urk kan een voorbeeld nemen aan de rest van Nederland! Wat een onverantwoord stelletje ongeregeld ook, nogal logisch dat de jeugd er ook massaal helemaal los gaat..

Les is vooral om niet te generaliseren. Niet als het over christenen gaat maar ook niet als het over moslims gaat.

Wie generaliseert er nu waar, en hoe?


Ik kan het overigens nog begrijpen ook (maar dat zal je niet verbazen). Hoe vaak hebben we al gehoord dat het 'nog even doorbijten' is? Nog even hoor.. dan is het zomer. Nog even volhouden.. dan zijn er vaccins, nog een paar weken.. dan zijn we de piek voorbij. Echt, het einde is in zicht.. we moeten nu voorzichtig blijven en dán..! [-( We zijn een dik jaar verder en ik zie, ondanks alle immense inspanningen en onmenselijke aanpassingen, geen verbetering van de aantallen besmettingen. Jij?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2021 18:30

Dorpeling schreef:En toen kwam Urk weer in the picture.. Geweldige timing ook. Kunnen we meteen weer even bijkletsen over hoe slecht sommige christenen, met name op Urk, het doen en hoe geweldig de rest van Nederland zich overal aan houdt.
Iedereen werkt natuurlijk zo veel mogelijk thuis, wordt helemaal niet nonchalant in het naleven van alle maatregels, laat zich uiteraard testen bij klachten, blijft thuis tot de uitslag er is (Rutte natturlijk ook), en gaat na een positieve uitslag ook gewoon braaf in quarantaine, met het hele gezin uiteraard. Er zijn hoegenaamd geen illegale feestje, geen ongeregeldheden, geen boetes voor overtredingen van de avondklok.. echt, Urk kan een voorbeeld nemen aan de rest van Nederland! Wat een onverantwoord stelletje ongeregeld ook, nogal logisch dat de jeugd er ook massaal helemaal los gaat..


Wie generaliseert er nu waar, en hoe?


Er zijn overal we problemen maar in Urk wel allemaal wat meer he. Kerken die zeggen: we zijn het niet eens met de regels, rellen, een teststraat die in de fik wordt gestoken. Nu dus dit weer. Het heeft wel iets met de cultuur te maken en dat heeft zo’n koepel van de GerGem ook wel door.


Ik kan het overigens nog begrijpen ook (maar dat zal je niet verbazen). Hoe vaak hebben we al gehoord dat het 'nog even doorbijten' is? Nog even hoor.. dan is het zomer. Nog even volhouden.. dan zijn er vaccins, nog een paar weken.. dan zijn we de piek voorbij. Echt, het einde is in zicht.. we moeten nu voorzichtig blijven en dán..! [-( We zijn een dik jaar verder en ik zie, ondanks alle immense inspanningen en onmenselijke aanpassingen, geen verbetering van de aantallen besmettingen. Jij?


Tja maar de overheid verzint de pandemie niet, of de besmettingsaantallen Dat is zeker vervelend, voor iedereen... en we wisten van tevoren dat het een lang najaar / winter / voorjaar zou worden. Maar het schiet totaal niet om dan te roepen: ik vind het nu te lang duren dus ik doe niet meer mee. Het is geen spelletje. De zomer en vaccins gaan helpen maar we moeten dus nog even geduld hebben. Het is niet anders. Je weet best dat als je maar stopt omdat je het niet meer leuk vindt, de cijfers alleen maar erger worden... en met de ziekenhuizen etc. Maar ja zo begrijpelijk want het duurt zo lang... ](*,)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 mar 2021 09:25

Marnix schreef:Er zijn overal we problemen maar in Urk wel allemaal wat meer he. Kerken die zeggen: we zijn het niet eens met de regels, rellen, een teststraat die in de fik wordt gestoken. Nu dus dit weer. Het heeft wel iets met de cultuur te maken en dat heeft zo’n koepel van de GerGem ook wel door.

Tja maar de overheid verzint de pandemie niet, of de besmettingsaantallen Dat is zeker vervelend, voor iedereen... en we wisten van tevoren dat het een lang najaar / winter / voorjaar zou worden. Maar het schiet totaal niet om dan te roepen: ik vind het nu te lang duren dus ik doe niet meer mee. Het is geen spelletje. De zomer en vaccins gaan helpen maar we moeten dus nog even geduld hebben. Het is niet anders. Je weet best dat als je maar stopt omdat je het niet meer leuk vindt, de cijfers alleen maar erger worden... en met de ziekenhuizen etc. Maar ja zo begrijpelijk want het duurt zo lang... ](*,)


Ik vind het ook een lastig geval want ik begrijp ze ook echt wel. En blijkbaar houden ze wel gewoon 1,5 meter afstand in de praktijk... Stond er toch?
Maar tegenover horeca, winkels etc vind ik het echt niet kunnen.

Maar wat besmettingen in het ziekenhuis betreft, daar zijn de meningen over verdeeld, ook onder ziekenhuis personeel.
Wat ik dan wel raar vind, onze poli afspraken lopen gewoon door. Dochter loopt in Rotterdam onder behandeling in het sophia, man in het UMC. Niet noodzakelijke ingrepen worden inderdaad niet uitgevoerd, maar echo, foto's, ct scan, mri wel gewoon. Dus als ze zien dat er iets levensbedreigend is, gaat de operatie wel gewoon door. Al weet ik dat er mensen zijn die zelf ook te lang wachten, huisartsen die minder snel doorverwijzen... Maar op de normale verpleegafdelingen is het goed te doen. En ook de ic is niet overbelast. De maatregelen zijn ervoor om dit te voorkomen, maar ze laten zich dus wel leiden door angst.

Wat ik niet begrijp: ze zetten nog steeds niet maximaal in op het uitvergroten van de ic capaciteit. Verpleegkundigen heb je niet in 2 maanden opgeleid, dat weet ik wel, maar ze doen er weinig moeite voor. Alsof straks met het vaccin alles is opgelost en de ic capaciteit weer naar benenden kan. Tot de volgende pandemie? Echt zo naïef.
Of is het minder druk dan ze doen voorkomen? Hebben ze ruimte zat?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2021 10:56

lammetje schreef:Ik vind het ook een lastig geval want ik begrijp ze ook echt wel. En blijkbaar houden ze wel gewoon 1,5 meter afstand in de praktijk... Stond er toch?
Maar tegenover horeca, winkels etc vind ik het echt niet kunnen.


Ik begrijp volledig dat het lang duurt en mensen weer allerlei dingen willen gaan doen. Dat scholen, horeco, kerken, dierentuinen, pretparken en ga zo maar door weer open gaan. Dat wil ik ook. Dat wil de overheid ook. De vraag is of het KAN. En iedereen zegt: We kunnen toch wel wat meer toestaan. Maar als alles weer open gaat leidt dat onherroepelijk tot meer besmettingen. Dus moeten we geduld hebben en dat is heel vervelend. Maar als een kerk dan zegt: "We doen niet meer mee want we vinden de maatregelen stom" is dat wel triest. Helemaal als ze dan allerlei smoesjes bedenken als "Nee we zijn gewoon zelf een proef aan het houden om te kijken of wij kunnen versoepelen". Gelukkig ziet de rest van de GerGem dat ook wel in en zijn ze het hier net zo goed niet mee eens.

Maar wat besmettingen in het ziekenhuis betreft, daar zijn de meningen over verdeeld, ook onder ziekenhuis personeel.
Wat ik dan wel raar vind, onze poli afspraken lopen gewoon door. Dochter loopt in Rotterdam onder behandeling in het sophia, man in het UMC. Niet noodzakelijke ingrepen worden inderdaad niet uitgevoerd, maar echo, foto's, ct scan, mri wel gewoon. Dus als ze zien dat er iets levensbedreigend is, gaat de operatie wel gewoon door. Al weet ik dat er mensen zijn die zelf ook te lang wachten, huisartsen die minder snel doorverwijzen... Maar op de normale verpleegafdelingen is het goed te doen. En ook de ic is niet overbelast. De maatregelen zijn ervoor om dit te voorkomen, maar ze laten zich dus wel leiden door angst.


Het is nog wel te doen maar er worden wel degelijk dingen uitgesteld. Het klopt dat levensbedreigende dingen wel gewoon doorgaan maar niet alles. Ik ken iemand die heel lang heeft moeten wachten op het verwijderen van poliepen die bij die persoon kunnen leiden tot kanker. Het is dus niet levensbedreigend maar de kans dat er een levensbedreigende ziekte door ontstaat is wel aanwezig. En hoe meer mensen er met corona in het ziekenhuizen en op de IC's komen, hoe meer er in de rest van de zorg niet door kan gaan. Dan is het dus niet zo dat je nu kan zeggen: De situatie is zo gunstig dat we wel wat meer risico kunnen nemen.

Overigens is gaat dat bijvoorbeeld in Engeland (waar ze ver voorlopen met vaccineren wel het geval, daar gaat het nu erg goed qua bezetting in de ziekenhuizen.

Wat ik niet begrijp: ze zetten nog steeds niet maximaal in op het uitvergroten van de ic capaciteit. Verpleegkundigen heb je niet in 2 maanden opgeleid, dat weet ik wel, maar ze doen er weinig moeite voor. Alsof straks met het vaccin alles is opgelost en de ic capaciteit weer naar benenden kan. Tot de volgende pandemie? Echt zo naïef.
Of is het minder druk dan ze doen voorkomen? Hebben ze ruimte zat?


De capaciteit op het IC voor covid is schaalbaar dus als het nodig is kan er flink verruimd worden. Dat is heel goed want doorgaans heb je helemaal geen enorme capaciteit nodig maar ten tijde van een pandemie bijvoorbeeld wel. Nu gaat dat wel ten koste van andere zorg dus ik denk dat er gekeken moet worden (of misschien gebeurt dat wel maar dat zijn geen dingen die in korte tijd veranderen of waar je nu alle tijd voor hebt) naar hoe die schaalbaarheid beter geregeld kan worden zonder dat het ten koste van de rest van de zorg gaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 28 mar 2021 14:10

Lord Sumption, voormalig rechter van het Britse hooggerechtshof, liet zich vorig jaar al enkele malen zeer kritisch uit over de totalitaire corona maatregelen (zie onze (X) artikelen 'Britse oud-opperrechter ziet ‘een hysterisch verval naar een politiestaat’ (4 april)). Nu waarschuwt hij dat deze maatregelen wel eens 10 jaar kunnen gaan duren, omdat de overheden hun besluiten niet langer zonder extreem gezichtsverlies kunnen terugdraaien. Onze verwachting is dat als het huidige beleid inderdaad nog 10 jaar wordt voortgezet en zelfs nog wordt aangetrokken, er uiterlijk rond 2030 helemaal niets meer van onze ooit vrije en welvarende samenleving zal zijn overgebleven.


natuurlijk vis ik deze eerlijke, onwelgevallige mening op, van een nu niet meer hooggeplaatst gepensioneerde man, welke zich dat (nu dus nog) kan veroorloven, middels de alternatieve media der 'complotdenkers', (geuzennaam?) waarvan ik het mogelijke gelijk zelf ook zo nuchter inzie.
Ook m.i. laten de elites van de Greed Reset hun toenemend dictatoriale greep op heel het wereldgebeuren nooit meer los.

Daarom ook denk ik al een paar jaar dat we de Bijbelse tijd ingegaan zijn van het eerste paard der 4 oordeelspaarden van Openbaring 6.
Ja, ik weet het, dat zou volgens onze gereformeerde uitleg bereden worden door de Heere Jezus Zelf, "overwinnend en om te overwinnen".
Edoch, we weten allemaal dat de Heere Jezus niet uitgebeeld pleegt te worden met een boog, waarmee op afstand gedood wordt.
Ook zou Hij dan afbreuk doen aan de opdracht aan de 4 oordeelruiters om verderf te brengen aan een boze wereld.

Heeft u zich ook zo verwonderd over het gelijk wereldwijde gebeuren van de coronaoorlog?
Velen hebben reeds aangetoond dat de schade van de lock down een veelvoud wordt (en al is) van het vermeende voordeel.
Hoeveel vrije deskundigen hebben inmiddels reeds aangetoond dat mondkapjes, gelaatsmaskers dus, de effectieve werking van kippengaas hebben, doch een vernietigende invloed op heel onze sociale samenleving?
En al die CO2 die je weer opnieuw inademt maakt je er ook niet gezonder op, toch?
Zouden ze daar in kerkelijk Urk niet ook gewoon door Gods geestelijk licht bestraald, wat meer aversie tegen hebben gekregen als elders?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2021 15:04

ben db bd schreef:Heeft u zich ook zo verwonderd over het gelijk wereldwijde gebeuren van de coronaoorlog?


Nee. Het woord "Pandemie" heeft namelijk als belangrijk element de uitdrukking "Pan-" en dat betekent "alles, algemeen, gebiedsbreed" en in deze context specifiek wereldwijd.

Velen hebben reeds aangetoond dat de schade van de lock down een veelvoud wordt (en al is) van het vermeende voordeel.


Citation needed!

Hoeveel vrije deskundigen hebben inmiddels reeds aangetoond dat mondkapjes, gelaatsmaskers dus, de effectieve werking van kippengaas hebben, doch een vernietigende invloed op heel onze sociale samenleving?


Ja, kijk maar naar Brazilië. Geen mondkapjesplicht en daar gaat het me toch goed momenteel.

En al die CO2 die je weer opnieuw inademt maakt je er ook niet gezonder op, toch?


Sorry, hoeveel CO2 adem je weer in met een mondkapje op, denk je? En waarom zou CO2 slecht zijn als je het inademt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten