Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 21 mei 2021 22:16

Haaibaai schreef:Als iedereen zich nou is gewoon aan de regels zou houden had men er al lang van af geweest.Zo moeilijk is het allemaal niet.

Das wel heul simplistisch gesteld!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 21 mei 2021 22:22

Marnix schreef:De piek zal niet zo hoog zijn, zeker in het sterftecijfer niet maar je moet dan blijven testen, in quarantaine als je besmet bent, afstand houden als je verkouden bent enz. En er zullen nog steeds veel mensen last hebben van corona want je weet niet wie er nauwelijks last van heeft en wie er flink ziek van wordt, langdurig moe etcetera. Waarom zou ik me niet laten vaccineren als het zo eenvoudig te voorkomen is?

Jongere mensen belanden niet zo vaak op de IC dus de zorg zal niet zo snel meer overbelast worden. De maatschappij hoeft niet op slot en de economie kan blijven draaien. Dat is al een heel verschil met de achterliggende periode.
Daarbij blijf ik van mening dat dit virus nog wel even onder ons blijft, al dan niet in andere varianten. En we kunnen en gaan ons natuurlijk niet oneindig met al die maatregelen bezig blijven houden.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23576
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2021 12:54

Dorpeling schreef:Jongere mensen belanden niet zo vaak op de IC dus de zorg zal niet zo snel meer overbelast worden. De maatschappij hoeft niet op slot en de economie kan blijven draaien. Dat is al een heel verschil met de achterliggende periode.
Daarbij blijf ik van mening dat dit virus nog wel even onder ons blijft, al dan niet in andere varianten. En we kunnen en gaan ons natuurlijk niet oneindig met al die maatregelen bezig blijven houden.


Onderstaande is juist een reden waarom ik me wel laat vaccineren. Dat jongeren daarin een andere afweging maken dan ouderen snap ik wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23576
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2021 12:56

Dorpeling schreef:Das wel heul simplistisch gesteld!


Precies. Op zich klopt het wel een beetje. Als niemand meer contact met anderen had gehad, geen zorg, bezoek, contact, geen boodschappen etcetera was het misdchien wel gelukt maar ja, dat is in de praktijk niet haalbaar. En ook dan kan het virus vervolgens gewoon weer opduiken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 24 mei 2021 08:58

Dorpeling schreef:Das wel heul simplistisch gesteld!



Gek he dat het zo simpel is.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23576
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2021 09:28

Haaibaai schreef:Gek he dat het zo simpel is.


Misschien ben je zelf een beetje simpel? Of snap je echt niet dat het niet mogelijk is om lange tijd iedereen 0 contactmomenten te laten hebebn, zo lang dat het hele virus uitgestorven is? Inclusief artsen, handhavers etcetera? Dat kan niet. En wat de huidige regels betreft, als iedereen zich daar 100% aan had gehouden had je nog steeds corona gehad. Minder besmettingen en slachtoffers, dat zeker, maar corona was niet weg geweest. En op het moment dat je de regels loslaat krijg je alsnog weer snel stijgende cijfers. Je komt er niet vanaf door even 2 weken allemaal in quarantaine te gaan…. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 24 mei 2021 12:31

Vandaag de 2e vaccinatie van het zo bespraakmakende Astra Zeneca gehad.
Ik voel me Prima ( of is dat ook een bijwerking :mrgreen: :wink: )
Heb nu een mooi compleet "vaccinatie paspoortje"
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 17:01

De cijfers voor het Amerikaanse griepseizoen zijn binned en de eindstand is 2038.

2038 gevallen, met 0 doden.

Vorig jaar nog 38 miljoen(!) gevallen en 20.000 doden. Het is net alsof mondkapjes, sociale afstand en handen wassen nut hebben tegen virussen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 24 mei 2021 17:08

ik heb geen verstand van computers, maar probeer de boodschap van deze arts aan u over te brengen, hopende dat de ontkenning zal stoppen.
https://stichtingvaccinvrij.nl/arts-car ... 8S5ggvLXEM

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 17:44

ben db bd schreef:ik heb geen verstand van computers, maar probeer de boodschap van deze arts aan u over te brengen, hopende dat de ontkenning zal stoppen.
https://stichtingvaccinvrij.nl/arts-car ... 8S5ggvLXEM


4 minuten en gaaaaap. Het gaat echt helemaal nergens over. Boe, RNA, genetische manipulatie, 100% bijwerkingen, wat eng allemaal!

Ik heb ook Moderna geprikt gekregen en ook ik had bijwerkingen. Mijn arm deed wel 2 dagen zeer rond de injectie plek....

Het feit dat er niks gezegd wordt en dat het filmpje ondertussen 8 maanden oud is, is veelzeggend. Toen kon je er mensen vast nog mee bang maken maar nu, met 50% van Amerika en Canada minstens 1 keer geprikt en je ziet niks gebeuren. Ja, het aantal besmettingen en doden daalt als een gek.

Maar mensen hebben liever dat we niks doen en dat het dodenaantal nog hoger oploopt. De VS is de 600.000 al gepasseerd, op aar het miljoen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 17:58

Stukje verder gekeken en de opmerking "genetisch gemodificeerde groente en fruit zijn niet zo gezond als natuurlijk en dat is met de mens misschien ook wel zo."

Ik kom niet meer bij... alsof de mens een soort banaan is. Google verder eens op Golden Rice.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 20:45

Grappig trouwens, dat "gezond" in deze context betekent wanneer de genetisch gemanipuleerde boerenkool of kiwi's door ons worden opgegeten. Nu ik ben gevaccineerd en "dus genetisch gemodificeerd" ben ik blijkbaar minder gezond voor de kannibaal die mij misschien ooit nog te grazen zal nemen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 20:58

Het wordt echt met de minuut hilarischer... Alle favorieten van de complotwappies worden erbij gehaald. DARPA, Bill Gates, Luciferase (oooooh, eng!) Ze zouden je 'brandmerken met een teken'... zou het filmpje op christenen zijn gericht, denk je?

Edit: *censuur*, nu heeft ze het ineens over mind control door nanodeeltjes die informatie ontvangen en verzenden. Gelukkig heeft ze een crucifixje om en een witte doktersjas aan, dat versterkt toch het vertrouwen....

Ze blijft ook maar naar de Matrix verwijzen, een film uit 1999, geregisseerd door twee transgender directors en vol transgender symboliek! Zou ze dat weten, denk je?

15:24 En daar is de slagzin van de complotwappies: "Do your own research!" Het hele filmpje zit vol met vragen stellen, twijfel zaaien, wat als, het zou toch kunnen dat, wat vertellen ze ons niet, etc, etc, de standaardriedel van dit soort lui!

18:13: LOL, Bill Gates wil muggen uitroeien en dus ook mensen!

18:30 "We are rushing the production of this, what is the motivation for that?" Uhhh... misschien omdat er ten tijde van het filmpje 1000 Amerikanen per dag het loodje legden en het er niet naar uitzag dat dat vanzelf minder zou worden. Het dagelijkse dodental zou in werkelijkheid oplopen tot bijna 4000 per dag.

Einde van het filmpje gehaald hoor. Dame blijkt een osteopaat te zijn, dus niet eens een echte arts maar een "alternatieve genezer"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7927
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 07:52

Mortlach schreef:Grappig trouwens, dat "gezond" in deze context betekent wanneer de genetisch gemanipuleerde boerenkool of kiwi's door ons worden opgegeten. Nu ik ben gevaccineerd en "dus genetisch gemodificeerd" ben ik blijkbaar minder gezond voor de kannibaal die mij misschien ooit nog te grazen zal nemen...

Ik hoop neit voor je dat dat ooit aangetoond zal worden ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8815
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 25 mei 2021 09:32

De oorsprong van COVID-19: volgens China komt het van een markt in Wuhan, waarvandaan iemand waarschijnlijk een vleermuis of gordeldier zou hebben gegeten. Dat is het officiele verhaal.
Vorig jaar verschenen er al berichten dat het virus mogelijk uit het laboratorium in Wuhan zou zijn ontsnapt. In dat laboratorium wordt door het Chinese leger onderzoek gedaan naar allerlei mogelijke virussen (mogelijk te gebruiken bij biologische oorlogsvoering).
Vorig jaar werd deze theorie minachtend terzijde geschoven als complottheorie (door de WHO en politici), ondanks dat de toenmalige president van de VS zei dat hij inlichtingenrapporten had gelezen die deze mogelijkheid zouden ondersteunen. Misschien wel juist daarom (want tja, die president was bekend om een aantal leugens) werd dit verhaal niet serieus genomen.

In de Wall Street Journal kwam dit weekend het bericht dat 3 medewerkers van dit laboratorium in november 2019 in het ziekenhuis zijn opgenomen met verschijnselen die wel erg lijken op die van COVID-19.
Het hoofd van de Amerikaanse COVID-bestrijding (dr. Fauci) die eerst nog vond dat een ontsnapping uit het laboratorium een complottheorie was, is nu niet meer overtuigd van een natuurlijke oorsprong van het virus. Maar er zit nog een politiek staartje aan vast m.b.t. zijn eigen betrokkenheid.
In september was het onderzoekers al opgevallen dat het virus begin vorig jaar nauwelijks muteerde. Dat is merkwaardig, want normaal bij een overdracht van dier op mens, gaat een virus snel muteren om zich aan de menselijke gastheer aan te passen. Nu dat niet gebeurde, is hun conclusie dat dit virus waarschijnlijk niet natuurlijk is en dat die mutaties in een laboratorium al waren gefabriceerd. Deze onderzoekers zijn de enigen niet die tot die conclusie zijn gekomen.
Een woordvoerder van de regering Biden zegt dit: “We continue to have serious questions about the earliest days of the Covid-19 pandemic, including its origins within the People’s Republic of China,”
Hier is het laatste woord dus nog niet over gezegd.

In elk geval: als het virus uit een laboratorium in Wuhan afkomstig is, dan zal China dit nooit erkennen. Want dan komt aansprakelijkheid op tafel en dat zal China qua kosten en gezichtsverlies niet accepteren.

Iets anders: vandaag stemt de Eerste Kamer over de wet die de zogenaamde testsamenleving mogelijk moet maken. De site "Follow the Money", die met artsen en epidemiologen sprak, kraakt deze wet tot de grond toe af: te laat, te veel en gericht op de verkeerde doeleinden. Het zorgt bovendien voor een tweedeling in de maatschappij. Weg ermee.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marnix en 14 gasten