Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 10:32

Chaya schreef:Kun jij me 1 posting van mij aanwijzen waarin ik zeg dat het maar een griepje is, of: ik leef gezond dus? Of bang voor bijwerkingen en daarom niet ga?
Echt niet!

Ik heb nu al diverse keren uitgelegd dat ik deze huidige wijze van vaccineren verkeerd vind.
Ik heb voor 99.9% zeker corona gehad, het enige dat ik wilde was een bloedonderzoek om aan te tonen of er antistoffen in gevonden worden.
Ik heb me ingelezen en inenting is alleen nodig als je die antistoffen niet hebt. (en je in een risicogroep valt)
Gezonde jonge mensen hoef je niet in te enten, behalve als ze dan in een zorginstelling werken.
Het A.Z. begon een beetje op Russisch roulette te lijken, Wel niet, wel niet, wel, behalve,..... het ene na het andere land stopte ermee.
Nu zet de EMU het stop.
Wekt dat vertrouwen? Nee.

Hoe hoog is dat percentage?
En wat als blijkt dat de gevolgen op de lange termijn ernstig zijn?

Mijn hele leven staat in het teken van Godsvertrouwen.
Ik heb kwetsbare kinderen, ik kreeg eerder een oproep dan zij.
Ik had met liefde mijn plaatsje af willen staan aan hen.
Vanwege hen zitten wij nog steeds in een strenge quarantaine. (ik bedoel, strenger dan nodig is volgens de regels die gesteld worden)
Want je mag de Heere niet verzoeken en dan maar denken (zoals helaas veel refo's doen) gewoon op bezoek gaan met meerdere mensen,
toch bij elkaar komen, ach, het zal wel meevallen of goedkomen.
Ik houd als het aan mij ligt, zeker 2 meter afstand van iedereen.

Ik ga binnenkort met mijn h.a. e.e.a. bespreken. En ik zou t.z.t. dan graag de CureVac, zoals het er nu voorstaat, inenting willen krijgen.
En anders de BioNtech.

Als je de 50 aantikt, dan lijkt het erop alsof je kans op ziek worden opeens veel hoger is. De enveloppen met uitnodigingen voor bevolkingsonderzoeken vallen op de mat.
Iedere keer zit je toch weer in spanning of je een goede uitslag krijgt.
Maar dan komt er opeens een andere ziekte op je pad. Onverwacht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2021 10:44

Chaya schreef:Lees dit artikel eens Marnix:
https://www.bd.nl/brabant/deze-huisarts ... gle.com%2F

En deze https://www.hpdetijd.nl/2021-01-10/waar ... gen-corona

Dit zijn geen wappies, of zogenaamde artsen uit het vage alternatieve circuit. Maar ze zijn "gezond" kritisch!


Klopt. Overigens zijn er op een hoop vragen als best antwoorden gekomen, beide artikelen zijn van januari toen het vaccin er net was. Daarnaast, het zijn huisartsen, geen virologen of epidemiologen. Het is prima om kritisch te zijn maar doe niet net alsof er maar wat wordt geprobeerd. En alsof er totaal niet over gestelde vragen (bijvoorbeeld waarom je niet alleen de ouderen vaccineert, wat de invloed is op vruchtbare vrouwen, zwangeren etc)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 11 mei 2021 11:12

Chaya schreef:Lees dit artikel eens Marnix:
https://www.bd.nl/brabant/deze-huisarts ... gle.com%2F

En deze https://www.hpdetijd.nl/2021-01-10/waar ... gen-corona

Dit zijn geen wappies, of zogenaamde artsen uit het vage alternatieve circuit. Maar ze zijn "gezond" kritisch!


De gemiddelde huisarts heeft hier gewoon geen verstand van en kan hooguit vanuit zijn eigen praktijk aangeven of gezonde mensen er ziek van worden. Daarbij zal ook hij moeten beamen dat alleen de eigen praktijk niet het uitgangspunt is. Of ben je de beelden van Bergamo, Spanje, Londen, New York en Brazilië vergeten. Dat zijn niet alleen oude en zwakke mensen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... 978%2D2020)-,Op%20de%20dag%20dat%20het%20RIVM%20nul%20doden%20meldde%2C%20stierf,was%20pas%2042%20jaar%20oud.

Zo zinloos is het om gezonde mensen niet te vaccineren tegen corona. En deze verpleegkundige is slechts 1 van de vele gezonde voorbeelden. Ik denk dat o.a. @ Meribel dat uit de praktijk ook kan beamen

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 11:52

ajl schreef:Zo zinloos is het om gezonde mensen niet te vaccineren tegen corona. En deze verpleegkundige is slechts 1 van de vele gezonde voorbeelden. Ik denk dat o.a. @ Meribel dat uit de praktijk ook kan beamen

Ik bedoelde pubers, adolescenten en twintigers!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 12:03

Chaya schreef:Ik bedoelde pubers, adolescenten en twintigers!


als de groep zieken maar groot genoeg is heb je ook slachtoffers onder pubers, adolescenten en twintigers.

de jongste patiënt die ik heb gehad was een gezonde jongen van 23, blanco voorgeschiedenis, geen overgewicht ( dat zijn dingen die mensen altijd vragen ) , die een week op de ic heeft gelegen.

ik ken overigens ook in persoonlijke kring een puber die extreem last heeft van long covid, nu al meer dan een half jaar. Daar zullen er dan vast meer van zijn, maar ik ken geen statistieken.




zolang het virus ongecontroleerd kan doorrazen muteert het zich vanzelf, of richting onschadelijk verkoudheidsvirus maar kan ook juist schadelijker voor kinderen worden natuurlijk.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 12:22

meribel schreef:als de groep zieken maar groot genoeg is heb je ook slachtoffers onder pubers, adolescenten en twintigers.
de jongste patiënt die ik heb gehad was een gezonde jongen van 23, blanco voorgeschiedenis, geen overgewicht ( dat zijn dingen die mensen altijd vragen ) , die een week op de ic heeft gelegen.
ik ken overigens ook in persoonlijke kring een puber die extreem last heeft van long covid, nu al meer dan een half jaar. Daar zullen er dan vast meer van zijn, maar ik ken geen statistieken.
zolang het virus ongecontroleerd kan doorrazen muteert het zich vanzelf, of richting onschadelijk verkoudheidsvirus maar kan ook juist schadelijker voor kinderen worden natuurlijk.

Ja dat weet ik. Ik heb jarenlang weken, maanden in een kinderziekenhuis gebivakkeerd en dacht toen: zijn er nog wel gezonde kinderen?
Ik heb de meest zeldzame en ernstige ziekten gezien.
Er sterven nog steeds kinderen en jonge mensen aan een dodelijke ziekte, dus ook aan covid. Ik denk hierbij aan India bijvoorbeeld.

Ik raad je aan om deze brochure te downloaden.
https://www.npvzorg.nl/webshop/vaccinatiebrochure
Wel of niet vaccineren? Voorzienigheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid

Dan kun je lezen dat het zo zwart wit niet is, ook niet voor refo's.

Maar daar tegenover staan hoog bejaarde mensen die restloos genazen van het virus, of positief werden getest en helemaal geen klachten ontwikkelden.
Dus ook die getallen moeten jullie meenemen in je statistieken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2021 12:45

Chaya schreef:
Maar daar tegenover staan hoog bejaarde mensen die restloos genazen van het virus, of positief werden getest en helemaal geen klachten ontwikkelden.
Dus ook die getallen moeten jullie meenemen in je statistieken.


Wat is je doel daarmee? Als je kijkt naar verkeersslachtoffers, dan zet je dat af tegen verkeersdeelnemers inderdaad, maar je zegt dan toch niet "ach, er komen nog maar zo weinig mensen om in het verkeer vergeleken bij de mensen die niet omkomen, daar hoeven we niets meer aan te doen"? 0 moet het doel toch zijn?

Het is meer voor de context. Je mag dan trouwens ook de mensen noemen die gevaccineerd werden en er hooguit even een stijve arm van hadden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 12:53

Mortlach schreef:Wat is je doel daarmee?

Niet iedereen krijgt Covid en niet iedereen die covid krijgt, overlijdt daaraan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 mei 2021 13:08

meribel schreef:dus er zijn christenen die vaccineren niet; uit principe, want God geeft ziekte

Er er zijn dus christenen die vaccineren niet: want geeft de duivel misschien dit vaccin?

en het gaat dus niet om angst voor bijwerkingen maar of het vaccin wel van God is?


Ik weet niet wat een ander denkt, maar wat ik in mijn omgeving hoor is inderdaad de vraag: is het vaccin van God of niet? Ik geloof niet dat God ziekte geeft. Hij laat het toe, maar Hij geeft het niet. Niet in de zin van: oh Ik zal jou even ziekte geven, heel menselijk gedacht, jou mag ik niet, dus.... Wij zijn zelf schuldig aan het ontstaan van ziekte/moeite/dood. En soms krijg je inderdaad tegenslagen waardoor je weer even op je plek gezet wordt, afhankelijk gemaakt.

En ik hoor inderdaad ook mensen die zich afvragen of het vaccin het teken van het beest is /wordt. Kun je ook hele discussies over houden. Nee ik geloof dat zelf niet.

Eerlijk gezegd ken ik maar weinig mensen die zeggen dat God de ziekte 'geeft' (en genezing) en daarom geen vaccin nemen. Gemoedsbezwaarden in mijn omgeving hebben moeite om iets van ziekte in te spuiten in een gezond lichaam. En ze hebben een vast vertrouwen dat als ze wel corona (bof, mazelen, polio) krijgen, het Zijn wil is. Ook als het tot blijvende klachten of zelfs de dood leidt. En eerlijk gezegd heb ik daar meer (heel veel) respect voor dan mensen die daar geen begrip voor hebben en er behoorlijk haatdragende opmerkingen over maken. Die niet eens de moeite doen om er iets van te willen begrijpen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 mei 2021 13:16

Ooit gaf een dominee dit voorbeeld.
Een moeder liet haar kinderen vaccineren. Iedere ochtend bad ze voor haar kinderen als ze onderweg waren. Dat ze veilig mochten aankomen, bewaard bleven voor een ongeval en zondige uitspattingen.

Een andere moeder vond het slecht als je je kinderen liet vaccineren, je zou niet vertrouwen op God. Zij zwaaide haar kinderen uit en ging aan de slag in haar huishouden of haar werk buitenshuis.

En andersom.
Een moeder liet haar kinderen niet vaccineren, zij vertrouwde haar kinderen toe aan God. Iedere dag bracht ze haar kinderen in gebed bij God. Alles vol vertrouwen dat wat Hij doet, goed is.

Een moeder liet haar kinderen vaccineren, geloofde dat ze hierdoor veilig waren en vond het wel prima. Dat zal ze wel beschermen, zo dacht ze.

Welke keus je ook maakt, het is belangrijk hoe je tot die keus komt.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 11 mei 2021 13:21

Chaya schreef:Niet iedereen krijgt Covid en niet iedereen die covid krijgt, overlijdt daaraan.


Iedereen gaat covid krijgen. De vraag is alleen wanneer. Dat ik/wij het nog niet hebben gehad, komt door thuiswerken, lockdown en dat de scholen ( deels)dicht zijn. Covid gaat namelijk de maatschappij niet meer uit. Het doel van het vaccin is niet om het te voorkomen, naar om hopelijk de ernst vd ziekte te reguleren.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 13:25

ajl schreef:Iedereen gaat covid krijgen. De vraag is alleen wanneer. Dat ik/wij het nog niet hebben gehad, komt door thuiswerken, lockdown en dat de scholen ( deels)dicht zijn. Covid gaat namelijk de maatschappij niet meer uit. Het doel van het vaccin is niet om het te voorkomen, naar om hopelijk de ernst vd ziekte te reguleren.

Hoe verklaar je dit dan?
"Je test positief op corona, loopt hoestend en proestend door het huis, maar je man en kinderen raken niet besmet. Het huis is klein en anderhalve meter afstand nemen, lukt niet. "We wonen op elkaars lip, maar ik ben de enige die positief is getest. Dat zet mij aan het denken, want het is een ontzettend besmettelijk virus." Harriët uit Hoogeveen (44) is verbijsterd.

Eerder spraken we met Sandra (47) die corona kreeg, maar haar man niet. Ze kusten elkaar elke dag.
Teresa: "Yep same here! Heel herkenbaar dit verhaal. In juni ben ik positief getest op corona. M'n vriend zei: 'Ik laat mij m'n bed niet uitjagen door corona. Juist nu laat ik je niet alleen slapen'. En eigenlijk veranderde er niks in ons gezin. Tot op de dag van vandaag ben ik de enige die positief is getest..."
Sandra: "Bij ons werd een collega (in de zorg) begin maart zwaar verkouden. Ze had geen reuk en smaak meer. Paar maanden later ging ze naar de huisarts, vanwege haaruitval en nog steeds niet kunnen proeven en ruiken. Ze heeft al die tijd gewoon (veel) gewerkt met kwetsbare ouderen en geen enkele cliënt of collega is ziek geweest."
Maquelie: "Herkenbaar. Hier hadden mijn man en twee wat oudere kinderen (23 en 18 jaar) echt zwaar corona. Ik ben gewoon in hetzelfde bed blijven slapen en we zijn ook samen aan tafel blijven eten. Ook ben ik al die tijd in hun buurt geweest dus was er een grote kans om besmet te raken. Toch zijn zowel ik als onze jongste van 15 jaar raadselachtig niet besmet geraakt."
bron: RTLnieuws
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2021 13:27

Chaya schreef:Niet iedereen krijgt Covid en niet iedereen die covid krijgt, overlijdt daaraan.


Ja, en? Niet iedereen in het verkeer krijgt een ongeluk en niet iedereen die een ongeluk krijgt, overlijdt eraan. Het verkeer is redelijk veilig maar toch doen we ons best om het nog veiliger te maken. We zeggen van het verkeer toch ook niet "slechts 600 doden dit jaar, dat hebben we prima gedaan!"

Ik vraag het me trouwens af, als je echt niks aan corona zou doen (zoals bijvoorbeeld in Brazilië) over een periode die lang genoeg is, niet iedereen corona zou oplopen, afrondingsfout meegerekend.

Net als met mazelen voor daar een vaccin voor was; iedereen kreeg dat op een gegeven moment wel, geloof ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2021 13:36

Chaya schreef:Hoe verklaar je dit dan? ...


Het meervoud van "Anekdote" is niet "Data".

Deze mensen hebben ontzettend veel geluk gehad. Misschien hebben ze iets bijzonder specifieks dat hen enigszins beschermt. Misschieb was de eerste blootstelling zo klein dat het lichaam het virus alsnog wist op te ruimen voordat het de boel overnam. Dat laatste lijkt mij nog het meest aannemelijk. Maar uitzonderingen daargelaten, raakt op een gegeven moment iedereen besmet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 13:38

Mortlach schreef:Net als met mazelen voor daar een vaccin voor was; iedereen kreeg dat op een gegeven moment wel, geloof ik.

Ik heb mazelen gehad, sowieso iedereen van mijn leeftijd. De M zat nog niet in het vaccin.
Ik ben trouwens helemaal niet ingeënt.
Heb sommige kinderziektes doorstaan. Kinkhoest en bof kan ik me goed herinneren, omdat ik wat ouder was.
Mortlach schreef:Ja, en? Niet iedereen in het verkeer krijgt een ongeluk en niet iedereen die een ongeluk krijgt, overlijdt eraan. Het verkeer is redelijk veilig maar toch doen we ons best om het nog veiliger te maken. We zeggen van het verkeer toch ook niet "slechts 600 doden dit jaar, dat hebben we prima gedaan!"

Dat is van een andere orde. We wonen in een waterrijk land, dus brengen we onze kinderen naar zwemles.
We leren hen de regels van het verkeer.

Ik geloof ook dat Covid niet meer weggaat, het zal muteren en blijvend onder ons zijn.
Zoals veel andere virussen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten