Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Gtn » 24 nov 2020 12:56

irmo schreef:Ik hoop het niet. Het bevalt me wel zo, eigenlijk. Verder ben ik het helemaal met je eens.



Klopt helemaal.....met dit verschil dat dee maatregelen de afgelopen 10 jaar ook al golden voor mij, dus ik heb er weinig moeite mee.....gezonde mensen daarentegen blijken erg veel moeite te hebben om buiten hun eigen 5 vierkante centimeter te kijken.....want "we worden beperkt in onze mogelijkheden en dat willen we niet boehoehoehoe..."Sukkels, sorry.


De meeste van die sukkels zijn geschapen als sociale wezens, die behoefte hebben aan onderling contact. Foutje van de Schepper?

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 nov 2020 12:58

lammetje schreef:Sorry hoor maar die mondkapjes plicht gaat echt nergens over. Als je op een goede manier met een mondkapje op wil werken heb je daar echt een complete opleiding voor nodig. En daarnaast blaas je door de meeste mondkapjes zo heen.
En ja, als je de juiste hebt én ze goed gebruikt dan werkt het inderdaad. Maar niet op de manier waarop 99% het nu doet. En daarom vind ik het belachelijk dat het verplicht wordt.

Exact. Homemade snotvangers die onder de neus hangen, na gebruik in de jaszak gepropt en zonder handen te wassen weer op gezet worden. Dat is vragen om nog meer besmettingen. Ook de doorsnee wit en blauwe maskers houden geen virus tegen. Puur schijnveiligheid.

Marnix schreef: Als je wat meer naar de experts zou luisteren had je al lang gesnapt waarom het RIVM een poos heeft gezegd (...) Als je naar experts zou luisteren(...)

De experts die de ene keer dit zeggen en de andere keer weer iets totaal anders. Steeds jezelf tegenspreken maakt niet echt geloofwaardiger.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 nov 2020 13:02

lammetje schreef:Sorry hoor maar die mondkapjes plicht gaat echt nergens over. Als je op een goede manier met een mondkapje op wil werken heb je daar echt een complete opleiding voor nodig. En daarnaast blaas je door de meeste mondkapjes zo heen.
En ja, als je de juiste hebt én ze goed gebruikt dan werkt het inderdaad. Maar niet op de manier waarop 99% het nu doet. En daarom vind ik het belachelijk dat het verplicht wordt.

Over vaccinaties, ik ken iemand van dichtbij die haar kind had laten vaccineren, hersenvliesontsteking ten gevolg. Gelukkig goed afgelopen maar zij was zelf arts. Is gestopt met het vaccinatie programma en heeft onderzoek gedaan. Zij weet echt wel waar ze over praat en ik heb mede door haar 'verhalen' besloten te stoppen met vaccineren van mijn kinderen.
En zolang ik respect voor anderen moet hebben die zich wel willen laten volspuiten, wil ik ook respect van hen. Want dat is het grappige. Als refo moet je wel respect voor homo's, zij die abortus (laten) uitvoeren, euthanasie etc etc (en ja ik heb respect voor iedereen) maar als ik zeg dat ik het bijbels niet kan verantwoorden dan ben ik opeens de pispaal. Sorry maar zo gaan we niet met elkaar om.

En ik zie niet in waarom je moeder niet op bezoek mag komen als er geen lockdown is. Zij kan toch gewoon gaan binnen de regels. Zolang jij die anderen die de regels niet houden niet treft kunnen ze jou ook niet ziek maken lijkt me.


Mee eens. De TU Delft heeft al laten zien de (alledaagse) mondkapjes compleet nutteloos zijn. Die jongens zijn ook wetenschappelijk opgeleid en hebben geen belang bij een bepaalde uitslag. Toch wordt dat dan niet serieus genomen, heel vreemd.
Het effect werkt naar mijn idee juist averechts. Mensen wanen zich veilig achter hun maskertje en gaan eerder dichterbij elkaar staan. Misschien helpt het ook niet dat je elkaar minder goed hoort en de lipbewegingen niet kunt zien. Terwijl zonder mondkap de afstand beter wordt bewaard. Ik zie dat bijvoorbeeld in de kerk gebeuren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 13:56

lammetje schreef:Sorry hoor maar die mondkapjes plicht gaat echt nergens over. Als je op een goede manier met een mondkapje op wil werken heb je daar echt een complete opleiding voor nodig. En daarnaast blaas je door de meeste mondkapjes zo heen.
En ja, als je de juiste hebt én ze goed gebruikt dan werkt het inderdaad. Maar niet op de manier waarop 99% het nu doet. En daarom vind ik het belachelijk dat het verplicht wordt.


Het verschilt per mondkapje en nee, de niet-gecertificeerde mondkapjes houden niet heel veel tegen. Toch zijn er ook wel studies waaruit blijkt dat het wel wat helpt. Misschien is de kans dat jij erdoor niet ziek wordt terwijl dat anders wel zo was geweest maar 10%, maar als je met zo'n maatregel je besmettingen met 10% kan reduceren zou dat heel goed zijn... Overigens heeft het RIVM altijd gezegd: je kan beter 1,5e meter afstand houden dan mondkapjes dragen. Maar in de praktijk dat als het druk is toch vaak niet zo goed.

Over vaccinaties, ik ken iemand van dichtbij die haar kind had laten vaccineren, hersenvliesontsteking ten gevolg. Gelukkig goed afgelopen maar zij was zelf arts. Is gestopt met het vaccinatie programma en heeft onderzoek gedaan. Zij weet echt wel waar ze over praat en ik heb mede door haar 'verhalen' besloten te stoppen met vaccineren van mijn kinderen.
En zolang ik respect voor anderen moet hebben die zich wel willen laten volspuiten, wil ik ook respect van hen. Want dat is het grappige. Als refo moet je wel respect voor homo's, zij die abortus (laten) uitvoeren, euthanasie etc etc (en ja ik heb respect voor iedereen) maar als ik zeg dat ik het bijbels niet kan verantwoorden dan ben ik opeens de pispaal. Sorry maar zo gaan we niet met elkaar om.


Benieuwd naar dat onderzoek. Kijk, ik kan me voorstellen dat er een hele kleine kans is op bijwerkingen bij bepaalde vaccins waar het virus op kleine schaal in zit bijvoorbeeld. En als dat je kind betreft is dat heftig en tragisch. Maar tegelijkertijd, als we kijken naar de statistieken en de feiten: Het is goed om te beseffen dat er ook mensen zijn die een hersenvliesontsteking door bijvoorbeeld Bof / Meningokokken omdat ze niet ingeënt waren. Ook met blijvend letsel. Vroeger kregen er veel meer mensen dan nu hersenvliesontsteking als gevolg van ziekten waar ze nu tegen ingeënt worden. Er gingen veel meer mensen aan dood ook. Zelfde geldt voor allerlei andere ziekten waar je nu tegen ingeent kan worden. En ja, dan kan je de pech hebben dat je kind er toch ziek van wordt maar als we daarom allemaal maar weer stoppen met inentingen worden er veel meer kinderen ziek en gaan er ook meer kinderen dood aan die ziekten.

En ik zie niet in waarom je moeder niet op bezoek mag komen als er geen lockdown is. Zij kan toch gewoon gaan binnen de regels. Zolang jij die anderen die de regels niet houden niet treft kunnen ze jou ook niet ziek maken lijkt me.


Helemaal mee eens.

lammetje schreef:Overigens erg grappig dat altijd anderen het gedaan hebben. Anderen luisteren niet, anderen laten zich niet vaccineren. Anderen denken dom, of denken helemaal niet.


Nee maar bij een epidemie werkt het wel zo dat als men denkt: "Ach die regels, ik geloof daar niet zo in, ik ga me daar niet aan houden" men vaak extra aan de verspreiding bijdraagt. En nee, als je geen mondkapje draagt en netjes afstand houdt en zo valt dat natuurlijk best mee, het zijn uiteindelijk vooral de mensen die gezellig een feestje onder een viaduct bouwen, illegale feestjes thuis houden enz.

Nooit nagedacht waarom ziekte in de wereld is gekomen? Wat heb je een leeg leven als dit het is. Zo veel mogelijk de gevolgen van de zonde kwijt zien te raken om maar lekker verder te kunnen leven.
Wij denken dat we met een vaccinatie weer terug naar 'vroeger' kunnen, denken jullie nu echt dat alles dan weer normaal wordt?


Ik denk dat het wel weer redelijk normaal wordt ja. Waarom ziekte in de wereld is weet ik. Maar daarom mogen we ziekte wel bestrijden. Net als dat je pijn mag bestrijden bij een bevalling bijvoorbeeld (dan hoor ik het argument: Weet je waarom die pijn in de wereld is gekomen, moet je dat nou proberen kwijt te raken minder vaak). En als je kind ernstig ziek wordt zeg je ook niet: Tja, dat komt door de zonde, moeten we de gevolgen van de zonde maar kwijt willen raken om weer verder te kunnen leven? En ja, zonder God en Jezus in je leven is het inderdaad best leeg maar dat wil niet zeggen dat je ziekte niet mag bestrijden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 14:10

Dorpeling schreef:Exact. Homemade snotvangers die onder de neus hangen, na gebruik in de jaszak gepropt en zonder handen te wassen weer op gezet worden. Dat is vragen om nog meer besmettingen. Ook de doorsnee wit en blauwe maskers houden geen virus tegen. Puur schijnveiligheid.


De experts die de ene keer dit zeggen en de andere keer weer iets totaal anders. Steeds jezelf tegenspreken maakt niet echt geloofwaardiger.


Valt wel mee, het RIVM heeft altijd gezegd: Mondkapjes zijn niet nodig, beter gewoon voldoende afstand houden. Men was bang dat het gebruik van mondkapjes ook schijnveiligheid zou geven en men daardoor juist minder afstand zou bewaren. Dat blijkt niet het geval te zijn. Men leert sinds Maart bij over het virus en het advies is nu verschoven naar het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimten. Omdat juist als die afstand niet bewaard kan worden, het wel wat meerwaarde lijkt te hebben en ook al is het niet heel veel, alle beetjes helpen. Bij de WHO zie je ongeveer dezelfde een zelfde lijn. En daar is best wel onderzoek naar gedaan en goed over nagedacht en van daaruit is er nu dit advies. Als het de kans op besmettingen zou vergroten zou het niet wereldwijd geadviseerd worden. Het idee dat men geen idee heeft, maar wat verzint wat toch niet werkt klopt totaal niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 14:22

pindas83 schreef:Mee eens. De TU Delft heeft al laten zien de (alledaagse) mondkapjes compleet nutteloos zijn. Die jongens zijn ook wetenschappelijk opgeleid en hebben geen belang bij een bepaalde uitslag. Toch wordt dat dan niet serieus genomen, heel vreemd.
Het effect werkt naar mijn idee juist averechts. Mensen wanen zich veilig achter hun maskertje en gaan eerder dichterbij elkaar staan. Misschien helpt het ook niet dat je elkaar minder goed hoort en de lipbewegingen niet kunt zien. Terwijl zonder mondkap de afstand beter wordt bewaard. Ik zie dat bijvoorbeeld in de kerk gebeuren.


Dat is best serieus genomen. Mondkapjes houden inderdaad maar beperkt tegen. Afstand houden, hygiene etc is veel belangrijker. Daarom is het gebruik van mondkapjes heel lang niet geadviseerd. VWS heeft trouwens gewoon gereageerd nav dat onderzoek:

Het ministerie van VWS en de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) laten in een reactie weten: "Het kabinet volgt het OMT in haar advies wat erop neerkomt dat het dragen van een mondkapje niet dé oplossing is tegen de verspreiding van het virus. Het allerbeste is om anderhalve meter afstand te houden, hygiëne te betrachten, bij klachten thuis te blijven en je te laten testen. Het dragen van een mondkapje is wél een aanvullend middel om het risico dat blijft bestaan af te dekken. Nu de epidemie oplaait, helpen alle kleine beetjes - zeker op plekken waar het moeilijk is de anderhalve meter afstand te houden."

En ergens anders in dat stuk:

Wel denken de wetenschappers dat de meeste mondmaskers bescherming bieden tegen grote druppels als iemand hoest of niest.

Dat was allemaal wel bekend en daarom is het ook totaal niet verrassend wat er uit het onderzoek uit Delft kwam. Het beschermt maar een beetje extra dus niemand had verwacht dat zo'n kapje alles zou tegenhouden.

Wat dat tweede deel betreft, dat is vrij uitgebreid onderzocht, ook omdat dat ook een reden was voor het RIVM om mondkapjes in het begin niet te adviseren. Geeft het geen schijnveiligheid? Maar uit onderzoeken blijkt dat mensen niet minder afstand gaan houden als ze een mondkapje dragen en anderen dat ook doen. Het wordt gemiddeld juist iets meer. Dat is ook wel mijn ervaring van bezoek aan kerk, supermarkt enz voor en na het mondkapjesadvies. Het blijkt dus niet averechts te werken als je naar de cijfers kijkt. Er zal vast sporadisch iemand tussen lopen die wel denkt: Mooi, mondkapje, dan hoeven we geen afstand meer te houden maar onderzoeken wijzen uit dat dat niet de trend is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 24 nov 2020 14:28

Ik draag een drielaagsmasker, wat ik volgens de regels opzet. Tenminste, zo goed mogelijk.
Na gebruik hang ik het luchtig op, voor een aantal dagen. Ik rouleer met meerdere maskertjes dus, want deze zijn duurder dan die gewone.
In geval van ziekte en besmetting - van mezelf of een gezinslid - moeten die regels natuurlijk aangescherpt worden en zal ze dan na dragen meteen weggooien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2020 15:42

Dorpeling schreef:Hoe zo dat niet, Mortlach? Is het bij jullie zo erg dat je in een totale lockdown zit (sorry, ik hou het niet allemaal bij)?
Maar als dat niet het geval is, is er toch altijd wel een mouw aan te passen dat ze op bezoek kan, zonder dat 'dat soort lui' de schuld krijgen?


Hier nog geen lockdowns, maar 10 uur lang met 300 man in een aluminium buis met vleugels gaan zitten, dat is vragen om problemen.

Ik ben echt geen rapper of vlogger nodig om met mijn boerenverstand vraagtekens te zetten bij een vaccin wat met een onmogelijke snelheid ontwikkeld is, of een mondkapje dat 7 maanden lang 'geen toevoeging heeft' en nu ineens verplicht wordt.
Nee, ik wil geen vaccin en nee, ik draag geen mondkapje tot 1 december. Daarna zal ik wel moeten, dan is vrijheid verleden tijd.

Dus ja, hier ook zo'n 'soort lui'. Je mag me bedanken, maar ik zit ondertussen in dezelfde situatie.


Joh, alsof de Nederlandse regering er zo goed bovenop zit. De maatregelen zijn allemaal zo halfslachtig of gewoon gekmakend. Na een positieve test maar geen klachten 72 uur quarantaine? 72 uur?! In de meeste landen is het 10 tot 14 dagen, geen drie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2020 15:50

lammetje schreef:Sorry hoor maar die mondkapjes plicht gaat echt nergens over. Als je op een goede manier met een mondkapje op wil werken heb je daar echt een complete opleiding voor nodig. En daarnaast blaas je door de meeste mondkapjes zo heen.
En ja, als je de juiste hebt én ze goed gebruikt dan werkt het inderdaad. Maar niet op de manier waarop 99% het nu doet. En daarom vind ik het belachelijk dat het verplicht wordt.


Ja, voor zorgpersoneel zijn mondkapjes inderdaad veel effectiever en de meeste mensen weten niet hoe ze zo'n ding moeten gebruiken. Maar daarom zei ik ook dat het niet gaat om 100% bescherming; 60% bescherming is al heel wat. Autogordels zijn ook niet 100%, toch verplicht.

Over vaccinaties, ik ken iemand van dichtbij die haar kind had laten vaccineren, hersenvliesontsteking ten gevolg. Gelukkig goed afgelopen maar zij was zelf arts. Is gestopt met het vaccinatie programma en heeft onderzoek gedaan. Zij weet echt wel waar ze over praat en ik heb mede door haar 'verhalen' besloten te stoppen met vaccineren van mijn kinderen.

En zolang ik respect voor anderen moet hebben die zich wel willen laten volspuiten, wil ik ook respect van hen. Want dat is het grappige. Als refo moet je wel respect voor homo's, zij die abortus (laten) uitvoeren, euthanasie etc etc (en ja ik heb respect voor iedereen) maar als ik zeg dat ik het bijbels niet kan verantwoorden dan ben ik opeens de pispaal. Sorry maar zo gaan we niet met elkaar om.


Je krijgt van mij alle respect. De beslissingen die je persoonlijk neemt (en houdt!) doen daar niets aan af. Gelukkig laten genoeg mensen zich wel vaccineren dat jij er toch door wordt beschermd.

En ik zie niet in waarom je moeder niet op bezoek mag komen als er geen lockdown is. Zij kan toch gewoon gaan binnen de regels. Zolang jij die anderen die de regels niet houden niet treft kunnen ze jou ook niet ziek maken lijkt me.


Omdat het 10 uur internationaal/transatlantisch vliegen is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2020 15:54

lammetje schreef:Overigens erg grappig dat altijd anderen het gedaan hebben. Anderen luisteren niet, anderen laten zich niet vaccineren. Anderen denken dom, of denken helemaal niet.

Nooit nagedacht waarom ziekte in de wereld is gekomen? Wat heb je een leeg leven als dit het is. Zo veel mogelijk de gevolgen van de zonde kwijt zien te raken om maar lekker verder te kunnen leven.


Sorry, maar dat virus trekt zich echt niks aan van het christendom.

Wij denken dat we met een vaccinatie weer terug naar 'vroeger' kunnen, denken jullie nu echt dat alles dan weer normaal wordt?


Niet alles wordt weer zoals vroeger, hopelijk komen er uiteindelijk ook (sociale) verbeteringen uit voort. Maar het zou fijn zijn als ik gewoon weer eens een boekwinkel zou kunnen binnenstappen zonder te hoeven vrezen dat ik twee weken later in de grond lig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2020 15:58

Dorpeling schreef:Exact. Homemade snotvangers die onder de neus hangen, na gebruik in de jaszak gepropt en zonder handen te wassen weer op gezet worden. Dat is vragen om nog meer besmettingen. Ook de doorsnee wit en blauwe maskers houden geen virus tegen. Puur schijnveiligheid.


Waarom draagt mijn tandarts die dingen dan toch steeds?

De experts die de ene keer dit zeggen en de andere keer weer iets totaal anders. Steeds jezelf tegenspreken maakt niet echt geloofwaardiger.


Nee, bij een totaal achterhaald standpunt blijven omdat je dat nu eenmaal een keer hebt gezegd, dat is handig.

Weet je, de situatie ontwikkelt zich; kennis ontwikkelt zich. We weten nu meer dan in april. Dat heeft als gevolg dat wat we in april dachten, nu niet meer geldig blijkt. Dat doet voor mij echt geen afbreuk aan de geloofwaardigheid, integendeel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 15:59

Mortlach schreef:Hier nog geen lockdowns, maar 10 uur lang met 300 man in een aluminium buis met vleugels gaan zitten, dat is vragen om problemen.



Joh, alsof de Nederlandse regering er zo goed bovenop zit. De maatregelen zijn allemaal zo halfslachtig of gewoon gekmakend. Na een positieve test maar geen klachten 72 uur quarantaine? 72 uur?! In de meeste landen is het 10 tot 14 dagen, geen drie.


Ja dat zou inderdaad wel wat langer mogen. Gaat dus vooral om wanneer je asymptomatisch bent en dan is het lastig anderen besmetten... maar er zijn sporadisch toch wel mensen pas na een dag of 5 symptomen krijgen en het is niet handig als je dan op het werk of zo opeens begint te snotteren, hoesten en niezen en voor je snel naar huis gaat toch wat mensen aansteekt. Dus dat wat oprekken is geen gek idee, daar is onder medici ook behoorlijk veel draagvlak voor. Overigens zal je dan zien dat een deel van de bevolking dan weer gaat klagen dat dat echt niet goed is voor het psychisch welzijn van de Nederlanders en zo maar ja, zo is er altijd wat.

Waarom draagt mijn tandarts die dingen dan toch steeds?


Misschien omdat mijn spetters dan niet in zijn mond vliegen.... ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2020 16:02

Marnix schreef:Benieuwd naar dat onderzoek. Kijk, ik kan me voorstellen dat er een hele kleine kans is op bijwerkingen bij bepaalde vaccins waar het virus op kleine schaal in zit bijvoorbeeld. En als dat je kind betreft is dat heftig en tragisch. Maar tegelijkertijd, als we kijken naar de statistieken en de feiten: Het is goed om te beseffen dat er ook mensen zijn die een hersenvliesontsteking door bijvoorbeeld Bof / Meningokokken omdat ze niet ingeënt waren. Ook met blijvend letsel. Vroeger kregen er veel meer mensen dan nu hersenvliesontsteking als gevolg van ziekten waar ze nu tegen ingeënt worden. Er gingen veel meer mensen aan dood ook. Zelfde geldt voor allerlei andere ziekten waar je nu tegen ingeent kan worden. En ja, dan kan je de pech hebben dat je kind er toch ziek van wordt maar als we daarom allemaal maar weer stoppen met inentingen worden er veel meer kinderen ziek en gaan er ook meer kinderen dood aan die ziekten.


Nou, ik zie de nuance hier wel hoor. Als je kind hersenvliesontsteking krijgt omdat je NIETS deed, is toch anders dan als het hersenvliesonsteking krijgt OMDAT je actief iets deed. Ik begrijp dat best en in dat geval zal een statistisch argument ook niet overtuigen. We mogen dankbaar zijn dat de nare gevolgen zeer weinig voorkomen, wat is het 1 op de miljoen? En dat de mensen die niet vaccineren toch worden beschermd door de mensen die het wel doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 17:15

Mortlach schreef:Nou, ik zie de nuance hier wel hoor. Als je kind hersenvliesontsteking krijgt omdat je NIETS deed, is toch anders dan als het hersenvliesonsteking krijgt OMDAT je actief iets deed. Ik begrijp dat best en in dat geval zal een statistisch argument ook niet overtuigen. We mogen dankbaar zijn dat de nare gevolgen zeer weinig voorkomen, wat is het 1 op de miljoen? En dat de mensen die niet vaccineren toch worden beschermd door de mensen die het wel doen.


Ja klopt dat bedacht ik ook wel toen ik die reactie schreef. Dat is ook de ironie. Als je kind na vaccinatie (een van de weinigen is die) serieuze bijwerkingen krijgt is de kans groot dat die het niet had gekregen zonder vaccinatie. Dat is pijnlijk. Dan heb je niet zoveel aan statistieken misschien, maar tegelijkertijd moet je toch wel het totaalplaatje voor ogen houden om het nut van vaccinatie te blijven zien. Want nu is ze ermee gestopt en blijkbaar is ze ook bezig om andere mensen te overtuigen om daarmee te stoppen. En als iedereen daar naar zou luisteren bereik je dus het tegenovergestelde van wat je wil bereiken: Meer kinderen krijgen hersenvliesontsteking en meer kinderen gaan eraan dood. Zo hard is het ook wel weer. Het is toch een soort van kansberekening en dan kans op ziekte / sterfte is voor een kind veel lager als voldoende mensen er tegen zijn gevaccineerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2020 18:57

Mortlach schreef:
Omdat het 10 uur internationaal/transatlantisch vliegen is.


Volgens mij moet iedereen een mondkapje op toch, dan is de kans nog klein dat ze het krijgt.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten